Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля разбиращите за помощ - Фабия 1.9SDI


dr_ivo

Recommended Posts

Привет колеги.

 

Моля помогнете защото незнам какво да правя.

 

Колата е Фабия 1.9SDI 2005г. на 120 000км

 

Проблема започна с климатика.

Работи когато си иска-ту включва и работи ок ту изключи. Проверихме го за течове и допълнихме фреон. Пак същото работи когато си иска.Направи ми впечатление че като е по хладно работи по дълго а на жега много бързо спира.

 

Викам си хайде ще я закарам в Еуратек.

Оставих я и след час ми се обадиха и ми казват-не работи бавната скорост на вентилатора на радиатора,изгоряло е моторчето да го сменим ли ? ще струва към 500 лв.

Отказах ремонта.

 

Собственоръчно проверих моторчето подавайки му директно ток и установих че и бавната и бързата скорост работят отлично.

 

Включвам климатика но перката на радиатора не се включва.

 

Оставих колата да работи на празен ход и зачаках да се включи сама перката на радиатора но колкото и да чаках не се включва но и колата неотчита да е загряла-стрелката си стои на 90 градуса.Започнах да мисля за датчика на радиатора.

 

Пуснах диагностика с VAG в режим Autoscan и резултатите са следните:

 

VCDS-Lite Version: Release 1.1

Sunday, 24 July 2011, 18:51:08:0

 

 

Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia I

Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,46,55,56,76

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.LBL

Controller: 038 906 012 HR

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4894

Coding: 00105

Shop #: WSC 13765

VCID: 67A1389F1663

TMBGF46Y254222119 SKZ7Z0D2677219

No fault code found.

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.LBL

Controller: 6Y0 820 045

Component: Klimaanlage X0840

VCID: F297D9CBADA1

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-B.LBL

Controller: 6Q1 937 049 D

Component: 0000 BN-SG. 1S34

Coding: 09354

Shop #: WSC 13765

VCID: 3C0BB7F33F65

4 Faults Found:

00969 - Fuse for Heated Rear Window (S41)

37-10 - Faulty - Intermittent

00903 - Fuse for Heated Outside Mirrors (S196)

37-10 - Faulty - Intermittent

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-00 - Implausible Signal

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL

Controller: 1C0 909 601 A

Component: 11 AIRBAG VW51 0008

Coding: 12593

Shop #: WSC 13765

VCID: 1E4F5D7B89B9

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: Redir Fail!

Controller: 6Y0 920 871 D#

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V02

Coding: 28102

Shop #: WSC 13765

VCID: 52D7F94B8DE1

TMBGF46Y254222119 SKZ7Z0D2677219

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL

Controller: 6N0 909 901

Component: 003G GATEWAY CAN 1S34

Coding: 00012

Shop #: WSC 13765

VCID: F093D3C3A3AD

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 25: Immobilizer Labels: None

Controller: Bit teA dre ss

Component: e 17 eingeben

VCID: 5AC7116BD511

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error ocurred

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 44: Steering Assist Labels: 6Q0-423-156.LBL

Controller: 6Q0 423 156 AA

Component: LenkhilfeKYO V957

Coding: 10110

Shop #: WSC 13765

VCID: 6EAF4DBB3999

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 6Q0-959-433.LBL

Controller: 6Q0 959 433 E

Component: 2P Komfortgerát 0002

Coding: 00019

Shop #: WSC 13765

VCID: 3D0DBAF7247F

No fault code found.

 

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Моля за съвет какво да направя.

В момента колата незагрява и стрелката на температурата стои на средата на 90 градуса но перката на радиатора несъм я чул да се влючва въпреки че са жеги.

Климатика ту включи ту изключи.

С диагностиката VAG COM работя за първи път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е датчика на радиатора, на празен ход малко трудно загрява. Ако имаше проблеми с него щеше да загрее, което щеше да видиш на таблото.

Изкачи някой стръмен наклон на 1-ва със загряла кола и ще включи. :) Този датчик няма отношение към работата на климатика. За целта има пресостат, който задейства 1-ва и 2-ра степени на вентилатора при повишаване на налягането на фреона.

А за климатика не мога да ти помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен също не ми работеше перката на вентилатора на 1-ва, 2-ра и 3-та степен, единствено на 4-та въртеше.

От ЕТ ми казаха, че трябва да се закупи нов пресостат /едно приличащо на реле/, но момчето, при което закарах колата /той се занимава с климатици/ смени диод-а и всичко това ми струваше 2 лева. Сега вентилатора работи на всички степени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен също не ми работеше перката на вентилатора на 1-ва, 2-ра и 3-та степен, единствено на 4-та въртеше.

