Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

моля за съвет-Йети или не


julia

Recommended Posts

Здравейте! Станах член на клуба тъй като имам желание да купя Шкода Йети.Търсих мнения на собственици на този модел,но явно са малко и много не са карали-почти нищо не прочетох в нета.Ходих в шоу-рума,видях само добри неща-икономичен мотор/дизел/,комфортно купе,доста екстри и......съответната цена.Не съм карала Шкода,а от познатите ми всички са доволни,но нямат впечатления конкретно от Йети,а те са по-различни най-вече ходова част возия и сигурност.Има ли колега с Йети ,който е събрал конкретни впечатления?

Моля,посъветвайте ме дали да купувам :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел има Йети,4х4,с двулитровия комънрейл 140 коня и е много доволен,съответно фул екстри и мисля,че е с Хелдекс пето поколение!Така,че препоръката е ако не е в горе долу същото изпълнение да минеш на по-евтин вариант!Аз съм със Скаут фейслифт с двулитровия TDI 140 и имам няколко забележки относно возията,шумът в купето и турбодупката ,която съществува при този двигател!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел има Йети,4х4,с двулитровия комънрейл 140 коня и е много доволен,съответно фул екстри и мисля,че е с Хелдекс пето поколение!Така,че препоръката е ако не е в горе долу същото изпълнение да минеш на по-евтин вариант!Аз съм със Скаут фейслифт с двулитровия TDI 140 и имам няколко забележки относно возията,шумът в купето и турбодупката ,която съществува при този двигател!

 

Благодаря за мнението.И аз съм се спряла на двулитров комънрейл,но не мога да реша дали 110 или 140коня.Не знам какво е "Хелдекс".

Какво е значението за возията в зависимост от двигателя? Може би само по-шумно купе?

А за турбодупката четох в коментариите????

Аз нямам такъв опит,защото сега карам Астра бензин,но явно се свиква.

 

Супер сте в този клуб! \:D/

Явно ще получа доста информация,затова ще изчакам с поръчката още малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела естествено, а тази турбодупка ако караш нормално почти няма да я усетиш.

Това йети къде ще се кара предимно?

Ако не бързаш много с избора ела на събора и там ще можеш да питаш собствениците на йети-тата и вероятно да тестваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Ще отговоря от името на жената първо, ето какво е най-важно за нея :

 

-Добър просвет, т.е. стреса да задереш нещо под купето почти го няма

-Компактна и лесна за паркиране

-Динамика - поради мощния двигател бързо и безопасно изпреварване дори и да не е уцелена най-точната предавка

-Без проблем на сняг , устойчива на мокро заради 4х4 (халдекс задвижването , made in Sweden )

 

Сега от мен :

 

-Ако не се кара повече от 30 хил. км на година, препоръчвам 1.8 ТСИ - уникален безпроблемен мотор. Разход 6.5-9 литра ,

удоволствието от шофирането е огромно поради еластичността и ускорението, турбодупка и шум - какво е това smile048 ?

-Халдекса е 4-то поколение за сведение, т.е. детски болести няма, работи почти незабележимо и без да иска намеси от водача

- Отлична цена за каквото се предлага като техника и системи за сигурност (Haldex, ESP, Off-road, Air Bags, спирачки, фарове и др.)

- Качеството на изработка на колата като цяло е впечатлително, дори и за мен, бивш собственик на Octavia , Laurent&Klement

 

Засега (след 8000 км) лошо за колата не мога да кажа.

Вероятно ще има мнения и от другите Yeti собственици.

 

Дано съм бил полезен, ако има още въпроси - казвай.

 

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода не си много прав.

Данни по каталог (за извънградско при скорост 120км/ч, на най-високата предавка, на прав път без наклони, за градско мисля, че беше 60км/ч пак на най-високата възможна предавка):

1.8Т (160 к.с.) - градско - 10.1; извънградско - 6.9; комбиниран - 8.0;

2.0 ТДИ(140к.с.) - градско - 7.6; извънградско - 5.2; комбиниран - 6.1;

Разликата не е малка.

