Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

088 - Код Наглост


Mishelle

Recommended Posts

Позволявам си да използвам заглавието на клипа, който съм пуснал по-долу, защото е попадение в десетката. Вече ми писна от МТел! Дълги години съм им бил клиент, конкретни оплаквания не съм имал с изключение на някои частични и недоказани съмнения (които всеки към всеки оператор има). Ама това с така нареченото от тях "смяна на платформата" вече ми дойде до гуша. Аз съм на собствен доход, т.е. имам силни, имам и слаби месеци. От което пряко зависи и месечната сметка на всички мобилни телефони във фирмата. Въпрос, на който никога няма да получа отговор е как всеки месец, от близо половин година насам, всички фирмени номера изговарят една и съща сметка +- 10-20 лева...? Като едно време тези суми варираха драстично, според работата, която сме имали. но това, което прелива чашата е откритото неуважение към клиентите от страна на МТел. Не е лоялно, не е и нормално няколко месеца от оператора да се крият зад "смяна на платформата". Какво имам предвид:

- сметките не пристигат всеки месец, а понякога по две на веднъж за двумесечие;

- от МТел своеволно смениха датите на изтичане на текущ месец;

- от служебното меню преди прословутата одисея с платформата винаги (частен или бизнес клиент) можеше да направи справка за текушата си сметка, за всички дължими суми на всички номера и т.н., които да са актуални към датата на обаждането. Сега какво се случва - от МТел информират, че общата дължима сума по фактура е ХХХХ пари, но за момента не могат да ми кажат разбитото по номера... А ако проверя колко е текущата сметка, заявяват, че отчитането вече е за период и ако сега ми кажат ХХ пари, то може това вече да не е актуално, а да са ХХХ пари...

- не е нормално да платя сметката на всички номера и три дена след това да получа смс за излязла и дължима фактура...

- за личен номер - не е нормално да излезе сметка, да вляза в ePay с цел плащане и от ePay да ми кажат, че плащането не може да бъде извършено, защото има промяна в сумата (МТел обявяват една сума, а после се оказва, че е друга).

- за личен номер - не е нормално да пристигне сметка за два месеца, а седмица след получаването и плащането й, при справка да се окаже, че вече има натрупана половината от сумата, която се изговаря за цял месец...

 

Какво си мисля. Имам близък, работещ в друг мобилен оператор. Как става заменянето и въвеждането на нова услуга - старата работи, тества се до най-дребния детайл новата. Когато новата е готова, човека заедно с екипа седят една нощ на бачкане, спират старото и пускат новото. Пренебрежимо малък е броя на клиентите, които са усетили "труса", пък и той е бил много кратък. Какво става в МТел - тотален срив, загуба на информация, пълна дезориентация. Прични много, за които може само да са гадае, освен ако някой вътрешен не изплще камъчето. За мен, от чисто любителска и най-вече потребителска гледна точка, основните варианти са:

- новата система не е изпипана и дава проблеми и най-вече не е тествана кадърно (да падат глави, дреме ми);

- по принуда от МТел махат старата система, за което нямат готовност и слагат нещо, което не е тествано, не е настройвано - вкарват го в експолатация в движение, тепърва го нагаждат към нуждите си и т.н.

 

Който и от двата посочени случая да е вярен, ако ще да има и друго, което е вярно, но не го знаем, не може няколко месеца подред да слушам "моля да ни извините" и "благодарим за разбирането". Ако от МТел бяха наистина лоялни към клиентите си, щяха по някакъв начин да ги компенсират за това огромно неудобство. Това не се случва и аз съм сигурен, че заради това свое безхаберие губят хиляди абонати, както най-вероятно ще загубят и мен.

 

Имам, както писах няколко служебни номера към тях. Но имам и лични. Това, което забелязвам е, че се стараят първо да изчистят проблемите за бизнес абонатите, а частните клиенти - кучета ги яли. Добре де, един бизнес абонат се предполага, че има някакви свободни средства и не го е толкова грижа дали ще плати 2 или 3 месечни сметки на куп при положение, че за този период така или иначе ще плати тази сума. А с частния клиент какво става? Човек си знае, че на месец говори за около ХХ пари и може да си го позволи. Ама МТел като са пас 2 месеца и накрая му друснат на човечеца 2хХХ пари, к'во пра'им?