От ЕТ ми казаха, че трябва да се закупи нов пресостат /едно приличащо на реле/, но момчето, при което закарах колата /той се занимава с климатици/ смени диод-а и всичко това ми струваше 2 лева. Сега вентилатора работи на всички степени.

 

Имам предвид вентилатора,който е отпред при двигателя и охлажда радиатора а не този на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега съжалявам че не мога да ти помогна,но докога тези измекяри от ЕТ ще ги търпите!

Отивай при някой специалист който се занимава с авто-климатици.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е датчика на радиатора, на празен ход малко трудно загрява. Ако имаше проблеми с него щеше да загрее, което щеше да видиш на таблото.

Изкачи някой стръмен наклон на 1-ва със загряла кола и ще включи. :) Този датчик няма отношение към работата на климатика. За целта има пресостат, който задейства 1-ва и 2-ра степени на вентилатора при повишаване на налягането на фреона.

А за климатика не мога да ти помогна.

 

 

Честно казано най ме притеснява да не прегрея мотора.

На празен ход и с подаване на газ дълго време на 3000 оборота и невключва таз перка.

 

Опитах и на баир.Изкачих един дълъг баир с повече газ и спрях да погледна.Перката небеше включила.Това,което ми направи впечатление е че нивото на антифриза винаги се двжи между минимума и максимума а тогава след този зор по баира се беше дигнало около 1-2 сантиметра над линията на максимума.Това незнам дали е нормално.

 

Иначе стрелката на температурата небеше мръднала от 90 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чак толкова по разбирането но по обясненията ме навеждат на мисълта за отишъл си вентилатор.Иди на електричар да го замери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чак толкова по разбирането но по обясненията ме навеждат на мисълта за отишъл си вентилатор.Иди на електричар да го замери.

 

Собственоръчно проверих моторчето подавайки му директно ток и установих че и бавната и бързата скорост работят отлично.

 

Със сигурност не е вентилатора. От грешките, гледам че ти определя като неправдоподобен сигналът от генератора.

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-00 - Implausible Signal

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

Този сигнал служи на ЕКУ-то да определя какъв ток произвежда алтернатора и други. Беше някаква цифрова комуникация. При VW има такава функция, при ниско напрежение да изключва ел. консуматори. Може и при тебе да е това. Другото е да пробваш с друг акумулатор от някой приятел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чак толкова по разбирането но по обясненията ме навеждат на мисълта за отишъл си вентилатор.Иди на електричар да го замери.

 

Собственоръчно проверих моторчето подавайки му директно ток и установих че и бавната и бързата скорост работят отлично.

 

Със сигурност не е вентилатора. От грешките, гледам че ти определя като неправдоподобен сигналът от генератора.

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-00 - Implausible Signal

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

Този сигнал служи на ЕКУ-то да определя какъв ток произвежда алтернатора и други. Беше някаква цифрова комуникация. При VW има такава функция, при ниско напрежение да изключва ел. консуматори. Може и при тебе да е това. Другото е да пробваш с друг акумулатор от някой приятел.

 

Тази грешка е най-вероятно заради прекъснати кабели от алтернатора които отиват към Еку-то. Вървят едни 2 които се захващат в доланат част на ск.кутия и от вибрациите на дизелчето се прекъсват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за съветите колеги.

Ще погледна за споменатите възможни проблеми и ще пиша какво съм открил и направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

погледни блока за управление на климатика който седи до хидравличната помпа. Черна кутия с две букси. Това чудо включва перката при включен климатик също и компресора. Когато е скапан блока компресора вкл. но перката не и няма кой да охлажда фреона заради което компресора изкл. Духа топло когато си на място а в движение леко фладно. Блока втора ръка е около 50 лв. Извадете буксите и замерете имали ток на кабелите отиващи към перката. Кабела е дебел и можеби е червен с бяла лента. Вкл. на перката при загряване и при вкл. климатик трябва да са независими. Ако няма ток до бкока провери за прекъснат кабел или бушона за перката намиращ се на кутията на акумулатора под номер 5 . Тоба се сещам за сега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги оказа се клеясала букса на блока за управлението на климатика и един прекъснат кабел.

Сега всичко е наред.

Благодаря на всички за съветите и насоките.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак заповядай. Но е било добре да отворите блока и да видите дали не е влизала вода и после с качествен силикон да го запечататепак заповядай. Но е било добре да отворите блока и да видите дали не е влизала вода и после с качествен силикон да го запечатате

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак заповядай. Но е било добре да отворите блока и да видите дали не е влизала вода и после с качествен силикон да го запечатате

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак заповядай. Но е било добре да отворите блока и да видите дали не е влизала вода и после с качествен силикон да го запечатате

 

 

Благодаря ти warfather.

Отново ми давш ценен съвет!

Ще прегледам блока и ще го запечатам със силикон както ме съветваш.

 

Бирата разбира се е от мен smile159

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.