Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на дизела гръмна 1.9 TDI. Сега накъде?


shkokolad

Recommended Posts

А като си с DSG какво се прави... :-k smile049

Буташ лоста 1 позиция нагоре... Тоест на N предполагам smile049

 

 

Идеята не е ли да я изгасиш по някакъв начин...или аз схващам нещо smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    32

  • Цецо75

    18

  • evin

    16

  • shaft

    10

Най-много писали в темата

Идеята не е ли да я изгасиш по някакъв начин...или аз схващам нещо smile049

А дано да не става това... А стане ли, не ми се мисли какво ще е ако е на D [-X А как ще се изгаси... трудна работа smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се случи на автоматика спираш докато мотора се пържи на 4500 и по най-бързия начин търсиш нещо обемисто да затапиш пътя на въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има електрическа "дроселна" клапа,която ако не е повредена ще затвори въздуха при изключване от контакг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че са предвидили такава защита. Просто решение, но много практично. Не разбирам от двигатели, но като гледах моя със свалено турбо, има по пътя на въздуха една клапа с лост, сигурно при подобна авария ако се престраши и я бутне човек, може поне да си спаси двигателя?

 

Макар че от друга страна все се чудя защо моят двигател угасна, а не продължи да фучи като на клипчетата. Може би има някакъв вид защита и при О1, или се е задавил от рязкото намаляне на въздушнния поток при счупването на лопатката. Което си е вид защита донякъде. А може и да се е повредил. Ще разбера утре, като поставят новото турбо и направят тестове в движение.

 

А новото турбо пристигна, впрочем, и е много приятно на външен вид, много му се радвах. Тоест, лъщи си и така нататък, аз поне дотам му разбирам smile049 Направо да му е жал на човек да го сложи в един кош с отрудените и омазани останали чаркове.

 

Все още съм с кръстосани пръсти да не стане някой сакатлък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че са предвидили такава защита. Просто решение, но много практично. Не разбирам от двигатели, но като гледах моя със свалено турбо, има по пътя на въздуха една клапа с лост, сигурно при подобна авария ако се престраши и я бутне човек, може поне да си спаси двигателя?

 

Макар че от друга страна все се чудя защо моят двигател угасна, а не продължи да фучи като на клипчетата. Може би има някакъв вид защита и при О1, или се е задавил от рязкото намаляне на въздушнния поток при счупването на лопатката. Което си е вид защита донякъде. А може и да се е повредил. Ще разбера утре, като поставят новото турбо и направят тестове в движение.

 

А новото турбо пристигна, впрочем, и е много приятно на външен вид, много му се радвах. Тоест, лъщи си и така нататък, аз поне дотам му разбирам smile049 Направо да му е жал на човек да го сложи в един кош с отрудените и омазани останали чаркове.

 

Все още съм с кръстосани пръсти да не стане някой сакатлък.

 

Ти недей се радва толкова рано, ами кажи на майсторите преди да палят мотора с новото турбо да проверят компресията!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос към bega4kata - препоръчай ми манометър, от който да си доволен + конзола за страничната колонка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледам от няколко дни какво се предлага - пълни боклуци. Нито един не идва със сертификат за точност. Не се знае и кой е менте и кой не е. Има някакви VDO, които изглеждат крайно съмнително. Общо взето е на късмет. И е добре да се провери точността му после със сериозен манометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е чисто механичен. Тоя върти стрелката със стъпков мотор. То това е и модата при турбо манометрите. В интерес на истината ако е направен като хората - що да не работи. Той електрическия сензор за налягане си е точен като цяло, оттам насетне е въпрос на процесорче и малко алгоритми.

 

Като цяло такъв манометър няма да има вибрации (ако китаеца е надраскал някакъв що годе приличен алгоритъм за процесорчето), освен това може да се направят екстри като холд на пикова стойност и прочие. Друго предимство е, че до купето се разхождат само жици. Така се избягва риска, да се скъса маркуча.

 

Ама все си мисля, че един класически манометър на VDO е по добрия избор. Само дето цените в Англия са smile048 . В щатите има за около 40-50$ само манометъра, ама са в PSI....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ST3111 изглежда готин и отива на дизайна на О2:

 

http://www.stackltd.com/instruments.html#

 

Само трябва да му се измисли друго място за да не е на колонката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз предлагам модераторите да почистят темата и да отворят нова за манометри. Защото конкретно тук започнахме от мъката на колегата, а я докарахме до това с какво да си закичим колите....

 

Иначе в ebay има и чисто механичен STACK.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос към bega4kata - препоръчай ми манометър, от който да си доволен + конзола за страничната колонка?

виж в моята тема в Тунинг раздела-най горе на последната страница

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо?

 

1. Ще ти трябва допълнителен сензор. Е можеш да използваш сигнала от MAF-a, но така ако той е скапан, няма да разбереш.