 

Та така,

на Михаил Вучков. Далеч съм от мисълта, че другите два мобилни оператора нямат проблеми, че нямат недоволни клиенти, ама в случая нещата с МТел, описани от мен по-горе, както и тези, които можете да видите от клипа, минават всякаква граница на разумното и компромиса.

 

А пък някой ако прецени да ме попита защо просто не сменя оператора, а пиша тук - идеята ми е да споделя малко мисли в говорилнята на форума, ако има някой да сподели - да видя неговото мнение. Иначе за смяна на оператора - ей сега отивам на сайта на Глобул (на Виваком им куца яко покритието).

 

Наздраве драги клиенти на МТел и ако прецените да сменяте оператора не се подвеждайте по това да чакате изтичането на договора ви с тях. МТел вече са го нарушили по минимум 2 точки, което ви дава право да го прекратите по всяко време smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mishelle

    4

  • felicialx

    4

  • riator

    4

  • johnnie213

    3

Най-много писали в темата

От около година заради арогантното отношение на представителите на Мтел и Глобул, както и измамническата политика на двете компании към частните клиенти си прекратих абонаментните програми и минах на предплатени. Сега се чувствам доста по-свободен. Сигурно много хора ще ме обвинят, че съм луд и плащам твърде скъпо, но на практика не е така - излиза ми доста по-евтино (много спестени нерви, драстично намаляване на ненужните разговори и спад на крайната платена сума като цяло). Това е и един начин на явен протест от моя страна срещу безчинствата на тези две структури, а и по всяко време съм свободен да кажа "До тук, стига толкова!".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахах,тея долнопробни измамници и на мен така!Всеки месец си проверявам сметката за да си я контролирам със смяната на платформата стана невъзможно,но отново първите 2 месеца нямах проблеми,сметките ми си бяха около 40лв.(имам карти и на Глобул и Виваком) , последният месец я проверявам на 27 декември (това е денят в който ми се отчита) и сумата с ддс и такса си я пресметнах отново 40лв.На 5-6 проверявам точно колко е фактурата и изненада 63лв.20 лв съм изговорил от 17 часа до 00 часа на 27ми,регистрирах се в сайта за моята Е-фактура и разглеждам включени са ми разговори от 3 и 4 януари,след 1 час чакане и разговор с *88 ми беше обещано,че ще се преразгледа фактурата и ще се свържат с мен,вече минаха 7 дни не са се свързали,аз тази фактура няма да платя!Грешката не е само това аз съм сигурен!!От този ден нататък се появи и малоумното съобщение,че текущата сметка може да е забавена с 24 часа.Една позната пусна няколко молби,жалби и в "защита на потребителите" и накрая Мтел и възстанови около 40% от последните две фактури!Имам Глобулска карта на подобна тарифа никога не съм имал проблем с тях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено засечки могат да се случат навсякъде но М-Тел минават всички граници. Не съм от "щастливите" абонати на тази компания вече от 5 години и не съм съжалявал и за секунда. Гаврата която понесох от тази компания /не само аз разбира се/ през 2000г. когато поради липса на алтернатива им станах клиент ми е достатъчна за да ги ненавиждам завинаги. Визирам подигравката на която подлагаха всичките си клиенти с реденето на опашки за "евтини карти" на промоция която измисляха по 2-3 пъти годишно. И тези промоции водехо до откровена гавра с хората в това число и с мен защото и аз съм чакал на опашка от 7ч. сутринта пред офиса им на хотел Хемус /вече го няма/ за да си купя "евтина" сим карта за около 100лв.!!! при положение, че съшата карта в нормалните държави по това време не струваше нищо. Отделно се заплащаше активирането на услуги като SMS, CLIP и другите подобни. Това ако не е откровена подигравка с потребителите от страна на монополиста М-Тел здраве му кажи. Освен това за петте години през които им бях клиент не са се сетили веднъж за предложат някакъв бонус, освен измислените им точки.

