Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Едно прокълнато мнение за гуми


Spartan

Recommended Posts

Знам,че срещу това мнение ще скочат доста хора,но въпреки всичко ще го изкажа,защото е на път да стане проверено в моята практика.Няма защо да се лъжем,притежателите на модели като 120 сме хора с възможности под средните.Затова купуването на нови гуми е доста критичен момент за нашите материални възможности /поне за моите!/.Анатемите които се носят из нета и между любителите на каскадьорски изпълнения за всесезонниге гуми силно влияят и на нашего брата неимеющия.И аз се насилвах и купувах летни и зимни гуми и сменях сезонно което хич,ама хич не евтино,нали?Да,ще каже някой,но е сигурно,особено зиме.Навярно е така ако режеш с 140-160 км,а моята старица 120 не вдига над 140 кв и то със зор.А и аз на моите 63 години вече не съм толкова темпераментен/така казва жената!!! :D/.А през зимата я карам два пъти седмично я не.Сега ако някой каже нещо и за бензина за 2.50 всичко ще е в ред.Та след дълги колебания миналата есен купих две всесезонни гуми Дебица Навигатор 2 за по 65 лева.Че като врякнаха съседи и млади роднини "Егати и минавката..."Да но през зимата като ги сложих отзад държаха добре и на лед и на сняг.А като се запролети на сухо бяха направо перфектни.Е,не шпоря с повече от 130 на магистрала и 80 на друг път а в града масово отстъпвам на бабаитите.Но не ми се налага да ги сменям всеки сезон и да купувам два комплекта зимни и летни.А и едва ли ще налетя на лошия опит на щерката която прогори две почти нови зимни Сава Ескимо само с едно ходене до морето през лятото.Сега са твърди като гьон и не стават ни за сухо,ни за мокро,ни за сняг.Е,оправдавам я,и тя като мен не може да рискува да има два комплекта за 700-800 лева и да дава за смяна на година по 100 лева.Всеки се разтяга според чергата си и не е нужно да се влачим по внушенията на бабаитите и продавачите на гуми,стига да шофираме разуно,което толкова липсва в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеи,аз не те разбрах много добре,ама маи това бе изповед,да?глеи са аз карам с дебица,всесезонни въпреки ,че ме уверяват,нямало такива гуми.Доволен сам вече 5години.Гуми втора ръка вземаи ако познаваш човека лично.сега има толкова евтини гуми че с нашите скоростни възможности показателите им ни устроиват напълно.не вземаи под внимание какво ти говорят,просто споделяи на хора на които им е мила старата кола.що се отнася до 120л тя и нова да е пак трудно би вдигнал 140км с наште леки муцунки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз само ще споделя опит, без да изказвам мнение. Миналата зима карах със сезонни Тигър-ки отзад. С тях само да чукна газта на по- хлъзгава настилка и задницата тръгваше. Тази зима карах с Ласса зимни, чисто нови. При същата ситуация като чукна газта усещах как ми бута предницата. Това при едни и същи зимни гуми отпред. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има негова гледна точка, но гумите по-скоро се избират според автомобила, предназначението му, скоростите с които се кара, както и пробега!

Само едно ще Ви кажа: Автомобила, без значение какъвто и да е винаги контактува чрез гумите с пътя!!!! ......а в екстремни ситуации именно гумите могат да ви спасят или погубят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се направи всесезонна гума е най-трудното нещо защото на практика трябва да се съчетаят няколко неща противоречащи си на пръв поглед. Именно за това не са много и фирмите опитващи се да развиват и произвеждат подобни продукти.

Към момента всесезонните гуми на които си струва да се обърне внимание са:

Bridgestone Potenza G 019 Grid

Pirelli P6 Four Seasons

Yokohama ADVAN S.4.

Toyo Vario V2+

 

Аз избрах Toyo Vario V2+ на цена 100лв./бр. за 13 цола и след края на зимата мога да кажа следното:

Грайфера си е направо зимен и гумата е доста мека.

Изключително добра на мокра настилка без значение дали е топло или студено.

Много добро държание на топъл асфалт.

Добро държание на студен асфалт.

Доста добро държание на сняг но зимната си е зимна Vario-то стои малко по твърда, няма същото сцепление със снега но съм доволен на мек сняг 0 > -5 , -6 градуса има доста прилично сцепление с него.

Перфектна на киша и кал.

Много добра возия и много нисък шум.

 

Карал съм и с Дебица навигатор и с Нокиан NRT2, но тойото ги превъзхожда /включително и по цена/

В по-ниския ценови клас определено Дебица и Сава адапто са прилични гуми.

