Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DRL-законови разпоредби?


warfather

Recommended Posts

Да, но важното е да е светнал в сектора за стандартните за колата къси светлини, а не да е светнал с намалени дълги :)

Много ми е интересно кой е сектора за къси светлини на Фаворит, Форман, Фелиция, Октавия 1 или Фабия 2 с фар с една секция и по какво се различава от сектора за дълги светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 177
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivand911

    46

  • ID A

    34

  • warfather

    19

  • PRR

    16

Най-много писали в темата

Е хубаво де - фара е един, но много лесно се познава кога са включени дълги и кога - къси. Независимо от толкова актуалните %-ти тези дни. Нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето Ви нещо и от мен...надявам се да е полезно...

http://www.tuning.bg/avto-novini/drl-dn ... riya-23124

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тази статия е изключително тенденциозна и нахъсва хората, че дневните светлини са 100% законни. А на практика не е така. Полицията едва с въвеждането на задължително каране на светлини реши да изкаже мнение и то още не е готово. Няма проблем за фабрично монтирани светлини, но не е ясно положението с допълнително монтираните. Най-вече в частта, че някой трябва да валидира монтажа. И до официално становище полицията казва, че за каране само с тях ще глобява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко дни бях по Троянско и на какво ли не се нагледах.

-сини дневни светлини - незаконно, те трябва да са бели

-дневни светлини с не спазени размери за монтаж

-къси с фарове за мъгла - пак незаконно

-само фарове за мъгла- пак незаконно

Който ми свети с дълги , направо си пускам моите дълги да види дали е хубаво. И така.

Най-общо проверката на фаровете трябва да става на годишния технически преглед за да се приведат всички фарове в законен вид. Щото има тъпунгери дето хабер си нямат и пускат що има по колата. И в тоя Троянски район един полицай не видях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разкажа какви резултати получих при направените замервания с LUXмертър (не претендирам за точност на данните).

Измерването направих на дневна светлина (все пак са дневни светлини) на 1м. от фара на О1 в двете равнини на късите светлини и на дългите.

1.Опит на равнината на светене на късите светлини:

- къси светлини - 1890lux

- редуцирани дълги светлини - 548lux

2. Опит на равнината на светене на дългите светлини:

- къси светлини - 591lux

- редуцирани дълги светлини на 30% - 602lux

Не ангажирам никого с мнение кое е правилно и кое не просто споделям направените замервания за които бях говорил.

Друг колега е направил замерване на DRL който е фабрично поставен в Голф 6 с 21W крушка и е замерил стойност от 650lux.Ясно е че не са направени при еднакви условия така че всичко е ориентировъчно.

Всеки може да си прави изводи каквито си иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога само да кажа да попиташ момчето със сребристия Румстър колко пъти са го спирали от миналата година когато ги монтира. И той е с някакъв модел на Филипс.

 

Точно 2 пъти Ивчо, и то през зимата. smile049 И двата пъти като чуха думата "хомологация", ми пожелаваха приятен път. Оттогава не са ме спирали или ако са - то не е било заради лед-овете. А не е като да не си карам колата всеки ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за всяко спиране си се оплаквал, като за десет smile004 . Погрешно съм те разбрал за броя спирания.

 

@KIKO76 Интересни данни, :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Опит на равнината на светене на късите светлини:

- къси светлини - 1890lux

- редуцирани дълги светлини - 548lux

2. Опит на равнината на светене на дългите светлини:

- къси светлини - 591lux

- редуцирани дълги светлини на 30% - 602lux

 

Колега, а имаш ли сравнение на едни и същи светлини (къси или дълги) на тяхната си равнина, но при 100% и при 30%?

 

Интересно ми е с колко спада интензитета на светлината, при редуциране на тока от 100% на 30% при еднакви други условия.

 

А горните замервания при каква околна осветленост са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Опит на равнината на светене на късите светлини:

- къси светлини - 1890lux

- редуцирани дълги светлини - 548lux

2. Опит на равнината на светене на дългите светлини:

- къси светлини - 591lux

- редуцирани дълги светлини на 30% - 602lux

 

Колега, а имаш ли сравнение на едни и същи светлини (къси или дълги) на тяхната си равнина, но при 100% и при 30%?

 

Интересно ми е с колко спада интензитета на светлината, при редуциране на тока от 100% на 30% при еднакви други условия.

 

А горните замервания при каква околна осветленост са?

Данните са доста близки просто се изменя равнината бяха около 10 лукса в полза на дългите но все пак това не е никак точно замерване и може да е в рамките на направената грешка.Все пак става въпрос за крушка Н4.

До колкото си спомням около 220лукса бе околната светлина обаче не съм сигурен.

Мога да повторя опитите ако дадете някакви предложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни дълги на 100% и след това на 60% и на 30%. Измерванията в една равнина. Така ще се види връзката между ток и сила на светене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни дълги на 100% и след това на 60% и на 30%. Измерванията в една равнина. Така ще се види връзката между ток и сила на светене.

