Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Индикатор на таблото за късите ?


ogy76

Recommended Posts

Здравейте колеги,

от скоро съм със служебна О1 98г./1,6 GLX i/.Имамследния проблем : лампата на таблото за късите светлини не работи.Разглобих всичко,замених крушките с нови,светнаха други неща но този индикатор - не.Иначе таблото се осветява ,габарита свети ,фарове имам ,общо взето всичко си е наред само дето тази крушчица не запалва ](*,) .

Ако някой е имал подобен проблем , моля да даде малко акъл , че много ме дразни smile011 .

Предварително благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли не се сеща нещо по въпроса? :-k В раздела ни за Фелиции до сега щяха да ме затрупат с мнения,не ме щадете. Това е адски дразнещо и искам да реша проблема smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускаш късите и при разглобено табло мериш на пистите на таблото там където контактува крушката дали идва напрежение!Според резултата или сменяш крушката,или сменяш таблото :mrgreen: .Бъзикам се,да не вземеш да го смениш :D Ако нямаш напрежение на тези контактни места на платката,проверяваш на куплунга на таблото на кои пинове идва напрежение за лампата на късите и мериш.Ако има напрежение - разглобяваш таблото с уредите и мериш по пистите.Ако нямаш напрежение си изваждаш една цветна схема на ел.инсталацията и започваш да се пързаляш по кабелите да видиш къде ще те отведът - най-вероятно на куплунга на лостчето за къси-дълги или на кръглия ключ за фаровете.И ако знаеш как да работиш с цифров мултимер няма какво да ти се опре - ще си оправиш проблема като на шега :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята има същия проблем/Октавия 1998/, но нищо не съм барал по таблото,защото не му разбирам.Ще ти бъда благодарен, ако опишеш как си стигнал и сменил крушките/да не са диоди някакви/.Ако пуснеш някоя снимка ще е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

по препоръка на колегата lent разглобих таблото. Замерих местата на които контактува крушката - НЯМА ТОК. Проследих пътеките и открих , че до буксата няма проблем :-k . Тогава доразглобих таблото и ключа на светлините,всички кабели -ок. Проследих кабелите от ключа до входната букса за таблото - отново всичко е както трябва. Реших че проблема е в самата букса , оказа се че подлежи на разглобяване и действах. Познайте какво открих като я отворих - на мястото където излиза пътеката от платката липсва кабел , който да я захрани и естествено няма светлинна индикация за късите светлини. Бях много учуден на чешкия технически гений , да имаш позиция на ключа,да има пътеки по платката и място за лампичка а кабела който да захрани всичко това да го няма в инсталацията на колата smile175 .

Сега вече ако някой има някакъв конкретен съвет да казва , че моите тхнически познания се изчерпиха ](*,)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има решение на проблема,но трябва да си поиграеш малко - взимаш +12 волта от кабелчето което излиза за късите светлини от буксата на лостчето за мигачите и подаваш това напрежение към буксата на таблото - там,където е запоена за платката.За друго по-лесно на прима виста не се сещам.Между другото на тия октавии обича да се спича кръглия ключ за фаровете - прегаря контактното тяло при отслабване на притискането на пластината му.Това се бе случило на колегата "skodera".Ключа за жалост не ставаше вече за употреба,но проблема се реши сподмяната му и инсталирането на реле за фаровете,през което да се комутира тока на крушките вместо през ключа както е оригинално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудя защо е направена тази гениална глупост фаровете да бъдат без релета. Ами Ладата ни 1974 г. имаше реле на дългите. Следващите години дори и на късите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудя защо е направена тази гениална глупост фаровете да бъдат без релета. Ами Ладата ни 1974 г. имаше реле на дългите. Следващите години дори и на късите.

ами сложи си-ще ти се усилят фаровете

на ок2 вече е друга бирата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

искам да споделя с вас до къде стигнах в търсенето на лампата. Ходих до ЕТ и приемчика /най-добрия шкодаджия-поне за мен/ се разрови в схемите и откри , че крушка за индикация на късите в моето табло не е предвидена. Естествено веднага ми даде вариант за справяне с проблема. Ще пусна кабел от ключа на волана до буксата на таблото.Подобно решение предложи и колегата lent . За тези които са с моят проблем цвета на кабела е жълт със зелено а мястото в клемата/зелената/ е 16та позиция. Свързваш ги и О ЧУДО вече имам индикация за късите светлини.

Дано да съм бил полезен на някой. И специални благодарности на Ицо от ЕТ и на колегата lent. Добре , че има такива отзивчиви шкода фенове smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички с първата модификация на О1 са с твоя проблем. Индикацията за късите е на самия ключ при О1 преди ФЛ-а, а не на табото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

http://doc.vw.org.ua/electro/skoda/oct/ ... rus_hy.zip

 

В PDF документи на страница 24 , долен ляв ъгъл е схемата на фаровете.

post-8777-138453339197_thumb.jpg

 

От предпазител F20 - десен фар, къси светлини(22 на схемата) се прикрепва кабелче, което отива към пин 16 на зелената букса на таблото.

 

post-8777-138453339223_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.