Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[Skoda 120 L' 83] Моята слънчевка


skodko

Recommended Posts

Не знам дали колата ми заслужава да бъде в този раздел, но реших и тук да си пусна тема. Та...

 

Купих колата в началото на април 2009-та. Беше си в напълно заводски вид, с доста запазено купе, оригинална боя и на сравнително малко километри- към 70 000. Човека ми я даде с един багажник оригинални, чешки части. Сега не помня всичко, но имаше комплект РБС, делко, полуоска, спирачни мъркучи, предни накладки, феродов и притискателен диск, ангренажна верига, колата беше с чисто нови стъкла на мигачите и стоповете. Почнах с дребни ремонти като регулиране на клапаните, чистене и реглаж на карбуратора. Към края на май месец 2009-та съборих мотора и го разглобих основно. Блока, картера и капака на веригата бяха измити на пароструйка, на главата беше направен профилактичен шлайф. Боядисах си джантите, както и някои ламарини. Голяма беше изненадата ми като свалих калъфките от седалките. Бяха непокътнати... голям кеф. Още по- приятно се изненадах като махнах интериора, за да прегледам пода и да махна ръждите... еми да ама ръжди нямаше. И така малко по малко стигнах до сваляне на брони, решетки, фарове, мигачи и стопове. Купих си нова предна маска. В края на август 2009-та колата влезе за пребоядисване и си я получих обратно към 10-ти септември. Голяма еуфория беше. С баща ми щяхме да си ударим гъзо у тавана от кеф като я видяхме пребоядисана. Цвета си е оригиналния- брилянтно оранжево, но една идея по- ярък. Обезшумих купето с бутимна лента. Много съм доволен от ефекта. Като е на място колата и работи на обороти само ауспуха се чува как пуфка, а в движение, на обороти мотора не се чува въобще. Монтирах си табло с оборотомер. Музиката: Приемник- Pioneer 3000 MP, предна линия- Hertz DCX 165, задна линия- Hertz DCX 690. Всичко е нисък клас, но шумоизолацията си казва думата и съм много доволен от озвучението. Смених оригиналните стъкла на мигачите и стоповете с прозрачни. Ноември 2009-та претърпях малък инцидент и сгънах предната маска. Поръчах си нова, боядисаха ми я , но не докараха същия цвят. Тогава смених и решетката, и фаровете. За сега това е в общи линии сега Ви оставям на снимковия материал, който се опитах да подредя в хронологичен ред.

П.С. Забравих да кажа и за седалките, с които бях на националния Шкода събор през 2010-та- Кьониг typ-K, доста редки и ценни за мен седалки. В момента си карам с оригиналните, защото Кьонигчетата ги чака претапициране.

post-1856-138453290153_thumb.jpg

post-1856-138453290172_thumb.jpg

post-1856-138453290199_thumb.jpg

post-1856-138453290202_thumb.jpg

post-1856-138453290205_thumb.jpg

post-1856-138453290207_thumb.jpg

post-1856-13845329021_thumb.jpg

post-1856-138453290213_thumb.jpg

post-1856-138453290217_thumb.jpg

post-1856-13845329022_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 82
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • skodko

    52

  • joro-120L

    7

  • bega4kata

    4

  • lent

    2

Най-много писали в темата

Браво, много ме радва шкодата. Цвета също. Изолацията също - трябваше по цялото купе да я направиш по 2 слоя и щеше доста разлика в шума да усетиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много ме радва шкодата. Цвета също. Изолацията също - трябваше по цялото купе да я направиш по 2 слоя и щеше доста разлика в шума да усетиш.

 

Благодаря за съвета, Краси. Изолацията още не е завършена. Имам да правя някои преработки по интериора и тогава ще я завърша. Според теб добре ли ще е да направя врата като затворен обем, в смисъл да налепя изолация и на страната където се закрепя кората?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че трябва да я затвориш. Още по голям ефект ще има ако я затвориш с друга изолация по дебела като STP multiplayer примерно. Не се поддава много на форми за затваряне на дупки е идеална!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

И така, минаха великденските празници и дойде време за подобрения по колата. Преди да започна да описвам всичко искам да благодаря на Жоро (joro120L), Орхан (driver), Ясен (lent), Иван (PLAZMA) , Даниел (mecho_klecho) без които колата нямаше да изглежда така, както изглежда в момента.

 

Първо си смених стъклата на мигачте с нови, чешки, защото старите съм ги купувал още за синята и бяха много пожълтяли.