 

2. Дигиталната информация винаги е по-трудна за разчитане с бърз поглед. Затова и колите с дигитални уреди не успяват да се наложат. Като видиш стрелката субективно се ориентираш много по бързо. Затова и хората ползват ръчни часовници със стрелки. :) Е винаги можеш да направиш твоя електронен манометър със стрелка и стъпков мотор, ама тогава механично стават трудни нещата и цената на човеко-часовете, които ще вложиш ще са много над продажната цена на такъв уред.

 

3. Ще трябва много сериозно да поработиш върху алгоритмите. Трябва да имаш някакво усредняване - ама не може да е много голямо щото ще замажеш важни пикове. Не може и да е малко, щото ще ти играят показанията от шумове и прочие. Не че не може да стане - иска се обаче много време в опити.

 

Мислил съм го тоя вариант. Освен ако човек не страда от излишно много време - по добре да даде 50-150лв. и да купи готов уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, след кратко прекъсване.

 

Взех си колата в сряда от сервиза, държи се нормално, само че май я преследва проклятие. На три пъти в рамките на час стартирах из Стара Загора, а когато се прибрах след почти час каране в Гълъбово и пробвах четвърто, при завъртане на старт се чу само "хлъц" и светлините по таблото тотално измряха.

 

Понеже не бях паркирал пред нас и се стъмваше, вдигнах по тревога един колега да дойде с кабели и да подаде ток - стартира от раз. Включих ред консуматори - нищо нередно. Карах 20-тина минути из града и паркирах предвидливо пред блока. Изключих мотора, пробвах старт - хлъц.

 

По съвет от сервиза проверих клемите - нямат окисление и са затегнати - свалях, слагах. Опитах да го заредя с едно уж десулфатизиращо зарядно, но още преди да го включа в контакта ми изписа напрежение 10V. Това, според човека, от когото взех зарядното, било значело, че е опънала петалата батерията ми. Аз пробвах все пак да го заредя, уредът изписваше напрежение 13V при процеса, държах го 4 часа така вчера, понеже не исках да оставя през нощта колата без аларма. Като го закачих и направих проба, каза само "хлъц.хлъц." и толкоз.

 

Та, вече трети ден си лежи колата пред блока като умряло куче. Аз междувременно посвикнах с ходенето пеша и обществения транспорт, може Господ да ме наказва заради лошата ми физическа форма :roll:

 

Може би трябваше да отворя нова тема по този проблем, но не знам дали има смисъл. Хора казват и пишат, че се било случвало да мрат акумулатори така ненадейно. Четох обстойно темите из форума и съм се спрял на нов - Берга Пауър Блок 77Ач 780А стартов ток за 224 лв. Искра 77Ач е 163 лв, гледам, така че ценовата разлика е сравнително малка, за да рискувам двойно набутване или да му ставам медсестра на акумулатора цяла зима.

 

Въпросът, който ме тревожи, е дали е възможно батерията да си е заминала поради недозареждане от страна на алтернатора или нещо друго и дали това няма да се случи и с новата. Също, няма ли някакви признаци, по които да се установи недозареждането или заминаващия си акумулатор?

 

Бтв, почвам да се чудя дали след като сменя аку-то и покарам час-два, няма да ми гръмне горивната помпа, ей така, за разнообразие :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

З

Може би трябваше да отворя нова тема по този проблем,

 

Правилно си се сетил . Ако напишеш и каква е колата . Иначе успех с гоненето на демони smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид, че колата е същата, на която й сменях турбото. Просто никът ми е различен, защото си забравих паролите на shkokolad и petar_ftw, и паролите за пощите, с които съм ги регистрирал smile049

 

Та, засега просто не съм в състояние да отчета развитието на ситуацията с турбото, понеже колата не върви. Само от сервиза отбелязаха, че всичко с турбото е ок, настроено е както трябва, имало само лек прескок някъде между 2500 и 3000 оборота, но това няма как да го проверя за момента. Щяло вероятно да улегне с времето, трябва да мина за контролен преглед след 6-7000 км.

 

Сигурно ще трябва да помоля някой колега с по-остър слух и опит в карането на турбодизели да покара колата, но първо ще ходя с автобуса до Стара Загора в понеделник за купуването на акумулатор Berga от дистрибутора им там.

 

Относно настоящия ми - замислих се доколко всъщност мога да вярвам, че са ми я продали с почти нов. Тя е бивша служебна, отговарящият за нея едва ли ще ме лъже, познаваме се, но шофьорите от предприятието като нищо може да са го сменили със скапан. Лепенките върху капачките са махнати, но останалото изглежда като заводски Акума, тоест може би е на 5-6 години, колкото колата ми.

 

Ако наистина са го направили това, колкото кинти са изкярили, за свещи да ги дадат и акумулатора на оня свят на гръб да си го носят, бахти хората :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.