Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

105GL Оранж - пълна реставрация - работим без проект :-)


Galliard33

Recommended Posts

Що няма лайстни на праговете?...и едни калобранчета, това е завършен вид.

 

Браво момчета! Достатъчно суперлативи съм ви писал в темата. Не смятам да се повтарям.

 

Поздрави и лек път с Оранжевата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 339
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Galliard33

    116

  • maxrpm

    57

  • joro-120L

    33

  • anastas

    19

Най-много писали в темата

Честито!

Добра работа.

Само да ви попитам GL няма ли оригинално и черната лайсна на вратите?

Мисля че ако не е в разрез с концепцията на автомобила такава лайсна ще стои добре. Ще се вписва с черния таван. А и тази лайсна прави автомобила да изглежда завършен (според мен де)

 

Още веднъж поздравления за положения труд и постигнатия резултат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......Само да ви попитам GL няма ли оригинално и черната лайсна на вратите?

Мисля че ако не е в разрез с концепцията на автомобила такава лайсна ще стои добре. Ще се вписва с черния таван. А и тази лайсна прави автомобила да изглежда завършен (според мен де)...

 

Линковете със снимки не работят, за да си припомним колата преди реставрацията. И аз мисля, че има черна лайстна на вратите, обаче заводски е с черни пластмасови брони. С хром брони, според мен тази лайстна не се вързва. Нищо, че тавана е черен.

Ако Косьо сложи черни брони, задължително и аз ще го преследвам за лайстни на вратите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калобранчета има, новички, но не са им оцветени още буквите в бяло и за това не са на колата...Чудя се с какво да им боядисам буквичките - Ако имате идея с какво се боядисва черна ГУМА в БЯЛО - сега е момента да споделите.

 

Лайсни за вратите имам старателно събран и почистен комплект - само трябва да се качат на колата. Иска малко мерене и доста лепене (не ми се ще да дупча вратите) Може би на лято?

 

Най-наложително е да кача табелките отзад - will do.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буквите са цвят "слонова кост". Фабрично не знам как ги правят. Ако ги боядисаш с обикновена боя, след време боята се напуква. Може и да има някакви съвременни еластични бои, с които аз не съм запознат.

За лайстни на праговете нищо не каза. Сигурно не искаш да дупчиш праговете, щото от там тръгва ръждата.

Направи този "компромис" в името на автентичността и добрата визия. Освен, че така е грозно, създава впечатление за сменяни прагове и претупана работа. Ако смяташ да ги лепиш, то лайстните трябва да са оригиналните и не знам как ще стане.

За всякакви други /лепещи/ заместители на оригиналните лайстни, просто няма смисъл да си правиш труда. По-добре да остане така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един оригинален калобран, точно за твоя модел Шкода- от по - старите. Ако го искаш подарявам ти го
315_zpsd840d6ac.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яки джанти ;)

А, втора ръка са :P Чакаме крем карамела да се изпече само, във фурната е -_-

 

п.с. Skodko, това в кутията да не е комплект отвертки с черно - жълти дръжки?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://sites.google.com/site/skocna/koda105GL81.jpg ето ви GL с метални брони 1981год. А за лайсните, то е ясно ръжда от всякъде

 

Саше, тази GL ще я показваш, ако бяхте боядисали броните в черно./моите прагове съм ги дупчил и вече пета година няма ръжда/. Обаче, праговете отвътре са омазани с масло. Ако колата се кара зиме и в мокро време ще избие отвсякъде.

Косьо, защо пак маска от Естел1? Защо трябва да имаш две еднакви Шкоди? Различават се само по цвят.

В същност, оригинал ли търсиш или това, което на теб и Сашо ви харесва. Ако е така, да спирам с въпросите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един оригинален калобран, точно за твоя модел Шкода- от по - старите. Ако го искаш подарявам ти го

315_zpsd840d6ac.jpg

 

Вече са точно за неговия модел.  Оригиналните му са от Естел 2. Но на тази задна маска не вървят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечо, радвам се, че ти харесват джантите! Имам някои тайни идеи за тях, ама по-нататъка може би ще ги видите...

 

За пластмасовите лайсни по средата на на вратите и калниците - най-вероятно ще ги кача на колата в някакъв момент.

Иноксовите лайсни на прага ги имам подготвени, полирани, сигурно също ще ги кача, но по-скоро без дупчене. Иначе прага вече е изпръскан вътрешно с препарат за защита на кухини.

 

Имах идея да дам железните брони на прахово да ги направят черни, но си остана само идея.