След това се получи следното: Оказа се, че всеки един келеш е по-ценен за М-тел от колокото всеки един дългогодишен клиент. Келеша отива при тях, взима си безплатна карта и започва да говори за 1 стотинка. :D Ето това е продължението на гаврата.

 

Без да правя реклама от както се появиха Вивател съм им клиент и не мога да се оплача, предлагат смислени услуги на реални цени без мошеничества, всяка година се обаждат и предлагат или бонус минути или безплатен апарат /стуващ около 30лв./ или половин месечна такса. М-Тел никога не са се сещали за нещо подобно.

 

Освен това всички около мен от години на сам също минаха към Виваком и М-тел-ските им номера ги минаха на абонаменти от 5лв. или на прима колкото да ги имат. Аз също М-телския номер съм го пуснал на ПРИМА и давам на идиотската компания по 10лв. ГДИШНО, но реално погледнато и това им е много за гаврата която съм понесъл от тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си кажа и аз:

 

В М-тел сме на фирма. Плащаме почти най-голямата първоначална такса и говорим на максимално ниски цени (уж).

 

Имам лимит на картата си-200.00 лева. Ако го доближа- трябва да ми пуснат СМС, да внеса депозит и тн, ако не, след като го достигна да ме изключат!

 

Че така- идва декември. На 7ми заминавам за Китай....

 

В Китай да съм разпращал с БГ 20на СМСа (най-много) и да съм говорил 5-10 мин с БГ.

 

НА 15 декември стъпвам в София вечерта в 23:20 часа.... Прибирам се към Добрич.

Сутринта в 8:30 получавам СМС:

Вие сте достигнали лимит на картата си, следва да бъдете изключен.

 

Този СМС трябва да е ПРЕДУПРЕДИТЕЛЕН. Но не, след няма и 20 минути ми изключиха ГСМа, че и не могат да ме търсят...

 

Отивам в офис на М-тел (сняг валеше) и искам да си кешам фактурата: Не можело, системата им не работела. Можело да видят само каква сметка имам; Викам ко да гледате 200лв- депозит ще давам...

 

Нееееее.....

 

Имам си ги тези 200 лева, но имам и още 320 добавени - следователно СМЕТКАТА МИ Е 520 лева от 1-17 декември.

Ок- защо не сте ме предупредили, защо не сте ме спрели? (айде за спирането- в чужбина съм бил- добре)

Ама как може, с 320 отгоре да съм и 1 СМС да не получа???

 

Отивам на следващия ден 18.12- ПАК СНЯГ, пак не им бачка системата и в 2та ОФИСА. Не мога да платя в Хенди и др, понеже за там трябва да имам излязла фактура. Само в главен (централен ) Офис.

 

Мина и НЕДЕЛЯТА, че те не бачкат.

 

Понеделник отивам: Онез вече радостни- работим с клиенти ...

 

Давам си аз (трябва да платя само превишението) 320 лева и отделно 50 лева.

 

ГРЕДААА, пак не можело. Трябвало да внеса повече, как го изчислили и прочие- 400лева общо ми иска.

 

Дадох им, тяхната мамка, че ГСМа ми трябва за работа, не да си цъкам игрички.

 

Сега си чакам фактурата за декември, да ги видя тем мишки какво са писали вътре и каква ми е разпечатката.

 

Пратих оплакване в Агенция за Защита на Потребителите.

 

Извиках и представителката на М-тел за добрич, която се занимава с корпоративни клиенти.

Още я чакам ПАЧАТА мръсна, ама като беше за договор, всеки ден идваше пред офиса и висеше , да ни предоставя ПРЕФЕРЕНЦИАЛНИ условия.....

 

ПЪЛНИ НЕКАДЪРНИЦИ!

 

(между другото : абонати сме от 98 год (даже картата в ГСМа ми (0888) е от най-старите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още я чакам ПАЧАТА мръсна, ама като беше за договор, всеки ден идваше пред офиса и висеше , да ни предоставя ПРЕФЕРЕНЦИАЛНИ условия.....

