Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на дизела гръмна 1.9 TDI. Сега накъде?


shkokolad

Recommended Posts

 

Паниката е много лошо нещо в такива случаи. Скачате на спирачките и се молите съединителят да издържи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    32

  • Цецо75

    18

  • evin

    16

  • shaft

    10

Най-много писали в темата

за пръв път ми светна жълтата лампа

 

Какъв точно символ е изобразен на тази жълта лампа?

 

Моята геометрия също се беше затлачила - цяла зима от студени стартове и градско каране. В началото на март на 2-3 пъти направи описаното от колегата забиване със загуба на мощност при изпреварване, но след рестарт се оправяше. Никакви лампи не светнаха! Не винаги, но при градско каране понякога се държеше като обикновен дизел и набираше бавно и постепенно, без да чувам и усещам как се развърта турбото и без добре познатия ряз. ](*,) Когато беше студена колата турбото се усещаше много по-добре, отколкото като загрее колата. В една от темите колегата stefan I беше препоръчал продухването за раздвижването на геометрията. :-k Една неделна сутрин направих няколко совалки напред-назад по околовръстното и от тогава всичко е ОК и нямам никакви забележки към колата - нито на дълъг път, нито на градско (тествана е). \:D/ След околовръстното беше закачена на Vag-Com и гледана в движение - нямаше грешки и всички параметри си бяха в нормата. Лостчето на актуатора си се движеше с нормален ход. Кръстя се като поп на Великден да не ми се случва отново, защото доста се бях поизнервил. Разбира се имам едно наум, че нищо не може да замени механичното почистване на турбото и ако отново почне да забива съм решил веднага да се сваля и да се чисти на ръка. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за пръв път ми светна жълтата лампа

 

Какъв точно символ е изобразен на тази жълта лампа?

 

...

 

Тази:

chkengine.jpg

 

Не се ли махне, значи проверката не е минала правилно и съответно светне ли в движение, веднага си плаче за кабелчето...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На това видео обясняват как на един човек пикапът му пропушил черно, но той продължил да си го кара 1 км, за да се прибере вкъщи, а през това време доста от масълцето му изгоряло. След смяна на турбото двигателят вървял, но не съвсем както трябва и като го разглобили, установили, че е за скрап. Показват подробно детайлите и щетите, с коментари.

 

Нямах представа колко клипчета на ужасите за рънауей дизели се въртят в ютуб. Започвам да се питам доколко дизел на старо си струва инвестицията, ако заедно със смяната на ремъци и ролки трябва едва ли не задължително да сваляш и рециклираш турбината профилактично. То не било нагари, не било микропукнатини, уплътнения, лагери и прочие. А стане ли беля с нея, незапознат с особеностите на проблема водач или монтьор бастисва и двигател за едното нищо :/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма как!!!

С колите е само изваждане, малко или много. Нали се сещаш, че вече няма да направят Мерцедес 124, който да кара 1 милион км. без проблеми. Вече 90% от колите са турбинитани.

Алтернативният вариант 1.9 SDI - хем няма турбо, хем е мнооооого икономичен!

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото е нещо супер готино. Аз лично кола без турбо вече не мога да шофирам, без значение дали е дизел или бензин. Просто трябва малко повече внимание как се държи колата и какви грешки дава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и ги продухвайте по-често тия турбинки .... моята от както мина разработката редовно си ходи до към 4000 rpm като загрее дори и в града :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С DSG няма как да "продухаш" турбината в движение.

Но примерно разходка по магистралата веднъж в месеца е достатъчна според мен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой как се гаси двигателя, ако турбото не гръмне в движение, а на място, при стартиране? :-k На показаното видео двигателя явно не се гаси сам и трябва да се направи нещо???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой как се гаси двигателя, ако турбото не гръмне в движение, а на място, при стартиране? :-k На показаното видео двигателя явно не се гаси сам и трябва да се направи нещо???

