Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автоматична скоростна кутия Superb


CM2898AH

Recommended Posts

Здравейте колеги

 

Аз съм нов горд притежател на Shkoda Superb.

Имам и един въпрос.

Някои сменял ли е маслото на автоматичната си скоростна кутия. И по точно да е правил това в сервиза на Shkoda в пловдив.

Защото от там ми предлагат да сменят маслото на моята кутия и ме обеждават че няма страшно.

Но от това което съм чел до сега разбирам че това не е лесна процедура.

И сега незнам как да постъпя.

 

Надявам се да получа някой отговор относно въпроса ми и благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че какво да му е сложното???

отивай

не си споменал за кой Суперб става въпрос,но предполагам 1.Той е с хидротранформатор и малко по трудно е сменянето на филтъра...сравнение с дсж,но пак си е рутинна работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега.

Ако кутията е чист автоматик (старото поколение на Супърб), не й сменяй маслото, освен ако не е намаляло.

Ако кутията е DSG (новите модели на Супърб), маслото се сменя на всеки 60 000 км.

Ако е за смяна - в никакъв случай в ЕТ (особено в Пловдив!!!) - 1. Взимат с 60% по-висока цена и 2. Не са много ориентирани.

Има по-добри независими сервизи за скоростни кутии.

Например, има един близо до комплекс Нептун в Кючука; като тръгнеш към механо-техникума по паветата, отдясно.

Провери повече варианти и се посъветвай с повече хора. Не бързай да им се доверяваш на сляпо.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи Superb-a е 2005 началото, тоест първо поколение. Скоростната кутия е автоматик-типтроник-мултитроник.

ЕТ-Пловдив ме овериха че не сменят за първи път масло на скоростна кутия. Но все пак ще проверя и на тези места който ми казахте.

Но както разбирам от поста на "dude_BG" smile027 ако нивото на маслото е намаляло задължително трябва да го сменя, нали правилно разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Или поне да се допълни.

Но ако нивото е ОК, по добре не го сменяй. Аз не съм майстор, но това ми казваха хора с богат опит при автоматиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък бих си го сменил-практиката показва ,че работи кутията по-добре!!!!!!!!!!!

то и за механичните пише ,че не е нушно да се сменя маслото.....ама на към 150-180-200 000км скоростите започват да се вк.по трудно и след смяна на масло вс.е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си решава човека. Но колкото повече мнения чуе, толкова по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

абе като всяко масло, така и трансмисионното остарява и е хубаво да се сменя на няколко години или на километри .... ако искате да си карате колите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

човека сигурно се е оправил вече, ма да си кажа: аз съм с типтроник (мултитроника е друго и незнам да го слагат в шкода) и в крайна сметка смених маслото. В началото тези кутии са се водили с несменяемо масло, след това са започнали да правят препоръчителни смени на всеки 120к след първите 200к км. Особеното което трябва да се отбележи е, че обема на цялата кутия беше нещо около 9-11 литра. Обаче поради техническите осбености на самата кутия, без да се отваря, е невъзможно да се подмени цялото масло, както при двигателното, тъй като част от него остава затворено и недостъпно. При смяна обикновено се източват 5-6 литра, толкова реално се подменят. Т.е. ефекта, който можеш да постигнеш е по-скоро да си "освежиш" маслото :) В интерес на истината бях чел, че някъв пич е преточил цялото масло по следният начин: сменил е квото е могъл, завъртял е малко маслото в кутията и след това е сменил останалата част, докато получи бистър цвят на течността. За целта беше използвал нещо от сорта на 20 литра масло ... Има ги всякакви индивиди.

 

Самата смяна не е нищо особено, аз смених също филтъра и гарнитурата. Старото масло беше мътно, докато новото е по-бистро и светло. Важното е като ти пълнят маслото, преди да те изпратят от сервиза да запалиш колата, включиш на D и да го развъртиш малко, след това да проверите отново какво му е нивото и ако трябва (а то трябва) да долеете.

 

Има много писано ЗА и ПРОТИВ, основния за мен довод ПРОТИВ е че реално не сменяш маслото, щото като подмениш половината, новата смес ще е почти с характеристиките на старата (като се смесят), но го направих най-вече заради филтъра, който предвид това, че е чисто нов ще свежне допълнително маслото, както и да си проверя нивото. Някаква разлика преди или след не забелязах, кутията си бачка идеално. Най-важното е да внимаваш за нивото, да не го оставите ниско след смяната. Първият симптом е да почнат да ти "хлопат/чукат" скоростите и да ги сменя по-бавно с повече мислене отколкото сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Важното е като ти пълнят маслото, преди да те изпратят от сервиза да запалиш колата, включиш на D и да го развъртиш малко, след това да проверите отново какво му е нивото и ако трябва (а то трябва) да долеете.

 

.

Измерването, до колкото знам, се извършва при работещ двигател. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за пояснението smile159 . Моита скоростна кутия е мултитроник-типтроник. В един от приемчиците в сервиза на Shkodа ми препоръча саммо да долея масло ако е необходимо (за тази кутия) а не да го сменям, поне за момента. Това беше тяхното мнение, провериха ми нивото и толкос (нямаше нужда от доливане). За сега нямам проблеми. smile035

човека сигурно се е оправил вече, ма да си кажа: аз съм с типтроник (мултитроника е друго и незнам да го слагат в шкода) и в крайна сметка смених маслото. В началото тези кутии са се водили с несменяемо масло, след това са започнали да правят препоръчителни смени на всеки 120к след първите 200к км. Особеното което трябва да се отбележи е, че обема на цялата кутия беше нещо около 9-11 литра. Обаче поради техническите осбености на самата кутия, без да се отваря, е невъзможно да се подмени цялото масло, както при двигателното, тъй като част от него остава затворено и недостъпно. При смяна обикновено се източват 5-6 литра, толкова реално се подменят. Т.е. ефекта, който можеш да постигнеш е по-скоро да си "освежиш" маслото :) В интерес на истината бях чел, че някъв пич е преточил цялото масло по следният начин: сменил е квото е могъл, завъртял е малко маслото в кутията и след това е сменил останалата част, докато получи бистър цвят на течността. За целта беше използвал нещо от сорта на 20 литра масло ... Има ги всякакви индивиди.

 

Самата смяна не е нищо особено, аз смених също филтъра и гарнитурата. Старото масло беше мътно, докато новото е по-бистро и светло. Важното е като ти пълнят маслото, преди да те изпратят от сервиза да запалиш колата, включиш на D и да го развъртиш малко, след това да проверите отново какво му е нивото и ако трябва (а то трябва) да долеете.

 

Има много писано ЗА и ПРОТИВ, основния за мен довод ПРОТИВ е че реално не сменяш маслото, щото като подмениш половината, новата смес ще е почти с характеристиките на старата (като се смесят), но го направих най-вече заради филтъра, който предвид това, че е чисто нов ще свежне допълнително маслото, както и да си проверя нивото. Някаква разлика преди или след не забелязах, кутията си бачка идеално. Най-важното е да внимаваш за нивото, да не го оставите ниско след смяната. Първият симптом е да почнат да ти "хлопат/чукат" скоростите и да ги сменя по-бавно с повече мислене отколкото сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Онзи ден смених маслото на скоростите и има голяма разлика с преди смяната. Сега като превключва почти не се усеща. Колата е на 175 000к. истински. И на мен в Шкода ми казваха, че не се сменя. Братовчед ми кара Ауди Оулроуд 2008г. и той смени масло като и на него в Порше му казваха, че не се сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, добре дошъл и много,много безаварийни километри. Но все пак Skoda е правилното изписване, а не Shkoda.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.