Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

надявам се всичко е ок с колата и турбото вече....сле месец тест драйв :D

  • Отговори 173
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    32

  • Цецо75

    18

  • evin

    16

  • shaft

    10

Най-много писали в темата

Публикувано

ами, днес ми се строши шайбата на алтернатора.

 

воланът и спирачките се одървиха изведнъж и хубаво, че тъкмо паркирах пред сервиза да сменям филтър на купето, че ако бях с висока скорост можеше и да съм в болница, кой знае.

 

аз уж на шега бях писал, че колата е прокълната, ама сега почти сериозно се чудя дали някой ден няма да ми гръмне въздушната възглавница в лицето насред пътя.

 

мисля да се абонирам за златна карта на сба, та като ме остави бангията насред път след някоя и друга седмица, поне да ме завлекат до вкъщи евтино...

Публикувано

май трябва да си намериш наистина добър сервиз,как ще се счупи тази шайба ей така???Най вероятно е блокирала отдавна и се е развила!Трябвало е майсторите да обърнат внимание при предния ремонт!

Публикувано

Счупената шайба изглежда я наричат фрайлауф, нещо като тресчотка функционирала. Счупил се е лагер вътре в генератора или както там се нарича и оттам се е прецакала и тя, поне така казаха. Лагерът е на две. Късмет, че не ми е повреден ремъкът и няма други щети. Ремонтът ми струва 157 лв, от които 90 за нов фрайлауф и 22 за преден и заден лагер. Голямо разглобяване, голямо нещо. При цените на труда "на запад", нищо чудно че си продават старите коли.

 

Издръжливостта на октавиите започва да ми се струва мит, половин милион километра май ще издържи само щеката за масло.

 

Добър сервиз наоколо не знам къде ще открия. Уж с такова намерение дадох тогава 120 кинта за транспорт на колата до тия в Шкода, а то жива беля излезе. Не съм убеден, че е било умишлено, но изглежда повечето сервизи барат мърляво и това е. smile009

Публикувано

не е виновна колата ,а сервизите!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОВА СИ Е КОНСУМАТИВ,КОЙТО ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯ НА ОПРЕДЕЛЕНИ КИЛОМЕТРИ ИЛИ ДА СЕ НАБЛЮДАВА АКО НЕ СЕ СМЕНЯ ПО ПРЕДПИСАНИЕ

Публикувано

Малко сервизи му обръщат внимание за съжаление (вкл. и реномирани). В гаранциония го сменят по предписание, след това кучета го яли. Много чест дефект не само при Шкода и не само при VAG. Така, че нищо ненормално - комбинация от нормални конструктивни износвания и БГ манталитет.

  • 4 месеци по-късно...
Публикувано

Абе докато се возех днес в О1-то се замислих върху гърмежите на турбините и масления удар. За това как пича от клипчето седи отстрани на БМВ-то извадил контактния ключ и чака мотора да изгърми, а колата бълва стълб от дим.

 

Спомних си, че bega4kata каза в тази тема, че на О2 тази ситуация не може да се случи, защото е с ел. дроселна клапа, демек ще блокира въздуха.

 

При което се замислих - а не би ли трябвало при О1 същата роля да изиграе клапана за меко гасене? Той е с вакумно управление, но какво от това? Не би ли трябвало като се загаси от ключа да блокира въздуха и да не може да се получи самоподържане на горенето с маслото от турбината?

Публикувано

ПРЕОДОЛЯВА ПРУЖИНАТА,А НА 2-КАТА Е ЗЪБЧАТКА И СТЪПКОВ МОТОР-НЯМА МЪРДАНЕ ТАМ :D

не го мислете...аз моята съм я махнал :mrgreen: :mrgreen:

Публикувано

Мерси за точния отговор. smile159

  • 1 година по-късно...
Публикувано

здравейте!

Изчетох целия пост и доста се ровех в нета, но не намерих и не разбрах продават ли се резервни части /ремонтен комплект/ за турбината.

Имам впредвид да се подменят евентуално износените месингови втулки служещи за лагери и О-пръстените.

 

п.п

Последнете отговори по темата са доста отдавна, но ако някой прочете и знае нешо по въпроса моля нека сподели.

Публикувано

Продават се.

Публикувано
не е виновна колата ,а сервизите!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОВА СИ Е КОНСУМАТИВ,КОЙТО ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯ НА ОПРЕДЕЛЕНИ КИЛОМЕТРИ ИЛИ ДА СЕ НАБЛЮДАВА АКО НЕ СЕ СМЕНЯ ПО ПРЕДПИСАНИЕ

 

Колеги , някой може ли да каже на какви километри (или време)трябва да се сменя ролката за свободен ход?

Публикувано

с ангренажа

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Фраулайф или както се казва там ролката на алтернатора на колко хил се сменя?

Публикувано

Някой може ли да даде каталожния номер на въпросния фрайлауф ?

 

Сега гледам един каталог с части и се чудя дали този фрайлауф е едно и също с "обтегач ремък алтернатор" ?

