Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит'LX от 1994г -разход градско-10/102km ???


plovdiv123

Recommended Posts

Нормално ли е според вас, сега в студените дни, фаворита да даде подобен разход или трябва да ходим на елкон?

Благодаря за отговорите! Бензина е от обикновенния от "Еко Елда", струва ми се множко за двигател 1.3?!? smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми и моя Фаворит е 1.3 . Зимно време е напълно нормално разхода да е повече.

на газ:

- на дълго със средна скорост 100км - разхода ми е 10-11л./100км.

- градско - 12л./100км.

 

на бензин:

- на дълго - със средна скорост 110-120 - 7л./100км.

- градско - 8л/100км

 

Лятото си е съвсем друго :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да има такъв разход 1.3 моторчето.Това че е с малка кубатура не е определящо за разхода.Все пак нещата ,сравнени с мотор с голяма кубатура,примерно 2000куб. см стоят долу-горе така:

-в града двигателите работят в различни режими с честа работа на ПХ и т.н.По разход печели малката кубатура - на нея са и е достатъчно по-малко количество гориво за цикъл спри-тръгни и при движение с ниски скорости;

-извън града при еднакви условия - еднаква скорост и маршрут преимущество вече започва да има по-голямата кубатура,защото тогава двигателите работят главано между 2000 и 3000обмин.,че и повече.Големия двигател има по-голям въртящ момент при дадени обороти и работи с по-малко отворен дросел в сравнение с по-малкия двигател,а въздушното съпротивление си е почти същото(което до голяма степен определя разхода над 50-60км/ч).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, как ще е нормално 10/100 извънградско????

Ясене, осъзнай се! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода за който говоря е в градски условия, миналата седмица в Пловдив, времето беше хаиз. Извънградско пада до 6,5/7, но 10 ми се струва множко, въпреки че времето беше студено! Но как стои въпросът с т.нар. зелена зона на километража, трябва да се кара само в нея и тогава е най- икономична колата или както казват в заводската книжка- звучеше нещо подобно- ''опитайте се да съчетаете най-добрата скорост на възможно по- висока предавка, така ще постигнете и значително обезшумяване на двигателя" или не беше така, може и да се бъркам, но с една дума, постигнете оптмално съчетание между скорост и предавки. Иди, че разбери къде е истината?!? По книжка дават градски разход на фаворита 8,5 но това все пак са били изпитания на терен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре беше да уточниш. Аз си мислих, че става въпрос за извънградско. За градско този въпрос не стои!

Нормално е при тези условия да ти гори 10. А за скорости и обороти, кво да ти кажа :-k ....трябва усет и пак усет към автомобила - да го чувстваш какво иска. ;)

п.п. Зелената зона ти е на оборотомера, нали? При тез обороти на мотора му е най- добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според тебе, колега има ли смисъл да ходя на елкон тогава? Зелената зона е в оборотомера, а как ти се струва каране с 50 км на 5-та скорост в града, когато условията позволяват, оборотите са към 1200-1500. Икономично ли е това каране, според вас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че под 1500 об. на 5-та просто мъчиш мотора - ако е по надолнище или поне по равно пак бива, ама както е казал колегата по-горе просто сам трябва да си усетиш колата какво иска :) Относно разхода - и в градски условия пак зависи на какви расзтояния караш. Ако е под 5 км от - до, особено зимата това разстояние стига само колкото да загрееш мотора, т.е. караш изключително на смукач... сам си направи сметката как се отразява това на разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според тебе, колега има ли смисъл да ходя на елкон тогава? Зелената зона е в оборотомера, а как ти се струва каране с 50 км на 5-та скорост в града, когато условията позволяват, оборотите са към 1200-1500. Икономично ли е това каране, според вас?

Определящ е разхода на извънградско. Като гледам е нормален. Градския е много относително понятие.

Аз не бих отишъл на елкон.

С 50 на 5та при тези обороти, бих минал на 4та. Инструктора не ви ли обясни кога се сменят предавки?

Като за начало си гледай зеления сектор на оборотомера, но да не забравиш да гледаш и пътя, че ситуациите се променят за секунда. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зеления сектор го знам, колега, но колата става доста шумна- незнам за другите шкоди, но фаворита е ужасна ярмомелка, та затова гледам да вдигам на по- висока. Иначе курсовете ги карах през 1992-ра, излезнаха ми към 60 лв, вече съм забравил какво е ми е говорил инструктора! smile056 Благодаря за ценните отговори, на всички колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Иначе курсовете ги карах през 1992-ра, излезнаха ми към 60 лв, вече съм забравил какво е ми е говорил инструктора! smile056 Благодаря за ценните отговори, на всички колеги!

Наистина си забравил! :lol: Това е все едно да кажеш, че си забравил как се кара колело.

 

Поздрави.

 

 

За зеления сектор го знам, колега, но колата става доста шумна- незнам за другите шкоди, но фаворита е ужасна ярмомелка...

