Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

105GL Оранж - пълна реставрация - работим без проект :-)


Galliard33

Recommended Posts

Такъв ли е бил оригиналния вид на тавана? Честно казано за пръв път виждам от този модел само с черен таван, без колонките черни... и доколкото съм виждал дори веднъж на живо облепени са с кожа, а не боядисани.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... stelle.jpg

Така ми стои малко изолиран черния таван, но щом ти харесва... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 339
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Galliard33

    116

  • maxrpm

    57

  • joro-120L

    33

  • anastas

    19

Най-много писали в темата

@Кранки:

Не съм сигурен, но предполагам, че вида на тавана може да има нещо общо с това, че тази бройка е pre-production, one-off, направена за някво изложение в Чехословакия. Всъщност дядо ми успява да я купи по време на изложението и то като свършва той си я откарва. (По онова време дядо ми и баба ми са живеели там).

Ако погледнеш на първа страница от темата (http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=44&t=25428), ще видиш оригиналния вид на колонките и тавана. Гаранция, че никога не е боядисвана цялостно преди ние да се заемем с нея. А и нямаше черно под оранжевото по колонките...Като си знам колата от дете сега тези англичанки от твоя линк ми изглеждат нескопосано smile049 А то облепването с кожа може да стане за един уикенд, ако се захване човек...

 

@Шкодко

 

Това вече е направено :smt032 Ето линк:

viewtopic.php?f=44&t=25428&start=210

 

За да не е само коментар ще кажа какво свърших днес по проекта (малко е, ама капка по капка...) Та днес изпрах тавана! Падна доста чернилка, белна се, ама трябва да изсъхне, за да съм сигурен, че ще изглежда добре. Тук идва въпроса: С какво се махат петна от мазут? Мазут ли е, асфалт ли е, не знам, ама има мааалки черни петънца тук там. Имайте предвид, че тавана е от нещо като ретро изк. кожа и коресилин и т.н. не могат да се ползват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих пробвал с т. нар. нано гъбички. 2.70 лв. са в Кауфланд+ някакъв почистващ препарат. Ето ги:

 

P1050139_zps234e1bfc.jpg

 

Преди да сложа ГЛС волана го чистих с такава гъбичка. Ако знаеш колко гняс излезе от видимо чистия волан. Само с вода също действат. Обаче си вземи две опаковки, че бързо спихват. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коце има ли местенце на което да пробваш без да си личи после? Ако има такова се сещам за два варианта.

1. Пистолет за топъл въздух (или по-як сешоар) и бръснарско ножче - размекваш и внимателно отлепване с ножчето.

2. Ако е нефтен продукт (мазут, асфалт) бензинът ще го разтвори и ще можеш да го избършеш внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черните петна се изчистиха с автобояджийски обезмаслител, което е де факто някъв си вид лека нафта. Но под тях останаха светло кафяви петна...Та си мисля да мина да видя тавана на Жоро Мадарския става ли за нещо или е пълен мъртвец...

 

Някой да има теУефона на Жоро Мадарски?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод тапицерията на тавана (вътрешната) - има всякакви бои за кожа вече - естествена, изкуствена, разни цветове и т. н. Ако петната не излизат - пробвай направо да боядисаш целия таван. Във Варна има един човек, който се занимава с подобни работи, няма начин и в София да няма подобна услуга - разни стари обекти на т. нар. "химическо чистене" вероятно все още работят, като и те са вариант, защото често боядисват кожени дрехи... А бялата боя е от евтините, както и черната, та помисли дали да не си направиш тавана черен, ще стане трепач според мен. Но по - скоро намери някой здрав, дори и да е мръсен и евентуално пробвай с него тези неща...

Иначе петна по бялата кожа на тавана и задните колонки има и на моята 120-ка, но аз си мисля, че са от лепилото за кожата. Друга логична причина за появата им не намирам, защото сякаш се появиха отвътре - навън на моята кола.... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имитацията на кожа на тавана изглежда много добре на снимка. Това, че матовата боя задържа повече мръсотия мисля, че е заблуда, защото причината за задържане на мръсотията е самата грапавина, без значение дали основата е лак или мат. Но това няма кой знае какво значение, вероятно вариантът, който сте избрали е по - близък до това, което трябва да имитира. Истината може би е някъде по средата между мат и лак, но ако си представим, че кожата се обработи с парафин, или някакво друго маз(н)ило, то тя ще изглежда по - скоро лъскава. Ако тавана беше направен с мат, може би щеше да изглежда по - вехт, така че като цяло лично на мен резултатът ми харесва.

