Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на дизела гръмна 1.9 TDI. Сега накъде?


shkokolad

Recommended Posts

Съвсем реално нещо е акумулатор да умре отведнъж. Все по често се случва и с нови и гранционни акумулатори при това маркови. Боклучарника е пълен.

 

Обикновенно така се държи когато е отгърмяла една клетка. Капацитет си има, ама напрежението е с една клетка по малко. Както и да е - хвърляй го и взимай нов. Между другото, ако имаш някоя по дребничка бензинка, можеш да го пробваш там скапания. Силно вероятно е да работи, защото на нея не и трябва такъв зверски ток и ако останалите клетки са си ОК, може да го търкаля през лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    32

  • Цецо75

    18

  • evin

    16

  • shaft

    10

Най-много писали в темата

Лепенките върху капачките са махнати, но останалото изглежда като заводски Акума, тоест може би е на 5-6 години, колкото колата ми.

 

Колега, 2 неща:

 

1. Не каза какъв ти е акумулатора сегашния, но ако е Maintanance Free, демек не се долива и т.н. и са махнати лепенките,

нищо чудно да е някой мъртвец, който са го съживили за малко.

2. За това - може да ме критикуват, но нищо не ти пречи да си купиш български акумулатор.

В смисъл - повярвай ми няма никаква разлика с чужбинските, особено тези, които внасят в България.

Единствено - на Български по-често може да случиш на дефектна бройка. Но пък си има гаранция.

Но уцелиш ли нормална бройка, няма никаква разлика - акумулатора е просто устройство.....

Аз лично карам с Монбат от години и нямам никакви оплаквания.

 

Ааа, и още нещо - не съм експерт по турбото,

но единствения "прескок", за който съм чувал е така наречената турбо дупка и тя трябва да е на по-ниски обороти (под 2000).

 

бегачката да каже - какви са тия прескоци между 2500-3000???

И как така олегват и се самооправят.

От личен опит - мога да ти кажа, че един майстор като ти каже - че нещо щяло да улегне и да се оправи от само себе си,

най-верочтно не е успял да си свърши работата, защото се е натъкнал на проблем, който не разбира ....

 

В моя опит - такива неща - като нещо да се самооправи ... не съм срещал (или се самоуправя за малко преди тотално да се прецака отново)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та, засега просто не съм в състояние да отчета развитието на ситуацията с турбото, понеже колата не върви. Само от сервиза отбелязаха, че всичко с турбото е ок, настроено е както трябва, имало само лек прескок някъде между 2500 и 3000 оборота, но това няма как да го проверя за момента. Щяло вероятно да улегне с времето, трябва да мина за контролен преглед след 6-7000 км.

:?: :?: :?: :?: кое прескача :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте какво намерих, може да ви е полезно!!! Това е четец който се включва към OBD2 и посредством радио сигнал предава информацията на навигацията ви, която трябва да е също GARMIN. Идеята е, че ползва постъпващите данни в компютъра в реално време и вие ги виждате на дисплея!!!

 

 

Така изглежда предавателя:

post-4130-138453304834_thumb.jpgpost-4130-138453304885_thumb.jpg

 

ето и част от функциите му:

post-4130-138453304889_thumb.jpgpost-4130-138453304893_thumb.jpg

 

За повече инфо: http://luxima.bg/GARMIN-ecoRoute™-HD.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега с гръмналото турбо, би ли споделил от финансова страна как стои въпроса, горе долу колко пари излиза ремонта :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От чист интерес се зачетох по Интернет за турбо дизелите с променлива геометрия.

 

Една препоръка, която се дава е, когато турбото е работила активно,

и горещата му страна е наистина гореща, е добре двигателят да се остави до 3 минути на празен ход,

за да се поохлади малко. Иначе, маслото което минава през турбото може да се "препече", оставя нагар, запича лагерите и т.н.

 

Това ми направи впечатлени и просто го спеделям тук за хората с такива двигатели.

 

Интересно е дали в инструкцията за употреба на автомобила има такава препоръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една препоръка, която се дава е, когато турбото е работила активно,

и горещата му страна е наистина гореща, е добре двигателят да се остави до 3 минути на празен ход.

 

От това, което аз съм чувал/чел също съм виждал такива мнения. Ако колата е карана по-дълго във високи обороти - като по магистрала например като се спре (на бензиностанция например) да се остави да поработи 1-2 минути на празен ход за да охлади турбината. В инструкциите ми и на двете ми коли, които съм имал с турбодизел (Mitsubishi/Skoda) не се споменава обаче такова нещо. Колегата bega4kata може би ще сподели експертно мнение и съвет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старото ми пежо HDI пишеше да се охлажда турбината на празен ход след продължително каране в обороти.

