Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

105GL Оранж - пълна реставрация - работим без проект :-)


Galliard33

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

И последните голи ламарини получиха 3 слоя грунд! \ :D/ \ :D/ \ :D/

 

post-15-0-69195200-1488299734_thumb.jpg

post-15-0-31508100-1488299735_thumb.jpg
Финал!
post-15-0-37432000-1488299409_thumb.jpg

Много съм щастлив да сложа точка на тази толкова дълга фаза - тенекеджийската работа. Сега всичко е подготвено за боя и, най-накрая, сглобяване!

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 339
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Galliard33

    116

  • maxrpm

    57

  • joro-120L

    33

  • anastas

    19

Най-много писали в темата

Снимките - странна работа, качих ги като всеки път, не знам защо форума си е решил да пише image и да цъкаш...Май Picvalley се бъзика нещо. Както и да е - на снимките има 3 врати на блестяща ламарина и след малко - на сив грунд. Не са кой знае какво. Днес вечерта измихме гаража със Сашо, за което съм му много благодарен. Гаража се изчисти доста добре, минахме и без пукотевици откъм тока.

 

Сега ще съхне ден-два и полека лека започвам боята (щприц, водна шкурка преди туй...). А, да, и аз се надявам бояджията да е добър - да е със златни ръце, че да стане хубаво. Добре, че аз ще си я боядисвам, та да не му треперя дали ще я направи добре smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Before:

post-15-0-98868700-1488300030_thumb.jpg

After:

 

post-15-0-54238900-1488300031_thumb.jpg
(Не гледайте нивото на средната линия, не са сложени болтчетата)

След изтощителна битка най-накрай мисля, че победих гадните ламарини и приключих напасването на детайлите. Първо напаснахме вратите с Макси, след това дадох 2 по 5-6 часа за предните калници...сега вече съм така smile021

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Шприц - най-накрая!

post-15-0-56584600-1488300118_thumb.jpg

post-15-0-09523800-1488300119_thumb.jpg

post-15-0-61378100-1488300119_thumb.jpg

post-15-0-52785100-1488300120_thumb.jpg

Следва - водна шкурка, уточняваме размера и технологията - 600, 800, 1000? Някои ме съветват да карам с 600 послед направо 1000, други казват за започна от 800 и да си остана на 800... Предложения?

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черното върху шприца ,смятам е най - голямата грешка, която трудно би се оправила. Сега трябва да се претърка черното, и да се повтори и шприца, тъй като и той на много места ще се претърка до грунд.

Мога да я сравня само с монтажа на магазински тръбички за спирачките. Аз мисля , че е :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли пояснил защо ?

'Черното' е за изпъкване на неравности- грапавини, дупки и няма драми със задържането нито на кит върху себе си, нито на боя- поне аз така знам :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Черното върху шприца ,смятам е най - голямата грешка, която трудно би се оправила.

Саше, това е технологична стъпка, трик от занаята. Показва ти кога си изравнил достатъчно добре шприца.

Сега трябва да се претърка черното

То ще си падне само с повърхностния слой шприц, който така или иначе ще свалим с водното търкане...

 

и да се повтори и шприца, тъй като и той на много места ще се претърка до грунд.

Не е задължително. Може да се повтори и потрети, ако и само на места, където има незапълнени шупли примерно.

 

Мога да я сравня само с монтажа на магазински тръбички за спирачките. Аз мисля , че е :smt018

Ето тук е темата, в която се вижда, че и професионалистите си го ползват този трик, като дори не го коментират - той е жизненоважен, за качественото изтъркване на шприца. http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=1091.100

Ето я и самата снимка :(Бутилката е поставена на подготвена кола)

post-15-0-70466600-1488300882_thumb.jpg

Никой не говори за нитрото като за основа - от него няма да остане нищо, де факто.

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да го изтъркаш, че да не остане нищо с гумичката и шкурката няма да стане, а и аз въобще не мислех тая кола да я търкаме с шкурка, мислех с едрата гъба да я търкам. Сега сигурно ще трябва и да се мокри и да се търка да си еб* майката

 

и за какво ми го даваш сайта на классик кар, 1во вътре пи6е нещо за вюрт 1 литър бутилка, а не за целулозна боя, освен това Шкодата не е "Классик кар" а Драгстер ,с класиката има общо Шкода 1202, октавия 1, фелиция 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да го изтъркаш, че да не остане нищо с гумичката и шкурката няма да стане
Ще видим!