 

Задната маска е тази, защото някой в началото на проекта каза, че оригинално на колата имало рапидова --> нямаше откъде да намеря такава --> отидохме на стария вариант, който и без това стои по-добре с хром броните.

 

Калобрани - не знаех, че има 2 варианта на калобраните? Ето оригиналния вид на колата, там има някакви калобрани, май без надпис (не е сигурно, че не са сменяни през годините):

 

post-15-0-58597600-1488546458_thumb.jpg

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мили съфорумци, дойде времето и аз да се похваля с един завършен проект. И понеже работихме без проект - една завършена реставрация.

Оранжевата Шкода е готова!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Значи предстоят някои довършителни работи в необозримо бъдеще. Ама написаното в цитата как да го тълкувам, освен буквално.

Задната маска е така наречената "Рапидова", въпреки, че я слагат и на други модели. Дефицитна е. Почти неоткриваема. Не пречеше да се сложи задна маска от естел 2. Нищо, че имат малко разлика в дизайна. Или да се пробва да се възстанови съществуващата. Но това няма как да стане. Вие си имате мерак за други неща.

За мен този автомобил се обезличи и съм малко разочарован. А толкова много труд и безкомпромисна работа хвърлихте.

Истината е в детайлите. Дребните и за много хора-незначителни.Те правят големите неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам, че има време да се добавят детайлите по колата и тя да добие 100% орогинален вид, разбира се, ако това е идеята на Косьо. Нека не коментираме толкова остро свършената работа до момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Нека не коментираме толкова остро свършената работа до момента.

 

Това сигурно се отнася за моите коментари. Правя го с най-добри чувства. Познавам и Косьо и Сашо. Винаги съм им помагал с каквото мога. Знам, че уважават различното мнение, за разлика от други колеги. А до колко го приемат, това вече си е тяхно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Задната маска е така наречената "Рапидова", въпреки, че я слагат и на други модели. Дефицитна е. Почти неоткриваема. Не пречеше да се сложи задна маска от естел 2. Нищо, че имат малко разлика в дизайна. ...

 

Истината е в детайлите. Дребните и за много хора-незначителни.Те правят големите неща.

 

Жоро, извинявай, ама в едно и също мнение ми предлагаш да сложа различна-от-оригиналната маска от японка и ме критикуваш за истината и дребните детайли! Как да го разбирам?

 

Казах и пак ще кажа - търси се оригинален вид. Кога ще намеря пластмасови брони и рапидова маска - не знам. Ако днес бяха при мен - веднага щях да ги кача на колата. Но ги няма и не виждам откъде ще изскочат в обозримо бъдеще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се дърляли за тея дреболии.

 

Задната маска с квадратния стоп изглежда отвратително грозно. Що се отнася до оригиналната, виждал съм я, беше крива на манерка и по - ръждива от корпуса на титаник.

 

Лайсни, брони, все за някви тъпотии се ловите, това на първия дъжд ще задържи влагата и чао. Като знам колко точки сме ударили на тея прагове, майка му жална на тоя дето ще ги сменя :)

 

Ако се боядиса бронята черна ще ми седи отвратно, това е първото което някой прави когато и избие ръждата, почти няма читава броня, щото вече всички са черни... та и тея ли?

 

Сега някой да вземе да пита защо не вземем да и сложим железни джанти, че тя нали така си е дошла, или пък от онея дръжки с пластмасата отгоре, дето са супер грозни и са още по зле на кола с кръгъл фар, еб***и соца са направо :D

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, извинявай, ама в едно и също мнение ми предлагаш да сложа различна-от-оригиналната маска от японка и ме критикуваш за истината и дребните детайли! Как да го разбирам?

 

Казах и пак ще кажа - търси се оригинален вид......

 

Не е критика. Просто се коментира това, което сте показали и обявили още в началото, че е в завършен вид.

Косьо, с тази маска в момента си много далеч от оригинала. Задната линия на автомобила е тотално сменена. Пределно ми е ясно, че  рапидова маска няма да намериш. Затова варианта е от Естел 2, за да си най-близо до оригинала. Обаче Сашо мрази големите стопове. Аз кво да направя в този случай? Кажете, че слагате каквото ви хареса и дума нямаше да обеля.

С намирането на броните също е сложен въпроса.

