Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на дизела гръмна 1.9 TDI. Сега накъде?


shkokolad

Recommended Posts

Колата е Октавия Тур 1.9 TDI, произведена 2004 г, на почти 240 000 км

 

Обстоятелствата са следните: на връщане от работа при загрял двигател вдигнах 4000 оборота на втора скорост за няколко секунди за да се "продуха геометрията на турбината", както съм чел на няколко места по форумите.

 

Правил съм го десетина пъти досега, този път обаче оборотите продължиха да се качват нагоре от само себе си, дори като отпуснах педала на газта изцяло. Паникьосах се и натиснах спирачка + съединител. Чу се глух удар някъде под колата и двигателят изгасна. Замириса леко на нещо изгоряло. Продължих по инерция и паркирах на влизане в града, поне това ми беше късмета, че не стана другаде. Опитвах да запаля двигателя на няколко пъти, но само въртеше.

 

Наблизо има един сервиз, където съм карал колата преди за смяна на ремъци, масло и при проблем със стартера веднъж. Дойдоха и ме закачиха, с хипотеза за прескочил ремък и нарушена центровка. На другия ден гледали, всичко ок, съмняваха се за повредена електроника на ГНП-то. Дойде човек с диагностичен уред, в паметта имаше някаква грешка за "свръхналягане", но иначе нищо друго. Софтуерът или уредът обаче май не ги биваше много, понеже дори като разкачихме някакъв датчик на коляновия вал, продължаваше да отчита липса на проблеми. Не отчиташе и налягане в дюзите, макар че майсторът разхлаби една и при въртене излизаше гориво.

 

По едно време двигателят припали, но с черен дим. После пак успя да запали, но без мощност, с облаци бял дим и с някакво трополене. Решиха да я качат на канал и да направят по-обстойно разглобяване и преглед. Днес като се върнах от работа ме сюрпризираха с новината, че върху кората намерили парчета от перката на турбината ми.

 

Сега ги въртя в ръце и ме боли сърцето, буквално :/

 

След като прочетох доста от резултатите при търсене из форума на "турбо", започнах да осъзнавам някои неща. Първо, че най-вероятно сам съм си виновен, понеже някакво съобщение за грешка, сигурно споменатото по-горе, излизаше от време на време през последните месеци, но все отлагах закачането на диагностика. Пък и изглежда не всяко място, където правят диагностика може да ти предложи правилен анализ на резултатите, както се видя.

 

Второ, след видените картинки на свалено турбо започвам да се питам колко сериозна може да е аварията, след като му са се разпилели червата по пътя едва ли не.

 

Трето, не сме ли направили някаква беля с това въртене и палене без да осъзнаваме сериозността на проблема? Раздробените частички може да са отишли къде ли не, маслото може да е отишло къде ли не.

 

Един колега с Шкода ме посъветва да се свържа със Самуил, a.k.a bega4kata и това ще направя, намерих телефона му тук, но засега по-подробни данни за модел и състояние на детайла нямам, снимки ще направя утре.

 

Някой може ли да каже нещо по ситуацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    32

  • Цецо75

    18

  • evin

    16

  • shaft

    10

Най-много писали в темата

Да бе .... :D А парчета от крила не намериха ли ?!? Или от ядрена бомба ... =D>

Няма как парчета от перката да попаднат на кората . Или ги изяжда мотора , или ги изаква през ауспуха . Освен ако нямаш изваден ( спукан) маркуч по турбо връзките .... И в 3-та случая те бъзикат . Смени сервиза ! Мое мнение ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не бях се интересувал от турбината, едва днес разгледах снимки тук във форума и наистина се запитах как е станала тази работа с парчетата. Обадих се и получих две малко разминаващи се мнения, все пак още не са тръгнали да правят демонтаж и да оценяват щетите. Според едното мнение кожухът е пробит, според другото има вероятност да е здрав.

 

Странна работа. Все пак мой познат работи там и се надявам да са коректни.

 

@ donsun:

Целта беше да се вдигнат по-високи обороти и да ги задържа за няколко секунди без да се налага да хвърча по пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно когато се прави "раздвижването" на геометрията на турбото, се препоръчва да е на път който позволява да се редят във възходящ ред предавките 2,3,4 - демек много дълга права!

Дано твоя проблем е разрешим и разрешаването му да е с по-малко финикийски знаци!

Успех и да пишеш!