 

Включваш 1-ва, натискаш спирачката силно, отпускаш съединителя..........и стискаш палци да издържи. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой как се гаси двигателя, ако турбото не гръмне в движение, а на място, при стартиране? :-k На показаното видео двигателя явно не се гаси сам и трябва да се направи нещо???
с егр клапана
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой как се гаси двигателя, ако турбото не гръмне в движение, а на място, при стартиране? :-k На показаното видео двигателя явно не се гаси сам и трябва да се направи нещо???

 

Включваш 1-ва, натискаш спирачката силно, отпускаш съединителя..........и стискаш палци да издържи. smile049

Май беше най високата предавка :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой как се гаси двигателя, ако турбото не гръмне в движение, а на място, при стартиране? :-k На показаното видео двигателя явно не се гаси сам и трябва да се направи нещо???
с егр клапана

 

Едва ли на повечето хора им говори нещо като ЕГР, а и представям си как отварям капака докато мотора иска да се отскубне от коша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой как се гаси двигателя, ако турбото не гръмне в движение, а на място, при стартиране? :-k На показаното видео двигателя явно не се гаси сам и трябва да се направи нещо???
с егр клапана

 

Едва ли на някой му говори нещо като ЕГР, а и представям си как отварям капака докато мотора иска да се отскубне от коша!

 

Всичко става за няколко секунди, нямаш време да спираш че и да затваряш егр-а....На мен за първи път като ми се случи маслен удар беше натоварено движението и инстинктивно съм натиснал спирачка и съединител. Резултата е друг мотор....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично звучи по-добре да се спре притока на въздух чрез запушване на ЕГР-а, но като че ли на практика, в действителна ситуация, е по-лесно да се включи на скорост и да се държи спирачката по мнението на masterOne. За съжаление, и в двата варианта резултатът най-вероятно ще е такъв, какъвто казва колегата Favorit. :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усетите ли нещо, че започва да ускорява, в никакъв случай не натискате съединителя, а скачате на спирачките докато колата спре и угасне.

Това с AGR-а според мен няма смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко като ви се случи, едва ли ще реагирате както трябва :) Нещата се развиват за отрицателно време :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shkokolad

Sevi79 и другите там разбирковци

СТИГА С ТЪПИ ЗАКЛЮЧЕНИЯ!!!! еДИН БЕНЗИНОВ ПРИМЕРНО 1.8ТУРБО ИМА ПОНЕ 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ НЕЩА ,КОИТО ДА МУ СЕ РАЗВАЛЯТ.мНОГО ПОВЕЧЕ СЕ ПОВРЕЖДАТ ПОРАДИ ТОЗИ ФАКТ.ПРОСТО В СЛУЧАЯ ТЕМАТА Е ТАКАВА...А ВИЕ ГЕНЕРАЛНО ОПЛЮХДЕ ДИЗЕЛА.КОЛКО 1.8Т ИМА ВЪВ ФОРУМА??? 3 МАЙ,А КОЛКО СА С ДИЗЕЛИ????ПРОСТО 85%ОТ КОЛИТЕ СА ДИЗЕЛОВИ,нормално процентно е да се пише по-често за проблеми с тях.

п.п.извинявам се ако съм засегнал някой,но много ме дразните с генералните си заключения относно дизел бензин

2.0на газ пък НИКОГА НЯМА ДА КАРАМ smile175 -ПОСТОЯННО ЩЕ ИМА ПРОБЛЕМИ

ПОЗДРАВИ

дизела има мап,дебитомер,температ.дачик на въздуха който е в мапа,клапан за турбото,и актуатор на турбото,агр и това е

бензина същите абсолютно неща,плюс,тройтик за разт.на вакумите,блоуоф-разтоварващ клапан,гейт,2 сонди,клапа за гаста,датчик за корекция за детонации,регулатор на налягането в реиката,бенз.помпа../тфси-то и друга помпа за 3 бара и дста др.датчици,които да не ги изброявам/...повечено от тези неща ,ако се прецакат,са доста по пагубни за мотора,отколкото при дизела.Мога да обяснявам цял ден кой датчик или част като се повреди какви ще са последствията,но трябва да ходя да работя.Просто вие явно понятие си нямате от системите на двигатела и за това си правите такива неправилни заключения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко като ви се случи, едва ли ще реагирате както трябва :) Нещата се развиват за отрицателно време :)