 

Ми тя е висяла, за да вземе бонус, сега за какво да виси. Има си хора да вършат работа, има и такива да взимат пари. Т.наречените "кий акаунти" са от втората категория винаги(дано не обидя някой колега, винаги има изключения), така, че - в момента се търси някой от първата да оправи нещата. Успех, дано се оправиш, друго не мога да кажа :(

 

По въпроса за не-корпоративните клиенти - извода е единствено както по-горе каза някой - предплатени карти. Иначе е яко "дърво". И аз имам една предплатена на тия от Мтел - ами не съм имал ядове. Единствено ме издразни, че трябва на още едно място да си давам личните данни....ама просто няма как в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един оператор в България и той не е Мтел ,не е и Глобул...... smile049

От доста време е така и скоро няма да се промени. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бибател /БТК - заД тебе е!/? Е мерси, ама [-X.

А хеМ-тел, хеМ-НЕтел съм ги отказал мнооого отдавна. Първо, когато им занесох пълномощно от баща ми, за да му прехвърля номера си и да стане инвалиден ми прибраха най-безцеремонно ОРИГИНАЛА на пълномощното :!: - така било прието при тях, нищо че по закон имат право да задържат само копие, но изглежда се смятат над законите :smt0344 . Тогава стиснах зъби и замълчах, но чашата преля след като баща ми почина и отидох отново, за да ми прехвърлят обратно номера на мое име - поискаха да им дойдат на крака всички наследници за да се подпишат, но получиха един голям smile045 от мен. После съм ползвал само предплатена карта от тях, само за да може жената да ме търси от служебния си безплатно, а сега пак по необходимост я включих и в нашата служебна група, за да говоря свободно с колегите. Иначе личен договор имам само с Глобул - те поне винаги са били коректни в сметките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам и аз чаках 34 дена един смотан телефон да ми доставят,като всяка седмица имаше нова лъжа.Обаче трябва да отбележа ,че и Виваком и Глобул са същите-бам яките реклами на услуги и телефони,а отидеш ли на място всичко е лъжа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Иначе личен договор имам само с Глобул - те поне винаги са били коректни в сметките...

За съжаление ми се случи няколко пъти, преди около две години, при налични безплатни минути те да ме таксуват.Първият път беше с 1-2 лв. и си я платих.Следващите пъти си казах, че няма да им пълня гушите - ако на още 100 000 абоната направят така?При плащането на сметката казваха едно извинете и ми ги махаха!Иначе съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз М-тел ги махнах от доста време. Тези дни взех една карта на баща ми да си говори, вкарах номер към който да лафи безплатно и още няколко - уж на по-тънка лайсна, но...греда! Няма безплатни, няма по-ефтини разговори - всичко с теслата! Картата ми на Глобул е предплатена и като искам да си говоря - плащам и говоря :) Сега една приятелка ми даде карта на Виваком - някво бизнес трио - е няма такива цени! И гледайки цените им, засякох се в офиса с някаква мацка дето идваше да ни хвали М-тел... Просто сравних цените, които беше донесла и като видях, че според тях предлагат най-ниската цена за минута за изходящи повиквания в целия свят...5.83 лева и...онемях! Кефат ме!

Юли - нямам никва идея как е Виваком извън София, че още не съм мърдал сериозно - толкова ли е зле? Щото тоя план дето го имат за бизнеса със стационарен, интернет и 5 мобилни + допълнителни SIM карти си е направо смешен.

Е в това отношение бих се радвал ако сме като хамериканците...

А наздраве и от мен!

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клиент съм на Мтел откакто държа GSM. В момента ползвам 4 карти по договор. Имах и пета , но се наложи да я закрия ,понеже човека който я ползваше замина в чужбина. Подадох писмена молба точно месец преди да изтече договора и се започнаха проблемите. Три месеца не мога да го спра номера. То беше звънене на *88, то бяха кодове, и чак януари спряха картата. От нея естествено от септември разговори не се водят и стои в чекмеджето .Сега отивам даплащам -от четирите номера само една излязла фактура.След два дена друга и т.н. Сякаш си нямам друга работа ,че пред два три дни да ходя да плащам.