А относно площта, която покрива - съвсем точно е пресъздаденa - тези с облечените колонки са дело на местните дилъри - най - вече английски, холандски, белгийски...

Ето още една подобна за сравнение:

105GLS(ili GL):

http://images21.snimka.bg/004257546-big.jpg

http://images21.snimka.bg/004257549-big.jpg

http://images21.snimka.bg/004257552-big.jpg

http://images21.snimka.bg/004257554-big.jpg

Отново в кв.Слатина,колата както се вижда е с новите номера(има и няколко седмични винетки от тази година).Ходил съм няколко пъти до колата не е мърдала от поне 2 месеца.

Между другото тази екстра е предлагана и за Garde.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе петна по бялата кожа на тавана и задните колонки има и на моята 120-ка, но аз си мисля, че са от лепилото за кожата. Друга логична причина за появата им не намирам, защото сякаш се появиха отвътре - навън на моята кола.... :-k

Много си прав - петната са от хелметекса или там с каквото са ги лепили тези кожляци във фабриката...100% се покриват петната с лепилото от обратната страна...Ще оправим този кожен проблем, по един или друг начин.

 

Утре започва офанзивата по сглобяването! smile117 \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности на кранки, за помоща в намирането на таванска кожа, евала кранки!

 

По проекта - направо ми се реве и ми се крещи и всичко. Събрахме се днес и аз си мисля, ще сложим парно, интериор, фарове, но ще започнем с вратите, да ги оборудваме и после натам. Всичко е ок, работата върви и в един момент аз разправям абеее я ела виж, че нещо тука много се разжлямби уплатнението ( и си мисля , като п***а) и и двамата си казваме, че не ни кефи и от там като се започна един застой........ ти го правиш, то не става, ти го мъчиш, то ти го връща ти го псуваш то не чува. И така имаме 2 оборудвани врати и една капачка за гориво... Никога досега не съм имал проблеми с уплатнения WTF ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...обаждаш се на Жоро от Баня Мадара - съвсем наскоро ми сподели, че имал неупотребяван таван от 105/120 и като знам колко му "върви" бизнеса напоследък едва ли ще ти иска космически пари ;)

 

Златен си, Мите! За 60лв спазарих 2(!) чисто нови оригинални тавана, нескроени дори. Кожата е 100% същата, цвета е свеж...Ако не пиеш бира ще те мъча с кебапчета, като се видим! smile027 Че и телефона му намери! 0888943506 - Жоро Мадарския. Давам телефона защото той има още един таван, ако някой си търси.

 

Иначе ние се опитахме да преместим всичко от старите врати на новите, но, естествено с някои неща ударихме на камък - търсят се 20 щипки за хоризонталните гумени лайстни (тези който уплътняват стъклото), защото старите повечето бяха много ръждиви, за да ги ползваме. Виж прикачените файлове! Да сте виждали по магазините нещо такова?

 

А иначе вървим малко бавно просто защото всяка една част, механизъм, гайка дори, която се монтира на колата трябва да е в добре работещо състояние и приемлив външен вид. А това изисква много време и усилия...но се надявам крайния резултат да ги оправдае! Примерно с капачката на резервоара и гадната чисто нова гума си играхме повече от час, докато се подравни и ни хареса...

 

Следващи въпроси:

 

Дали да ползваме старите уплътнение за преден/заден джам?

Да ги залепим ли с нещо допълнително или да разчитаме, че ще държат, въпреки 30-те си години?

С какво лепило да залепим тавана? (Хелметекс няма да е, трябва да е прозрачно и като изсъхне, трябва да не разтваря изк. кожа.)

 

Откъде да намеря нови качествени вътрешни гуми? Говорих с гумаджии и повечето са на мнение, че се предлагат само китайски и сръбски(?), които били тънки като станиол и били едва ли не за еднократен монтаж...

 

Къде хромирате? Знам, че Евгени и Малкия адаш са давали разни неща - препоръки? Телефони, адреси...подготовка? Колко големи детайли приемат?

post-18-138453444397_thumb.jpg

post-18-138453444415_thumb.jpg

post-18-13845344443_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vintagetyres.com. Продават хубави вътрешни гуми. Но не знам какъв размер ти трябва. Иначе дават доставка 7-10 дни.

