Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Регулиране на карбуратора


richford

Recommended Posts

Преди седмица почистих карбуратора и смених 2 та винта за оборотите и сега ме интерисува как да ги регулирам.Карбуратора ми е с 2 винта отдясно до 1 та камера,единия е малък,а другия над него е по голям.Ако може да ми обясните за какво точно служи горния и долния винт,какво се регулира с тях.Четох в темите,че единия се отваря 1 оборот а другия 2 ориентировъчно ама кой точно не можах да разбера. Сега като ги затварям и двата, колата гаснее, а като ги отварям се дигат оборотите, кой точно да отворя повече и кой да затворя за да е икономична. Тука в Бургас като видят такива коли с карбуратори на елкона неискат или немогат да ги регулират, а правят само коли с компютър. Бях ходил преди при един "майстор" на слух кой знае дали е виждал шкода, регулура я и тя взе да гори почти двойно. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия винт е винта за допълнителен въздух - основно за регулиране на оборотите.Малкия винт е за регулиране качеството на сместа.Това,че ти гасне колата когато си ги завил докрая е добре,т.е. уплътняват добре и направената от теб настройка ще има смисъл.След като си ги завил докрая,отвиваш на 1 оборот малкия винт и на 2,5 оборота големия винт.Палиш и тестваш на загрял двигател да не глъхне мотора и да има работи равномерно.При нужда отвиваш/завиваш големия винт,с който вкарваш допълнително въздух и променяш оборотите.Ако не могат да се достигнат приемливи обороти - 800 на ПХ при 80-85градуса антифриза на двигателя,отвиваш на 1/2 или 1/4 малкия винт.Следиш как е положението и ако оборотите надвишат нормалните,завиваш малко големия винт.Накратко трябва да докараш това положение,при което малкия винт е колкото се може по-малко отвит при положение че двигателя работи равномерно на ПХ.Ако искаш малко по-високи обороти на ПХ - отвиваш големия винт,но не бараш малкия,щото оборотите пак ще се повишат,но сместа се обогатява повече,което няма смисъл.

Чувал съм и друг начин за регулировка на карбуратора,но не съм го правил така,защото мисля че колата ще вземе да гори повечко.Той е следния - търси се максимума на оборотите на ПХ чрез развиване/завиване на малкия винт и после честотата на въртене се регулира до нормална за ПХ с големия винт.Първоначално при развиване на малкия винт оборотите ще се вдигат постепенно,докато настъпи максимум.След максимума при по-нататъшно развиване започват да намалят,т.е. сместа се обогатява много и започва да гори по-трудно.Именно споменатия максимум се търси на оборотите на ПХ ,докато се върти малкия винт.С големия се донастройват окончателно оборотите.

Всичко това важи за читав карбуратор,може да се стори на някого фантастично,но пред очите ми един човек си купи чисто нов ИКОВ 32СЕДР с тапичката на малкия винт,човека от магазина безплатно го монтира(щото чисто нов карба струваше 180лв.) и без да бара какъвто и да е винт колата си заработи перфектно.Явно имат направена базова настройка,но все пак и двигателя се оказа читав,за да закове оборотите по норматив. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия винт е винта за допълнителен въздух - основно за регулиране на оборотите.Малкия винт е за регулиране качеството на сместа...След като си ги завил докрая,отвиваш на 1 оборот малкия винт и на 2,5 оборота големия винт.Палиш и тестваш на загрял двигател да не глъхне мотора и да работи равномерно...

Това е първоначална настройка, за да имаш все пак някакви обороти на празен ход.

 

 

...Чувал съм и друг начин за регулировка на карбуратора,но не съм го правил така,защото мисля че колата ще вземе да гори повечко.Той е следния - търси се максимума на оборотите на ПХ чрез развиване/завиване на малкия винт и после честотата на въртене се регулира до нормална за ПХ с големия винт.Първоначално при развиване на малкия винт оборотите ще се вдигат постепенно,докато настъпи максимум.След максимума при по-нататъшно развиване започват да намалят,т.е. сместа се обогатява много и започва да гори по-трудно.Именно споменатия максимум се търси на оборотите на ПХ ,докато се върти малкия винт.С големия се донастройват окончателно оборотите.