Трябва да стане, не сме първите, дето минават по тоя път.

... а и аз въобще не мислех тая кола да я търкаме с шкурка, мислех с едрата гъба да я търкам. Сега сигурно ще трябва и да се мокри и да се търка да си еб* майката

Дам, тук си прав, ще трябва и да се мокри, и да се търка. Гъбите засега технологично са забранени, колкото и да ми/ни харесват. Оказа се, че на този етап не може да ги ползваме smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt032 Без търкане става не само цвят портокал!!! :smt032

Саше не се буйстваи начина и материалите са правилните. Шприца или филера е с по гъста консистенция и се пръска на ниско налягане. След като се нанесе шприца става неравна основа така наречената "портокалова кора", но скрива драскотините и дребните шуплички. После се нанася черното, аз го правя с каквато боя ми е останала от друга кола. Това черното ние му викаме "контрола" слага се за да ти е по лесно когато търкаш колата на "водно" защото то прониква във всички неравности на "портокаловата кора". Търка се докато черното напълно изчезне, тогава ще сте сигурни че повърхността е гладка.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо това си е за контрола и тя винаги чезне. Ако колата се мине с ренде даже може да има още за нанасяне. Лично първо бих минал с пълнител и след рендосване и отбелязване на поправките се полага шприца с наслояване на ниските места. За шкурката зависи от боята. При някои акрилни може до 800 други си търсят 1000. Зависи как се опъва боята. При база лак е друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Радвам се, че одобрявате технологията.

Всъщност целия този проект е голямо предизвикателство за мен, за справянето с което сте ми нужни и вие, приятели! s_flag smile027 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Радвам се, че одобрявате технологията.

Всъщност целия този проект е голямо предизвикателство за мен, за справянето с което сте ми нужни и вие, приятели! s_flag smile027 s_flag

 

Само с едно не съм съгласен. Дето изпляска темата за вюрта. За 3-ри такива буркана си взимаш пескоструй минаваш каквото имаш, после епокси и си ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си взех един буркан 76лв. литърче пише че е достатачно за 20квадрата или една шкода :lol: Като тръгнеш да търкаш водно пробваи да згънеш шкурката на три все едно я навиваш по този начин от двете страни имаш шкурка и по малко ти се лъзга по рацете и става по правичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с едно не съм съгласен. Дето изпляска темата за вюрта.

Темата за вюрта не е тема - аз даже качих снимката без шишето. Идеята там е да се види, че и професионалиста ползва контролния спрея върху шприца - просто шишето с Вщрт е сложено върху така подготвена кола и затова ползвах снимката.

 

Като тръгнеш да търкаш водно пробваи да згънеш шкурката на три все едно я навиваш по този начин от двете страни имаш шкурка и по малко ти се лъзга по рацете и става по правичко

Да, по-правичко става, ама ми стават и по-правички и пръстите smile049

 

Вчера си взех един буркан 76лв. литърче пише че е достатачно за 20квадрата или една шкода :lol:

Много си смел - аз така и не си купих цял литър. На грамчета го взимах и може би съм взел даже повече от литър сумарно, ама...кой да знае колко ще ми трябва? smile049

 

Там има едни шкурки с дунапренче отзад и не правят деруги
Това за къде ми го предлагаш? Имаме такива шкурки, от магазин за автобои, на 3М и Car System, 800/1000, наистина са много приятни за работа, но не изправят като гумичката+водна шкурка. Ползвахме ги за да минем колата преди шприца, на сухо. Не се задръстват и хващат примерно разни залепнали прашинки перфектно.

 

Иначе водното го започнахме - снощи тръкнахме половината кола, днес другата половина. Снимки...по-нататък. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Да се похваля - пръснах тавана! smile152
Ето малко снимки:
post-15-0-43182100-1488543475_thumb.jpg

post-15-0-90922300-1488543476_thumb.jpg

post-15-0-85649500-1488543477_thumb.jpg

post-15-0-46148300-1488543478_thumb.jpg

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На черното всяка кривина изпъква - няма ли да е по-добре да се спрете на по-светъл цвят, за да скрие "морските вълни"?