 

http://www.classictyres.com/ - в този сайт можеш да си търсиш и по размер.

 

И в двата сайта ми прави впечатление, че най-много се предлагат вътрешни гуми Michelin.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vintagetyres.com. Продават хубави вътрешни гуми. Но не знам какъв размер ти трябва. Иначе дават доставка 7-10 дни.

 

http://www.classictyres.com/ - в този сайт можеш да си търсиш и по размер.

 

И в двата сайта ми прави впечатление, че най-много се предлагат вътрешни гуми Michelin.

Ти къде ме прати...тези ги знам, ама мисля, че и в БГ трябва да има представител на Мишелин,е..си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щипки в магазина не съм виждал. Вариантите са: Реставрирай си твоите. Не са чак толкова зле. По желание може и да се поцинковат. Търсиш по моргите запазени. Или някой ти намира лъскави, както намери кожата за тавана. /Поздрави на Митака :)/

 

Чехите /поне на времето/ се славят с качествени гумени изделия. До сега не съм видял вехта Шкода с напукани или загубили еластичност уплътнения. Ако твоите не са напукани си ги ползвай. Не се лепят.

Защо искаш вътр. гуми? Безкамерни не става ли?

Какво ще хромираш? Ако не намериш в София, ще ти кажа за една фирма в Пв. Ползвал съм им услугите и съм доволен от работата им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скобичките за уплътнението са съвсем невидима част, за какво са ти нови... Потопи ги за една нощ в зеления ръждопреобразувател, или за час във вюртовски, после ги потопи в боя или ги поцинковай, както те посъветва Жоро. Най - добре е да се кадмират, ако има обаче къде...

За стъклата съм чувал и виждал разни схеми, но не смея да твърдя, коя е правилната. Майстори са ми казвали, че ако не е имало проблем, т. е. теч и уплътнението е запазено, след демонтаж и повторен монтаж, не би трябвало да се очаква нещо нередно. Виждал съм обаче някои да мажат канала на уплътнението с грес, с идеята да не пропуска вода. Дали обаче в горещ ден греста няма да си излезе сама, не знам... Виждал съм вместо грес, да използват някакво домашно мазило - разтопен сапун и свинска мас, с още някакви други съставки, но не знам какво... Във всички случаи обаче грес или друго мазило (например технически вазелин) ти трябват поне за да намажеш въженцето леко. Всъщност като написах въженцето - пак съм гледал, не съм го правил, но все пак - двама души издърпваха въженцето едновременно, от двете страни на стъклото (лява и дясна), а трети натискаше леко стъклото отвън. Разбира се, може и само един да дърпа въженцето, но било добре това да се прави равномерно - по малко от двете страни...

 

И да питам нещо - кожата за тавана пишеш, че не е скроена, т. е. не е готова за монтаж, така ли? Има ли напречните шевовете и каналите за шините, които опъват тавана или просто е едно парче от правилния материал?

С тапицерията на задните колонки как стои въпросът - твоите как са и продават ли такива някъде, че моите нещо не са във форма :? ?

Сега, като си имаш вече материал за нов таван, мислиш да пробваш да боядисаш някой стар в черно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да ти кажа: Кожата на тавана спокойно можеш да я лепиш с Хелметекс. Мажеш само ръбчетата, които се подгъват външно на рамката на вратата и отворите за стъклата. Ще стане здраво, а и уплътненията го захапват след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пластинката който виждате на колата е една от що- годе добрите бройки, а тази, снимана за модел е фира от другата страна е ръждясала и се рони, т.е. не става. Уплатнения нови, като старите няма. Шанса според мен да тече е 50/50. Имаме нейните си и от червената GL-ка задното, дано не протече :? Новите са много нефелни и с един разрез може да се разкъса цялото уплътнение на ръка, което е несерозно. В магазина 2007 год имаше по 25лв, държат вода, но не ми харесват като качество на изработка и качество на гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драги съфорумци от 1-2 седмици над мен тегне въпроса: Какви гуми/джанти да избера? Имам следните опции:

Джанти:

1 - 13ки стоманени Шкодови(онези с пластмасовите тасчета)

2 - 13ки Apollo халюмин, афтърмаркет (май не са излизали от завода Шкоди с такива?)

3 - 13ки Indianapolis халюмин, афтърмаркет (май не са излизали от завода Шкоди с такива?)

