Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,

Искам да заменя задните барабанни спирачки с дискови. Автомобилът е О1 комби 1.9 TDI 2001г. с ABS. Имам малко въпроси към колегите минали през това упражнение:

- Какво се налага да подменя и какво от стария мост мога да използвам? На пръв поглед (според схемите) ми трябват само апарати, супорти, дискове, предпазни ламарини, може би жила за ръчната. Мога ли да използвам старите главини - от схемата не става ясно дали са същите?

- Какво мога да използвам за донор освен Октавия? - Голф 4, Бора, Толедо, А3?

- Възможни ли са някакви проблеми/несъвместимости с датчиците на ABS-а? Трябват ли някакви допълнителни настройки по системата?

- Има ли опасност задните спирачки да започнат да спират прекалено добре? smile049 Трябва ли ми кантар/регулатор на налягане (и имам ли такова нещо) или неговата функция се поема от ABS-а?

post-6307-138453350309_thumb.jpg

post-6307-138453350315_thumb.jpg

Публикувано

главините и осите са същите,но ти си ги вземи от моргата,защото иначе трябва да си купуваш нови лагери-няма как да изкараш ламарините отзад ;)

нямаш кантар или намалител

виж какво ти трябва в линка viewtopic.php?f=44&t=25053

препоръчително е спирачните тръбички да си ги вземеш нови-62лв са на бр.

донорите правилно си ги изброил

датчиците са съвместими на всички вагове от този период

Публикувано

А за Фабиа 6Y(1) какво ми трябва за преминаване към дискове отзад- апарати, супорти, спирачни маркучи, главина и нов лагер?

  • 4 години по-късно...
Публикувано (Редактирано)

а ще пасне ли цял мост от А3 ? понеже съм ис намерил за 200лв,а ако трябва да купувам нови лагер главини само те са по 80-90лв бройката.

Редактирано от sasch
Публикувано

Теоретично трябва да пасне, но аз го ядох с апарат от А3. Моя съвет е нови главини- новото си е ново.

Публикувано

Запекъл апарат?

Публикувано

Различен ход на буталото с 1мм. Съответно опекох накладките на въпросния апарат за 8-10км градско, последваха нови накладки и нов апарат и забравих за проблема :)

П.С. чисто нов апарат Лукас с отстъпка е 110лв- заслужава си, визирайки безумието, което са сътворили с тези апарати- корозират с времето и създават палави проблемчета (ако знаех, че са толквоа евтини никога нямаше да търся 2- ра ръка и да ги рециклирам)

Публикувано (Редактирано)

Здравей :) Аз преди 2 години я направих тая замяна и съм супер доволен :) с Октавия 1, 1999г. съм. КОмби.

 

Трябват ти точно тия неща, които си изброил, даже може и без предпазните ламарини. Поне аз не съм ги слагал и досега не се е случвало нищо лошо от липсата им. Лагер-главините са си старите - няма нужда от смяна. Както каза Бегачката - трябва да си вземеш нови спирачни тръбички (освен ако с апаратите не ти ги изпратят, щото на мен момчето, от което ги купих, ми ги прати с тръбичките. Моите са от а3-ка) За ръчната също ше ти трябва ново жило, или 2 жила бяха, не помня. Но са различни спрямо барабанната шитня.

 

Проблеми с датчици или прекомерно спиране съм нямал, ама трябва да ти кажа, че спира много по-добре отколкото спираше преди :) И ръчната не се притеснявам къде ше я дръпна, а преди, с барабаните, почти не хващаше :)

 

Действай смело, няма да съжаляваш :)

Редактирано от pri_valo
Публикувано

относно лагер главините доколкото ми е обяснявал моя механик проблема е,че като се свалят за да се махне ламарината зад барабана се разпада самия лагер или се разкапсулова и затова трябва да се сменят. Някъде там ли е истината? или няма проблем да си ползвам старите защото са си ОК 

Публикувано

Ами не знам за разкапсуловане или разпадане на лагер-главините, щото аз не съм ги махал изобщо. Просто свалихме барабана, сложихме диска, съпорта, спирачния апарат, и тъй :)

 

Ако ще е тъй сложно - дали си заслужава бъзикнята заради ламаринките? Аз вече над 2 години си карам без въпросните ламарини и грам проблем няма.

Публикувано

Виж при моята конверсия съм сложил линк и хората препоръчват да се сложат. 36 лв са чисто нови двете

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/52282-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5/

Публикувано

В понеделник ще се пробвам да монтирам цял мост от А3 и ще споделя евентуалните проблеми или липса на такива :)

Публикувано

Колеги моста е монтиран и пасва идеално(тръбички,маркучи, лагер главини, предпазители на дисковете и жила на ръчната) с една разлика тампоните на моста от А3 бяха 69мм маслени ,а тези на шкодата 72мм само гумиени. Единственото което смених бяха именно те и мога да кажа,че освен феномеланата разлика във спирането(май,май преди въобще не съм имал задни спирачки) има доста осезаема разлика и във возията вече задницата се усеща по-стегната. Успех на всички колеги които поемат по моя път няма да останат разочаровани от манипулацията ако е изпълнена правилно :)

Публикувано

Колега, поздравения :) Колко ти излезе цялата процедура?

Публикувано

200лв моста които беше в пълен комплект дори си имаше и дискове и накладки,но не ставаха за нищо и около 150лв бяха новите дискове и накладки TRW заедно с нови тампони за моста. Труда си беше от мен и едно приятелче с подемник :)

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.