Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Силна загуба на мощност - 1.9 TDI


Grace

Recommended Posts

... Ето такъв, който вярвам е по-добър. Съдържа от 3000-4000 оборота на 100% газ на 3-та и 4-та. два файла са.

Случката днес не се повтори, но не съм я и карала до 200.

 

Иначе защо Pierburg, а не Бош е описано именно и в линка, който дадох. Накратко за неговорещите немски:

 

Бош имат фабрична слабост и грешка в дизайна, която именно води до относително бързо зацапване и дефектиране. VAG признават проблема след време и удължават гаранцията конкретно при проблеми с дебитомера. Междувременно обществения интерес към алтернатива е толкова голям, че Pierburg преправят куплунга на техния сензор, който се вгражда фабрично в Мерцедес, така, че да пасва на VAG (сензорър остава същия, единствено куплунга е преправен).

 

Официално е допуснат от VW за вграждане в VAG автомобилите. Към него върви разрешително за вграждане в конкретни VAG двигатели, сред които и ATD.

ADAC правят тестове след пускането му на пазара и признават по-голямата му надеждност и прецизност спрямо Бош.

 

Ето за това Pierburg, а не Бош. "Изциганяване" беше доста не на място....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 92
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Grace

    37

  • bega4kata

    12

  • ID A

    7

  • legaltk

    7

Най-много писали в темата

аз от бош,да има по-надеждно нещо...не съм чувал и виждал.Не се сърди и не се хващай за думата,купили сте го щото е по-ефтин.Както и да е.Те в интернет какви други глупости пишат...ако им вярваш....

извинявай ако съм те засегнал

сега!!!!!!За последен път наистина ще ти напиша.Включваш на 4-та предавка,връщаш газта да паднат оборотите на 1500 и тогава включваш да прави лога и даваш рязко ПЪЛНА ГАЗ И НЕ ПУСКАШ ДО 4000 оборота.От тези логове които си пуснала пак...не се вижда проблем с налягането-защото ваг кома е бавен и ЗА ДА СЕ ДИАГНОСТИЦИРА ПРОБЛЕМА,ТРЯБВА ДА НАПРАВИШ ЛОГА КАКТО ТРЯБВА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз от бош,да има по-надеждно нещо...не съм чувал и виждал.Не се сърди и не се хващай за думата,купили сте го щото е по-ефтин.Както и да е.Те в интернет какви други глупости пишат...ако им вярваш....

извинявай ако съм те засегнал

сега!!!!!!За последен път наистина ще ти напиша.Включваш на 4-та предавка,връщаш газта да паднат оборотите на 1500 и тогава включваш да прави лога и даваш рязко ПЪЛНА ГАЗ И НЕ ПУСКАШ ДО 4000 оборота.От тези логове които си пуснала пак...не се вижда проблем с налягането-защото ваг кома е бавен и ЗА ДА СЕ ДИАГНОСТИЦИРА ПРОБЛЕМА,ТРЯБВА ДА НАПРАВИШ ЛОГА КАКТО ТРЯБВА.

 

Разлиакта в цената бе 10-15лв :idea: Ако исках по-евтино нямаше да дам 150лв, а 50 (и такива има).

Но както и да е.

 

 

Ок, при следваща възможност ще направя и от 1500 до 4000 оборота. Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прави логовете мина ли в авариен режим ?

Защото ако е било нещо моментно може мине доста време преди отново да направи този номер. Като почне да го прави всеки път при достигане на 3000 об/мин тогаз ще го мислиш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прави логовете мина ли в авариен режим ?

Защото ако е било нещо моментно може мине доста време преди отново да направи този номер. Като почне да го прави всеки път при достигане на 3000 об/мин тогаз ще го мислиш ;)

 

Не. Днес нямаше никакви проблеми! А я ръчкахме неведнъж и до над 4000 оборота, но не сме я карали до 200+ както когато се случи вчера.

 

Ще си проличи. Все пак ще гледам да направя правилен лог файл за да кажат разбиращите дали виждат отклонения или нещо притеснително.

 

Иначе колата няма нищо общо с това как вървеше със стария дебитомер... разлика от земята до небето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не се намесвам (модераторски) по темата........

 

Не е важно каква скорост ще развиеш и дали моментно си стигнала 4000+ оборота.

