Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Появяваща се грешка само при работа на двигателя на газ


Recommended Posts

Здравейте!Разполагам с VAG-COM и в резултат на няколко сканирания за грешки установих следното:когато карам на бензин всичко е наред и в паметта на ЕКУ-то не се регистрират никакви грешки.В момента в който превключа на газ и покарам малко се появява следната грешка:

"00537 - Lambda(Oxygen sensor)Regulation

19-10 Lower limit - intermittent"

 

Насочете ме къде да търся проблема.За да внеса малко яснота по въпроса ще кажа,че газовата уредба е TARTARINI TEC-99 EVOLUTION.Има си собстена електроника в кутийка,която управлява един стъпков мотор на пътя на газта към двигателя и освен това "имитира" показания на ламбда сондата.

По пътя на логиката поне според мен щом на бензин не ми дава грешката,значи ламбда сондата все пак е жива - има някакво регулиране на сместа.Когато обаче превключа на газ предполагам че ламбда сондата се изключва,а по проводниците към ЕКУ-то се изпраща някакъв сигнал от електрониката на АГУ-то с такива параметри,че ЕКУ-то все едно отчита ламбдата.Та въпроса ми е следния - възможно ли е този сигнал,изпращан от АГУ-то да не е коректен спрямо стойностите,които се очакват да бъдат подавани към ЕКУ-то на колата и оттам да излиза това "19-10 Lower limit - intermittent"?Знам ,че напрежението на изправна сонда трябва да варира между 0 и 1 волт,като се мени постоянно.Възможно ли е АГУ-то да подава някакъв сигнал извън тези граници и затова да се появява грешката?Някой може ли да внесе яснота какво се има в предвид под "19-10 Lower limit - intermittent"?

 

 

П.П.:Забравих да спомена - системата за управление на двигателя е Siemens Simos - 2P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е ,че колата ми е пълна инжекция но не с газов инжекцион,а само с ламбда -контрол.Системата за управление на двигателя е Siemens Simos-2P.Същата грешка се получава и при Октавия 1 1.6 101к.с. която обаче е с газов инжекцион,като общото между двете коли е че са Шкоди и на Октавията системата за управление на двигателя е пак Simos,но някаква друга версия.Да не би тоя Simos да е достатъчно хитър та да не може да го излъже АГУ-то?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Ламбда сондата е. И при мен го има. Просто трябва да се смени! Имам познати в VW и те ми споменаха преди около 1година че Поло с 1.4мпи имали сериозни проблеми с Ламбда-та на около 80 000км(почти при всички), а за сведение само 1.4 и 1.6 имат една и съща Ламбда сонда. smile045

Това е просто догатка засега, но като сменя ламбда ще пиша дали е изчезнала грешката, защото в момента имам случаи на несработване на ламбда-та след запалване.

Успех! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен грешката идва от това, че газта развива по-висока температура и ламбдата се опича малко и за това трупа грешката, но може би и да трябва да се смени не знам. Лошото е че, ако ламбдата откаже няма да работи колата и на газ ако е с газов инжекцион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Може би газта има по различни по състав отработени газове от бензина и това влияе на сондата. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

неправилно настроена газова уредба - ламбда сондата играе и при газта уредбата е настроена да гони грешна смес . бегом при газаджията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Наскоро проследих подвързването на кабелите към ламбда сондата и познайте как е свързна тя с ЕКУ-то на колата и електрониката на газта : единия кабел на сондата минава през кутийката с електрониката на газта явно през някаво микрореле или ключов полупроводников елемент.При каране на бензин този ключов елемент затваря веригата и сигнала се подава на ЕКУ-то на автомобила и всичко е нормално.Като се превключи на газ сигнала от сондата към ЕКУ-то се прекъсва.Не точно прекъсва,но се подават едни 60mV към ЕКУ-то и то не ги харесва,защото те са извън диапазона,в който варира нормално сигнала (100-900mV грубо казано).Обаче минава малко време докато ЕКУ-то изпищи и забие грека.Явно прави някакви "проверки" на сондата и тогава регистрира смата грешка.

А тези споменатите 60mV ме навеждат на мисълта,че вместо реалния с-л от сондата се подава някакъв симулиран,само дето явно не работи,защото трябва да е между 0 и 1 волт и да се изменя по някакъв алгоритъм.А той(сигналът) си стои закован на 60mV и му дреме на шапката че предизвиква грешка в паметта на ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статично напрежение? = грешка. Направи импулсен генератор 0-1 V и ще си решиш проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай без тоз емулатор ( явно е гризнал дървото ) ... ако без него работи колата си карай смело , ако не мисля , че цената му е около 60 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това е уредбата : http://www.autogasshop.co.uk/tartarini- ... -212-p.asp

Има също един емулатор на бензиновите инжектори - http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/ ... ts/AEB160J

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

И така най-накрая се реши проблема.Отделно доста неща се "барнаха" по тази уредба.Оказа се,че :

 

1.Уредбата е била монтирана от СЕРВИЗА - ПРЕДСТАВИТЕЛ на марката във втория по големина град в Южна България,като е свързана грешно;

2.Не е била направена никаква настройка на уредбата,с което тя да взима участие в оптимизацията на горивния процес;

3.В следствие на т.2 не е била избрана правилната опция за емулиращия сигнал към ЕКУ-то на автомобила;

4.В следсвтие на т.3 ЕКУ-то регистрира грешка - "много ниско ниво на сигнала от кислородния датчик" и преминава в авариен режим;

5.В следствие на т.5 динамиката и при двете горива се влошава,както и разхода се увеличава.

 

Сега нещата са вече на мястото си,динамиката на газ и бензн се нормализира,сега колата върви почти еднакво и на двете горива.Остана да засека разхода,но по предварителни изчисления е паднал с около 1,5-2 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.