Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екотакса


bufet

Recommended Posts

Здравейте, купих си кола, нов внос от швейцария, платих си мито както е редът, и след няколко дни ми предстои регистрация в КАТ София, и се чудех как се изчислява екотаксата, за да съм подготвен, от какво зависи ако има някаде таблица или калкулатор готов, ще съм ви много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що по късните новини на К1 съобщиха, че според ново решение на европейският съд екотаксите или трябва да отпаднат или да се въведат и при покупка и на второупотребни автомобили които не са нов внос.

Иначе екотаксата не трябва да е повече от 150-170лв. Един приятел миналата седмица плати 85лв. за 1.9см3 1999г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега четох в гугъл, но не намирам конкретна таблица кадето да е казано за еди каква си кола толкова, точно и ясно, другото е че минах покраи една бутка на която пишеше "Еко такси на най-ниски цени" и са се чуда на различно място различни пари ли е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка фирма, която има лиценз за рециклиране (Екобулавто, Екометалинженеринг и др.под.) си има свои цени (в зависимост от разходите за рециклиране). Фонда ПУДООС е държавната структура и той има най-високите цени.

 

СТАТИЯТА от в-к Дневник - 11.04.2011г.

 

Дело на румънски гражданин в Съда на Европейския съюз в Люксембург може да бъде използвано като пример и да доведе до отмяната на екотаксата, която се плаща при внос на коли в България. По искане на Йоан Тату от Сибиу съдиите в Люксебург постановиха, че таксата за замърсяване, която в родината му се начислява при внос на автомобил, е дискриминационна.

 

В основата на решението на европейските магистрати е фактът, че тази такса се плаща само при внос на кола в Румъния, но не и при сделка със стар автомобил, сключена вътре в страната. "Макар всяка държава - членка на ЕС, да е свободна сама да определя какви такси да налага, чрез тях не трябва да се поставя в по-благоприятно положение продажбата на употребявани местни превозни средства и по този начин да се възпира вносът на подобни употребявани автомобили", се обяснява в решението на Съда в Люксембург. То е задължително за всички държави в ЕС.

 

Това тълкувание на европейските норми може да има два ефекта за България. Първият е, че въвеждането на такса за замърсяване на въздуха, която да се плаща при внос на стари коли, ще е в нарушение на правото на ЕС (за опитите това да стане виж карето). Другият е, че по аналогия с румънския казус всеки, внесъл кола в България и платил задължителната тук екотакса за претопяването на автомобила, може да поиска съдът в Люксембург да се произнесе.

 

Таксата в България се нарича продуктова и се събира от колективните организации за оползотворяване на стари коли, като малка част от парите отиват и към държавното предприятие ПУДООС. Тя беше въведена през лятото на 2008 г. с постановление на Министерския съвет. Размерът й се променя всяка година. Той зависи от възрастта на колата, като при внос на нова в момента се плащат 146 лв.

 

Продуктовата такса за автомобил до 5 години е 200 лв., за такъв от 5 до 10 години е 253 лв., а за най-старите - 267 лв. Без документ, че е платено за бъдещото претопяване на колата, внесеният автомобил не може да бъде регистриран в КАТ и да се движи по българските пътища.

 

Според решението за румънската такса и задължителното тълкувание на европейските норми, което правят съдиите в Люксембург, има всички шансове и българската екотакса да бъде обявена за дискриминационна. Причината е, че и тя като румънската се плаща единствено при внос на коли, а не и при сделки с автомобили в страната.

 

През годините, от които съществува таксата в България, само старите коли, внесени в страната, са около 400 000. При средна такса от 200 лв. това означава, че ПУДООС и рециклиращите организации са получили поне 80 млн. лв. Евентуален успех на българско дело в Люксембург ще означава, че държавата ще трябва да върне парите на всички, внесли коли от юни 2008 г. до датата на съдебното решение. Сумата ще може да се търси с лихвата, ако събирането й бъде обявено за незаконно от Съда на ЕС.

 

Единственият начин да се получи тълкувание на европейските договори и директиви от магистратите в Люксембург е чрез завеждане на дело в България. Достатъчно е само един българин, платил екотаксата, да поиска възстановяването й, като се позове на чл. 90 от договора за Европейската общност, и да настоява българският съд да потърси отговор в Люксембург, обясниха юристи. Подобно дело, но за акциза при внос на коли, постигна пълен успех и на ощетените граждани им бяха възстановени сумите.

 

Защо не се събира у нас

 

Макар че екотаксата за замърсяване на въздуха беше регламентирана в българския закон още през 2008 г., тя все още не се събира и няма планове за въвеждането й, съобщиха източници от екоминистерството. Идеята беше тя да бъде определена според европейския емисионен стандарт за автомобилите - Евро 5, Евро 4 и т.н. Целта беше най-старите и замърсяващи коли да плащат най-много. Предишното правителство обсъди въвеждането на таксата, но се отказа от нея, защото се оказа, че тя ще е много висока. В Румъния например достига до 30% от цената на колата. В случая на гражданина, спечелил делото в Люксембург, са му били поискани 2200 евро. И от сегашното българско правителство имаше изказвания, че ще има такса на принципа "замърсителят плаща повече", но след решението на съда на ЕС това става почти невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата е 97 набор 4.2 кубика

 

 

Колега колата ако е 4200 кубика ще трябва да платиш не само еко такса, а май и акциз. Не знам сега как е ма по рано се плащаха акцисизи, и то доста солени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата е 97 набор 4.2 кубика

 

 

Колега колата ако е 4200 кубика ще трябва да платиш не само еко такса, а май и акциз. Не знам сега как е ма по рано се плащаха акцисизи, и то доста солени.

 

Ако колата е внесена от страна членка на ЕС, акциз не се дължи, от 01.01.2011 - http://auto.mitnica.com/index.php?p=excise

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.