Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

акумулатор за Octavia 1,9TDI


krasy

Recommended Posts

Много колеги имат проблеми със своите акумулатори и затова бих искал да внеса някой пояснения

Причините за слаб акумулатор са няколко:

1.Неизправна зарядна система -при работещ двигател, включени фарове и обороти на двигателя около 2000 (2500)

напрежението между клемите на акумулатора трябва да е от 13,8V до 14,8V.

2.При неработещ двигател, изкл. стерео и светлини -консумацията на ток не трябва да е по-голяма от 50m. Проверява се с милиамперметър който се вкл. последователно на мунусовата клема на акумулатора.

3.Саморазреден акумулатор -напрежението между клемите е по-малко от 12,4V.

Причини за саморазреждане:

-мътен или замърсен с механични примеси електролит (доливане с чешмяна или дъждовна вода)

-ниво на електролита е под указаната минимална граница (лятото при жегите си проверявайте нивото :-k ) Доливайте само с дестилирана вода, която може да вземете от всяка аптека

-механичен удар, спукана кутия, падане/изтърване на акумулатора, топлинни деформации на пластмасовата кутия

-рязко сътресение приченено от дълбока дупка на пътя (недобре закрепен акумулатор към автомобила)

-стопени или механично повредени клеми на акумулатора

 

Нека също да не забравяме през зимата, че при силно разредения акумулатор -електролитът замръзва :(

 

Кога един акумолатор е умрял (т.е. след 3-4 часа зареждане напрежението между клемите е по-малко от 12,4 V ) ?

Най-простият признак, ако при зареждане с зарядно устройство в някоя от клетките липсват мехурчета (бълбукане) -то тази клетка е мъртва и акумулатора е за вторични

 

В момента на нашият пазар има много марки акумулатори и много колеги се чудят кой е най-подходящ за Octavia 1,9TDI. Ето какво препоръчва Производителя -12V 74Ah 680A

Няма смисъл да залитате по-поголеми пускови токове и капацитети на батерията :) Ако се чудите обслужваем или необслужваем по-добрия избор е първия вид акумулатори.

Надявам се, че съм бил полезен и ако имате въпроси не се колебайте :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте,

Въпросът ми е малко детски, но наистина нямам много опит...

Имам отскоро една Шкода Окравия 2, 1.9TDI. Днес я заврих без никакъв ток в нея. Когато превъртя ключа не ми светват лампите по таблото, не работи централното заключване - все едно няма акумолатор. Възможно ли е просто да е паднал до такава степен? Не съм я карал само два дни ( и то не беше много студено) и никога друг път не е проявявала такива такива склонности? Досега винаги когато ми се е случвало с други коли да е паднал акумолатора - ток има в колата, просто двигателя я гъгне в мъка без да може да запали?

 

Това нормално положение ли е? Инче аз така и така първо ще търся зарядно за да заредя акумолатора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Форума има описани няколко случая на "внезапна смърт" на оригинални акумулатори. Ако ти е оригинален - не е ненормално...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента на нашият пазар има много марки акумулатори и много колеги се чудят кой е най-подходящ за Octavia 1,9TDI. Ето какво препоръчва Производителя -12V 74Ah 680A

 

Ма'ни го производителя какво препоръчва, моята кола фабрично беше с 62Ah и едвам стигаше за един тон електроника, подгревни свещи + 100-амперова печка. Накрая умря геройски като на колегата по-горе. От личен опит - 80Ah много се хареса на моята кола, досега нямам проблеми с палене, а карам основно на къси разстояния. Винаги взимайте най-големия капацитет, който може да се събере в кутията ;)

Редактирано от evin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заводския 62-ка не е като тия дето ни ги продават в магазина. Моя заводския 5 години я носеше тая кола, палеше я при -20 градуса като змей.... и умря като прострелян за един ден при това в топло пролетно време :) 

 

След това и през ум не ми е минавало да слагам 62-ка, действам на принципа на Мечо пух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех преди зимата Варта 74Ач със 750А стартов ток.Доволен съм за сега,макар че,колата седи в гараж пък и кой знае какви минусови температури не е имало тази зима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заводския 62-ка не е като тия дето ни ги продават в магазина. Моя заводския 5 години я носеше тая кола, палеше я при -20 градуса като змей.... и умря като прострелян за един ден при това в топло пролетно време :)

 

След това и през ум не ми е минавало да слагам 62-ка, действам на принципа на Мечо пух.

Моя издържа 4 и половина години, и не умря баш отведнъж..... Но в един момент вече много му спадна капацитетът, и колкото и да го зареждах - просто не държеше заряд.

И го смених - защото за една нощ падаше от 12.3-12.4 волта до 12 волта, че  и до по-малко. И беше ясно, че всеки момент ще даде фира.....

Та, забележите ли такова нещо, че не държи заряд, и че много бързо му пада напрежението - за Бога, братя, сменявайте!

Мерите го отвреме-навреме, през седмица, да речем, с някакъв най-елементарен мултицет, и видите ли, че прекалено бързо му кляка напрежението - това би трябвало да ви ориентира за състоянието му. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.