Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнения и препоръки за Car inverter 12V/220V


Recommended Posts

Здравейте,

смятам да си взема някакъв Car inverter 12V/220V за колатa.

Някой да е ползвал или да има наблюдения да препоръча?

Ще се включва лаптоп, зарядно за фотоапарат, зареждане на телефон и рутер.

Не едновременно разбира се ( но най-големия консуматор ще е лаптопа).

Та това ме интересува - някакви предложения от някой който е ползвал, защото четох, че имало и хубави ( добра защита, добра почти сиснусуида) и някой не идеално лоши, които са за по непретенциозни потребители и техника.

И също така ме интересува, какъв би бил най-добрия вариант да си изведа клупунг за запалка ?( примерно някъде в багажника или около задните седалки,може би около жабката?

Зашото оригиналната запалка я ползвам за навигация и не искам да я раздвоявам и още кабели от нея да тръгват.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли най-добре да го вържеш директно на акумулатора? И да го метнеш някъде, където няма да ти пречи /багажника/. Особено ако не го ползваш по време на пътуването - май багажника /примерно гърба на някоя от седалките/ е най-прилично място според мен. Там ще е удобно, да се зареждат джаджите, докато пътуваш /комп-а и апарата, телефона и т.н./. Аз ползвах 300 ватова Кобра и съм напълно доволен от нея, но не съм от претенциозните потребители на техника. Все пак - 3 години не съм имал проблем нито с инвертора, нито с уредите, които съм захранвал от него!

Айде скоро на по бира, а?

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам такъв инвертор купен от Пулсатор Електроникс. За съжаление в момента страницата им не се отваря (www.pulsator.bg). 150W е. Моделите бяха към 20 (дори повече). Важно е да има:

1) Защита срещу претоварване

2) Защита от прегряване

3) Защита от изтощаване на акумулатора

4) За по-мощните модели (не се захранват от куплунга на запалката а с щипки се хващат към акумулатора) - защита от обратно свързване.

 

С моя няма проблем да пусна едновременно зареждане на лаптопа, телефона и таблета. На пистата установихме, че лаптоп + видео камера при топло време не може - прегрява и задейства защитата.

 

Точния модел в момента не мога да спомена, че е в Ицо (pow). Но в момента има доста по-малки модели със същите параметри.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изкажа и аз мнение,

аз изгорих 2 инвертора за 10 г.,купени от "Метро" за марка нямам спомен беше италианска ,след което вече 2г. карам с по-скъп с охладителна система и други защити.

Тези италианските като включа лаптопа и телефон загряваха за 10мин.(не смятам хладилната чанта която стой включена 24ч.) ,даже буксата им към запалката (оригиналната ),с стопи още 1 -та седмица.Много е важно връзките между отделните консуматори да е здрава.Аз ползвах тройник който също се стопи рано.След което му смених целия кабел и предпазител.

Съвета ми е да си купиш инвертор поне 300W, 10А ,на 12V .Закачи го директно към акумулатора и го дръж в купето(ако нещо замирише) да реагираш.

Мисля че няма да имаш проблем с зареждане само на лаптоп,телефон или фотоапарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, още веднъж огромни благодарности за инверторчето, smile027 3-та поредна година спасява положението на Междене и на полянката. :smt017 Догодина ще искам и статива ти. :mrgreen: smile027

 

Не съм наясно къде е написан модела на машинката, ето снимки, дано ви ориентират:

 

post-7746-138453306122_thumb.jpg

 

post-7746-138453306177_thumb.jpg

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а защо не му изрежете дупка и не монтирате един вентилатор 12V 80мм да духа в това което прегрява ? Има ги от 0,12 до 0,25Ампера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с ватовете, което го пишат , не го вземай за чиста монета. Особено ако захранването е от запалката. 12V*?A(предпазителя на запалката)=максимум W, който можеш да получиш от там. И то при 100% кпд на инвертора. A кпд-то не е 100%...

Лично аз бих си взел инвертор с активно охлаждане - вентилаторче. Нищо че ще шуми малко. То и без това в колата има достатъчно шумове.

Що се отнася до синусоидата на изхода - истинската синусоида струва много пари. Като се има предвид, че в повечето случаи ще се включват консуматори с импулсни захранвания, това че синусоидата не е съвсем "истинска", не е толкова фатално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а защо не му изрежете дупка и не монтирате един вентилатор 12V 80мм да духа в това което прегрява ? Има ги от 0,12 до 0,25Ампера.

 

В повечето има фабрично вградени такива!