4 - 14ки стоманени Шкодови (онези със хромираните тасчета и ринговете)

5 - 15ки стоманени за/от VW костенурка

Гуми:

Тук драмата също е голяма, защото искам хем да стои оригинално колата (в книжката пише, че излиза с 155R14?), тоест тънки и високи, хем ми се ще да има по-голяма контактна повърхност (да има!), тоест 165-175-185, хем търся ретро шарка (засега удрям на камък - има Vredestein sprint classic, ама отиват на към 200 кинта парчето, има разни руски, дето са с ретро шарки, ама няма наличности, аи не знам дали стават за нещо...), хем ако може да е марката, с която колата е излезла от завода (слава богу фирмата Barum е жива, ама няма ретро шарки :-k :-( ) Та...съвети? Идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да е както е излязла от завода. Аз бих избрал вариант 1, защото няма хром по колата, иначе вариант 4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драги съфорумци от 1-2 седмици над мен тегне въпроса: Какви гуми/джанти да избера? Имам следните опции:

Джанти:

1 - 13ки стоманени Шкодови(онези с пластмасовите тасчета)

2 - 13ки Apollo халюмин, афтърмаркет (май не са излизали от завода Шкоди с такива?)

3 - 13ки Indianapolis халюмин, афтърмаркет (май не са излизали от завода Шкоди с такива?)....

Драги ми Косьо,Тази кола оригинално е с 13 цола джанти. Не знам защо в сметките ти влизат 14 ките.

Оригиналния размер на гумите е 165/80/13. Мисля, че това го обсъждахме преди в темата.

Виж това клипче и ще си отговориш на въпросите. Вида на джантите, дали стоманени или алуминиеви си е твой избор. Каквото ти хареса. Важното е да са 13-ки.

 

 

п.п. 14ките с хром тасове и рингове стоят добре на по-старите модификации, които и заводски са с тях.

А, на Ленка ще заспят. ;)

Тази въобще не я виждам с такива джанти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oт мен ВАЖНО мнение.

 

Ако трябва да мислим за проекта, слагат се джантите с вътрешни гуми, те са си купени за него.

 

Ако трябва да мисля за колата като евридейка, слагат се джантите от зелената за безкамерни гуми, те са си джанти като джанти.

 

Ако трябва да мислим за стоманки, първо мислим за МЕН. Всички джанти са шкодови, ако си ЛУД да слагаш стоманки, и не продадеш летите на МЕН, ще те убия. В този случай след като вече сме помислили за мен аз бих предложил 15ки с ниски гуми. Така получаваш ниска и стабилна кола.

Варианта 13ки, стоманки при положение, че имам 14 ки и знаеш, че ще ти ги дам и имаш 15 ки е смешен.

 

Колата излиза с 165/R/13. С 14 излиза естел 1. Тъй като обаче това е спортна кола аз, пак, с две ръце гласувам за 175/60/13 или 165/65/14 гумата трябва да е ниска за да не се гъне при екстремни маневри и колата да не се обърне.

 

Мен 165/65/14 ми спасиха живота на времето и благодарение на тях мога да пиша и да ти опонирам

 

Ретро шарки .... като си вземеш 1202, тогава ! Сега не си за ретро шарки.

 

Тъй като не съм чак такова егоистче, финалния ми избор е 175/60/13 с вътрешни на новите лети джанти или 175/60/13 без вътрешни на джантите от зелената, който са направени за това. Те не са изправяни, но и двамата знаем с колко си ме возил. Определено са прави :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майна квото и да слагаш като размер и вид сложи си нови модерни гуми , комфорт , сигорност надежност и тн. има секви гуми по щатите нема смисъл да ти давам саитове щото щи ти изледнат златни

Виж е ся има ли значение с кви гуми е ? Да не говорим че на твоята още повече няма да дразни шарката

018807475.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията и съветите! Сигурно ще са 13ки, сигурно ще са 165/80/13, сигурно ще са Барум Брилянтис 2. Само гуми Диана да ми върнат парите (после ще ви разправям) и поръчвам.