Може мнението ми да е лаишко, но съм забелязвал, че червеното и жълтото най-добре крият криви ламарини.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mного злето, на живо не е много зле. Черен е естествено, защото оригинално беше черен. След 1500 водно и полиране с полир паста, ще стане супер. За "тихия бял дунав" съм виновен до голяма част аз. Нямаше как. Яд ме е, но нямаше как, това е положението. За да слезе старата боя и точките ръжда да станат чист метал се наложи да понатисна с телената четка, едва после разбрахме, че са се получили вдлъбнатини, но и на своята кола ще го направя, за да знам, че новата боя ще има здрава основа, а не 30 годишна боя за основа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пистолета върши работа, адаш. На 2-3 пъти прокапа отнякъде, неясно откъде, ама няма ядове.

 

Черен е тавана, защото, ако погледнете първа страница на темата ще видите, че в оригиналната версия беше черен. МАТ.

 

Сега е кофти защото имаше доста демидж от годините, разбирай кривини, ние нарочно не сме слагали кит на кило(за да се поизправи), а и на черен гланц личи много. Като стане черен МАТ нещата ще се пооправят, вярвам. Черен мат ще стане като се тръкне на 1500 водно и след туй му се пръсна матов лак. Но това засега не е на дневен ред. Сега следва оранжевия цвят да се появи по колата - врати, калници, капаци...а там такива кривини няма \:D/

 

Поздрави на всички, следящи проекта! smile027 s_flag

 

P.S. Забравих да кажа, че на тези Шкоди тавана почти не е армиран и е една гола ламарина - съответно прави пльоп-пльооп нагоре-надолу на места. Аз я налепих отдолу с Флашбанд и положението се пооправи - по-трудно прави пльоп-пльоп smile049 Ама поради тази причина не изправих тавана с кит - ще се отлепи веднага, основата не е стабилна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Косьо,това не трябваше да е колата, на която да се учиш да боядисваш. Не е толкова сложно, за да се сетиш.

Както писах преди няколко страници, това е венеца, това е Черешката на тортата. Тук нямаш право на грешка. Ума не ми го побира, защо не даде колата на майстор-бояджия.

Ще бъда най-радостния човек, ако ме опровергаеш и се справиш. Но...за тази работа се иска сериозен опит.

Може да се каже, че с Искрен сме на едно мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неможе всичко сами да си направите и от всичко да разбирате.....не го ли разбрахте това.

Дайте я на добър бояджия.....като гледам ще ви вземе около 2 000 лв за да я опъне навсякаде и да стане лимка.Ако е някой който ще ви каже по-ниска цифра изобщо не му я оставяйте!Няма да сте доволни.

Просто бояджия който си разбира от работата минимум толкова ще вземе за да направи тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте тази тема от Класик форума. Все още не е късно. Майстора е в София. Свържете с него и го питайте за цена. Ако не, поне една консултация направете. Като му гледам снимките, явно е добър.

 

http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=1005.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боядисването на автомобили е занаят, който се учи с години. Човек почва от чирак и с труд и постоянство, може и да стане майстор. И талант трябва.

И оборудване, а то не е евтино. Един нормален съвременен пистолет струва колкото гаражна 120-ка. Компресор с нужния дебит, тръбна разводка, група (влаго и масло уловител), всевъзможен ръчен инструмент... И естествено, камера. В противен случай винаги се полепват боклуци, които я излязат със полиране, я не излязат.

Не знам каква ви е идеята за колата. Ако смятате да стои пред блока и да се ползва, боядисвайте я както намерите за добре. С мече, с прахосмукачка, с чешки пистолет от комунизма все е тая. (преди 30 години чешките пистолети са били популярни сред бояджиите :D Аз даже имам два нови наследство...) На кола за 500 лева не върви да се дават пари за боя. По ретро мероприятията също се търкалят не малко евтини легени, боядисани с метлата. Накичени с хром покойници... Който е наясно, ги отминава с насмешка. Който не е (а масата зяпачи си нямат хал хабер), се кефи. Собственикът се е изпъчил гордо и чака медал или поне да се снима по телевизията. Цирк.