 

На мен всесезонните гуми ми вършат идеална работа защото нямям належащи пътувания при лоши условия през зимата. Зимата ползвам колата 100% на градско и се отказах от зимните още преди да излезе POLARIS 2 :D

 

Естествено НЕ казвам, че всесезонните гуми могат да заместят зимните, те имат своите безспорни предимства при тежки зимни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не казвам за вашия избор - само ще ви предложа алтернатива!

И тя се казва: регенерааат! Хубав, изпитан, италиански регенерат. Купил съм 10 гуми оттам, една ми я смениха гаранционно, защото изпусна бандажа от дупка, но тя си беше в гаранция и ми я смениха...Досега имам около 50 хил. км с двата комплекта и нямам никакви ядове. Единствено гумаджийте мрънкат ако не им излезе баланса от първия път. Но и това си има лек - завърта се гумата спрямо джантата и се пробва пак...

Няма да казвам марка и откъде ги взимам - за да не правя реклама. За инфо - на ЛС.

 

 

2 комплекта гуми регенерат, качени на 2 комплекта джанти - за 120ка джанти могат да се вземат и без пари - и ще си много по-добре отколкото с всесезонни. Според мен.

Регенерата може да дойде на цена, която да под половината на най-евтината Debica. Но знаеш, че зимната си е зимна, лятната си е лятна. Зимната е мека и на -10, лятната е твърда на +35. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм бил против всесезонните гуми ... но! Аз гледам от моята гледна точка, а тя включва 35+к км годишно. С други думи на 2-3 години така или иначе сменям гуми. От друга страна 120ката навремето я карах и зиме и лете с Вида Спорт - то други нямаше smile049 Та за тези които не могат да си позволят два комплекта гуми и/или карат под 10к/година варианта всесезонна гума съвсем не е за изключване. Единственото е че като се кара се кара с едно на ум - все пак това са гуми държащи се малко като зимни през лятото и малко като летни през зимата smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има негова гледна точка, но гумите по-скоро се избират според автомобила, предназначението му, скоростите с които се кара, както и пробега!

Само едно ще Ви кажа: Автомобила, без значение какъвто и да е винаги контактува чрез гумите с пътя!!!! ......а в екстремни ситуации именно гумите могат да ви спасят или погубят!

:smt017 Бих добавил сезона и опита на шофьора. Ако не си обут подходящо се въздържай от каране при условия, които не съответстват на възможностите на наличните гуми. В този смисъл не казвам, че през зимата не може да се кара и с летни или всесезонки. Но трябва да си опичаш ума, възможностите, скоростта и реакциите на пътя. Правил съм го и с безподобни цървули и пързалял съм се, естествено- не съветвам никого да го прави. Сега имам 2 коли с общо 16 колела. Това вече може би е пример за подражание но както казва спартан нещата опират и до възможности. :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не казвам за вашия избор - само ще ви предложа алтернатива!

И тя се казва: регенерааат! Хубав, изпитан, италиански регенерат. Купил съм 10 гуми оттам, една ми я смениха гаранционно, защото изпусна бандажа от дупка, но тя си беше в гаранция и ми я смениха...Досега имам около 50 хил. км с двата комплекта и нямам никакви ядове. Единствено гумаджийте мрънкат ако не им излезе баланса от първия път. Но и това си има лек - завърта се гумата спрямо джантата и се пробва пак...

Няма да казвам марка и откъде ги взимам - за да не правя реклама. За инфо - на ЛС.

 

 

2 комплекта гуми регенерат, качени на 2 комплекта джанти - за 120ка джанти могат да се вземат и без пари - и ще си много по-добре отколкото с всесезонни. Според мен.

Регенерата може да дойде на цена, която да под половината на най-евтината Debica. Но знаеш, че зимната си е зимна, лятната си е лятна. Зимната е мека и на -10, лятната е твърда на +35. smile021

 

Ако са malatesta, знам от кои дядо ги купуваш ;) Първата и втората зима направо доставят кеф да караш в силно заснежени условия, после се скапват за съжаляние, ако не ги смениш в момента когато почнат да се пързалят почват ПТП тата. 1 ПТП = 100лв акт smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не казвам за вашия избор - само ще ви предложа алтернатива!

И тя се казва: регенерааат!

 

Ако са malatesta, знам от кои дядо ги купуваш ;) Първата и втората зима направо доставят кеф да караш в силно заснежени условия, после се скапват за съжаляние, ако не ги смениш в момента когато почнат да се пързалят почват ПТП тата. 1 ПТП = 100лв акт smile021

 

Не знам защо мислиш, че се скапват, но сега им е трето лято на летните - и добре държат. Вече са на 20-25 хил. км. Беше им и трета зима на зимните, нямам ПТП-та, да чукам на дърво, те са на 15 хил км. и имат и грайфер, и са си меки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз редовно следя класациите и тестове на гуми в автобилд.

