Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

О1 1.8, 2.0?


Цецо75

Recommended Posts

Трябва вече да подменя старото магаре, а нещо все повече печката избледнява като цел с тия цени на нафтата, та се оглеждам за бензиновите мотори на О1.

 

По принцип аз съм отколешен фен на газифицирането. Не ме псувайте, луд умора няма. Най ме влече 1.8Т (20V) ама те са много редки нещо, особенно след 2002 година в комби изпълнение държат ебати цените. Атмосферка 1.8 (20V) май в О1 не се среща въобще. 1.6 ми идва слаб (обичам да товаря колата). Та гледам и 2.0.

 

Обаче ми изглежда нещо морално остаряла концепция. Сравнявах атмосферка 1.8 (20V) и 2.0 върху Ауди А4 - и определено по-малкия мотор ме остави с по - добри усещания. Пробвах и 1.8Т ми кефа си е пълен, сравним е с по-напомпаните печки 1.9. Като разход при човешко каране и трите мотора са съпоставими, май.

 

Другото което ме интересува е какви скоростни кутии се слагат на О1 1.8Т и 2.0. Един приятел има Г4 1.8 и ми прави впечатление, че скоростите са много къси. На 130 по магистралата бръмчи в доста високи обороти. Така ли е и на Шкодите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Преди време и аз бях достигнал до вариантите за избор които си описал в момента:)

 

1.8 1.8Т и 2.0 се срещат при О1 макар и не много често.

Аз лично съм скептичен към турбо варианта. Втора употреба кола с турбина крие риск. Първият риск е в какво техническо състояние е, дали няма да се наложи ремонт. Втория подводен камък е, че ако има и малки смущения в работата на бензин ( например съвсем малки, почти незабележими вариации в обороти на празен ход при работа на бензин ) , това може да се окаже непреодолим проблем при настройването на работата на газ. Това са причините поради които не взех 1.8Т.

Аз пробвах навремето няколко 1.8 . Единствената ми забележка на пръв поглед беше , че е малко шумен, особено след 3000об/мин. Един от по-модерните двигатели които се монтират на О1.

Аз имам 2.0 комби. С газов инжекцион. Писал съм и в други теми. Ако иамш време погледни. Доволен съм от поведението му. Не е много по-безшумна от 1.8 . Има добър разход. Приличен въртящ момент и прилично ускорение. Пътувам често на дълъг път със натоварена спортна екипировка. Няма проблем с изпреварвания и по-големи наклони. Определено не е спортен автомобил, но не се замисля когато има нужда. Автомобил за спокойни натури е. Ако мислиш че мога да отговоря на някой твой въпрос може да се чуем по телефон. Прати ми твоя на лично.

Да кажа и за 1.6 . Пробвал съм и такава. Ползвах и Голф-а на един приятел с такъв мотор. Усеща се че е по-слаба, особено натоварена. Дава по-нисък разход от моята в града, но извънградско е по-зле.

Най-доброто което мога да ти предложа е да дойдеш, да пробваш как работи и върви моята ( може и да си кажеш мнението тук в темата после ), като предварително уточня - не я продавам. Аз съм в София.

Успех в начинанието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 2.0 О1 съм пробвал. И някак си ми се стори спъната. Като я засилиш има момент, ама докато се засили е малко тегаво.... Поне като го сравнявам с мойта 1.9 ТДИ (90 коня), а точно тая печка е много спъната. И въпреки това е по динамична.

 

Абе турбото си е турбо. Аз съм спокоен шофьор, но динамиката е важна за да има човек комфорт при изпреварване. Щото магистралите в БГ са малко, а пъплещите Ифи - много.

 

Незнам - гледам го тоя мотор и много остарял ми се струва. Толкова малко коне и въртящ момент от 2 литров мотор.... това е ниво отпреди 20 години. Това предполага, че е доста разтоварен и вероятно по-дълголетен, май е най-оптималния като финанси избор, ама и аз съм само на 35 :)

 

Не съм виждал О1 атмосферка 1.8 (20V). Поне не и в офертите, а и по улиците не съм срещал. По ми допада като избор, ама явно е много рядка риба.

 

1.6 го отхвърлям като избор по дефоулт. Уф как бих взел още една печка, сега се напълни с оферти. Само че ебати нафтата, ебати чудото....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 е стар мотор отвсякъде. Разработен е за ВАГ от края на 80-те години. Разликата между тези мотори и моя е в начина на подаване на гориво, датчиците които следят работата му и ЕКУ-то. А това не малко.

Ако можеш да избираш между 2 еднакви коли с двигатели 1.8 и 2.0 , ще бъде идеалния вариант за теб. Аз също мисля че бих взел по-новия. Въпреки че ако гледаш разходи в пари, 1.8 е по-скъп за обслужване.