Аз го практикувам при всички автомобили

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз четох някъде в английските форуми/сайтове такова нещо, когато търсех "tips & tricks" за смяна на горивният филтър, че не бях сменял на такова добиче... Там беше описано прекалено добре и достатъчно подробно(с картинки), за да ти стане ясно какво става и какво се причинява на "купчината желязо" след един такъв "фаст рън" или иначе казано по български - зор. След като го спреш горещ и не си го изчакал да поработи на място, за да го охлади "coolant"-а, става точно нещо такова, каквото е писал колегата по-горе и имаше доста снимки на двигателите на некоректно поддържани возила - какви ли не снимки...

 

Ако успея да го намеря из букмарковете на лаптопа, ще го пусна тук, за да го прочетете - много интересна статия е.

 

Иначе, лично аз Октавиата, когато я запаля и не е карана цяла нощ/ден, т.е. студена е, я чакам да поработи на място, колкото да й паднат оборотите на нормалният минимум (2-3 мин не повече). След това тръгвам и си я карам полека преди да загрее около 50-60 градуса, а като стигне 90 градуса ми е по-спокойно за каране, тъй като можеш да изстискаш и 4500 оборота от мотора, щом е стигнал 90 градуса и си минал най-малко 15км (съвет от bega4kata)... А преди да я изгася, ако съм я карал лекичко към края, спирам си я на 1 мин работа на място, ако съм я настъпвал - 2-3 мин, ровя си нещо, оправям си багаж, нещо друго-трето-пето и така :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При студен двг пък е супер вредно да се бръмчи на място, защото маслото е гъсто и не смазва добре главата и турбината. Дори в книжката пише - палиш и тръгваш веднага.

 

Има няколко "хитрини", които ако човек не го мързи да ги спазва, със сигурност ще си удвои и утрои живота на турбината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има няколко "хитрини", които ако човек не го мързи да ги спазва, със сигурност ще си удвои и утрои живота на турбината

 

Би ли ги споделил с нас ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуснете снимки на книжка в която го пише? :) Моята е пълен шит - нищо няма в нея ....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разясня-хубаво е да поработи на място няколко минути докато е студена.Това с тръгването го пишат от екологична гледна точка,да не работи колата на място.Така се вдига и сумарния разход,който се различава от написания от производитела.Освен това го пишат,защото на място се загрява само двигатела,но не и трансмисията.Най добре е няколко минути на място и след това няколко километра по-бавничко.Когато е топла и е карана в натоварен режим,трябва 2-3 минути да работи на място турбото да се охлади,защото като огасиш при още горещото турбо спира притока на масло /а турбото се охлажда посредством маслото/ и маслото което остава в турбото в контакт с турбинната ос силно се нагрява и коксува-остава нагар,който се трупа ,трупа по малко,нарушава се мазането и охлаждането и става уйт и буф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разясня-хубаво е да поработи на място няколко минути докато е студена.Това с тръгването го пишат от екологична гледна точка,да не работи колата на място.Така се вдига и сумарния разход,който се различава от написания от производитела.Освен това го пишат,защото на място се загрява само двигатела,но не и трансмисията.Най добре е няколко минути на място и след това няколко километра по-бавничко.Когато е топла и е карана в натоварен режим,трябва 2-3 минути да работи на място турбото да се охлади,защото като огасиш при още горещото турбо спира притока на масло /а турбото се охлажда посредством маслото/ и маслото което остава в турбото в контакт с турбинната ос силно се нагрява и коксува-остава нагар,който се трупа ,трупа по малко,нарушава се мазането и охлаждането и става уйт и буф.

 

За това говориме, за това говориме s_flag

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са препоръките от PDF-ите на O2 и О2 FL. Общо взето са обяснени като за жени, не много технически

post-4778-138453305238_thumb.jpg

post-4778-13845330524_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не е само опазването на околната среда - за дизелите по-бързото загряване е много важно.

Печката часове да пърпори на място, пак не може да загрее.

Съмнявам се производителят да препоръчва нещо, което би навредило на мотора или на возилото като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен карането полекичка е най-добрия начин за подгряване на мотора зиме. Аз обикновенно паля, слягам колана, паля фаровете, пускам радиото и тръгвам полека. Естествено докато не отлепи стрелката на температурата, държа 1300-1500 оборота, а докато не вдигне 90 градуса не ръчкам турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте съвети как да се избегне трупането на нагар по геометрията. За последните 10000км имам 9000км градско софийско и 1000км извънградско. Средната ми скорост е под 30км/ч.