Ако ще правите реставрация, а не кърпене с боядисване, закарайте колата в сервиз. Иначе само се тровите и си хвърляте парите на вятъра. Но всеки си знае... Аз ще се присъединя към колегата по отношение на ориентировъчната цена. 2000 лева за София е що годе нормална цена, за която можеш да искаш срок и качество. И това за база-лак със сравнително по-евтина марка боя. И забравете за акрил, блажна боя, алкидна боя и прочие бои за огради. Най-добър външен вид се получава с база+лак. Ще има и блясък, и здравина на покритието, и ще е наистина красива. Ако има значение. Ако няма - емайл лак от Световрачене е 7-8 лева литъра. Евтин кит Боди. Хващате някой бояджия - пияница да я пръсне в гаража (щото и най-смотания бояджия боядисва по-добре от аматьор) и за 300-400 лева сте готови. Колата ще е лъскава половин година, после боята матира от слънцето и така... На улицата все едно ще ръждяса.

 

Мога да дам нагледни примери, и ще го направя, за да не каже някой, че говоря наизуст.

 

Шкода 120Л. Българска боя, пръскана от аматьори (дядо и тате) преди 20 години с чешки пистолет в едно хале. Има боклуци, капки, стечове и е цялата на вълни, понеже сме си я подготвяли сами. На снимката е матирала, и не си личи от 5 метра. За без пари - толкова.

025597506.jpg?r=0

 

Жигули. Капакът, преден калник и шофьорска врата са боядисвани преди 5 години в домашни условия на двора - даже не и в гаража. Така и така е за цялостна реставрация, поне да не е в различен цвят. Е, после кита се нацепи и ръждата изби, ама за улична кола и за без пари - толкова. Освен това нашето пръскано е грапаво, понеже беше студено и боята "настръхна"... Петната тук-там са ръжда, замазана в последствие с четката. Иначе тавана, задната врата и калник и задния капак са със световраченска боя, пръскани от бояджия...

За кривини и луфтове по купето - не говорим... :D Нали върви!

028063182.jpg?r=0

 

Като хванах да си правя истинска ретро кола, си платих за база и лак. Извън София и тънка лайсна, ама пак добре стана мисля. Има тук-там дребни забележки, ама като цяло съм доволен. Боята е евтина - Мобихел:

Тук е 2009-та, като си я прибрах от бояджията.

015334918.jpg?r=0

Тук е 2012, след ретро парада в Перник преди няколко седмици. База-лакът не матира за една година и пак можеш да се огледаш в нея...

027844908.jpg?r=0

027845122.jpg?r=0

Има разлика мисля аз.

Мислете си и вие...

Поздрави и не ми се сърдете, ако съм бил малко по-остър. Грехота е след толкова труд да не я боядисате хубаво. Освен това, иска ми се и София да покаже една хубаво направена задномоторна Шкода в оригинален вид. Стига само Пловдив и Варна :D:D:D !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се похваля - пръснах тавана! smile152

Ето малко снимки:

 

6555666024773072541344496134l0lrL0qj3DqGENKoe083.JPG

 

20380110888948791301344496141p8Ce37EBafQXdsMtYOZN.JPG

 

205002415410521894131344496146ww3CwEWQGtIh1X9aHAtw.JPG

 

14702939797475265001344496171jeYm40VexJS0YSjCx0Tf.JPG

 

Хубаво си пръснал ама на трета снимка си личи, че нямаш подготовка за боя и сте оакали всичко. Дано не е с алкидна.

Тука се вижда как се подготвя кола за боя.

http://vankovarnata.snimka.bg/automobil ... 8279.all.1

Сивото е пълнител и се рендосва,а червеното шприц които остава като последно преди боя.

От това което виждам под найлона колата не е готова за боя.

Ако сте пръскали с акрил мини тавана на 800 после го пръсни със шприц но по-гъст с дюза 2.5 рендосай го/никакви шкурки с ръка/ ако се появят не изчистени сектори не смъквай нацяло, а пак пръсни където трябва да изгладиш всичко.

Философията е повтаряш докато изгладиш всичко и почне да взима равномерно от всякъде.

Подготви си колата сам и е дай на майстор само да е пръсне. Наема на камера при нас е 100лв на ден с компресор. За пръскане няма да вземе повече от 200-300лв. но както е подготвиш така ще стане. Самото пръскане не е голяма философия и с камера под наем може и сам да е пръснеш. Ползвай по-малка дюза за мин. портокал. Според боята 1-1.2

За 1.4 е нужна ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.