Служебно работя с Глобул и Виваком - СЪЩИТЕ ПО_ _ _РИ СА. Виваком имаха да ми връщат 15 лв надвзети пари. Пратиха ми документ ,че имам да ги вземям. Отивам в офиса им ( разбирай пощата) и в компютрите не могат да го намерят. Викам им "Ей, момиченца, това нещо вие сте го разпечатали и сложили в плик . Даже сте ми го пратили по пощата. Как няма го намерите тоя документ. Ако аз ви дължах тез пари щяхте бързо да го намерите" Те се червят и съм сигурен ,че наистина не можаха да се оправят с компютъра. Ми те там ги изберат по красота и годинки. Всичките са по на 20 г. Никакъв опит при работа с клиенти.

За Глобул няма разправям -щот историите са подобни.

И така сега просто не знам къде да отида. Стоя в Мтел само заради покритието и понеже нямам време да се занимавам с прехвърлянето на 4 телефона. Но ако имам по -добра алтернатива ще го направя.

Трябва да си доста зле ,за да истървеш лидерството при положение ,че си бил монополист и пръв оператор. Но не се учудвам , защото имам познати ,които работят в Мтел и преди имаха неограничен лимит на гориво и импулси за разговори. Разправяли са ми как за глупости са се грабвали от Шумен до София с джиповете. И се хвалеха даже. Ама сега са ги орязали жестоко, което пък е признак ,че нещата наистина не са добре там.

Те сега ще ги озаптят малко с договорите и закрепостяването на клиенти. Но аз не съм привърженик на сменянето на оператора и номера. С тоя номер съм от самото начало .

Юли , с тая тема ме накара пак да се ядосам . :mrgreen:

Айде наздраве ! Утре е събота smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се връщам от Глобул. И се ядосвам, защото това, което ми пердложиха за телефония не е лошо, ама интернета им яко куца - искат пари за нищо. Какво е това 20.16 лв. с ДДС за някакви си келави 300 Мб? В МТел за 15.90 с ДДС дават 512 Мб, а за 19.90 лв. с ДДС - 1Гб... Май нЕма да има оправия... Да не говорим в магазина на Глобул колко не беше в час девойчето. А пък един търтей ми се нерви и вика "ами то е написано в брошурата". А аз искам всички фирмени карти да прехърлям. А той не знае. Е, за какво ми е да ми се мазнат само заради това... Не знам какво да правя... Иначе е ясно, номерата не си ги давам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно нещата са зле при частните абонати,щото при нас във фирмата, особени проблеми със сметките нямаме.Последната година сменихме и стационарните телефони към М-Тел,ползваме и GPS-услугите им,та с учудване ,чета,гледам по ТВ,последните дни за възникналите проблеми със сметките на хората.Иначе съм на мнение,че и те,както и другите не са цвете за мирисане,а и не съм привърженик на това да си сменяш оператора през два,три месеца! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли - нямам никва идея как е Виваком извън София, че още не съм мърдал сериозно - толкова ли е зле?

smile027

 

Няма зле ,не е по зле от другите ,но има места дето едните имат другите не ,и обратното ,но са малки дупките. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно нещата са зле при частните абонати,щото при нас във фирмата, особени проблеми със сметките нямаме....

Ники, 50%, че и повече от първия ми пост е за корпоративен клиент. Да, проблемите са по-малко, сравнено с частните номера, ама не съм съгласен цените да не мърдат, а нивото на обслужване от страна на системата да е със 150% надолу.

 

Юли - нямам никва идея как е Виваком извън София, че още не съм мърдал сериозно - толкова ли е зле?

smile027

 

Няма зле ,не е по зле от другите ,но има места дето едните имат другите не ,и обратното ,но са малки дупките. smile049

Васе, София - Чавдар са ~50 км по табели. По пътя от трите оператора МТел губи само на едно място за 300 метра обхват, а ВиваЦом се срива на точно 5 отсечки. Глобул са добре. На Чавдар, в къщата, има 1 място, където МТел губи обхват, нито едно, на което Глобул да губи и много, на които антенката на ВиваЦом увисва като 90 пиш..а. И това е на 50 км от големия град...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли , като видиш , че не става нищо от ментелци , възползвай се от правото си да смениш оператора , като си запазиш номера (номерата).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

да споделя и аз мойто мнение относно Мтел. Не съм и абонат от сигурно 6 години. Причината поради която се разделих с тях е че на извадена карта от мобилен телефон и стояща в шкафа във вкъщи дойдоха сметки. Единият месец имаше към 4 лв. разговори, за вторият месец към 7 лв. Така и неможах нищо да направя, платих си сметките и прекратив взаимоотношенията си с тях.

