Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda се пробва при най-големите


skodadsgtdi

Recommended Posts

Както във всяка страна с развито автомобилостроене, представителиje на властта в Чехия задължително се возят на коли местно производство. Някогашните уникални лимузини на Tatra с разположен отзад V-образен осмак отдавна са история. Днес ролята на официален държавен автомобил се изпълнява от най-луксозния и престижен модел от Млада Болеслав. Базираният на Volkswagen Passat лифтбек-седан Superb обаче не може да се мери с возилата от висшия президентски ешелон.

 

За щастие на чешките конструктори в портфейла на VAG има достатъчно технологичен потенциал за попълването на тази овакантена ниша, а обменът на платформи между различните марки под шапката на концерна е практика, ошлайфана до съвършенство. След като вече разполага със собствена версия на почти всички модели от Волфсбург, за Skoda общо взето остава само да разработи автомобил от сегмент F по европейската класификация.

 

В момента Volkswagen разполага с две подобни платформи. D4 засега заляга единствено в основата на третото поколение Audi A8. Тя обаче е прекалено скъпа и сложна заради пространствената рама от алуминий. Далеч по-подходяща за бъдещ чешки модел от висшия клас е опростената стоманена версия на платформата, използвана за предишното поколение на A-осмицата. D1 бе разработена в края на 90-те години за Volkswagen Phaeton. Впоследствие немците я пригодиха също за Bentley Continental GT и лимузината Flying Spur.

 

Официално потвърждение за подобен проект в Млада Болеслав няма. Слухове за суперлуксозна лимузина на Skoda обаче циркулират с променлив интензитет от поне две години. Марката има богати традиции на този фронт, но след Втората световна война моделната политика на компанията се променя радикално под натиска на плановата социалистическа икономика.

 

Успехът на Skoda под ръководството на VAG върна чехите на сцената. Финансовите резултати се подобряват ежегодно и тенденцията вероятно ще се запази. За целта обаче в Млада Болеслав трябва да дадат адекватен отговор на очакванията на китайския пазар, където марката се търси все повече.

 

Skoda от сегмент F би се харчила добре в Поднебесната. Последното, от което имат нужда във VAG, обаче е вътрешнофирмен конкурент на Audi A8 и оскъдно търсения Phaeton. Ето защо се очаква чехите да подходят по-нестандартно в разработката на модела.

 

Бъдещата лимузина на Skoda надали ще бъде традиционен седан. По-вероятно е конструкторите да заложат на нетипичната за този клас каросерия хечбек. Разлика с останалите модели на D-платформата ще има също в моторизацията. Чешкият автомобил ще се екипира с по-слабите шестцилиндрови двигатели от гамата на A8 и Phaeton.

 

Базовата версия ще се оборудва с 2.8-литровия агрегат с 210 к.с., а задвижващи ще бъдат само предните колела. С двойно предаване ще разполагат по-мощните версии с 3.2-литров двигател (280 к.с.) и трилитровият TDi (240 к.с.). Осемцилиндров мотор се предвижда само за ограничен тираж от модификация с удължено междуосие, която ще се произвежда по поръчка за представителни функции. 4.2-литровият агрегат ще развива 335 к.с.

 

Междувременно в интренет вече се завъртяха първите компютърните графики на новото поколение на Octavia. Ако се съди по тях, следващата генерация ще изглежда доста по-добре от предшествениците си.

 

Много от чертите на автомобил ще наподобяват концепцията Vision D, представена неотдавна в Женева. Очакванията са бъдещата Octavia да има по-ръбати форми, като по този начин ще се подчертае нейната динамичност.

 

Йозеф Кабан, главният дизайнер на чешката марка, който между другото е създател на култовия Bugatti Veyron, споделя по адрес на новата Octavia, че идеята му е в автомобила да има повече чувства и емоция.

 

"Не отричам, че следващата Octavia ще повтаря до голяма степен чертите на прототипа Vision D. Отделни елементи обаче, като нова радиаторна решетка, компоненти на аеродинамиката и различни предни и задни светлини ще превърнат концепцията в различен и притегателен сериен модел", обобщава Кабан.

post-6069-13845329881_thumb.jpg

 

Информацията е взета от: http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/sk ... emite.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Осемцилиндров мотор се предвижда само за ограничен тираж от модификация с удължено междуосие, която ще се произвежда по поръчка за представителни функции. 4.2-литровият агрегат ще развива 335 к.с." - де да стане някога реалност! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.