Публикувано

Здравейте, колеги! Да се включа и аз в темата - случка със старата ми кола (Сеат Ибиза 1.9 ТДИ АСВ Мотор - 110 кончета). Турбото гръмна след издърпване на един ТИР от 2-ра на 3-та....към 3000-4000 оборота...усети се как колата заби, след това изгасна, но не посмях да се мъча да я запаля въобще. Последствията - снимката на турбината по-долу, чистене на всички турбопътища, колектори, интеркулери, гърнета, махане на катализатор и т.н. Причината - натрупал се нагар по колекторите - отворът почти го нямаше. :D За щастие нямаше никакви поражения по мотора, макар, че беше вкарала бая масълце вътре. Ремонта ми излезе към 700-800 лв с турбина втора ръка, при мой познат (не ме е оръсил много за труд). Не го пожелавам на никой, не е приятна ситуация, особено като се има в предвид, че колата остава в бокса за 1-2 седмици....

post-12663-138453452568_thumb.jpg

  • 2 години по-късно...
Публикувано (Редактирано)

 

Обстоятелствата са следните: на връщане от работа при загрял двигател вдигнах 4000 оборота на втора скорост за няколко секунди.

 

Преди няколко часа същото ми се случи и на мен. Колата е Октавия 1 1.9 TDI ASV 110 к.с. 2001 г. По километраж е на 173300 - аз я карам от около 46000 км, но реално съм виждал с VAG-COM записан съвсем друг пробег - в момента според него трябва да е над 400000 км. Оборотите на колата стигнаха до червената зона, чу се нещо като лека глуха детонация и двигателя изключи. Не забелязах някакви пушеци докато ставаше това (може и да не съм обърнал внимание - просто веднага се сетих за четеното из форумите и разните филмчета в ютюб). Завъртях стартера и колата запали веднага като работеше равномерно, но започна да бълва бял дим и да мирише на изгоряло (предполагам, че това е голяма грешка от моя страна, но ми се случва за пръв път). Веднага я загасих. Отворих капака и проверих нивото на маслото - беше на извивката под минимума. Извиках пътна помощ и я закарах пред блока, като я паркирах с бутане. Предполагам трябва да се приготвя за най-лошото. Утре ще видя дали ще ме приемат в сервиза в който си я поддържам.

 

До този момент двигателят си е работел винаги много равномерно и безпроблемно и ми е давала нисък разход на гориво. Сменям маслото винаги на 10000 км, като ползвам пълна синтетика Motul 8100 X-cess 5W/40 филтри MANN. Между смените най много ми се е налагало да долея не повече от 200 ml масло.

 

Направо съм като болен от това, което си причиних на колата. Надявам се само да може всичко да се оправи и пак да си я карам. От друга страна си казвам всяко зло за добро - всичко се случи в София на Околовръстното шосе, Връщах се от работа и бях сам. Ако беше се случило в студовете на 200 - 300 километра от София и бях с жена ми и детето не знам как щях да се оправя.

 

Ще напиша по-нататък как са се развили нещата. :cray:

Редактирано от johnnie213
Публикувано

Направо съм като болен от това, което си причиних на колата. ..................

 

Машина е, чупи се понякога. Ти не си виновен за случилото се. Просто е кофти момент.

Редовен си във форума, чел си, знаеш какво може да очакваш.

Дано щетите да са по-малко.

:doubleup:

Публикувано

Иване, да беше звъннал да те дръпнем ако трябва...

Дано щетите да са минимални!

Публикувано

Велко, знам че мога да разчитам на тебе, но снощи малко се нашашках, че бях на околовръстното близо до Икеа по тъмно и колите летяха със страшна скорост. Няма да влизам в подробности колко пъти щяха да ми отнесат триъгълника и т.н. Просто застанах отстрани на колата, която беше с пуснати аварийни (за моя сигурност не посмях да остана вътре) и изчаках пътната помощ (един много точен човек, с който се свързах покрай Павката). Днес отново я натоварихме и я закарахме при Евгени в Трансексперт. Както винаги веднага ме прие, изслуша ме и ми обясни доста неща. Чакам днес или утре да ми звънне за да ми съобщи какви са пораженията след разглобяването и огледа и какви са евентуално вариантите за ремонт.

Публикувано

Колата от събота отново е в движение, но мен ме хвана някакъв вирус и едвам гледам. :wacko_1: :(

Публикувано

Чудесна новина, че колата е готова, кофти за вируса.

Сподели каква беше диагнозата на колата и през какви етапи премина "лечението".

Бързо оздравяване.

  • 4 месеци по-късно...
Публикувано

С голямо закъснение пиша отново в темата. След разглобяване се оказа, че се е пръснала средната част на турбината, като се е раздробила на много малки парченца, които са попаднали и в кулера. Евгени беше разглобил и промил цялата система. Турбото е заменено с ново. Сменено е и маслото и масления филтър, както е по предписание на производителя за да важи гаранцията. До този момент съм минал около 4500 км и колата се държи много добре. Няма разход на масло, разхода на гориво е както преди, не е влизала колата в сервизен режим.

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Колко ти излезе ремонта?

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.