Преди 2 години имах пак сблъсък с тях, в службата имаме доста карти за пренос на данни, за съжаление Мтел за който фирмата се води корпоративен клиент ни третираха като обикновени клиенти дори и месечните такси ни бяха както за обикновен клиент.

Също така съм ги хващал че в сметките има надписани услуги от типа FUNCALL, а те изрично по договор са забранени и не могат да се ползват, за нищо друго освен достъп до една точка.

Също така много трудно се комуникира с Мтел, един месец чаках да ми отговорят защо 3 СИМ карти не работят, като минах дори през ама Вие сигурни ли сте че тези карти са Ваши, да не би да сте сбъркали номерата, които ни дадохте. Та се наложи да им ги снимам, та да се ориентират че картите са наши smile126

 

Просто явно в тази компания са се самозабравили .... :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли , като видиш , че не става нищо от ментелци , възползвай се от правото си да смениш оператора , като си запазиш номера (номерата).

 

Колеги,

 

НИКОГА И ЗА НИЩО НА СВЕТА не се възползвайте от това си право. Колега The Best Forman - нищо лично към теб - само те цитирам, за да обърна внимание на колегите и най-вече на Юли, който е решил да направи тази грешка.

 

Имам преки наблюдения върху една голяма фирма, която пренесе над 150 номера от Мтел към Глобул и сега се чуди в какво блато се е натресла.

 

Няколкото месеца договаряния и изчисляване на индивидуални планове за различните нива ползватели оставям настрана. Самите планове после се оказаха пълна боза и сега хората даже плащат повече за еднакъв обем разговори - това също не е най-важното.

 

Най-важна е гаврата, която стария оператор Мтел продължава да извършва със старите си клиенти. След преносимостта хората получиха нови сим карти и си запазиха номерата, обаче никой не им каза, какво ще последва...

 

Силно намален или липсващ обхват в центъра на голям окръжен град например. Можете да си представите покритието какво е на места, където по принцип е малко по-слабо... ами никакво.

 

Парадокс - взимате два еднакви телефона. Единия с карта от Глобул (личният телефон на служителя Х), другия с онази - пренесената карта (служебния телефон на същия човек). Слагате ги един до друг и какво се наблюдава - личния телефон с пълен обхват, служебния - аха да изгуби мрежата.

 

Освен нервите, че постоянно си извън обхват и не можеш да проведеш спокойно разговор, батерията ти пада за няколко часа поради това, че телефона постоянно търси обхват, ту тази клетка, ту онази и хаби енергия постоянно.

 

Дори и на местата, където има добър обхват продължаваш да хабиш два пъти повече енергия (разбирай батерия), защото сигналът от твоя телефон трябва да извърви два пъти повече път между клетките на двата оператора... и когато единия сигнал умишлено бива намаляван или прекъсван от страна на единия оператор... това пак довежда до енергийни загуби...

 

Това нещо се прави умишлено от стария оператор, за да ти го върне, че си го зарязал. Който от вас е по-навътре в телекомуникациите ще се съгласи с мен, защото ще е наясно, че това е технически възможно и се практикува.

 

Моят съвет към вас е ако решите да сменяте оператора, просто отидете при другия и си вземете нови карти и номера от него. После ще намерите начин да уведомите всички, че сте сменили оператора и вече имате нов момер...

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Силно намален или липсващ обхват в центъра на голям окръжен град например. Можете да си представите покритието какво е на места, където по принцип е малко по-слабо... ами никакво.

 

Парадокс - взимате два еднакви телефона. Единия с карта от Глобул (личният телефон на служителя Х), другия с онази - пренесената карта (служебния телефон на същия човек). Слагате ги един до друг и какво се наблюдава - личния телефон с пълен обхват, служебния - аха да изгуби мрежата.