п.п. Знаеш го, пък питаш. ;)

Смени ангренажната верига. Ако е на голям пробег, много шуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта има зелена зона. Започва от 2000 до 3500 оборота. Като я карам на 5та предавка в 3000 оборота (110-115км) ми е най - безшумен мотора и следователно ми е най - икономична мисля ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта има зелена зона. Започва от 2000 до 3500 оборота. Като я карам на 5та предавка в 3000 оборота (110-115км) ми е най - безшумен мотора и следователно ми е най - икономична мисля ..

Не точно,по-скоро при тези обороти двигателя има почти максимален въртящ момент,но това в никакъв случай не означава,че е най-икономичен.Един четиритактов бензинов двигател е най-икономичен при най-малко отворен дросел и същевременно обороти,при които въртящия момент е достатъчен да поддържа постоянна скорост и да има възможност леко да се ускорява.За всички шкодови мотори по мои наблюдения това са 1800об./мин.Тоест колата двигателя е най-икономичен при съвсем леко отворен дросел и обороти между 1800 и 2000.Съчетано вече с възможностите на скоростната кутия,най-добър разход на 100км пробег се получава на 5-та предавка между 70 и 80км./ч.Има и някои особености обаче.Въздушното съпротивление се увеличава почти квадратно спрямо скоросста на движение.Например ако автомобила се движи със скорост 50км./ч. е едно,а при скорост 100км./ч. - 3,5-4 пъти по-голямо.Така че при сравнително високи скорости по-голямата част от горивото отива за преодоляване на самото въздушно съпротивление,друга част - за търкалянето на гумите,за загряване на мотора и т.н.А също така въртящия момент на двигателя има определена максимална стойност при определени обороти при определена скорост,след което намаля.И за да се увеличи скоросста над тази е неоходимо дросела да се отвори повече,отколкото до достигане на споменатата скорост.Това е така,защото при ускоряване в началото,примерно в диапазон 2000-3000об./мин. въртящия момент нараства с оборотите и е в наша полза.Но след определените обороти,примерно 3000 започва да намаля постепенно и за да се компенсира това е необходимо да се подава по-голямо количество гориво.Накратко казано при минимални обороти с достатъчен въртящ момент за равномерно движение разхода е най-малък.След това при скорости между тази и тази на макс,върт.момент разхода плавно се покачва.А при работа над оборотите на макс.върт.момент разхода започва да се покачва чувствително.В градски условия скоросста е ниска и въздушното съпротивление почти се пренебрегва.Тук вече двигателя рабори в променливи режими,голяма част на ПХ и при сравнитлно ниски обороти - 1500-2500.Разхода се качва от работата на ПХ и стоенето на място,от карането на ниски предавки и честото ускоряване и спиране.Може да се постигне определена икономия,но трябва да се избира точния момент на смяна на предавките според обороти и натоварване и плавно ускоряване и спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но не мога да се съглася за тезата ти на дълго. Сега аз си знам колата най - добре. С по - дълги скорости е като чели .. имам наблюдения че от 2000об.мин. (70) до 3000об.мин. (110) на дълго ми гори еднакво .. при другите шкоди е 100% по - различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абеее ... не знам колко горят вашите, ама от известно време съм забелязъл,че моята като не я изкарвам от гаража .. много малко гори бе :-k .............................. smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абеее ... не знам колко горят вашите, ама от известно време съм забелязъл,че моята като не я изкарвам от гаража .. много малко гори бе :-k .............................. smile091 smile091 smile091

 

И при мене е така - забелязъл съм,че паркирана в гаража ми дава най-добър разход - разход "гаражно" smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абеее ... не знам колко горят вашите, ама от известно време съм забелязъл,че моята като не я изкарвам от гаража .. много малко гори бе :-k .............................. smile091

 

И при мене е така - забелязъл съм,че паркирана в гаража ми дава най-добър разход - разход "гаражно" smile004

В този ред на мисли ще ви кажа че: Моята кола гори толкова, колкото й сложа. Нищо не връща! 8)

 

:oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последния път като ми светна резервата,сложих 20лв.бензин и след 85км,светна отново.Фела 1,3 МПИ,градско,до10км.Без авт.

смукач-като запаля и подам рязко газ и оборотите спадат,това е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Колегите са прави- градският разход не е определящ. Миналата седмица сложих отново 10 литра, изминах 130 км, 60 от които бяха преимуществено извънградско, останалите 70- градско, разхода излезна 7,33. Смятам го по формулата- гориво умножено по 100, след това разделено на изминатите километри. Не ползвам газ, само на бензин съм. Относно формулата- цитирам наизуст, може и да не е в този порядък, имам я записана на бележник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Бе то и аз като карам трътла ми дава около 8/100 градско, ама откакто жената я кара разхода е двоен! Разлика в задкормилното устройство... Нали знаеш- г!з знае 2 и 200 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе то и аз като карам трътла ми дава около 8/100 градско, ама откакто жената я кара разхода е двоен! Разлика в задкормилното устройство... Нали знаеш- г!з знае 2 и 200 smile159

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.