 

Малко реални данни за 2.0 ТДИ(140) - София-Виена ~1000 km, 8ч 30 мин - разход 6.2л/100 - карано е както леко (40-50), така и бързо (180-200) - колата Шкода Супърб Комби с 4 човека и не много багаж. Това за мен е комбиниран разход.

Градско - 6.9 - 8.2, зависи от задръстванията и дали е топло или студено, зимата харчи мало повече и как тръгвам на светофарите с 1 човек вътре.

Извънградско - най-ниско съм падал до към 5,5л/100 - София (караулката към пловдив)-Бургас (караулката на входа на града) с 2 души вътре

 

А за 4х4 - много добра екстра, мен още ме е яд, че нямах търпение да чакам поръчка 3-4 месеца за с 4х4 ами взех каквото имаше налично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Станах член на клуба тъй като имам желание да купя Шкода Йети.Търсих мнения на собственици на този модел,но явно са малко и много не са карали-почти нищо не прочетох в нета.Ходих в шоу-рума,видях само добри неща-икономичен мотор/дизел/,комфортно купе,доста екстри и......съответната цена.Не съм карала Шкода,а от познатите ми всички са доволни,но нямат впечатления конкретно от Йети,а те са по-различни най-вече ходова част возия и сигурност.Има ли колега с Йети ,който е събрал конкретни впечатления?

Моля,посъветвайте ме дали да купувам :?

 

Аз бих те посъветвал да направиш тест драйв и сама да усетиш автомобила! После направо ще си го поръчаш :D

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tъй като колежката е нова във форума , бих препоръчал да намери със търсачката темите относно бензин и дизел.

 

Спор няма, че дизела е по-икономичен и на теория е по-съвършения двигател, но има и няколко "Но" - та....... smile048

 

Относно реални цифри от моето Йети (след първоначална разработка) :

 

- 6.5 в Гърция при стриктно спазване ограниченията 60 и 80 км/ч.

- 9 градско

Тук трябва да отбележа в интерес на истината, че не карам в пикови часове на София и не вися с часове по светофарите,

но все пак София никога не е без трафик....

А също че се възползвам от сваления до 1500 rpm въртящ момент, т.е. без високи обороти на колата, просто няма нужда.

- Над 10 - постигам го без проблем на магистрала при над 140-150 км/ч и междуградско ,когато трябва да се постави на място

някой нахал с X3 примерно. От този SUV нагоре идва конкуренцията smile092 , иначе разни Captivi , Outlanderi и др. не ги броя за живи smile175 .

 

И още нещо за икономичността , не е необходимо по-малкия двигател да харчи по-малко - в зависимост от стила на каране е и в какви условия

се мери реалния разход.

По-мощният двигател е винаги за предпочитане според мен , т.е. нека изборът е по-мощният от възможните, така или иначе ще се дават доста пари, а мотора

си е най-голямата екстра в една кола.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, вместо тук да възникне поредния спор, дизел или бензин! Колега с дизелово Йети да си каже мнението, колегата с бензиновото мисля, че доста добре обясни. И, Младен е прав направи отиди на тест-драйв и си прецени кое ти харесва повече! Успех! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, поздравления за колежката за марката и модела, към който се е насочила.

 

Моите впечатления за 10 000 км са изцяло положителни. За дизеловия двигател наистина нищо не мога да кажа, както и да давам съвети за бензин/дизел, но и аз съм на мнението, че при по-малко от 20-25 000 км на година, по-добрата оферта е бензинов двигател. Това разбира се е мое мнение и не искам да ангажирам никого с него.

 

Относно всичко останало. Автомобилът се представя повече от отлично и е всичко, което съм искал и очаквал от него. Изключително просторно купе, позволяващо на 4 възрастни да пътуват комфортно дори и на много дълги разстояния. Поведението на пътя е като на лек автомобил, без досадното типично СУВ поведение, свързано с люлеене и прекомерно накланяне по завоите. Това в съчетание с достатъчния просвет, прави автомобила много подходящ както за градските условия в България и лежерни разходки в природата, така и за по-динамично шофиране по завои и на магистрала.