Както ти обясни НЕ ВЕДНЪЖ Самуил:

Включваш на 4та (пускаш да се прави лог) и от "много ниски" обороти 1400-1500 даваш натискаш газта на макс и така до 4500 даже ако искаш, за да може после да ти даде компетентно мнение, а не да се кьорат колегите и да се чудят да хвърлят боб ли, леща ли за да ти помогнат.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eб@хти и гнусната тема ... цял месец ще стане - само простотии тука.. :mrgreen:

Grace,

да взема да дойда в понеделник и да го оправя тоя проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Днес нямаше никакви проблеми! А я ръчкахме неведнъж и до над 4000 оборота, но не сме я карали до 200+ както когато се случи вчера.

 

Ще си проличи. Все пак ще гледам да направя правилен лог файл за да кажат разбиращите дали виждат отклонения или нещо притеснително.

 

Иначе колата няма нищо общо с това как вървеше със стария дебитомер... разлика от земята до небето!

 

Значи по принцип проблема със "забитата муцуна" е добре известен на всички в TDI средите. Просто питай чичко Гугъл за limp mode + TDI. Дължи се на набита грешка от "пренадуване" на турбината. Демек компютъра задава едно налягане, а измерва по - високо. Опитва се да го коригира, не успява. Както каза bega4kata - грешката не се набива веднага, а когато се натрупа количествено. Идеята е да не задейства фалшиво при пикове и смущения. От което следва, че даже и да не я виждаш реално (колата не забива муцуна при всеки опит), това съвсем не значи, че турбината не пренадува. :) На практика най-често грешката изкача при гонене по магистрала, защото там най-дълго се подържа развъртяна турбината. Затова и почти няма да я видиш при градски гонки. Поне докато положението не е станало критично зле.

 

Какво всъщност се случва - турбната ти е тип VNT. Гениално просто като идея творение, но много ефективно. Е има си и проблеми от това :) Има достатътчно изписано в нета. На кратко, за да развърти по бързо в ниските обороти, посредством така наречената геометрия, въздуха се насочва по косо към лопатките. Това увеличава въртящия момент върху перката и съответно турбото се развърта по-бързо. Когато оборотите се вдигнат, налягането се увеличава, компютъра го вижда и връща геометрията в изходна позиция. Т.е. облекчава турбината. Когато обаче геометрията не работи (не е обезателно запекла) и е блокирала в "натегнато" положение, тя не може да се върне и да облекчи. И затова се получва свръх налягане. Това води до работа на турбината на прекомерни обороти, прегряване, късане на ос, чупене на перки, парчета във въздушния тракт, нов двигател (някой и това ги сполетява).

 

Защо не работи геометрията (подреждам ги по леснота на отстраняване):

 

1. Скъсани вакумни маркучи - най-често от N75 до актуатора.

2. N75

3. Актуатор.

4. Запекла геометрия. В горивния цикъл на печките има доста мръсотия - сажди + масло. През геометрията минава "мръсния" въздух от горенето на мотора. Когато колата се кара в ниски обороти, тая гнус се отлага по геометрията и запича отгоре и. Когато се ръчка, тази гнус е в по-газообразно състояние и не се отлага. Нещо повече, при "ръчкане" температурата и дебита на горещите газове е много по голям и те даже "почистват" геометрията. Затова се препоръчва TDI да се "ръчка" профилактично, В ГРАНИЦИТЕ НА РАЗУМНОТО!

 

По закона на Мърфи естествено, подредбата по честота на поява на проблема е точно обратния :)

 

Първите две неща можете да пробвате да проверите и отстраните(евентуално) сами. Маркучите просто ги огледайте внимателно. Клапана N75 най лесно се проверява ако го смениш с еквивалентен взет назаем от колега за, който си сигурна, че е изправен.

 

Актуатора аз лично го проверявам като го сваля. Но за това вече се иска човек да бръкне "в маслото". като го свалиш, то си личи дали е скапан веднага. Ако се натиска трудно и мазно през целия ход е ОК.

 

Последното с геометрията вече си е упражнение за хора дето това им е бизнеса или си наистина голям ентусиаст и не те е страх да си счупиш колата. Щото има доста какво да счупиш докато го направиш. Все пак ако свалите актуатора, пробвате дали геометрията се движи свободно без него. Така ще знаете дали е мръсна преди да я отваряте.

 

Не знам какви са тарифите за да се свърши всичко това в нормален сервиз. Мота ми се в главата, нещо около 200лв. за чистене на геометрия, ако се спре на по ранна фаза, би трябвало да е по ниска цената.

