Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DRL-законови разпоредби?


warfather

Recommended Posts

Мой колега е ходил да пита в кат как е въпроса с допълнително монтирани дневни светлини и онез са му казали и че те незнаят нищо но май щели да се признават само фабрично монтирани такива. Интересно ми е след като са сертификирани и си имат маркировка и правилно монтирне що търсят под вола теле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 177
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivand911

    46

  • ID A

    34

  • warfather

    19

  • PRR

    16

Най-много писали в темата

Полицията явно не познава законите. Това ги определя най-добре - "че те незнаят нищо, но май щели". Ами да четат бе, ще се образоват. Те из цяла Европа се продават дневни светлини, тия още не могат да се начудят.

На мен в Русе ми казаха ,че да се поставят дневни светлини ще е най-разумното нещо.

 

Наредба 86, стр 24.

http://www.rta.government.bg/n_uredba/n ... ba_086.pdf

ЕО сертификати за одобряване на типа запазват действието си на територията на Република България, когато имат нанесен отличителен номер на някоя от посочените

държави членки:

1 за Германия;

2 - Франция;

3 - Италия;

4 - Холандия;

5 - Швеция;

6 - Белгия;

7 - Унгария

8 - Чехия;

9 - Испания;

11 - Великобритания;

12 - Австрия;

13 - Люксембург;

17 - Финландия;

18 - Дания;

19 - Румъния;

20 - Полша;

21 - Португалия;

23 - Гърция;

24 - Ирландия;

26 - Словения;

27 - Словакия;

29 - Естония;

32 - Латвия;

36 - Литва;

49 - Кипър;

50 - Малта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е след като са сертификирани и си имат маркировка и правилно монтирне що търсят под вола теле.

За да не му се налага на милиционера да казва "Бате, дай пет лева за тебе играем" , ами авторитетно да изръмжи "Или двайсе лева или актче" smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз много ми е интересно какъв е този нормативен акт дето дели дневните светлини на фабрични и не? Никъде в правило 87 и 48 не намирам такова.

Да кажем ,че се приема че фабричните дневни светлини покриват изискванията. Ама афтърмаркет светлините също ги покриват когато са монтирани правилно и си имат необходимите сертификати. Дневните светлини или покриват изискванията или не. Като не ги покриват ,не са дневни светлини.

warfather твоят колега може ли да ги попита?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак щеше да ходи да му кажат но доколкото разбрах и те не знаят. Другото е че правиш промяна по конструкцията и като слагаш допълнителни светлини нарушаваш здп и ппздп и явно ще трябва технотест. Всичко е една мъгла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнителни светлини по автомобилите се поставят...от както има автомобили и тая "манипулация" никога не е била определяна като конструктивно изменение.

С други думи казано - какъв технотест, какви 5 лв smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Явно и ти четеш правилника от преди 2000 -та година

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

...

12. по осветителната уредба:

а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;

smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е Гена, ама може да се умува по термина "предписани", т.е. ако дрл са поставени според предписанията не би трябвало да има проблеми.

Друг е въпроса как умува чичко полицай smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Явно и ти четеш правилника от преди 2000 -та година

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

...

12. по осветителната уредба:

а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;

smile049

Това ми трябва, тук се казва ,че светлините за мъгла могат да се променят, те не са важни. Аз точно това мисля да направя, да сложа на тяхното място дневни светлини. Така ,че в моя случай няма да има промяна в конструкцията на автомобила. Като цяло извода е ,че при Фабията спокойно може да се сложи дневни светлини на място на фаровете за мъгла. Хубавото е че и за двата вида фара разстоянията за монтаж които се следят са почти еднакви. И двата вида светлини трябва да са на 250 мм от земята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен ще ви трябва технотест. Катаджията не му е работа да определя кое е годно и кое не. В момента в който му покажете сертификат за диодите и изискванията за монтаж, той би ви казал, че не е техническо лице. Той ще ви поиска документ, че монтираните светлини отговарят на закона, а такъв документ може да издаде технотест. Да не говорим, че моят принтер изкарва по-хубави сертификати за дневни светлини, от тези с които се предлагат. А означение всеки може да си набие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на там клоня ID A и така подразбрах от колегата си. Той спомена май че щяло да има некво решение на тоя въпрос към 4 септември или нещо такова. Явно власта умува как да го измисли да ни закопае с тези нажежаеми жички с пластмасовите фарове. Днеска има няма ми се събират 7-8 часа работа на фаровете и това всеки ден така и постоянното включване изклюяване. Каквато и да е жичката се скапват особенно както всички са ментета. Смятам да направя официално запитване до АА и КАТ за да получа официален отговор от тях как тъклуват нещата те.

