Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на дизела гръмна 1.9 TDI. Сега накъде?


shkokolad

Recommended Posts

Аз междувремено поръчах рециклирано турбо от Варна, ще дойде идната седмица. Интересно дали ще се изисква нещо по-особено при първоначалната му разработка.

Оказа се също, че почти новият ми антифриз е неподходящ, от синия, а за алуминиеви блокове трябвало да бъде по-пречистен червен, вероятно ще го сменя.

От сервиза казаха, че ще заредят масло GM, слагали го на всички Шкоди, но по информацията в интернет не видях да има отбелязана спецификация на VW, било "опелско масло".

Чудя се също дали да продължа с 10W40, или да смъкна на 5W40 за по-добро смазване, въпреки че колата е на 240 000. Досега не ми е засмуквала масло май, а изцяло синтетичното защитавало по-добре турбината, вече малко духам каша по тая тема.

Някой може ли да даде съвет?

 

Бтв, наистина по клиповете повечето рънауейки са бмв, а уж им слагали същите турбини като на фолксваген, четох някъде, затова и се впечатлих. Може би на О2 има допълнителни защити. Все още съжалявам, че не успях да взема такава кола, а имах шанс, но сигурно пък тогава щях да се жалвам за други неща :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    32

  • Цецо75

    18

  • evin

    16

  • shaft

    10

Най-много писали в темата

Чудя се също дали да продължа с 10W40, или да смъкна на 5W40 за по-добро смазване, въпреки че колата е на 240 000. Досега не ми е засмуквала масло май, а изцяло синтетичното защитавало по-добре турбината, вече малко духам каша по тая тема.

Някой може ли да даде съвет?

5W40 е по-добре за турбината
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GM - General Motors - за всичките техни коли (Опел, Шевролет, Сааб и др.).

За VAG групата масла с означение 505.... или 507.... , Castrol, Shell, мисля, че и други отговаряха на стандарта за VW мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите с турбина се карат само с пълна синтетика 5W30 или 5W40, за да няма после ОХ, АХ, ВЪЙ и пр.

Маслата GM са много читави, но май нямат VW сертификат. Иначе са производство на BP, доколкото съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Без да влизам в теоретични спорове и само за сведение - турбината и двигателя на бившата ми Octavia 1.8 T, се радваха на отлично здраве с Castrol 10W40 Magnatec от 0 до 210 000 км. Колегата , който продължава да я кара, няма оплаквания също - ако чете , нека каже на колко е вече.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз междувремено поръчах рециклирано турбо от Варна, ще дойде идната седмица. Интересно дали ще се изисква нещо по-особено при първоначалната му разработка.

Оказа се също, че почти новият ми антифриз е неподходящ, от синия, а за алуминиеви блокове трябвало да бъде по-пречистен червен, вероятно ще го сменя.

От сервиза казаха, че ще заредят масло GM, слагали го на всички Шкоди, но по информацията в интернет не видях да има отбелязана спецификация на VW, било "опелско масло".

Чудя се също дали да продължа с 10W40, или да смъкна на 5W40 за по-добро смазване, въпреки че колата е на 240 000. Досега не ми е засмуквала масло май, а изцяло синтетичното защитавало по-добре турбината, вече малко духам каша по тая тема.

Някой може ли да даде съвет?

 

Бтв, наистина по клиповете повечето рънауейки са бмв, а уж им слагали същите турбини като на фолксваген, четох някъде, затова и се впечатлих. Може би на О2 има допълнителни защити. Все още съжалявам, че не успях да взема такава кола, а имах шанс, но сигурно пък тогава щях да се жалвам за други неща :)

няма да е рециклирано,а НОВО!!!Само колекторите с геометрията ще са употребявани,но ще изглеждат като нови и ще са в перфектно състояние.Моля не ни обеждай с рециклажи.

на другите въпроси,колегите са ти отговорили

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да е рециклирано,а НОВО!!!Само колекторите с геометрията ще са употребявани,но ще изглеждат като нови и ще са в перфектно състояние.Моля не ни обеждай с рециклажи.