Букви на твоя мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами да ти отговоря що и какво е станало,щото не могат да ти го обяснят явно твоите майстори

първо,ти си си виновен,след като знаеш че турбото прави свръх налягане,тоест не му работи геометрията/ си продължил да караш така.Освен това си имал ГЛУПОСТА да послушаш някои разбирачи ,че като ти е зацапана геометрията става да я почистваш с даване на газ на колата-това е груба грешка,защото предизвикваш прекомерно развъртане на турбото,тъй като то не може да се регулира от задралата геометрия.Даването на газ се препоръчва когато ти работи геометрията-за да не се задръства,А НЕ КАТО Е ВЕЧЕ ЗДРЪСТЕНА ДА Я ИЗДУХВАШ! И така като си дал газ турбото се е вазвъртяло с над 300 000оборота,започнало е навлизане на масло в двигатела и за това като си върнал газта,колата пак е повишавала оборотите smile091 и буффффф .

с каквото мога ще помогна

изобщо не е трябвало да палите после...как може?!?!?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, ок, ясно е, че аз съм виновен в крайна сметка, не отричам :)

Но въпросното съобщение за грешка беше установено постфактум, като при това хич не му обърнаха внимание, било нормално да изникват такива неща, един вид.

Е, като попрочетох, събрах две и две, но как може човек да знае всичко.

 

За продухването - правех го уж именно с профилактична цел, да не се задръства, а то значи вече е било задръстено. Вместо да изпиша вежди, избодох очи, класика. Сигурно никой не го е продухвал редовно, такива уж дребни съвети по поддръжката трябва да ги пишат с големи букви на видно място.

 

@donsun

Това с редуването на предавките не го беше писал никой, значи става дума за бързо каране, не просто за развъртане на по-високи обороти?

 

А за буквите - сега си гледам талона, пише нещо (P.5) ASV55... това ли е?

 

@bega4kata

Трябва ли да се прави нещо по-особено при демонтаж на гръмнала турбина, в сравнение със здрава такава? Вече не знам какъв проблем откъде да очаквам. Има ли опасност парчета метал да са отишли в двигателя и какви биха били признаците за това?

 

...

 

Ироничното е, че помня как се стреснах, когато за пръв път ми светна жълтата лампа на двигателя преди месеци, имах очакването, че ей-сега нещо ще избумти под капака и ще щръкне бутало, даже писах тук. После ме успокоиха и се успокоих. А то пък, виж, наистина избумтя .... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bega4kata

Трябва ли да се прави нещо по-особено при демонтаж на гръмнала турбина, в сравнение със здрава такава?

разликата е че сега трябва да се свалят де що има тръби,маркучи,турбопътища,колера,колектори,агр-ии т.н. И ДА СЕ ПРОМИЯТ МНОГОКРАТНО С ВОДА,НАФТА,ПАК С ВОДА-СЪС СИЛНА СТРУЯ,ДА СЕ ПРОДУХАТ И ПОЧИСТЯТ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СТАРАТЕЛНО.Защото като сложите новото турбо ,дори и една малка частица да е останала някъде из колера или турбопътищата...иии няма начин да не мине през турбинната перка и турбото пак ще гръмне.Това е обичайният сценарий,след смяна на пръснало се турбо.Да знаете че всичко е нафъкано с малки частици от пръснатата перка!!!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммммммм даааа! Аз преди 2 години гръмнах турбото на брат ми на BMW-то, след което купих ново турбо+кулер. Два дни промиване на всичко останало и като запалих ми трябваха 3 дни да изчисти маслото от гърнетата. Абе гадна работа /не го пожелавам на никой/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше ли някаква защита за гасенето на двигателя в подобен случай на гръмнало турбо? smile012 Добре, че колегата е бил на 2-ра предавка и я е угасил сравнително лесно. Чел съм за случаи, когато турбото гърми на 5-та и тогава гасят двигателя чрез сваляне на четвърта и спирачки (без съединител), като на ръчната спирачка бутона трябва да се държи постоянно натиснат. Пиша този пост, защото освен повредата на турбото, в подобен случай - с висока скорост, на кръстовище и/или при засилен трафик има голям риск колата да не спре навреме и да се случи нещо много по-лошо от това, което е преживял колегата. ](*,) Затова се чудя тия коли нямат ли защита в такава ситуация? :?: :!: :?:

Стискам палци да не са заминали бутала и/или клапани на колегата, че тогава ремонта става друг?!?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са първите симптоми на спечена геометрия?

Според мен колегата зададе много хубав въпрос. Може ли някой да отговори, че вероятно не само мен ме вълнува проблема с турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са първите симптоми на спечена геометрия?

Според мен колегата зададе много хубав въпрос. Може ли някой да отговори, че вероятно не само мен ме вълнува проблема с турбото.