И както е написан закона и правилника за прилагането му а и наредбите всичко опира че сложиш ли допълнителено устройство за светелина се води за промяна и трябва да имаш нужните докумнети за пригодност и тем подобни глупости. Всичко става че няколко вносители на крушки и тия дето издават документите ще си напълнян гушките много яко. Особенно с тия минтеливи крушки дето изгарят постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017

И аз на там клоня ID A и така подразбрах от колегата си. Той спомена май че щяло да има некво решение на тоя въпрос към 4 септември или нещо такова. Явно власта умува как да го измисли да ни закопае с тези нажежаеми жички с пластмасовите фарове. Днеска има няма ми се събират 7-8 часа работа на фаровете и това всеки ден така и постоянното включване изклюяване. Каквато и да е жичката се скапват особенно както всички са ментета. Смятам да направя официално запитване до АА и КАТ за да получа официален отговор от тях как тъклуват нещата те.

И както е написан закона и правилника за прилагането му а и наредбите всичко опира че сложиш ли допълнителено устройство за светелина се води за промяна и трябва да имаш нужните докумнети за пригодност и тем подобни глупости. Всичко става че няколко вносители на крушки и тия дето издават документите ще си напълнян гушките много яко. Особенно с тия минтеливи крушки дето изгарят постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че в закона само светлините за мъгла не се контролират, свободен монтаж на дневни светлини ще може да стане само след вкарването на подобен текст в закона и правилника за прилагане на ЗДП. А това става с гласуване на промени от парламента.

Бях писал в една друга тема още преди да станат задължителни, че някакъв шеф в КАТ се беше изцепил по национална медия, че всички с допълнителни дневни светлини ще ги глобяват и броят за коли без включени светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на там клоня ID A и така подразбрах от колегата си. Той спомена май че щяло да има некво решение на тоя въпрос към 4 септември или нещо такова. Явно власта умува как да го измисли да ни закопае с тези нажежаеми жички с пластмасовите фарове. Днеска има няма ми се събират 7-8 часа работа на фаровете и това всеки ден така и постоянното включване изклюяване. Каквато и да е жичката се скапват особенно както всички са ментета. Смятам да направя официално запитване до АА и КАТ за да получа официален отговор от тях как тъклуват нещата те.

И както е написан закона и правилника за прилагането му а и наредбите всичко опира че сложиш ли допълнителено устройство за светелина се води за промяна и трябва да имаш нужните докумнети за пригодност и тем подобни глупости. Всичко става че няколко вносители на крушки и тия дето издават документите ще си напълнян гушките много яко. Особенно с тия минтеливи крушки дето изгарят постоянно.

То и на Технотест трябва да се обади човек, защото ТЕХНОТЕСТ е нотифицирана техническа служба на България към ИКЕ на ООН. Другите хабер си нямат.

И това което Технотест е казал досега е че няма нужда сертифицирани в Европа лампи да се сертифицират отново при тях. Те иначе ония в Холандия за какво ги сертифицират?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за сертифициране на светлините като дневни, а че поставените светлини на дадена кола като вин и регистрационен номер се подчиняват и са монтирани съгласно законът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ясно казано сложиш ли допълнителен елемент който излъчва светлина и това не е фар за мъгла попадаш под закона в часта промяна на броя, типа и т.н. За това ако монтираш подобни неща трябва да имаш маркировка Е че са сертефицирани и документ от технотест че тези светлини са правилно монтирани и т.н. Явно за това и полицайте са казали че няма да ги признават. За мен лично е ясно но пак си е каша

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ясно казано сложиш ли допълнителен елемент който излъчва светлина и това не е фар за мъгла попадаш под закона в часта промяна на броя, типа и т.н. За това ако монтираш подобни неща трябва да имаш маркировка Е че са сертефицирани и документ от технотест че тези светлини са правилно монтирани и т.н. Явно за това и полицайте са казали че няма да ги признават. За мен лично е ясно но пак си е каша

 

То си пише, че фаровете за мъгла не спадат в тая категория която се следи дали им е променен броя и типа и т.н.:

а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;

По правило 87 и 48, всяка светлина която е монтирана и спазва тези правила се признава за дневна светлина.

Правилата са тука:

http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html

Остава само единствено нарушаване на конструкцията на бронята/автомобила , но като си ги монтираш на мястото на фара за мъгла, ти реално нищо не променяш и ползваш място за светлинно тяло предвидено от производителя.

 

А относно сертификата, ето един на Филипс и един сертификат на китайската фирма(Maycarr) дето прави фарчетата за Филипс:

http://www.toyota-tech.eu/legacy/Toy/ho ... 046_01.pdf

http://www.levnealarmy.cz/get_file.php? ... download=0

Там е важно търговското наименование върху стъклото и сертификата да са еднакви.