Смених си таблото с такова от Шкода Естел 136. Естествено първо го разглобих и боядисах като обдухвателите на предния прозорец, ламарината на централната конзола и декоративната лайстна на включвателите на парното, аварийните светлини и интервалите на чистачките ги боядисах със специална грапава боя. Вече си имам три интелвала на чистачките и всички ключове и светлини си заработиха нормално. Смених и каишите с оригинални интерционни колани. Днес след като се прибрах от Бургас първата ми работа беше да си монтирам и наставките на вратите. Много ме радва как стана интериора, не мога да си позная колата отвътре вече smile152 . s_flag

post-1856-138453300089_thumb.jpg

post-1856-138453300092_thumb.jpg

post-1856-138453300094_thumb.jpg

post-1856-138453300097_thumb.jpg

post-1856-138453300099_thumb.jpg

post-1856-138453300102_thumb.jpg

post-1856-138453300104_thumb.jpg

post-1856-138453300107_thumb.jpg

post-1856-138453300109_thumb.jpg

post-1856-138453300112_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес още една забележка, която от доста време ме дразнеше беше отстранена.

 

Броните ми бяха изгоряли и побеляли от слънцето и днес ги метнах. Първо със суха шкурка 100, след това 300 пак сухо и накрая 500 водна. После четири ръце структурна боя през 30 минути.

 

Ето и резултата:

post-1856-138453300676_thumb.jpg

post-1856-138453300678_thumb.jpg

post-1856-138453300681_thumb.jpg

post-1856-138453300684_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile150 махни тези бели стопове и сложи оригинални,помисли и за предните мигачи,колата ти е невероятна,направена е с толкова мерак,не я прави "перничанка" smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес имах удоволствието да се видя с Тошко в Пв. и да разгледам новите придобивки.

Наистина се е получило мн. добре.

Вижданията ни относно облика на един автомобил, малко ни се разминават, но това няма абсолютно никакво значение. [-X

Важното е, че Тошко всичко си го прави с голям мерак и старание!

 

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Здравейте, днес свърших ремонта на предния мост, който се исках да направя отдавна. Имах скъсан маншон на рейката и се беше набила с пръст и какво ли не. Взех си друга, ревизирах я основно и я боядисах. Идеята беше като свалим моста да сменим всичко с ново, обаче баща ми прецени, че селеновите втулки на горните носачи и дисковете нямат нужда от смяна, за това и не съм много доволен, ама к'вото такова. И боята не стана както исках.

Новите части са:

- селенови втулки на долните носачи.

- тампоните ограничаващи хода на горните и долните носачи.

- тампоните на стабилизиращата щанга ( какъв зор беше докато я хванем за носачите :smt0344 )

- предни накладки

- спирачни маркучи

- ревизирани спирачни апарати.

- пружини и амортесьори.

Пробвах колата преди малко. Въпреки, че накладките не са олегнали още спира много по- добре и вече не дърпа на дясно. Сега остана да минем и на стенд, че дърпа на дясно. Возята стана доста по- плавна, което не го очаквах... ама ми харесва де :mrgreen: .

Та това е за сега, оставям Ви на снимките:

post-1856-13845333287_thumb.jpg

post-1856-138453332873_thumb.jpg

post-1856-138453332875_thumb.jpg

post-1856-138453332877_thumb.jpg

post-1856-138453332881_thumb.jpg

post-1856-138453332883_thumb.jpg

post-1856-138453332888_thumb.jpg

post-1856-13845333289_thumb.jpg

post-1856-138453332893_thumb.jpg

post-1856-138453332895_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко направих едно по- обстойно кръгче. Колата ми дърпа на дясно в момента, което ще се оправи на стенда. Волана преди имаше луфт от удъра ми преди две години, сега го няма и е супер стегнат. Стана малко по- тежък от преди. Смятам, че след известен пробег ще се оправи. Предала на спирачката ми пропада доста, което смятам, че след време също само ще се оправи. Иначе съм доволен от возията, волана стана много точен. Преди като спирах ми дърпаше на дясно, сега и това го няма и спира много сигурно.

С две думи доволен съм. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Стана малко по- тежък от преди. Смятам, че след известен пробег ще се оправи.

 

Предала на спирачката ми пропада доста, което смятам, че след време също само ще се оправи. ...

 

За първото си прав - ще олекне с времето

 

За второто - ако не си сменял накладки не е нормално. Ако си сменял е нормално докато олегнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Имах скъсан маншон на рейката и се беше набила с пръст и какво ли не. Взех си друга, ревизирах я основно и я боядисах...

Новите части са:...

- предни накладки...

...Стана малко по- тежък от преди. Смятам, че след известен пробег ще се оправи.

Предала на спирачката ми пропада доста, което смятам, че след време също само ще се оправи. ...

Тежкия волан е от рейката. Сигурен ли си в тази другата.

Нормално е при смяна на предни накладки да ти пропадне педала, НО след третото натискане хода се нормализира. Тогава буталцата компенсират разстоянието от избутването им навътре, когато си вкарвал новите накладки.

Остава- обезвъздушаването/при смяната на спир. маркучи/ или гумички на спир. помпа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.