Степентта на обезшумяване в купето, успя дори да ме изненада приятно. Освен свистенето на вятъра при висока скорост или приятния звук от двигателя след 4000об/мин, на практика вътре е гробна тишина. Поне при бензиновия двигател.

Системата 4Х4 с Халдекс 4-то поколение се представя отлично на всички настилки и условия, в които съм я изпробвал досега.

Интериорните решения са въпрос на лични предпочитания, но лично на мен няма елемент вътре в колата, които да не ми харесва или да не стои на място. Всичко е направено и подредено с вкус, без излишни кичове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом в момента караш бензинова Астра, значи си свикнала на сравнително пъргава кола и има вероятност Йети-то 110 к.с. да ти се види малко тромаво имайки предвид данните му по каталог. По-добре вземи дизела 140 к.с. - ще изпреварваш бързо и сигурно. Като става дума за сигурност, всички Йетита с изключение на базовото ниво на оборудване имат по 9 въздушни възглавници и това беше една от причината и аз да си купя Йети. Моето е бензиново, вече на 9 хиляди километра и няма фабрични дефекти или нещо което да ме дразни в колата. За в града е идеална, извън града е малко висок разхода на магистралата защото е бензин и колата е висока. Дизела във всички случай ще дава по-нисък разход. Окачването е подсилено, така че ще заобикаляш само по-големите дупки :) Волана се върти много леко защото управлението е съвременно, електромеханично, приятно е да се кара, не се накланя на завоите. Разгледай темата за Йети viewforum.php?f=65 има достатъчно мнения. Отиди на тест драйв. Ако имаш още въпроси давай! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говориш за дизел, а споменаваш, че сега караш бензин. Най-напред трябва да си отговориш на няколко простички въпроса, например:

 

Къде караш основно? Ако не ходиш зимата на планина, замисли се за предно предаване, с оглед на тегло, икономичност и цена. Ако караш рядко на магистрала, замисли се и за бензин. Спецификите на ТСИ двигателите са такива, че единствено над 120 км/ч има значителна разлика в разхода между бензин и дизел.

 

Доколко държиш на мощността? Аз например избрах 1.2 с няколко екстри повече вместо 1.4 и засега съм доволен. Със сигурност по-големия двигател носи повече усмивки, но при Йети няма двигател, който да се мъчи с купето, така че и най-малките също са добра възможност.

 

Как понасяш дизеловото тракане? Дизелите на Йети не са от най-тихите на пазара.

 

Ако искаш дизел 4х4 забрави за 110-те коня. Варианта със 140 не е много по-скъп, има същия разход на гориво и направо лети като го понастъпиш. 110 к.с. има смисъл само при предното предаване.

 

Според мен най-доброто Йети в момента е 2.0 TDI 6DSG, но гледам че вече няма Адвенчър и Селекшън в този вариант, което доста качва цената.

 

Като изключим дебата за избор на двигател, Йети е сред най-добрите предложения на пазара до 40 000 лв. и определено най-доброто, ако държиш на висок автомобил /СУВ, кросоувър и т.н./. Предлаганото място и вариативност на интериора е като във ван, външния вид е като на СУВ, а цената е като на хечбек :D Освен богатия избор на двигатели има и дълъг списък екстри за всеки вкус и джоб. Дори и в най-базовите нива обаче получаваш високо качество на сглобката и използваните материали. Йети/Октавия/Супърб са най-близкото до премиум, което може да получиш за такава цена. Ако си взискателна към качеството можеш да си направиш експеримент: влез в една нова Шкода, после в едно Ауди и после например в Рено, Пежо, Опел или Форд и сравни миризмата на интериора.