Несъответствие на изискваното налягане от компютъра с реално измереното от мап сензора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T с променлива геометрия ли е?

хаха,изместваш темата

само 1 бензинова кола в света е с променлива геометриа....и това не е 1.8т :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несъответствие на изискваното налягане от компютъра с реално измереното от мап сензора!

 

Абе човека питаше в малко по-друг смисъл. Ако сме обикновенни потребители как да раберем, че е запекла геометрията и правим свръхналягания. :)

 

Щото не всички имат закачен манометър и VAG кома не виси постоянно на буксата. :)

 

Светят ли лампи, колата оплаква ли се по някакъв начин, че нещо я мъчи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти забие предницата при 130 ще се сетиш, че си карал може би и моята в такова положение smile027 И тогава набързо ще схванеш без VAG-COM, че трябва да я рестартираш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бегачката каза точно какво се е случило и защо, само мога да добавя че сега и мотора ще прави колегата най вероятно. Стопени бутала, надран блок, клапани, са само част от последиците които могат да се случат като хапне масло мотора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несъответствие на изискваното налягане от компютъра с реално измереното от мап сензора!

 

Абе човека питаше в малко по-друг смисъл. Ако сме обикновенни потребители как да раберем, че е запекла геометрията и правим свръхналягания. :)

 

Щото не всички имат закачен манометър и VAG кома не виси постоянно на буксата. :)

 

Светят ли лампи, колата оплаква ли се по някакъв начин, че нещо я мъчи?

Точно това имах впредвид. Как се държи колата при това положение без да има вързан комп. на нея.Ади обяснете де, ама без техничарски термини- по- простичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти забие предницата при 130 ще се сетиш, че си карал може би и моята в такова положение smile027 И тогава набързо ще схванеш без VAG-COM, че трябва да я рестартираш...

 

Е там е проблема. Аз знам твойта какво правеше и беше много осезаемо. Но от четеното, оставам с впечатлението, че на колегата колата си е вървяла съвсем нормално, до момента в, който я е изръчкал и тя е отишла на кино. Та затова си мисля, че тези симптоми дето ги имаше при теб, той не ги е видял....

 

Което пък ми е странно, щото кола с запекла геометрия трябва да се усеща осезаемо, нали така.... Макар, че ако колегата е кротък шофьор може и да не го усети, знам ли.

 

Затова питам, има ли нещо дето да примигва по таблото ако отчете грешка от свръхналягане. Или само с Ваг-кома.

 

И какво сега всички трябва да си вземем по един ваг-ком и един път месечно да гледаме?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз съм колегата с размазаното турбо, покрай тая драма си изпозабравих половината пароли.

 

Междувременно колата ми беше качена и откарана на сервиз в Стара Загора, разположен е врата до врата с този на Шкода, имали опит там хората с автомобили като моя. Някой от града може би ще може да сподели впечатления, за съжаление името на фирмата ми убягва в момента.

 

Но ми го препоръча познат с много добри отзиви, пък и със сигурност ще са по-добри професионалисти от досегашните ми майстори, няма начин :/

 

Относно лампите и предупрежденията - за пръв път ми светна жълтата лампа през август миналата година, докато изпреварвах автобус на трета. Усети се лека загуба на мощност за момента, изглежда колата е минала в сервизен режим, но аз по принцип карам бавно и спокойно, затова и не видях някакъв особен проблем. Пък и далеч по-опитни шофьори от мен едва ли биха предположили до какво сериозно нещо може да доведе едно светване на жълта лампа.

 

Малко след това един колега със софтуер и букса й направи преглед, но не откри нищо обезпокоително. Други хора предполагаха какви ли не дреболии, включително лоша нафта, но никой не каза нещо страшно, затова отложих по-сериозния преглед за по-късно, а когато лампата след време изгасна от само себе си, предположих, че е софтуерна грешка или нещо такова. Затова и я игнорирах, когато светна отново.

 

Така че, колеги, поне вие се поучете от тази грешка, да има някаква полза - колата предупреждава, че има проблем, но задължително трябва да се закачи на диагностика от професионалисти, ако ще и няколко пъти, докато не се открие точно какво иска да каже и защо го казва. Иначе вижте какви бели стават :/

 

Та, днес ще я й направят оглед в новия сервиз, за да видим какви са опциите, стискайте палци новините да са умерено лоши, то се е видяло, че ще се гладува бая време, дано поне да имам с какво да возя намален хляб от Кауфланд :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стискам палци всичко да мине с минимални поражения. Много неприятна случка.

 

А това с навлизането на масло в цилиндрите и авто кик даун е супер страшно, представям си, ако се случи на някоя женица smile011

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.