Там е работата че модула на тази кола е с редуциране на дълги от 20,25,30,и 35 процента и няма как да направя такова изследване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи пускаш на 30% и замерваш, след това пускаш дълги (т.е. 100%) и замерваш. Това без да местиш модула. Може да направиш и едно замерване на 20%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Точно тази статия е изключително тенденциозна и нахъсва хората, че дневните светлини са 100% законни. А на практика не е така. Полицията едва с въвеждането на задължително каране на светлини реши да изкаже мнение и то още не е готово. Няма проблем за фабрично монтирани светлини, но не е ясно положението с допълнително монтираните. Най-вече в частта, че някой трябва да валидира монтажа. И до официално становище полицията казва, че за каране само с тях ще глобява.

На 18.09 карах колата на ГТП и се поинтересувах,как стои въпроса с DRL.Отговориха ми,че всяка допълнително монтирана светлина е законна само след преминат ТЕХНО-ТЕСТ преглед и издаден документ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на 18ти последно разговарях с ИААА и те ми казах ,че дневните светлини са законни защото ги пише в закона. И второ ,че до края на месеца на техния уебсайт в раздел Новини най-вероятно ще излезе тяхното мнение по въпроса за дневните светлини. Тоест каква ще е процедурата за одобрение(проверка дали фара е сертифициран и начина на монтаж по пр.48). Най-вероятно няма да е технотест, защото и те имат мозък в главата си и знаят че технотест има само в 2-3 града и няма как да кажем 50000-100000 автомобила да минат технотест. Пък и като гледам кой какви светлини ползва през деня, проблема с дневните светлини не изглежда сериозен. А останалото голямо количество закононарушители кой ще ги следи? Каране на габарити, каране с фарове за мъгла, каране на дълги, каране със сини фарове и всякакви други изчанчени истории. За сега най-фрапиращо беше каране с десен къс фар и ляв фар за мъгла. Другите бяха изгорели явно. Всякакви идиоти по пътищата.

Някои хора явно не са наясно с това какво Технотест прави. Там отиваш ако си направил собствен фар(собствена конструкция и схема) и искаш те да го сертифицират като фар за дневна светлина. Те не одобряват вече одобрени светлини които са сертифицирани в други държави( от Е марк зоната). Е-марката е валидна и задължителна за всички от това пространство. Какво ще направят Технотест като им отидеш със сертифициран фар? Ще кажат - Я се разкарай от тука бе, тоя фар е одобрен вече ,какво искаш от нас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да въведат някакъв технотест, нали се сещате колко дълъг ще е гратисния период? Иван911 го е написал по-долу защо. По-скоро може да въведат някакъв хвърчащ лист, пардон - документ, който да издават при ГТП. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се дава документ за самия фар а за неговия монтаж което трябва да се води промяна конструкцията

 

Къде го пише? Защото ако е така всички автомобили с допълнителни фарове за мъгла ще са незаконни! А те си карат. Еле пък тировете. При това в цяла Европа! В закона ясно е написано, че изискванията се отнасят до "предписаните светлини"! Дневните фарове не са между предписаните smile049

 

Гогата ясно го е написал относно сертифицирането. В документа за сертификация е описан и начина на монтаж. Т.е. на ГТП просто трябва да се провери правилния монтаж. А дефакто и това не е необходимо! Щом колата е минала ГТП куката няма думата дали е технически изправна или не. Т.е. в крайна сметка не е необходимо нито да се носят сертификати, нито да се минава за допълнителна проверка някъде си.

 

Офф... Дразня се на себе си, че още пиша по тая тема ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим какво ще стане. Технотест нямат физическата възможност да извършат тая проверка и затова сигурно няма да се ходи при тях. А начина на монтаж всеки може да го провери с една рулетка- ГТП или оторизирани сервизи. Аз само с поглед виждам кога някой си ги е монтирал неправилно. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само въртим на едно място. Идеята е чичко полицай да му се разясни за какво иде реч. Говорим за неща които хората от които зависи не са решили как да е. Дефакто само си чешим езиците (пръстите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.09 карах колата на ГТП и се поинтересувах,как стои въпроса с DRL.Отговориха ми,че всяка допълнително монтирана светлина е законна само след преминат ТЕХНО-ТЕСТ преглед и издаден документ.

Умрели са от глад, гОрките, и използват бъркотията за да пълнят гушки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Днес разговарях с ИААА отново относно дневните светлини. Те казаха, че се подготвя промяна в наредбата за техн. прегледи, където ще залегне този момент. Тоест на техн. прегледи ще се извършва проверката на светлините. Няма да се ходи на Технотест. Казаха, шофьорите със сертифицирани(маркировка RL и Е одобрение) и правилно монтирани дневни светлини да си карат спокойно. Явно в момента такива са инструкциите към полицията. Правилата ги знаете Правило 87 за дневни светлини и Правило 48 за монтаж на автомобилните светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разговарях с ИААА отново относно дневните светлини. Те казаха, че се подготвя промяна в наредбата за техн. прегледи, където ще залегне този момент. Тоест на техн. прегледи ще се извършва проверката на светлините. Няма да се ходи на Технотест. Казаха, шофьорите със сертифицирани(маркировка RL и Е одобрение) и правилно монтирани дневни светлини да си карат спокойно. Явно в момента такива са инструкциите към полицията. Правилата ги знаете Правило 87 за дневни светлини и Правило 48 за монтаж на автомобилните светлини.

 

Предполагах, че нещо такова ще измислят. :smt017 Мерси за информацията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.