Освен това съм забелязал, че шкодите имат навика да изненадват приятно собственика дори много след покупката. Истината е, че човек избира автомобил под влияние на емоцията и чак впоследствие установява доколко този автомобил е удобен в ежедневието. Така че е голям кеф седмици или дори месеци след покупката да откриваш практични дреболии като мрежички, тайници, включване/изключване на отделни показатели на бордовия компютър според личния вкус и т.н. Общо взето Йети, както и всички нови шкоди, е много внимателно премислен автомобил. Ако го избереш със сърцето, можеш да си сигурна, че разумът няма да ти даде причини да се разочароваш. :)

ПС. "Халдекс" е многодисковият съединител, чрез който се осъществява задвижването на задните колела при 4х4 моделите.

 

ППС. И те съветвам, ако се решиш да купуваш Йети, да поръчваш по-скоро, че после ще има и чакане ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет и от мен, мисля че имам някои впечатления за споделяне, моята колица вече е на 60 000 км и искам да кажа че все още се удивявам от възможностите на Йети.

Относно спора бензин-дизел, карал съм 2-та двигателя, 1,8Т(160) и 2,0 ТДИ(140).

бензина е много пъргав безшумен и вози много меко и комфортно, няма забележима турбодупка, за разход не мога да кажа

Вмомента карам дизела който има доста добри качества, карал съм го по всякакви терени и със всякакви скорости, няма грешка. вярно по шумен двигател и малко по тромав относно турбодупката и ограничителите, но при спокойно каране не отстъпва на бензина. относно разхода, извънградско от 4,5 до 12, взависимост от тежеста на десния крак на задкормилното устройство :D , реален пример Русе - Варна 200 км, максимална скорост 200км/ч минимална 120, работа на двигателя 3000 - 4500 об/мин, разхода е 12/100, но при спокойно каране (не като мен) Варна - Русе 200 км, максимална скорост 110км/ч и работа на двигателя 1500 - 2500 об/мин разхода е 4,5л/100км.

относно пресечените терени няма равна, минава където си пожелаеш, OFF-ROAD системата помага много за спускане по стръмен наклон, при разко спиране особено при зимни условия. Това Халдекс ли е, Хелдекс ли е, не го знам, но по пресечен терен ти трябват две гуми на земята(една предна и една задна) усещането е невероятно.

Багажника изглежда малък, НО не е съвсем така, аз лично събрах багаж на 2 мъже и 4 жени за 7 дни + скара, посуда, и продукти(за салткааа :) )

 

С една дума, купувай, няма да сгрешиш, но както казаха колегите на събора ще има няколко броя, така че най-добре да пробваш сама!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реален пример Русе - Варна 200 км, максимална скорост 200км/ч минимална 120

Колега , не съм заядлив човек , но когато видя нещо подобно написано , не издържам.За максималната скорост ти вярвам ( до някъде), но за минималната.....сори...из всичките населени места , и камери , куки....Извинявай но леко си...преувеличил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реален пример Русе - Варна 200 км, максимална скорост 200км/ч минимална 120

Колега , не съм заядлив човек , но когато видя нещо подобно написано , не издържам.За максималната скорост ти вярвам ( до някъде), но за минималната.....сори...из всичките населени места , и камери , куки....Извинявай но леко си...преувеличил.

 

smile027 да наистина, но това е образно казано, всички знаем че няма как, :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

smile152 най-накрая я поръчах! Сега разбирам какво е да чакаш! smile175 Дадоха ми срок 120 работни дни-ужас! smile012

Хубавицата ще е Селекшън,дизел,140кс,шоколадова + екстри!

Вече нямам търпение!Някой ще ми каже ли всъщност колко се чака,защото си мисля,че Шкода се презастраховат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Някой ще ми каже ли всъщност колко се чака,защото си мисля,че Шкода се презастраховат.

 

Моята пристигна 3 дни преди обявения срок smile049 Дано при теб дойде по-рано от обявеното. Честитките ги запазвам до момента на получаването smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срокът на доставка е много относителен. При мен при обявени 120 календарни дни, дойде точно на 40-ия. Други колеги пък са си чакали пълния срок на доставка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

;) Може пък да имам късмет :roll: Дано! Като дойде ви обещавам снимки и т.н. - с една дума ще се похваля , защото в избора и вие ми помогнахте smile126 !
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.