И да имат еднакъв номер на сертификата и върху стъклото. И за какво да се фалшифицира сертификат когато производителя го е дал на своята страница за да може всеки да си го смъкне. Дори подозирам ,че има и копие на сертификата което върви със фарчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ivand911 където и да ги сложиш и колкото правила да спазиш нарушаваш закона който ясно казва БРОЯ и т.н. Нямаш ли документ от производителя на автомобила или оторизирана фирма че всичко отговаря на наредбите би следвало да си в нарушение според мен и въпроса е как ще го тълкуват дадените органи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато няма установена рамка (ама ясно написана) нито ние ще знаем какво може и какво не , както и те няма да знаят за какво да ни санкционират ... вземаш два фенера със сертификат и му го навираш (сертификата) в ... лицето , па той ако се сети , че някъде в новите добавки на ЗДвП пише къси светлини ше пише , ако не се сети ДДС (да духа супата) така или инак глобата още е 20 лв. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя глобата вече е 50 лв., но явно още не са спуснали инструкциите какво да правят. Днес по новините казаха, че още не прилагат и новите правила за алкохол, защото чакали инструкции. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах по непотвърдена информация до 4 септември май ще се събират да ги решават тия неща. И смятам че пак ще има лоби което ще си напълни гушата от цялата история.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ivand911 където и да ги сложиш и колкото правила да спазиш нарушаваш закона който ясно казва БРОЯ и т.н. Нямаш ли документ от производителя на автомобила или оторизирана фирма че всичко отговаря на наредбите би следвало да си в нарушение според мен и въпроса е как ще го тълкуват дадените органи.

Я ми го покажи тоя закон? Пак ти казвам има задължителни светлини на превозното средство и предните фарове за мъгла не спадат в тая категория.

Изброявам задължителните светлини и броят им.

предни къси-2

предни дълги-2

предни габарити-2

задни габарити-2

осветяване задна регистр.табела- колкото са необходими

стоп светлини-2

заден фар за мъгла-1

пътепоказатели-на всяка страна ,по един отпред и отзад, индикатор повтарящ посоката на движение

светлоотражатели-2

Другите не са задължителни светлини и не се контролират- предни фарове за мъгла.

Това е от наредбата за конструктивни промени по колите по чл.146(1) ЗЗДП.(проект)

Същото се вижда и от правилника по горе(който цитирах за теб два пъти), по отношение на фаровете за мъгла.

 

Също от тая наредба-проект:

Е недопустимо следното:

Вграждане на системата, възли или компоненти от нея, отговарящи на съответните български нормативни акто-ве, Директиви на ЕС, Пра-вила на ИКЕ-ООН и бъл-гарски стандарти, без да се спазват изискванията на производителя или на норма-тивни актове за монтиране и габаритно разположение.

 

От което следва ,че ако се спазят изискванията на производителя или на норма-тивни актове за монтиране и габаритно разположение е допустимо монтиране на възли и компоненти отговарящи на бълг. норм. актове и на ИКЕ-ООН(R87).

 

Да спазиш изискванията на производителя е лесно, монтираш ги на място което е предвидено за осветителни тела(например предни фарове за мъгла). Като спазиш и правило 87(за дневните светлини) и 48(за монтиране на светлините) на ИКЕ-ООН си напълно в правото си да монтираш дневни светлини.

Самата наредба/проект може да се види тук:

http://www.mtitc.government.bg/page.php ... 88&id=3592

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с монтирани оригинални дейлайт произведени в Словения и са на мястото на фаровете за мъгла,тъй като при Октавия Скаут е невъзможен монтаж на друго място.Та вчера ме спряха в Ловеч и се опитаха да ми направят проблеми,като полицаят каза-За мен това са фарове за мъгла.Извика и двамата си колеги,които бяха с него и след кратко суетене и цъкане около колата решиха,че са дневни светлини.Мен яко ме напуши на смях като взе да ми обяснява,че видиш ли трябвало да бъдат вградени в основния фар,както било при Ауди.Доста време ми отне да им обясня,че при Скаута и при Фабия RS тези отвори са предвидени за монтаж на дневни лед светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В закона пише ясно - дневни или къси светлини.Дневни светлини имат фирмено /серийно колите произведени след 2004 г, вградени в корпуса на основните светлини - фаровете.Аз си задавам обаче следния въпрос:

Ако си монтирал DRL на автомобил с двукамерни ( отделно къси и дълги светлини) на дългите светлини , няма ли да се заядат

органите на реда , че това е ( не) правилно?

 

Модовете ако преценят , нека ми преместят поста в темата за DRL в раздел ,, Всеки за всичко"

Иначе и аз монтирах DRL на Фабия 1 , на 30% е супер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.