Е тука е истината! Това е фината настройка. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за изчерпателния отговор.Днес или утре като загрее ще пробвам.Преди 10 години беше регулирана на апарат и само големия винт съм въртял и то за да вдигна оборотите на газ,и съм забелязал че като е отвит повече, гори повече газ,на бензин не съм я засичал.Сега след като смених винтовете с нови ги развих както бяха старите-1/4 малкия и 1,5 големия,ама гаснее.Отдавам го на факта,че на старите винтове имаше навит конец в канала пред уплътнението а на новите не съм сложил,и трябва ли да сложа конец след като фабрично няма там нищо,а само на външния канал има пръстен.Конеца е слаган преди 10 години но за какво не зная.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вторият начин посочен от lent е абсолютно погрешен. Никога не се търсят максималните обороти от малкия винт. Това ще вдигне СО-то до небето а съответно и харча. Малкия винт първо се завива докато двигателя започне да прекъсва. При развиването се търси положението, при което двигателя работи равномерно. Това положение определено не съвпада с максимално достижимите обороти на ПХ. [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вторият начин посочен от lent е абсолютно погрешен. Никога не се търсят максималните обороти от малкия винт. Това ще вдигне СО-то до небето а съответно и харча. Малкия винт първо се завива докато двигателя започне да прекъсва. При развиването се търси положението, при което двигателя работи равномерно. Това положение определено не съвпада с максимално достижимите обороти на ПХ. [-X

Винаги карбуратора ми е бил настроен по втория начин, описан от lent. На бензин разхода беше 6/100 и ауспуха бял.

А това, което описваш е почти същото, като колегата. Както разбрахме малкия винт е за качеството. Когато го навиваш сместа обеднява и двигателя започва да работи нестабилно, когато го развиваш обогатява и пак започва да работи нестабилно, затова трябва да се намери оптималното /средно/ положение на качеството на сместа, а то е тогава, когато оборотите са най- стабилни. Да това е уточнението- стабилни, а не високи. Просто такова е усещането, че двигателя като заработи равномерно, вдига оборотите. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко жалко, че беше затрита темата за "Тайния дневник на Маргарита". Там имаше интересни спорове и уточнения, които отново изплуват, но изказани от други колеги. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко жалко, че беше затрита темата за "Тайния дневник на Маргарита". Там имаше интересни спорове и уточнения, които отново изплуват, но изказани от други колеги. smile027

Интересна тема беше smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Колеги, колата (105 Л 1986 г. ) няма обороти на ПХ и гасне при топъл ДВГ на място и особено след изключване от скорост.

 

Принципа на регилирането го разбрах, но кои са винтовете!?

 

Питането ми е дали това на снимката са двата винта за които се говори в темата?

post-8816-138453329362_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата (105 Л 1986 г. ) няма обороти на ПХ и гасне при топъл ДВГ на място и особено след изключване от скорост.

 

Принципа на регилирането го разбрах, но кои са винтовете!?

 

Питането ми е дали това на снимката са двата винта за които се говори в темата?

 

Да от големия докарваш обороти, а с малкоя качество смес. Отвий малкия и големия на 2-3 оборота. При топъл мотор с големия докарай бавните и с малкия намери най големите обороти. При наличие на руска свещ за наблюдение намери синия пламък при ниски обороти с малкия винт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата (105 Л 1986 г. ) няма обороти на ПХ и гасне при топъл ДВГ на място и особено след изключване от скорост....

Възможно е да не работи ел. магнитния клапан. Той също е за празния ход.

/долу в дясно на фланеца на карб. на снимката/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината за падащите обороти се оказа скъсаният О-ринг на големия винт ( за въздуха).

Днес карах с навита на негово място и по резбата на винта тефлонова лента и беше ОК, но разбира се утре, като отворят магазините го сменям ( Четит 6 Септември :) )!

 

А клапанчето го проверих преди.

 

Благодаря много са съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.