 

И все пак каквто и да се прави - лог на 11 канал е задължителен! И то както казва бегачката - на 4та, падаш до 1500 оборота. ТОГАВА пускаш лога да се записва и настъпваш до ламарината. И държиш докато мине 4000 оборота. И спираш лога. Това е правилния начин. На 4та, 100% тротъл, от 1500 до 4000. Записваш само на 11-ти за да имаш повече данни за секунда. Такъв лог се прави и като почнеш да търсиш по 1,2, 3 и 4 след всеки потенциален проблем който сте отстранили. По това ще познаеш и читавия сервиз. Ако почнат да баят на колата без да я закачат на компютъра или ако го правят докато е на място - по добре иди в бакалията да ти я направят.

 

И накрая - ако говорим за запекла турбина - някой хора препоръчват да ръчкаш яко колата за да "изгориш" боклуците и да освободиш геометрията. Аз лично не бих го правил, след като веднъж вече е запекла! Това се прави профилактично преди да запече, докато колата е в ред. Веднъж като я блокираш, с подобни съвети най-много да я счупиш! Още повече, че проблема може да не е самата геометрия, а актуатор, вакум, управление. Т.е. като я ръчкаш да я чистиш, ти всъщност я дочупваш.

 

Също друго, което много хора препоръчват, а аз не бих направил е "освобождаване" с WD40 като се пръска покрай остта на лостчето на геометрията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробните разяснения!! Някои неща сега ми станаха по-ясни!

 

Тази сутрин минах поредните 120км магистрала с колата - нямах проблеми. Въпреки това при следваща възможност ще направим "качествен" лог, за да се постави някаква по-точна диагноза за евентуален проблем.

 

За мен странното е, че до момента, в който се сложи новия дебитомер не бях чувала за този проблем, а неведнъж съм натискала колата на високи обороти продължително (включително, когато стария дебитомер приемам, че е бил наред)... Това е нещото, което ме учудва.

 

Благодаря ти още веднъж за времето и усилията да ми изясниш някои неща!! smile126

 

Иначе по отношение на първоначалния проблем с липса на мощност - днес отново се убедих, че разликата е огромна. Имам чувството, че колата е по-мощна и пъргава от всякога преди това!!

Мооооже би има леко повишение на разхода, но то е вероятно от по-тежкия ми крак при удоволствието от "новата" мощност ;) Ще се види в бъдеще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен странното е, че до момента, в който се сложи новия дебитомер не бях чувала за този проблем, а неведнъж съм натискала колата на високи обороти продължително (включително, когато стария дебитомер приемам, че е бил наред)... Това е нещото, което ме учудва.

 

С риск да сложа край на чуденето ти, ще ти го обясня :)

 

Дебитомерите като се скапат, обикновенно "не държат" стойности, на пишман-майсторски жаргон казано. Т.е. въздуха си минава, ама дебитомера генерира много по-малки стойности. Демек мозъка на колата си мисли, че въздуха е малко. И съответно нагажда така количеството гориво, че да има що годе нормално горене. Т.е. мечката си седи гладна, разбираемо не ще да играе хоро :) Това се усеща, най-вече като я настъпиш, щото тогава си иска да яде, а няма какво. Като не я настъпваш, нещата са поносими и затова и разхода със скапан дебитомер обикновенно е нисък.

 

Като откачиш дебитомера, мозъка го хваща това явление и минава на сервизен режим. Демек понеже не знае колко е реалния въздух постъпил в колата, се ориентира по това колко си настъпила газта. Затова колата тръгва осезаемо по-добре отколкото с калпавия дебитомер. Но понеже не знае реалния дебит на въздуха, а го гадае.... резултата е повечко пушек, повечко разход, нервен мотор и т.н.

 

Та най-добре да си с изправен дебитомер, по-зле без дебитомер и най-зле със скапан дебитомер.

 

Новия ти проблем се е проявил, защото сега колата ти вече върви нормално, турбината се натоварва и т.н. Преди това тя просто не е влизала в горните режими образно казано. Сега тук може да се поспори, дали дълго време каране със скапан дебитомер, може да доведе до новия ти проблем. Но това вече не е интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен странното е, че до момента, в който се сложи новия дебитомер не бях чувала за този проблем, а неведнъж съм натискала колата на високи обороти продължително (включително, когато стария дебитомер приемам, че е бил наред)... Това е нещото, което ме учудва.

