Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

105GL Оранж - пълна реставрация - работим без проект :-)


Galliard33

Recommended Posts

Сивото е пълнител и се рендосва,а червеното шприц които остава като последно преди боя.

 

Не знам на кое казваш пълнител и на кое шприц, ама това, с което пръскам (бяло-жълтото) е грунд-филер-шприц (http://professional.novol.pl/a/produkty_a.php?id=14).

 

Може и да не е подготвена колата по всички стандарти, поради не знание smile049 , но е изкарана на 800 цялата и съответно ми се струва, че е добре подготвена за боя. По твоите снимки и обяснения не разбирам каква е идеята на червения шприц - него не го ли търкаш на водно?

 

Колата ще иде на камера, да. Тавана ще се мине на водно да матира и да отпаднат прашинките и след това ще се пръсне с нещо, за да стане приятен за окото, едър мат. заводски беше един мат на парцали, ама този ефект не знам как да го постигна. Ще говоря с разни бояджии и ще видим какво ще ме посъветват за мата.

 

Извън София и тънка лайсна
Може ли да се ползва твойта тънка лайсна? Мобихел ми струва ОК, Досега всичко по тази кола е Мобихел или Новол.

 

@joro-120L:

Ще говоря и с този човек, да видим какво ще каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 339
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Galliard33

    116

  • maxrpm

    57

  • joro-120L

    33

  • anastas

    19

Най-много писали в темата

Оцветените шприцове се слагат за да покрива по-лесно и да ходи по-малко боя ... баба така я правиха преди 10 год. с 2 кила комби барабар с фалцове и коша :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивото е пълнител и се рендосва,а червеното шприц които остава като последно преди боя.

 

Не знам на кое казваш пълнител и на кое шприц, ама това, с което пръскам (бяло-жълтото) е грунд-филер-шприц (http://professional.novol.pl/a/produkty_a.php?id=14).

 

Може и да не е подготвена колата по всички стандарти, поради не знание smile049 , но е изкарана на 800 цялата и съответно ми се струва, че е добре подготвена за боя. По твоите снимки и обяснения не разбирам каква е идеята на червения шприц - него не го ли търкаш на водно?

 

Колата ще иде на камера, да. Тавана ще се мине на водно да матира и да отпаднат прашинките и след това ще се пръсне с нещо, за да стане приятен за окото, едър мат. заводски беше един мат на парцали, ама този ефект не знам как да го постигна. Ще говоря с разни бояджии и ще видим какво ще ме посъветват за мата.

 

 

Това е пълнител. Пръсни първо него

005637169.jpg

 

а това шприц. посоченото от теб.

005691976.jpg

 

И двете се рендосват, като последното се подготвя за боя. При положение че не бързаш много тия дни ще ти покажа по-подробно как се прави. Сега подготвям кола и трябва да приключа с кита /надявам се утре/ и ще пръскам пълнител. На примависта утре мога да ти покажа как изглеждат твоите грешки и после как се оправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...утре мога да ти покажа как изглеждат твоите грешки и после как се оправят.

Ще се радвам да разбера.

 

Това, на което казваш пълнител, по-гъсто ли е, с каква дюза се нанася?

Съответно шприца по-течен ли е? Или ти си пръскал този червен шприц само защото червения цвят по-трудно покрива?

 

@m_g

Благодаря за личното!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...надявам се, че на пролет ще се движи отново...

Каква напролет бре! Само боята ни спира да сглобяваме! До месец сме на пътя!

пък дори и с не особено огледално гладко и лъскаво покритие.

В това не трябва да се съмняваш - с колата се зае майстор Павката a.k.a Monza от www.classiccar-bg.com, благодарение на препоръката на joro-120L. Вчера видя колата, каза, че много хубаво сме я "изводнили" и другата седмица живот и здраве ще мине през камерата. Боята ще е хибридна - акрил + лак. Така ще ползваме плюсовете и на двете системи, а крайния ефект ще е 1:1 с база лак (като дълговечност може и да я задмине базата smile021 )

 

Плюсове на акрила (за конкретния случай):

-излиза точния заводски цвят по номер и картонче

- голяма част от нещата вече са пръснати с акрил - купето отвътре, преден и заден кош, колата отдолу, подкалници, прагове, врати отвътре и от към салона...съответно света ще си е същия отвътре и отвън

- Акрила вече е разбъркан, само чака пръс-пръъсссс...

 

Плюсове на лака - затваря акрила и предоставя всичките си хубави качества за защита от атмосферни условия плюс неповторим блясък и твърдост.