...

 

Колега, извинявай, но това няма как да стане. Хората които се занимават с GSM мрежи могат да обяснят по-подробно, но все пак ще опитам накратко да обясня ситуацията. След като прехвърлиш номера си от един на друг оператор следва смяна на SIM картата. Причината - в мрежата абоната се идентифицира по своя IMSI. Регистрирането и рутирането в мрежата се извършват по този номер. Характерно за него е че първите му цифри еднозначно обозначават съответния мобилен оператор в целия свят. Този номер се предава до HLR където се пази връзката IMSI<->MSISDN (т.е. абонатен номер). Съответно при регистриране в мрежата няма никаква разлика дали номера е "портнат" или не.

 

От друга страна (особено в по-гъсто населените места) една точка най-често е покрита от доста повече от една клетка. Дори се правят покрития на три и повече нива. Причината - клетките на ниска честота (които имат по-голям обхват) се правят да покриват по-големи територий и мрежата се стреми да прехвърли в тях абонати които се движат бързо (примерно пътници в ГТ или возещи се в кола) с цел намаляване на броя на така наречените Handovers, които товарят сигналната част на мрежата. Същевременно в същия раион има и клетки с по-малък обхват чиято цел да прихванат тези абонати които стоят на едно място или се движат бавно (примерно работещите в офис или пешеходците). Знаейки това нека да видим твоя случай с двата телефона един до друг. Ами най-вероятно единия е бил закачен на една клетка, а другия на друга. Кой телефон на коя клетка ще се закачи се решава от BSS/BSC в зависимост от информацията получена от самия телефон.

 

Това е накратко. Предполагам, че не съм покрил всичко, но пък и в един пост това е трудно. Ако на някого му е интересно да поговорим повечко по въпроса - винаги можем да се разберем да споделим тази информация на по smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След пренасянето на номера абонатът вече НЯМА НИЩО ОБЩО със стария си оператор!

Освен това, той е ПЪЛНОПРАВЕН абонат на новия си оператор.

Единствената разлика с времето преди преносимостта на номерата е, че става по-сложно рутирането до входна точка на съответния оператор при входящи повиквания, като това засяга ВСИЧКИ абонати на ВСИЧКИ оператори.

Преди това първите цифри на номера еднозначно определяха принадлежността към определен оператор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди това първите цифри на номера еднозначно определяха принадлежността към определен оператор.

 

Сега се замислям за нещо което ми прави впечатление, а именно, че често ми се случва когато звъня на номер с код на М-тел да ми съобщават, че абоната е сменил оператора си. НИКОГА обаче не ми се е случвало да чуя, че абонат на Виваком е сменил оператора си! Защо ли!? :D smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За глобул мога да споделя че докато ги ползвах в Бг (има няма 6 години) бяха излючително коректни в сметките за разговорите и GPRS трафика, но откакто си активирах роуминга и тръгнах по света, за една седмица, не повече от 15 минути говор и към 30 SMS-a получих сметка от 450 лева и никой не може да ми каже точно как се е случило това. Може би сложността идва от това че зънях от Молдова, Украйна, Беларус, Румъния, Казахстан, а там всеки оператор ми даваше SMS с различни цени но колкото и да е за 15 минути 450 лв някак си ми се вижда много.

Не че хваля чуждите оператори но сега съм на руския МТС, и са много прецизни в сметките и много добри в покритието, но те пък имат друг кусур, много често се бъркат номерата при набиране и ми вдигат някакви напълно непознати хора с номер който дори и не е близък до този който набирам. Всеки си има треси за дялане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай минута разговор в мрежата на сръбските оператори! Цифрата от 7.5лв/мин бързо ще охлади ентусиязма ти smile049

 

Като цяло в роуминг сметките имат две страни - едната е от българска страна, а другата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък съм абонат на МТел,и лятото ги прецаках.И пак съм техен абонат,ама няма да кажа как ги прецаках,щото имам СРС.

Сериозно,прецаках ги.. :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.