Ето и какво се случва напоследък - влизаме в детайли:
Before

post-15-0-45807900-1488544231_thumb.jpg
After(като изсъхне ще стане мат, както беше в оригинал)

post-15-0-90230800-1488544232_thumb.jpg
Ето я и боицата - много лесна за работа, МАТ, бодоразтворима, с две думи идеална за целта. Естествено боядисах и под наставките на вратите, както си бяха старите.
post-15-0-34798300-1488544232_thumb.jpg
Малко eye candy - почваме фаровете:

post-15-0-93757000-1488544234_thumb.jpg
Изправяне на страниците за задните колонки: (дясна преди, лявата е след изправянето)

post-15-0-42191200-1488544422_thumb.jpg

И сега пак въпросче: Някой да знае откъде да взема такива гумени пипонки? Те са във външните дръжки на вратите, за да не се удрят метал в метал...

post-15-0-49088900-1488544233_thumb.jpg

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драги съфорумци от 1-2 седмици над мен тегне въпроса: Какви гуми/джанти да избера? Имам следните опции:

Джанти:

1 - 13ки стоманени Шкодови(онези с пластмасовите тасчета)

2 - 13ки Apollo халюмин, афтърмаркет (май не са излизали от завода Шкоди с такива?)

3 - 13ки Indianapolis халюмин, афтърмаркет (май не са излизали от завода Шкоди с такива?)

4 - 14ки стоманени Шкодови (онези със хромираните тасчета и ринговете)

5 - 15ки стоманени за/от VW костенурка

Гуми:

Тук драмата също е голяма, защото искам хем да стои оригинално колата (в книжката пише, че излиза с 155R14?), тоест тънки и високи, хем ми се ще да има по-голяма контактна повърхност (да има!), тоест 165-175-185, хем търся ретро шарка (засега удрям на камък - има Vredestein sprint classic, ама отиват на към 200 кинта парчето, има разни руски, дето са с ретро шарки, ама няма наличности, аи не знам дали стават за нещо...), хем ако може да е марката, с която колата е излезла от завода (слава богу фирмата Barum е жива, ама няма ретро шарки :-k :-( ) Та...съвети? Идеи?

 

По въпроса мога да кажа - сложи каквито на теб ти харесват. Поиграй си даже малко предватрително с фотошопа - аз обикновено така правя, преди да избера... ако те затруднява ще помагам в тая област :)

Излизали са заводски шкоди с Аполо джанти, но доколкото знам главно на експортните версии за Англия. 15-ките ми се струват малко големички и много неоригинални, а ще искат и по-нископрофилни гуми, което не е добре за окачването и возията. 14-ки е по-добре, макар че твоя модел май е излизал вече оригинално с 13-ки.

За гумите, ако колата няма да е музеен експонат, а ще се кара активно най-добре вземи нови Барум - в момента са сред най-изгодните оферти на пазара, а придават и по-оригинален вид. Не са върха на сладоледа като качество, но ако не изпробваш теориите на Сашо за "спортните" шкоди и караш по-кротко според мен няма да те подведат ;)

Хром тасчетата ще й отиват само ако е в съчетание с хром броните, не знам последно какво си решил по въпроса. Иначе има едни оригинални алуминиеви капаци имитиращи лети джанти тип Фукс от Порше, слагани са главно на 110R, но вероятно и на други модели. Аз имам обява за продажба на един комплект такива, ама не са нови и имат забележки, ако не се лъжа Станимир от Пловдив в момента продава нови и на разумна цена.

post-24-138453445717_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Имаме си таванчеее! След 12 човекочаса труд мога да се похваля с новия ми таван!
Всичко започна така:
(очертаване по стария +~1см от всички страни, изрязване...)

post-15-0-70573100-1488544714_thumb.jpg
Началото(започнах от към задния джам, може и от предния да се започне, няма значение):
Правилното лепило(прозрачен хелметекс)

post-15-0-86694700-1488544713_thumb.jpg

post-15-0-35045800-1488544715_thumb.jpg
Най-гадната част е това - да го опънеш по цялата дължина, като шприглите е важно да не паднат докато опъваш...

post-15-0-53644200-1488544716_thumb.jpg
След това започваме вратите:

post-15-0-94509500-1488544715_thumb.jpg
И полека лека стигаме до края - виждате как вече се е изпънал материала:

post-15-0-07057900-1488544717_thumb.jpg
Получава се като фабрично :-)

post-15-0-66968500-1488545002_thumb.jpg

Поиграх си малко и с иноксовите лайсни на вратите:
post-15-0-24509600-1488544713_thumb.jpg

post-15-0-19580900-1488544756_thumb.jpg

post-15-0-77664900-1488544756_thumb.jpg

С две думи напредваме!

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.