Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мъчил съм се с години...!


Spartan

Recommended Posts

Отдавна /3-4 години/ трудно превключвах скоростите на 120 /5 скорости/.И собственика преди мен се оплакваше от това,дори се ядосваше на дъщеря си че не иска да кара шкодата.Разглобяал съм собственоръчно целия привключащ механизъм,смазвал съм го с добра грес,настроймал съм го по описанието на книжката,заедно със щангата до скоростната кутия - не и не,резултатите никога не ме удовлетворяваха.И ето преди десет дни завивах от алея Яворов към Семинарията и изведнъж всички скорости изключиха,останах на свободен ход.Питате ли ме как съм дотикал този суперавтомобил до паркинга срещу Химическия факултет по леко нанагорнище в едно от най-претоварените места на София!?Ха сега не проклинай,е пей химн на шкодака...!Разглобих и какво мислите-счупено ухо на същата щанга в тунела,счупено при мястото на съединяване със прословутия шкодов превключвателен лост и механизъм.Разгледах парчето и нали съм все пак машинен специалист,установих умора на метала-напредваща пукнатина,в единия край светла и прясносчупена,в другия-потъмняла и леко заоблена от триене при постоянно отваряне и затваряне.Е,заварихме я от яко по-яко,ама на никого не пожелавам тази авария,даже на заяждащите се с мен тук...Мъчил съм се с години,а сега превключва сравнително плавно,с малко затруднение за 2-ра.Ако някой има трудности със превключванито,имайте предвид и моя горчив опит с проклетото ухо...Лек път!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позната ми е тази история..... преди време на 120-ката ми се счупи по същия начин. В едно кръстовище, ще правя ляв завой, първа скорост -газ и при превключване от първа към втора - ЧАТ и няма скорости :evil: Само дет аз се заинатих да сменям с нов лост - да ама той току тъй не излиза.....

Обаче като чета това, което си написал казано честно много ме съмнява, че точно заради това си се мъчил години... :? Защото ако точно там, на границата между сплесканата част на тръбата /където дефакто се свързва с превкл. механизам / и самата тръба се е било пропукало - то нямаше с години да ти се осуква и да ти затруднява превключването на скоростите , ами щеше да си се счупи съвсем скоропостижно - имайки предвид това, че все пак при тези коли скоростите си се включват с по- голяма усилие / особенно 1-ва, 2-ра и задна/

 

От моя опит мога да кажа, че евентуално затруднение може да се получи от този възел - ако точно там на свръзката се разхлаби гайката и с времето почва малко по малко да се разширява отвора на ухото и се осукват едно спрямо друго лоста и оста към превкл.

механизъм.

По-сериозния проблем според мен идва от това съединение на края на този лост до кутията - не знам там каре ли се казва или как , ама то там става с времето е..и и луфта и как да очакваме лесно превключване на скорости....

Айде стига съм писал вече, че то трябва и да се чете smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се е счупило вследствие трудното превключване и ръчкане докато влезе и според мен причината изобщо не се крие в некачествено производство на частта а много вероятно в нерегулиран съединител. Оправи си съединителя адекватно /първо реглаж, естествено/ за да не се счупи пак и да се отървеш от многогодишния проблем трудно превключване. Въпреки, че сега е направено, ако заварката е електродъгова има граница на напрежението, което също е слабо място, дори по-слабо отпреди. Трябва да отбележа, и че нямам никаква идея да се заяждам ако някой приема това като такова. :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю Оги,не се отнася за теб това за заяждането,а до друга особено пристрастена на тема Шкода 120 личност...Не че мразя нашите модели автомобили,но се опитвам да показвам както добрите така и лошите им качества.А съединителят ми е неизносен и регулиран,доколкото мога,със сменени гумички и спирачна течност.Затрудненията във превключването нарастваха непрекъснато и постепенно почти не можеше да се включи на 3-та.Прав си че това става от превключване с повишено усилие върху лоста,но това си е нещо като детска болест на 105-120-130,нали?Сигурен съм в констатацията си че счупването е от растяща пукнатина от умора в течение на дълго време.Това се потвърждава от непрекъснатото нарастване на усилието и затрудняване на превключването.Сега е О.К. в границите на доброто за 120.А за заварката - божа работа но яка...! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя опит мога да кажа, че евентуално затруднение може да се получи от този възел - ако точно там на свръзката се разхлаби гайката и с времето почва малко по малко да се разширява отвора на ухото и се осукват едно спрямо друго лоста и оста към превкл.

механизъм.

Eй заради тая гайка (13-ка май беше) бях се почти навил да свалям скорости и да ремонтирам, нямаше включване задната скорост, мноооого трудно с 300 зора, стегнах я всичко заспа; имал съм проблем с онова пластамасово топче, в което влиза края на скоростния лост, кофти е като се спука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.