там общое-взето всесезонните гуми не са на почит, но това което ми прави впечатление е, че в последните 2 сезонни теста,

дори германците от авто билд изказват положително мнение за такива гуми, като едно добро компромисно решение.

 

Много по-лоши са резултатите на гуми като Тигър (и ефрат) и други уж нови, сезонни маркови-китайчета, които се правели, уж, по лиценз на големите фирми.

 

Четейки списанието, определено е по-добре да си сложиш маркова всесезонна гума, отколкото някое менте.

 

Освен това има и друга идея - дори евтините китайски гуми, които остават назад в класацията имат показател, например,

изплуване при аквапланинг 60-70 км/час. Което за немците и новите коли може и да не е задоволително, и искат да е към 80 и нагоре, ама за нас?

 

и т.н.

 

И малко личен опит - маркови гуми - втора употреба.

Тук сега може някой да се оплаче, но:

 

1. Проверява се гумата за дефекти

2. Мериш дълбочината на протектора

3. Гледаш годината на производството.

 

С други думи, една гума - на възраст 2 години и протектор около 5 мм - е перфектна.

Та какъв е проблема да караш Pireli или Vredstein - за 150 лв (4 гуми плюс монтажа - толкова ми излезе на мен - под 40лв гумата).

 

и т.н. и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Респект към втората употреба маркови гуми, но мисля, че регенерата е по-добър вариант. Защо?

1. За основа се ползват маркови гуми

2. Основата се проверява на машини по начин, по който ние на око не можем да повторим

3. Нов протектор, нова шарка, нов грайфер

 

Като бонус ще кажа, че даже на единия ми комплект още си седяха лепенките Мишелин отвътре на борда на гумата...едни бели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За регенерата - имам само един въпрос, който винаги ме е терзаел.

Хубаво нова шарка, но каучуковата смес каква е?

В смисъл това е все пак контактната повърхност на гумата с пътя и доколкото знам големите марки,

забъркват специални смеси.

При регенерирането - каква смес се слага?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специална е и тя!!

Каква друга, освен специална? smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тежка и може би не толкова качествена като при новите гуми! Поне това е моето наблюдение в/у Малатеста гумите!

Но гумите определено са тежки и от там изискват повече тежести за баланс!

Абе една идеа по-добре от 2ра ръка гуми според мен и две идеи по-зле от новата гума, каквато и да е тя(без регенерат).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци,не исках да презивиквам спорове за нови или регенерирани гуми,а просто да кажа за новите всесезонки.Навярно е прав колегата че има извесно възвръщане на положителните мнения за всесезонните гуми в разните тестови сайтове.Това е навярно заради напредъка в технологиите за каочуковите смеси и шарките на грайхера на протекторите.Например крайно интересно е решението на Вредещайн да въведе два вида шарка на една и съща всесезонна гума-половината лятна,половината зимна.И отзивите са сравнително добри.Това е все пак по-добре за нетемпераментните водачи от 8 гуми сменяни два пъти годишно.А и не съм сигурен дали един имащ и самоуверен водач на сръхмодерна кола със свръхскъпи гуми е по-безопасен за себе си и другите от един нямащ и познаващ възможностите на гумите и возилото си нетемпераментен водач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 пъти съм виждал в миналото отлепени регенератки - протекторът от основата. Една гума на лека кола и една на ТИР. Доста страшна гледка. И си мисля, че за една добра гума качеството на основата е много по-маловажно от качеството на протектора и шарката.

 

Отностно всесезонните - 2 години карам зиме и лете с такива и мога да кажа, че сигурна всесезонна гума има! Hankook Optimo 4S се нарича. И не струва майка си и баща си.

 

Също така съм на мнение, че щом човек почва да пести от гуми, по-добре да не се занимава с автомобили. И аз съм бил беден студент с 5 скъсани лева в джоба и стара лада, но винаги съм отгладувал само нови и маркови гуми. Това е единственото нещо, което ви свързва с пътя и ми се струва несериозно да се бъзикате с него. Возите жени и деца на всичкото отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 пъти съм виждал в миналото отлепени регенератки - протекторът от основата. Една гума на лека кола и една на ТИР. Доста страшна гледка. И си мисля, че за една добра гума качеството на основата е много по-маловажно от качеството на протектора и шарката.

Отностно всесезонните - 2 години карам зиме и лете с такива и мога да кажа, че сигурна всесезонна гума има! Hankook Optimo 4S се нарича. И не струва майка си и баща си.