 

Още малко и ще ме обхване пълна апатия...
Не бива! Ти си един от стълбовете на този проект! С моралната си подкрепа и стойностни напътствия ни показваш правилната посока за развитие и ни поддържаш в добър ритъм! Благодаря! smile027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Още малко и ще ме обхване пълна апатия...
Не бива! Ти си един от стълбовете на този проект! С моралната си подкрепа и стойностни напътствия ни показваш правилната посока за развитие и ни поддържаш в добър ритъм! Благодаря! smile027

 

smile126 Ей т'ва е приказка. Радвам се, че колата влезе при Монцата. До събора ще я сглобиш ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Ти си един от стълбовете на този проект! С моралната си подкрепа и стойностни напътствия ни показваш правилната посока за развитие и ни поддържаш в добър ритъм! Благодаря! smile027

Мооля, моля! :)

Това първото изречение е много пресилено smile009 Всички участници в темата са някаква опора за теб.

Всеки със своето виждане и разбиране.

 

Трябва да ти кажа, че в последно време взе да ми писва да повтарям едно и също. Имах чувството,че това са приказки на вятъра. А разговора го започнахме още на Соколския, през на Динка темата/там нещо написа/, ЛСта и т.н.

Препоръките от мен и колегите, най-вече са, да не се отклоняваш от правилния път, който си поел от самото начало и да правиш нещата "един път". Всичко е за твое добро.

Радвам се, че взе правилното решение. Резултатът ще бъде налице!

Друго е, като си поговориш с майстор-бояджия. А този несъмнено е такъв. Има и слабост към ретро колите, това също е мн.важно, за да се отнесе сериозно към твоя проект.

Успех smile027...... и ша я полеем да знаиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех и дано резултата да надмине очакванията! :D

А здрави лайсни комплект събрахте ли? Май имаше някои липси като я помня? На праговете, на вратите и отзад на капака и страниците има ли ГЛ отворите за монтаж на щипките?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А здрави лайсни комплект събрахте ли? Май имаше някои липси като я помня? На праговете, на вратите и отзад на капака и страниците има ли ГЛ отворите за монтаж на щипките?

Здрави лайсни комплект май нямаме, по спомен има липси и от тези по вратите(пластмасовите), и от тези по праговете(хромираните)...отзад за капака имаше две полубъчонки - те са си ОК. Таванските май са ОК. ЩЕ проверя и ще пиша като излезе от бояджията. Дупки няма никъде, но лесно могат да се направят. Засега идеята е да лепим лайсните, без дупки, че от дупките тръгват ръждите...

 

 

Успех smile027...... и ша я полеем да знаиш

Тя да стане, пък ако трябва като кораб ще я спуснем на вода, на колела де, с церемония...Само шампанското няма да го засилвам към калника, че да не стане пак за боя!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vankovarnata Написа:

 

Здрасти малко се забавих, ама имах други работи и не съм пръскал. Тука се вижда един остатък. Приеми заленото за контрола а бялото за основа. ВИж само това дето е на линии.

http://vankovarnata.snimka.bg/automobil ... 5.28110802

http://vankovarnata.snimka.bg/automobil ... 5.28110811

http://vankovarnata.snimka.bg/automobil ... 5.28110812

 

Ако я пръсна с тия язви/дори минати на водна/ ще се получат едни извивки и вдлъбнатини. Не се притъркват повече въпреки желанието за нулиране понеже се получава кривина. Всичко се пръска с пълнител/течен кит/ като се почва точно от тия места да може после да завършиш пак с тях. След това се минава с ренде към 50см дълго и се изглажда всичко. При рендосването търкаш равномерно и ако се появи ламарина преминаваш нататък без да претриваш. Рендосването е след положена контрола. С контролата виждаш къде е ниско и пак наново с пълнител/ ако има фрапантни места с кит първо/ При положен пълнител цялата кола трябва да стане с неговия цвят без язви от контрола. Всичко това шкураш от 100 до 400. След това пръскаш шприц. Добре е първата ръка да е с дюза 2. Търкаш до изглаждане пак на 400. Втора ръка пръскаш по рядко с 1.4 и подкарваш до 800 и после водна. Ако ще е база-лак /най добре/ подготви я на 1500 водна. Колкото е по-гладка взима по-малко боя и покрива по-лесно. Пръскай с дюза 1.2 става по-малък портокал. Полагането на лака го направи на три ръце. Първа с тънко за покритие, после дебело за дълбочина и запазване на боята и трета тънко за завършване. След два дена е минаваш на водна 1500 и полираш. При база лак с полиране и дълбочина на лака имаш опция да изкараш всички прашинки. Ползвай наша база и лак за по-ниска цена.

Истината за добре боядисана кола се крие в подготовката. Бояджийте искат пари не за пръскане а за подготовка. При положение че ти си подготвиш колата самото пръскане е смешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напредваме ритмично! Monza чисти колите, които е натрупал, аз довършвам тук-там разни неща...