 

Сами, в очакване съм на мнение :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте съвети как да се избегне трупането на нагар по геометрията. За последните 10000км имам 9000км градско софийско и 1000км извънградско. Средната ми скорост е под 30км/ч.

 

Сами, в очакване съм на мнение :P

 

Ако той няма време да ти каже, ще ти кажа аз какво знам. Съвета е да я изкарваш извънградско за един "фаст рън". Караш я около 15км, за да загрееш хубаво и после излизаш на околовръстното или някъде, където има права отсечка и й вдигаш 4000 оборота(рязко) на трета или четвърта и я държиш така няколко секунди или докато има мегдан... Това ще ти я продуха и ще накара да ти сработи N75 клапана, за да нямаш проблеми. Това го правя на една-две седмици груба сметка... Сами ми беше казал през три дена някъде да се прави, че било полезно. Някъде също бях чел, че е хубаво да се пълни оборотомера, защото това е кола проектирана за магистрала, а не толкова за град.

 

Поздрави

 

ПП: Поправих оборотите, че съм ги объркал - извинявам се...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 4000 оборота-не повече!!!4500 не може да съм ти казал.И го правете с пълна газ рязко от 2000оборота.Но преди това трябва да е добре загряла с постепенно натоварване.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте съвети как да се избегне трупането на нагар по геометрията. За последните 10000км имам 9000км градско софийско и 1000км извънградско. Средната ми скорост е под 30км/ч.

Към горните постове ще допълня и препоръка за по-динамично шофиране в града - с повече настъпване на педала. В града е добре дизела да се кара "в обороти" - аз се старая да достигна поне 1 800 оборота. Това е разбира се, ако можеш да промениш стила на шофиране!?!

Между другото - както си описал последните 10 000 км трябва да си сигурен, че геометрията ти е само зацапана, а не е вече блокирала. В началото на темата bega4kata беше препоръчал продухването само при зацапана геометрия, но не и при БЛОКИРАЛА геометрия :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, абе аз съм се омазал нещо... Спомням си, че ми каза 4000, да... Супер, че ме поправи!

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече втори ден съм с колата на работа, засега обаче не съм вдигал високи обороти, той пътят ми е най-много 13 км, предимно в населени места. Но много по-добре от преди се усеща колата, вероятно защото бях свикнал да я карам в сервизен режим и сега се родих :smt017

 

Акумулаторът по принуда го смених с Ennexy, някакъв полски, въпреки че се бях засилил към Berga Power Block, но даже с кабели от друга Октавия моята не можа да припали, та да ида да купя. Хората от местния магазин/сервиз бяха много коректни, докараха ми го на място, монтираха го и го замериха. Та, сега съм с Ennexy 80Ah 720A за 170 лв, с две години гаранция. Да е жив и здрав, дано съм спестил 50 лв поне оттук.

 

Разходите ми по ремонта на турбото са 1346 лв, както следва:

- 20 лв ремонт в местен сервиз

- 20 лв компютърна диагностика в местния сервиз

- 8 лв за изгоряла свещ покрай другото

- 120 лв транспорт до Стара Загора на платформа (към 40 км)

- 850 лв хубаво лъскаво турбо от bega4kata

- 38 лв доставка по куриер (кожодери)

- 280 лв ремонт в новия сервиз (демонтаж, почистване, монтаж, диагностика, смяна на антифриз, доливане на масло)

- 10 лв два билета за автобус

- мноо нерви & драми

 

Скапването на акумулатора до голяма степен го дължа на тази авария и многократното връткане покрай нея, плюс изтощаването му заради забравен "ключ на контакт" в първия сервиз, иначе можеше и да изтрае още бая време. Затова лично си смятам щетите кръгло 1500 лв. Неприятно, но в по-лош вариант толкова щеше да ми струва само чисто новото турбо, ако го нямаше Самуил да прати надеждно smile035

 

А в най-лош вариант щях сега да продавам колата на части smile021

 

Всъщност, наистина, колко би могъл да изкара човек от Октавия на части, ако му се се прецака двигателят и не може да си позволи ремонт? В тази връзка - колко струва един двигател 1.9 тди на старо в приемливо състояние?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не пробвахте да заредите стария акумулатор? Това, че е бил разреден напълно, не значи, че е умрял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за успешния ремонт! =D> Дано не ти се случва повече нещо подобно! [-X

В тази връзка - колко струва един двигател 1.9 тди на старо в приемливо състояние?

Какъв е кода на твоя двигател :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.