на другите въпроси,колегите са ти отговорили

 

smile126 отново бат Сами помага на колега в нужда

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да е рециклирано,а НОВО!!!Само колекторите с геометрията ще са употребявани,но ще изглеждат като нови и ще са в перфектно състояние.Моля не ни обеждай с рециклажи.

на другите въпроси,колегите са ти отговорили

 

Ок, извинявам се, не знаех как да го нарека smile049

Инак е голямо облекчение за човек да знае, че може да разчита на получената част, тия дни си изгризах ръцете до лактите smile027

Притеснява ме само оттам нататък какво ще следва. Дали двигателят като заработи няма да цъфнат скрити повреди, дали диагностиката ще покаже всичко ок, дали от супер липса на късмет някое скрито парче няма да ми разкърти хубавата нова турбинка. Дали 5W40 няма да цръкне от всички пролуки и да ми направи нов маслен удар. Дали куриерското камионче няма да се обърне по пътя, такива неща smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да има проблеми,спокойно,мисли положително

п.п.-рециклиране на турбина означава корпуса да се престърже за да се поставят ремонтен комплект лагери,сегменти....ротор,и т.н.-които няма как да са оригинални,защото не се предлагат оригинални ремонтни.Стандарта е един-оригинален.Няма ремонтни оригинални :!: :!: :!: Има правени някъде-по-дебели сегментчета,роторчета без осов център и т.н. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли, ако човек си има манометър в колата, дали ще види ефекта от запеклата геометрия? В смисъл разликите в налягането осезаеми ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

естествено че ще го види

манометъра е много по-показателен от ваг-кома.С ваг-кома пиковете по-трудно се хващат-малко бавно работи.Най добре е с ТОЧЕН манометър. viewtopic.php?f=30&t=9909&start=60

освен това колата записва грешка ако повече от 6 секунди работи на свръх налягане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, ще взема да и бодна и на мойта един. Предполагам, че трябва да е:

 

1. Задължително аналогов.

2. Не много китайски.

 

А? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задължително механичен ,да

Едно време турбоколите задължително си имаха заводско манометри за налягане на турбото,налягане на маслото и температура на маслото!!!!Сега ги тъпчат с всякви глупави екстри,а най важните неща се игнорират....А МОЖЕ БИ УМИШЛЕНО :? ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият манометър лесно ли се монтира или се правят преработки по тръбните пътища? Откъде взима налягане?

Аз също мисля, че е много полезен уред, който всяка турбо кола през 80-те години притежаваше задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми на по старите мотори (без помпи по дюзите) - е относително лесно да се закачиш на пътя ня налягането. На по новите bega4kata да каже.

 

То май по големия проблем е къде да го забучиш в купето. Един истински турбо фен задължително го слага отляво на колонката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам странични завеси и не ми се пипа колонката изобщо

 

Ще потърся нещо по-малко на размер, което мога да сместя по таблото и да не стои грозно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз използвах вентил от гума на велосипед и го сложих на маркуча преди клапата на агр-а ..... пасва идеално и се монтира за секунди без всякакви преработки .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са нормалните работни стойности на налягането на турбината и кои са екстремните? За да знам какъв манометър да търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са нормалните работни стойности на налягането на турбината и кои са екстремните? За да знам какъв манометър да търся.

 

ако ти е стоков мотора ,ще ти е достатъчен до 1,5bar /обхват/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно сте го виждали, но ето от форума на колегите, изчерпателно написано:

 

http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... =26&t=1147

 

Иначе щом моторетката е стокова можеш да сложиш и до 1.5 бара. Ама няма ли да притеснява ако виждаш стрелката честичко в края? :)

 

Всъщност трябва да се провери какво има на пазара - според мен ако има разграфен до 2 бара ще е най-удачно. Щото едно е да видиш че е над 1.5 бара, ама колко? 1.7 или 2.5?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой как се гаси двигателя, ако турбото не гръмне в движение, а на място, при стартиране? :-k На показаното видео двигателя явно не се гаси сам и трябва да се направи нещо???

 

Включваш 1-ва, натискаш спирачката силно, отпускаш съединителя..........и стискаш палци да издържи. smile049

 

А като си с DSG какво се прави... :-k smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като си с DSG какво се прави... :-k smile049

Буташ лоста 1 позиция нагоре... Тоест на N предполагам smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.