Онзи ден пръснах предния капак отвътре. Предната вечер го уплътних и укрепих с една туба полиуретаново лепило - стана добре. Не е чак бетон, но има доволна разлика и не се гъне както преди, а и не дрънчи. Ето репортажна снимка след боята:

post-15-0-57657100-1488543612_thumb.jpg

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я обясни на незнаещите , що е туй туба полиуретаново лепило , че аз като правих оребрения на предния капак на Франко уплътнявах с Боди 999 във флакон и тук - таме се е напукал силикона , отделно трябва с нещо да уплътня гредите на роговете , че от там ми духа на краката .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я обясни на незнаещите , що е туй туба полиуретаново лепило , че аз като правих оребрения на предния капак на Франко уплътнявах с Боди 999 във флакон и тук - таме се е напукал силикона , отделно трябва с нещо да уплътня гредите на роговете , че от там ми духа на краката .

 

Бодито е (акрилен) пълнител за фуги/лепило за фуги. Разрежда се с акрилен разредител. Съхне заради изпарението на разредителя.

Полиуретана, който ползвах е този: http://professional.novol.pl/a/produkty_a.php?id=31. Съхне благодарение на влагата във въздуха. Седи много гумено и слепва доста повече от бодито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я обясни на незнаещите , що е туй туба полиуретаново лепило , че аз като правих оребрения на предния капак на Франко уплътнявах с Боди 999 във флакон и тук - таме се е напукал силикона , отделно трябва с нещо да уплътня гредите на роговете , че от там ми духа на краката .

 

Бодито е (акрилен) пълнител за фуги/лепило за фуги. Разрежда се с акрилен разредител. Съхне заради изпарението на разредителя.

Полиуретана, който ползвах е този: http://professional.novol.pl/a/produkty_a.php?id=31. Съхне благодарение на влагата във въздуха. Седи много гумено и слепва доста повече от бодито.

 

Има ПУ от другите салами на номера и става до камък. Принципно ги ползват и за стъклата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

За да не става някаква глупост пускам симките от крайния резултат отново и искам да уточня,че се наложиха леки промени и затова се наложи наново да се китва, шприцва с епокси и филер :)

 

DSC00630.jpg

upload pics

 

DSC00631.jpg

photo hosting sites

 

DSC00632.jpg

upload photos

 

DSC00633.jpg

upload pics

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволих си да "разчистя мъничко", че темата се измести!

 

Тъй като не я следя постоянно ( и съм изтървал явно) имам молба към колегата monza: Ако обича, да пусне снимките преди боядисването. (които явно е пуснал и после е махнал)

 

Косьо е собственик, той дава парите, той (трябва) си търси интереса: Нека той да изкаже мнение!

 

П.С: Ще помоля колегите да се придържат към правилата и да спазват добър тон. Независимо какъв характер и човек е Сашо, не е редно да се стига до директни обиди и закани (саморазправа)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което за мен е важно, е да е направено качествено и съвестно, със знание и умение. Гледам крайния резултат. Винаги и за всичко ще има какво да се желае, но не трябва да сме дребнави. Както знаете по колата се работи от доста време, като всички работят с нужното старание и уважение към проекта - съответно резултата е отличен. Много усилия, време и пари, но важното е, че крайния резултат е отличен. Сега остава сравнително по-леката част от реставрацията - финалното накачване, интериор, течности, стъкла...Няма да се отказваме на финала, я!

P.S. Колата вече е при мен, на топло в гаража. Ще я оставим да поизсъхне няколко дни и я започваме. Благодаря на всички, които следят темата - това е голяма признателност към нас и нашата работа!
post-15-0-35091700-1488543735_thumb.jpg

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайния резултат е много добър! Напих се и забравих кита. Доколко е бил нужен няма нужда да си късам нервите. Изтрих си кеша на firefox-a и снимките изтрих, няма нужда от понататъчни коментари. Както казаха по - горе, важен е крайния резултат. Тъпо ми стана, че никой от форума не ме подкрепи и вчера сам водих спора, но държах добрия тон.

 

Наесен с песен, както се казва ;)

 

Ако харесвате този краен резултат, който е много добър, monza е вашия човек!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тавана е черен гланц, с най-едрата структура добавена в боята. Ефекта отблизо изглежда така:
post-15-0-61421700-1488543826_thumb.jpg

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на тавана, не е правено с цел шумоизолация, а с цел оригинален вид, тъй като колата беше с черен таван.

Не сложих матиращ агент в боята с идеята, че гланца все пак по-добре се мие и по-малко се цапа. Тоест ултимативно по-дълго ще е чист и черен, като го измия. А иначе структурата прави тавана да изглежда матов от 1-2 метра...

 

Ако имаш други идеи за шумоизолация - давай ги тук, няма лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах, разбра ме грешно. Нямах предвид, че е така направен с цел шумоизолация.

 

Ето няколко клипчета, които показват как се действа... ти основата я имаш вече де.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.