Също така съм на мнение, че щом човек почва да пести от гуми, по-добре да не се занимава с автомобили. И аз съм бил беден студент с 5 скъсани лева в джоба и стара лада, но винаги съм отгладувал само нови и маркови гуми. Това е единственото нещо, което ви свързва с пътя и ми се струва несериозно да се бъзикате с него. Возите жени и деца на всичкото отгоре.

 

Всеки сам си преценява - аз само предложих алтернатива... Нека не пълним темата със спам и мерене на гуми...

 

@Spartan - сега ако си вземеш още две гуми от същата марка ще си поне с 4 еднакви, което е предпоставка за по-спокойно шофиране и по-малко сутиации...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И си мисля, че за една добра гума качеството на основата е много по-маловажно от качеството на протектора и шарката.

Колкото е важна основата толкоз е важен и протектора, също и спойката между тях. Докато на новата гума протектора е вулканизиран за брекера /подложката под него/ и каркаса /арматурата на гумата/ още с производството- то на регенерата това става при рециклирането. Но нали няма регенерат, на който основата да е нова. А в експлоатацията тя също е натоварена и се амортизира от многобройните усуквания, изкълчвания и всевъзможни деформации, които поема гумата. Та една изтъркаляна гума навъртяла поне 50 и повече х.км. , на която е оцеляла основата може да отиде за регенерат ако е все още годна. Но това все пак това е стара рециклирана гума- да имате предвид и всеки момент каркаса може да се предаде или при удар да се подаде на деформации значително по-лесно от нова гума. А каркас не се рециклира- рециклира се само протектор. Не знам как са им гаранциите и дали изобщо приемат такива.

Който е фен на регенератите да има предвид тез неща. Като гледах цени на регенерати в Практикер изобщо не ми се и помисля за такива гуми, колкотои качествени да са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така съм на мнение, че щом човек почва да пести от гуми, по-добре да не се занимава с автомобили. И аз съм бил беден студент с 5 скъсани лева в джоба и стара лада, но винаги съм отгладувал само нови и маркови гуми. Това е единственото нещо, което ви свързва с пътя и ми се струва несериозно да се бъзикате с него. Возите жени и деца на всичкото отгоре.

 

 

абе аз бях решил да купя нови гуми за този сезон, но да ти кажа честно се сблъсках с един неочакван проблем.

явно гуми 13" не се зареждат много-много, явно не са на мода. За мойта Фела 165/70 Р13 ми предлагаха нови, но само некфи боклучиви марки и то за доста пари.

(може и да не съм оцелил гуманджийницата, но след обиколени 3 се отказах - и реших, че просто няма пазар за нови 13-ки и не ги зареждат)

 

И така намерих - едни почти нови - реномирана марка, нямат дефекти. Просто реших, че дали минилия сезон съм ги карал аз или някой друг е все тази.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Но това все пак това е стара рециклирана гума- да имате предвид и всеки момент каркаса може да се предаде или при удар да се подаде на деформации значително по-лесно от нова гума.

От нова до нова разлика има...цепил съм 4 дебици едновременно на една дупка(и то със шкодата, която е по-лека), но засега с малатестата нямам подобни изпълнения, при по-тежка кола...

 

Не знам как са им гаранциите и дали изобщо приемат такива.
Тези, които аз пробвах имат гаранция 6месеца и си я уважиха без хък-мък. Една гума се изкриви от дупка и ми я смениха без никакъв проблем. Което не се случва с марковите, доколкото знам! Казват ти - "паднал си в дупка" и "ти си я сцепил, това не е заводски дефект" и си купуваш нова...
Който е фен на регенератите да има предвид тез неща. Като гледах цени на регенерати в Практикер изобщо не ми се и помисля за такива гуми, колкотои качествени да са.
Никой не говори за регенерата в Практикер! За там и аз имам отрицателни отзиви!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко трябва да ме убеждават да обуя регенерат пък и било да е Малатеста. Вместо нови за 70 - регенерат за 50... евтиното ми скъпо на мен. :-k Карай си ги ти. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко трябва да ме убеждават да обуя регенерат пък и било да е Малатеста. Вместо нови за 70 - регенерат за 50... евтиното ми скъпо на мен. :-k Карай си ги ти. smile092

 

Хубу си сложил цени, ама да ги беше проверил... smile049 Не искам да се заяждам - ще ти кажа разликата в цената за размер 205/50/16 за лето господне 2009-то: Премиум марка ~ 220лв, регенерат = 82лв... 4x220=880 4x82=328...550лв разлика за един комплект. Съгласен съм ,че в момента разликата ще е по-малка, тъй като големите размери стават все по-популярни.

 

Ако гумите не бяха с пари всеки щеше да кара само с нови, маркови гуми...

 

Интересното е, че в момента мога да си позволя нови маркови гуми, но не го правя...защо ли? Защото съм доволен от евтината алтернатива smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.