Аз мога да кажа как реагирах като си стопих буталата на реното (1.9 dCi):

Карах с около 170 на 6-та скорост по широк хубах път и в един момент колата почва да губи мощност аз естествено натискам газта с мислълта да компенсирам лекото нанагорно където бях в момента, да ама не, колата продължи да си намаля, при 80/час освободих от скорост и тя изгасна, отбих вдясно, вдигнах капака - видимо нищо, пробвах да запаля няколко пъти (естествено докато падне акумулатора)- неще, кър-кър отзад сив пушък ама неще, оттам въжето и в официалния сервиз.

Резултатът и обяснението от сервиза:

Две от дюзите сдали багажа, като едната на 100%, другата на 70-80% и съответно постоянно пръскали и стопили буталата, човека ми вика нещо не изписа ли на дисплея преди това викам изписа ама на италиански (2 дена преди това си бях записал час в същия сервиз за след 3-4 дена за цялостно сервизиране на колата, щот е от горубляне и внос от италия, та знам ли какво ми продават, ама жената като каза тази ми харесва и това беше). Смениха дюзите, свещи, разни други неща - де що се беше износило, палят колата - тя запалва обаче пуши сиво та не се стои вътре, закачат компютъра - проблем с компресията, а уж всичко е сменено, свалят главата вътре буталата като мекици и оттам 2 месеца основен ремонт на двигател - колянов вал, бутала, сегменти, ризи, биели и всичко около тях смяна с ново, от цялата работа сега си имам почти нов двигател и непродаваема кола, само турбото и кожуха на двигателя са си старите.

 

малко офтопик, ама да знаете че има и по-лошо от гръмнало турбо и естествено некомпетентни шофьори (незнаещи италиански, и пробващи какво ли не след като е станал инцидента, щото той компютъра си е казвал, ама на)

post-3360-138453302077_thumb.jpg

post-3360-138453302081_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Карах с около 170 на 6-та скорост по широк хубах път...

...

...(2 дена преди това си бях записал час в същия сервиз за след 3-4 дена за цялостно сервизиране на колата, щот е от горубляне и внос от италия, та знам ли какво ми продават...

 

Ама и ти... как на кола на която й нямаш вяра и не знаеш, как е карана и от къде е дошла въобще, ще й вдигаш 170? По-добре, че е бил малкия дявол, че с тази скорост, ако нещо друго се беше потрошило - "таван - под"...

 

Полека с тия таралясници на 123 456км "реални", които са 1/5-та от истинските навъртяни...

 

Пример - наскоро гледах един Tuareg 5.0TDI V10 - в нашето мобиле пишеше, че е на 141 235км, а вътре изтъркан до неузнаваемост, че и волана се лющил и се вижда бялото под кожата, да не говорим за климатроника и навигацията... Същия Туарег в немското мобиле излиза на 450 000+км, че дори и беше малко по-запазен, но белезите на една и съща част еднакво изтъркани - 1:1... Не е същия, но еднакво изтъркан и като направиш съпоставка реални и "реални" километри ти става ясно на колко е...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето ви пресен пример от същата ситуация

пратил съм ги хубосниците с чувалите към автомивката smile091 всичко е в масло и шрапнели от турбото

п.п.слагаме по-голяма турбина за да се подсигурим и за напред,защото колата е чипосана.Оригиналното внт15,заменяма с 1749вб от 150 коня

post-2454-13845330219_thumb.jpg

post-2454-138453302192_thumb.jpg

post-2454-138453302194_thumb.jpg

post-2454-138453302196_thumb.jpg

post-2454-138453302198_thumb.jpg

post-2454-138453302201_thumb.jpg

post-2454-138453302203_thumb.jpg

post-2454-138453302205_thumb.jpg

post-2454-138453302207_thumb.jpg

post-2454-138453302209_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се притеснявайте собственици на ок2 тди-това с невъзможноста да я загасите няма да се случи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега 3 клипчета гледах, и на 3-те клипчета са BMW. Егати кекавите турбини им слагат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.