Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За толерантността на пътя...


ID A

Recommended Posts

Не знам за грешките на листовките... ама искрено се надявам да си кОрмувал, щото иначе се получава едноооооо...... мани, мани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че тази тема просто няма край! Всеки има мнение и го брани! А реалността е, че има закон и трябва да се спазва! Сменяш посоката на движение даваш мигач ЗАДЪЛЖИТЕЛНО Е! Няма свършила лента, или каквото и да е завъртиш ли волана пускаш си мигача

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета... Станахме за резил...

Четейки и двете теми се чувствам така, сякаш от съседния апартамент се носи страааааааашна домашно-битова дандания и аз ставам неволен свидетел на нея. Толкова приказки за такава банална и често срещана ситуация.... Мани-мани.

 

П.С. @Гога

предлагам да ходим да си мием краката

А зъбките, дупето и п*шлето, маме???... Па и под мишничките може да бръкнеш малко...

Бегом обратно в банята, че добрата фея на сънищата днес няма да дойде при теб такъв немит...

(и аз на нейно място нямаше да дойда) smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глава първа

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 2. (1) Отворен за обществено ползване е всеки път, условията за използване на който са еднакви за всички участници в движението. Лицата, стопанисващи пътища, които не са отворени за обществено ползване, са длъжни да ги обозначат.

Глава втора

ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА

Раздел I

Общи правила

Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата:

1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди;

2. трябва да опазва околната среда, като не изхвърля и не оставя на пътя предмети или вещества, както и да вземе мерки за отстраняването им или за предупреждаване на останалите участници в движението, когато това ги застрашава.

(2) Водачът на пътно превозно средство е длъжен:

1. да бъде внимателен и предпазлив към уязвимите участници в движението, каквито са пешеходците и водачите на двуколесни пътни превозни средства;

2. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) с управляваното от него превозно средство да не затруднява другите участници в движението и живеещите в крайпътните имоти, като спазва действащите норми за шум и вредни емисии на отработени газове от моторното превозно средство, както и други норми и изисквания за опазване на околната среда;

 

Оттук тръгва законът! Равноправие. Вчера един колега ми каза, че щом той се движи в дадена лента може да ускорява, забавя и да пречи на престрояваето на друго МПС, защото законът е с него. Дали? Това рязко контрастатира с първите членове на закона.

Запита ме нещо, как аз чуствам закона. И като се прибирах се замислих. Нарочно се наредих и минах през стеснение откъм уж "лентата с предимство". Кола отдясно със свършваща лента. Ясно е, че иска да се престрои пред мен (не коментирам липсата му на мигач). И двете ленти сме спрели. И си мисля за правилника, "водач е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза". Ами аз съм спрял. Той започва маневра. За себи си, аз не се смятам с предимство в конкретната ситуация, защото той се движи и извършва маневра, а аз съм спрял.

Трябват ли благодарностите, че съм го пуснал? Ами не смятам, че ми дължи такива. Мигвам с мигачи или вдигам ръка, когато ме пропусне някой, когато излизам от път без предимство, на магистралата, когато при изпреварване колата пред мен също и предстои изпреварване и водачът и прецени, че не може да извърши изпреварването си и въпреки мигача, набие спирачки, за да не си убивам аз скоростта. Както и в други случаи.

Едва ли ще променя начина си на шофиране. Изминал съм към 250 000 км, откакто имам книжка и досега съм глобяван два пъти с фиш, като много млад и зелен шофьор. Единия е за движение по бул. България с 80 км/ч, другия за забранено изпреварване на много по-бавно движещ се автомобил. Към днешна дата нямам други глоби или снимки за нарушения. Не ме и спират. Явно съм прочел и запомнил достатъчно от закона и правилника.

 

Другото което ме гложди, е че дължа извинение на един колега.

Петре извинявам ти се, че вчера си изпуснах нервите и намекнах, че нарушуваш закона чрез свободно тълкуване. Не бях прав, а и никога не съм виждал да го правиш. Извинявай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, само да ти кажа, че тълкуваш вчерашните думи на Васко, моите и на Ванката, както Дявола тълкува Евангелието. То бива инат, ама нищо не може да ме убеди, че не го правиш нарочно това и не се правиш на луд, само за да дразниш. Get a life, човече...

smile149

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Чл. 77. (1) Водач, който има намерение да извърши маневра, е длъжен да се убеди, че няма забрана за маневрата, че няма да застраши останалите участници в движението и преди да започне маневрата - да подаде своевременно ясен и достатъчен за възприемане сигнал.

(2) Сигналът за извършване на маневра се подава със светлинни пътепоказатели, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка.

 

Чл. 79. Подаденият от водача сигнал за маневра не му предоставя предимство и не го освобождава от задължението да предприеме всички необходими мерки за безопасност, преди да започне нейното изпълнение.

В ППЗДП е написано ясно, а Юли го е цитирал. И двата Чл. и най-вече Чл. 79 не го спазих. Разбирайте вината е изцяло моя. Начинът, по който се престроих беше определено нахален. Каквато и да е била причината за това, тя си е моя и в никакъв случай не ме оправдава. За това бих искал да се извиня на колегата със СААБа.

Що се отнася до smile045 и до умишленото забавяне на движението - твърдо не се съгласявам с колегата и ще поискам да си вземе думите обратно.

Стесняване на ленти има навсякъде из България. Преминаването в тези стеснения е изнервящо. Не мога да кажа, че съм от примерните водачи, които винаги се престрояват своевременно в правилната лента. Имал съм случаи да реша да се престроявам в дясна лента по абсолютно всички правила и някой, който кара бавно да даде газ, да ме настигне и да почне да свирка. Имал съм случаи, като този в Младост и са ме пускали (в конкретния случай аз винаги пускам). Имам и случаи, в които.......аре стига спам. Всеки има всякакви случки. Всеки знае ЗДП и ППЗДП. Всеки е невероятно толерантен на клавиатурата и не чак толкова зад волана след 10 - 12 часов работен ден. А не веднъж съм казвал пред вас (имам свидетели за това) "Абе кат се пъне толко, пусни го да мине! Хем няма да ти закачи колата, хем ше се прибере в неговата/твойта лента и няма да застраши идващите отсреща!" Виждал съм (в Люлинския тунел преди да го реконструират) един кара по трамвайната линия и задминава цялата 300 м колона, обаче трябва да се включи на изхода на тунела. Съответно този пък който кара в лентата не го пуска, и защо да го пуска тоя тарикат. Оня от линията натиска, другия не пуска и пуф - удариха се. И кво стана? Още по-голямо задръстване, чакане на КАТ в продължение на часове и загуба на време и за тариката и за редовния пред закона шофьор и яки псувни и по двамата. Е мерси от такова предимство.

 

Колеги, наистина предлагам да ТУРИМ един край на тези теми и да спрем да се поучаваме и спорим. Преценка се прави на момента. По-важното е всеки да мисли не само за себе си и оня отУево дето иска да го пре...бе, ами да мисли и за колите, които са около тях двамата.

 

(постът е копиран и в другата тема)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.