 

Иначе както казва PRR, най-важното за едно такова устройство е:

1) Защита срещу претоварване

2) Защита от прегряване

3) Защита от изтощаване на акумулатора

4) За по-мощните модели (не се захранват от куплунга на запалката а с щипки се хващат към акумулатора) - защита от обратно свързване.

Бих добавил ,че ще е добре да има и някъв "запас" от мощност. т.е да не се натоварва на повече от 60%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста търсене намерих само на едно място, нещо което е смотана марка, но поне не е noname като на всички останали места. Никъде няма Корсар, Енермакс, Кулърмастър дори и в ebay :(

 

Като че ето този е най - добър цена/мощност http://www.stealtech.org/zahranvane/%D0 ... 1_id19413/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабия 1, предполагам и всички други модели на Шкода, има втори контакт като за запалка в багажника. Но се монтира в зависимост от нивото. При мен оригинално предния между седалките е за 180W, а този в багажника е за 220W. Даже май бяха и на отделни предпазители.

Дани потърси от моргите задния контакт и вземи и целия му кабел до таблото.

Аз имам/имах, че не знам къде го забутах, инвертор 300 W. В комплекта си включваше и контакт като на запалка с две щипки за директно закачане към акумулатор, + резервен предпазител за него (ползва автомобилните). Тези от 300W бяха с вграден вентилатор.

 

1) Защита срещу претоварване

2) Защита от прегряване

3) Защита от изтощаване на акумулатора

4) За по-мощните модели (не се захранват от куплунга на запалката а с щипки се хващат към акумулатора) - защита от обратно свързване.

Това за защита т.3 го забравете. Моя изключваше автоматично на около 10.4V, а това е много близо до прага под който ЕКУ-то няма да работи. Добре е и едни кабели за ток да има, за всеки случай.

Струваше преди три години 60 лв, купих го от Техномаркет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
...

3) Защита от изтощаване на акумулатора

...

Това за защита т.3 го забравете. Моя изключваше автоматично на около 10.4V, а това е много близо до прага под който ЕКУ-то няма да работи. Добре е и едни кабели за ток да има, за всеки случай.

Струваше преди три години 60 лв, купих го от Техномаркет.

 

Ивчо, това, че твоя не е работил добре не означава, че и при останалите е така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора хора, това нещо харчи много ток, от порядъка на 20 -25А Много ясно е, че не се използва при загасена кола. Пали се колата и се търпи разхода - около 0.8 до 1л/час (при 120 ката) като дори и в тоя случай това трябва да е единствен консуматор, тази защита е за да може ако въпреки това акумулатора падне, примерно заедно с устройството са пуснати фарове, парно, радио, инвертора да се изключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс,

 

Колко толкова харчи? При 150W изходна мощност и КПД ~ 90% прави около 170W. Това е почти колкото фаровете (2х55 предни + 2х10 задни + табло + реле). За справка Ицето всяка година снима на Междене с часове без да пали колата ...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние с gelkov като си свалях 5цата от колата му, за 30мин където палеше за по 5-10 секунди да видя къде е гайката и после с зор завъртя стартера. А веднъж я оставих долу за 15мин на аварийки само да се преоблека за работа и после я бутах в дъжда :? Коcьо в неделя като кара 30мин на аварийки и после не поиска да завърти също

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше,

 

160W означават 13А при 12V. При акумулатор от 40Ah прави 3h непрекъсната работа на 100% натоварване. Само за справка зарядното на лаптопа ми е 90W и се натоварва толкова само когато батерията е на нула и лаптопа е натоварен яко. Зарядното на телефона е по-малко от 20W.

 

Относно бутането - предполагам, че просто е заминал и му е време за смяна. Простата сметка казва, че за 1/2h си изхарчил не повече от 7-8Ah ...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За справка Ицето всяка година снима на Междене с часове без да пали колата ...

 

Поздрави

 

Потвърждавам. :D smile027 След като приключа със снимането, колата си ми пали без да се замисля, но никога не съм включвал двигателя и докато използвам инвертора . Иначе тя Буба пали от раз и след няколкочасово свирене на радиото или СД-то на Бонсови, ако някой си спомня миналата скара - все още има много ресурс и живот в батерийката и. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за инфото - което ми беше много полезно за д анаправя своя избор.

Накрая се спрях на ето това:

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15834

 

Везните наклониха на инвертор с малка мощност, защото не искам да пускам кабели от акумулатора, а и не искам да си вкарам беля с нещо по инсталацията.

Удобен ( събира се във отвора за напитка който е), малка мощност ( достатъчна да захрани рутер със 1А консумация и телефон) и няма нужда от допълнителни кабели.

Реших, че лаптоп евентуално би било по сигурно и безгрижно със зарядно за лаптопа за кола.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.