 

С риск да сложа край на чуденето ти, ще ти го обясня :)

 

Дебитомерите като се скапат, обикновенно "не държат" стойности, на пишман-майсторски жаргон казано. Т.е. въздуха си минава, ама дебитомера генерира много по-малки стойности. Демек мозъка на колата си мисли, че въздуха е малко. И съответно нагажда така количеството гориво, че да има що годе нормално горене. Т.е. мечката си седи гладна, разбираемо не ще да играе хоро :) Това се усеща, най-вече като я настъпиш, щото тогава си иска да яде, а няма какво. Като не я настъпваш, нещата са поносими и затова и разхода със скапан дебитомер обикновенно е нисък.

 

Като откачиш дебитомера, мозъка го хваща това явление и минава на сервизен режим. Демек понеже не знае колко е реалния въздух постъпил в колата, се ориентира по това колко си настъпила газта. Затова колата тръгва осезаемо по-добре отколкото с калпавия дебитомер. Но понеже не знае реалния дебит на въздуха, а го гадае.... резултата е повечко пушек, повечко разход, нервен мотор и т.н.

 

Та най-добре да си с изправен дебитомер, по-зле без дебитомер и най-зле със скапан дебитомер.

 

Новия ти проблем се е проявил, защото сега колата ти вече върви нормално, турбината се натоварва и т.н. Преди това тя просто не е влизала в горните режими образно казано. Сега тук може да се поспори, дали дълго време каране със скапан дебитомер, може да доведе до новия ти проблем. Но това вече не е интересно.

 

Интересна и вероятно доста вярна теория.... но тя се базира пък на теорията, че последните 2+ години съм карала все с дефектен дебитомер, което лично мен ме съмнява, без да е невъзможно. В едно съм уверена - че положението с липсата на мощност, което ме накара да търся проблема, бе едва от около месец-два преди да сменим дебитомера. Преди това колата вървеше съвсем добре.... - дали толкова добре, колкото в момента е доста субективно да преценя, особено след седмици наред каране на мудна кола - сега ми се струва, че лети по-добре от всякога... но това е доста субективно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах го просто хипотетично, не му се връзвай. Факт е, че в момента колата ти има проблем, който не е ясно колко сериозен е. Но трябва да се оправи, защото последствията могат да са жестоки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах го просто хипотетично, не му се връзвай. Факт е, че в момента колата ти има проблем, който не е ясно колко сериозен е. Но трябва да се оправи, защото последствията могат да са жестоки.

 

Да де, просто разсъждавам върху теорията :)

 

Ще го нищя лека полека :smt017 Благодаря още веднъж за отделеното време и енергия! Помогна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като няма гориво в следствие на повредения дебитомел,няма изгорели газове които да развъртят мощно турбото за да направи свръх налягане и тогава да се наложи да сработи разтоварването

толкова е просто Грейси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като няма гориво в следствие на повредения дебитомел,няма изгорели газове които да развъртят мощно турбото за да направи свръх налягане и тогава да се наложи да сработи разтоварването

толкова е просто Грейси

 

Толкова е просто - базирано отново на повреден дебитомер! Въпросът е, че по моему той бе развален едва около месец, а проблемът никога не се е проявявал преди това. т.е. трябва да се изхожда от съвпадение явно, ако новият дебитомер няма как да е причинител (ако допуснем дефект в него). Това имах предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти колко пъти си настъпвала така колата, че да го видиш тоя втория проблем? Освен това приеми, че проблема с геометрията е симптоматичен за всички TDI мотори с VNT турбина. Познавам хора които я "оцапват" за 3-ти път и такива които не "успяват" да го направят и веднъж. Зависи от много неща - начин на каране, използвана нафта, общо състояние на колата и т.н.

 

На теб просто сега ти е ред. :)

 

П.С. И не дразни bega4kata, щото никой друг не може да ти разчете лог-а по-добре от него smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти колко пъти си настъпвала така колата, че да го видиш тоя втория проблем?

 

Откровено казано - доста често :roll: :)

Разбира се не е ежедневие, но минимум веднъж в месеца се случва да я натискам до ламарина при някакво пътуване... досега никога не се е "оплаквала" :| А 90% от километрите, които и навъртам са магистрално.

 

П.С. И не дразни bega4kata, щото никой друг не може да ти разчете лог-а по-добре от него

 

Ни най-малко не целя това! Може би той ме разбира погрешно понякога, за което съжалявам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като не работи дебитомера добре е равносилно на леко каране-дори и да настъпваш газта докрай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.