А дребните детайли са....напр. лайстните на праговете. :)

Саше, и аз ненавиждам боядисани в черно железни брони.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не им разбирам на тез новите ама с тоя маска си е ок , пък ако се хванете може да си моделирате сяква маска с ламарина и кит така че никои да не се усъмни че е копие 

Много ми е страно като някой хора си мислят че в завода на шкода някой е мислил че точно тоя модел ще е с тез елементи така са ги бухали че идея си нямате , събират се наредените инжве и турват кот им скимне ..... да за вас е цено за мен повечето допълнения са недоизпипани недоизмислени приумици на накви хора там ... Така че направи я на теб да ти хареса не я прави кат бай чех " дизаинер"  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Мили колеги, да се похваля: Преборих старите фарове и сега изглеждат и светят като НОВИ! :D/

 

С две думи, всеки път, когато си видех колата отпред първото нещо, което ми се набиваше в очи бяха мътните фарове. Особено крайните два, които са Н4, демек къси/дълги. А и  светлото петно, което се опитваха да хвърлят на пътя беше нещо с неописуема форма. Реглажа - невъзможен.  Като сглобявахме колата ги проверих, че светят, наклоних ги да не заслепяват много-много и толкоз...Та една вечер не се сдържах и ги демонтирах. Реших, че като е гарга ще е рошава и няма да правя половинчати работи. Всичко ще се прави по учебник и каквото мога, ще направя сам, прецизно, бавно и перфектно.

 

Първите ми успехи изглеждат така:

post-15-0-75283000-1488555202_thumb.jpg

 

 

Да отделя стъклото от рефлектора се оказа зверски трудно, защото материала, с който бяха залепени за тия години беше станал на КАМЪК и започна леко да се отпуска на 240 градуса!

Грееш във фурната, работиш с ръкавици за печка, чегърташ като луд, пак грееш, че като изстине става пак камък...абе мнооого труден и бавен процес. Може би по повече от 2-3 часа на фар само чегъртането. За финал грееш и се опитваш да го отлепиш с дъвената лопатка от снимката, леееко-лееееко....през цялото време трепериш да не каже ПУККК! Абе гадна работа, но в крайна сметка се получи. След което ги подредих и опаковах за изпращане към Евертлак Стрелча.

 

post-15-0-54107600-1488555203_thumb.jpg

 

Както виждате не са в завидно състояние. А отзад е още по-трагично.

 

post-15-0-25304600-1488555204_thumb.jpg

 

Хората от Евертлак се оказаха много печени, разбрани и точни. След един два телефонни разговора с Йовко Такучев от Евертлак, човека, който отговаря за авточастите там се разбрахме какво и как могат да направят. Казах му да ги направи така, че на него да му харесат - и май уцелих десятката. Единствено го помолих, каквото и да правят да запазят заводските надписи отзад на рефлектора. И така, след няколко дни дългоочакваната пратка пристигна в Еконта... Не можах да си позная рефлекторите, когато ги видях! Кристал!

 

post-15-0-03064100-1488555205_thumb.jpg

 

Покритието е зверски огледално, апаратът не смогва:

 

post-15-0-32026100-1488555206_thumb.jpg

post-15-0-68586200-1488555207_thumb.jpg

 

Разбира се с измити стъкла нещата започват да изглеждат като истински (все още не бяха залепени)

post-15-0-74569800-1488555208_thumb.jpg

 

А тук вече са залепени (3 часа по-късно). Лепилото е черно, нещо като болкит, специално за лепене на фарове, 15лв/м. от тук: link  (взех два метра, остана ми доста, ако някой иска)

post-15-0-79403800-1488555209_thumb.jpg

 

И ето на това му казвам резултат: (Горе преди, долу - след)

post-15-0-65593800-1488555210_thumb.jpg

 

 

Разбира се светнати изглеждат 100 пъти по-яко! Nightbreaker-ите си струват парите - правят чудеса с техните 55вата.

 

 

P.S. Не съм вярвал, че Шкодови фарове от онези години могат на правят черта на стената. Перфектна черта. Вече го вярвам.

 

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две неща ми идват на ум като чета това - "Погледни ме във очите и кажи,че ме обичаш" - песен на Анелия

 и "БРАВО" - италианска дума...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Косьо! Ефекта от цялата гимнастика е впечатляващ. Пусни някоя снимка и на стената, да видим как светят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

P.S. Не съм вярвал, че Шкодови фарове от онези години могат на правят черта на стената. Перфектна черта. Вече го вярвам.

 

Чехите правят най-добрите фарове в целия соц. лагер! Нема кво да се чудиш. Стига да са нови. А твоите вече са!

Поздравления и добре, че не тръгна по по-лекия път, щото и от Лада стават, ама не са оригинал и не светят така.

Резултата е впечатляващ. Браво! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.