 

Това, че дизела върви повече е илюзия. Въпрос на субективно усещане у шофьора. В случая напълно не съм съгласен с теб. Виж картинката по-долу и ускорението 0-100км/ч за нашите коли. Честно е да се сравнят бензинов и дизелов двигател от едно поколение, да бъдат с еднаква кубатура, най-добре и еднаква мощност, и да се видят динамичните им показатели.

* Дано не стане спор бензин срещу дизел :):):)

post-3509-138453299592_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами зависи как го погледнеш.

 

Ако сравниш ускорението 0-100, наистина при двигатели със съпоставими коне, например 2.0 атмосферен бензин (115к) и 1.9 TDI (116k) - числата са горе долу едни и същи.

 

Дизела обаче е с много по-голям въртящ момент. А заради турбото, този въртящ момент се развива ефективно и при ниски обороти. Това дава едно усещане за еластичност и динамика, което хич не е субективно, напротив съвсем реално си е. И това се усеща при изпреварване, защото там няма старт от място както се мери обичайно ускорението.

 

Всъщност спред мен много по важно би било данните да се дават за ускорение от 60 до 120 на 5та предавка примерно. Защото това е реалната шофьорска ситуация, ластиците по сфетофарите не ме интересуват. Реално мен не ме интересува и пиковия въртящ момент нито конските сили, реципрочно максималната скорост. Най бих се радвал на кола с правоъгален въртящ момент от 1000 до 5000 оборота. Като WRC автомобил.

 

Абе турбото си турбо. Еластичността е съвсем друга и при бензинова и при дизелова кола. И разходите и потенциалните проблеми при наличието на турбо - са налице.

 

Вече наблюдавам няколко VAG-а с 1.8Т газифицирани - абе доста сносно се държат. Само дето са дефицит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата който търси Октавия, ако искаш пиши на лично аз мисля да продавам мойта 1.8Т с газов инжекцион е. Колата не е обявена никъде все още за продан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Цецо, ето и едно мнение за О-1, 1.8 Т(20V TURBO)- 09.09.1999година,100000 км-поддържана "по книжка".Никога не съм мислил за газово, но 2001 година питах едни познати, които ми казаха цена около 2600лв. Карам обикновенно извънградско. Преди три години едни познати я препрограмираха "чипосаха" и много се притеснявах за разхода, но той остана почти същия. Ето ти някои разходи на 100км - не ангажирам никой с моите цифри(за да не започне една безкрайна полемика за разхода).

1.Градско - реално не съм падал под - 9.0 л/100км

2.Извънградско

- на двупосочен път - около - 90-100км/час - 7.5-8.0 л/100км

- на магистрала - около - 90-100км/час - 6.8-7.0 л/100км

- на магистрала - около - 120км/час - 7.2-7.6 л/100км

- на магистрала - около - 150км/час - 8.8-9.8 л/100км

- на магистрала - около - 180км/час - над 13.0 л/100км

Няма да говоря за пъргавината - тя си е "пушка" - при 120км/час е точно на 3000 оборота - хубаво щеше да има 6-та скорост, но нямаше тогава "такъв филм". Въртящият момент от 1700-1800 оборота нагоре е достатъчен за ускорение(не говоря за екстремни наклони, където са нужни по-високи обороти). Успех с избора!(моята, не е за продан)

post-2837-138453299891_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже виждам,че въртящия момент е определящ за теб,то по каталог и двата двигателя са с еднакъв такъв(170 н.м.),но при 2.0 куб. е при 2400об.,докато при 1.8 е при 4200об.

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/skoda/octavia/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм това е странно.

 

Както казах 1.8(20V) в Шкода не съм пробвал. Само А4-ка. И там съм го сравнявал с 2.0 и определно 1.8 ми се стори много по еластичен мотор на високите предавки. Сега обаче се замислям какви са били скоростите на двете коли и дали това не е било определящо в случая. Защото май едното беше Б5 а другот Б6 купе, вероятно и скоростните кутии са били различни. А може и 2-ката да е била нещо гърбава знам ли....

 

В О1 съм пробвал 1.6 2.0 и 1.8Т ама там сравнение е безмислено, всичко е в полза на турбината.

 

Все тая - не съм на зор да пазарувам - имам коли на разположение. Просто чакам да падне предложение на което не мога да откажа :)

 

Засега съм ограничил търсенето до O1, A4 или Bora задължително комби, ръчни скорости и след 2002 година. 4x4 само ако е върху Ауди. Двигателя ме влече 1.8Т ама ако изпадне някоя дизелова кукличка на примамливи пари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.