Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DRL-законови разпоредби?


warfather

Recommended Posts

  • Отговори 177
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivand911

    46

  • ID A

    34

  • warfather

    19

  • PRR

    16

Най-много писали в темата

Имам чувството ,че изменението в наредбата ще отнеме дълго време. \:D/ Обикновено така става.

Иначе предполагам ,че просто ще се затегнат техн. прегледи като цяло. По отношение на дневните светлини е явно какво ще гледат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквото и да затегнат пак ще е по български. Въпроса е да има документ който като ме спре карнобатското полицайче и ми се изрепчи аз да го забия в земята а това или няма да е скоро или изобщо няма да е а зимата идва и много мъртви акумулатори ще има

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да разбера , за какво да те спре полицая? Заради дневните светлини ли? Аз си карам на дневни светлини и никой не ме спира. Много колеги също могат да потвърдят. Тая глупост с промяната в конструкцията вече отпадна(както се и очакваше, то беше от неразбиране от тяхна страна).

ИААА ги разглеждат като законни според закона , правило 87 и 48. Всеки има право да си постави дневни светлини като спази правилата. Никъде дневните светлини не се делят на заводски и не заводски, това беше измислено от болен мозък.

То ако беше така нямаше да бъде изобщо възможно да се одобряват афтърмаркет дневни светлини. А те си се одобряват(навсякъде в Е марк зоната) с единствена цел да се монтират на коли излезли отдавна от завода.

Ако правилата(за DRL) не са спазени, всеки да се сърди сам на себе си. Те не са толкова трудни за научаване ,така че ако човек е в нарушение полицията може да го спре. Примерно светлините да са по-близко до земята отколкото трябва(минимум 25см) или двете светлини са по-близко помежду си отколкото трябва(минимум 60 см). Тия неща се виждат визуално, също ако нямат маркировка. Или пък едва мъждукат. Всички одобрени светлини си светят достатъчно силно.

Общо взето ако караш с дневни светлини или на къси няма да имаш проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз те разбирам и съм съгласен с теб, но винаги се намират разни елементи особенн тук в дълбоката провинция, които ще са пропуснали нещо. Искам да ме разбереш и мен че нямам желание да се обеснявам на полицай за евро закони след като те и българските не познават. Мисля че темата отдавна се изчерпа и докато нема законов акт ножа ще е с две остриета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, ако някой иска да те спира все ще намери за какво. Я за проверка на документи, я че ти е мръсна колата. То поводи се намират. Ама няма за какво да приписваме твоите страхове на дневните светлини. В дълбоката провинция(където живеем) те са им най-малкия проблем. Ти гледаш ли колко коли с нередовни светлини карат? Някой спира ли ги? Имам чувството ,че 10% карат с фарове за мъгла постоянно. Никой не ги закача. Нека се притесняват водачите които са нередовни. Ти такъв ли си ,че се притесняваш?

И пак не разбрах от какво се притесняваш? Искаш да сложиш дневни светлини и се страхуваш или просто си приказваме? За да не се притесняваш си караш на къси и това е. Другите си караме с DRLки.

То сякаш законите са спрели нарушенията. За кое нещо в България ножа не е с две остриета?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как стоят нещата с минаване на ГТП с тия релета за дневни светлини, правят ли проблем?

За сега новите правила за ГТП които се очакват не са факт, така че само ще спекулираме. Ама защо да ти правят проблем ,че си сложил в колата още едно автомобилно реле например? Те така се наричат 12В автомобилно реле. Не вярвам да има проблем. Като знам и в VW форума как слагат 1 или 2 или 4 релета по различни схеми за подобряване на осветителната система. С тия релета захранват директно късите и /или дългите директно от акумулатора. И прекарват нови кабели за осветителната система. Не мисля ,че някой им е правил проблеми.

Айде сега да не търсим под вола теле. smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, то не че е особен проблем и да въведат нещо за ГТП-то във връзка с тия дневни дето ги слагаме- аз имам бушон кум релето, махам го и всичко си свети по стандартния от завода начин, то май на всички е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Много внимателно прочетох абсолютно всичко,но не намерих отговор на въпроса,който си задавам от доста време ,орносно моята кола.Имам опция със VCDS-а да си активирам фаровете за мъгла, като дневни или късите ,като перманентно работещи светлини,което също върши работа в случай ,че забрави човек да щракне ключа на светлините и бъде спрян на първата пряка ,че кара без фарове.Моята дилема е дали да активирам халогените за мъгла като дневни,или да си оставя късите намалени на 30% (както е в момента),като пераментно работещи светлини.Не бих искал късите ми постоянно да работят и да горят рефлектори и тн. от друга страна обаче,когато си наглася халогените за мъгла ,като дневни заедно с тях ми светят и габаритите отпред и отзад ,както и светлините на номера(нямам опция да задам региони като Севрна Америка или Скандинавия ,както на Скаути преди фейслифта).Дали обаче,когато избера последната опция няма някой полицай да ме спре и да попита:Абе ти що караш на халогени за мъгла?Иди обяснявай,че си ги активирал като дневни със VCDS-а и това е заложено заводски.Ще бъда много благодарен на мнения по въпроса,колеги :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

 

Аз имам дневни светлини през халогените по начина описан по-горе. Половин година вече съм така и до сега не съм имал проблеми при спиране от пътна полиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за отговора,колега :doubleup:

При положение ,че си светят заедно със габаритите ти ,като дневни,ще си ги активирам и аз поне да не си хабя късите светлини :walkman: Ако не бях със Скаут ,а със стандртната октавия нямаше да задавам такива въпроси,но тук със тези кръгли халогени дето нямат отделна секция за дневни ми беше малко "Х" работата :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че ви интересуват законовите разпоредби в България, но внимавайте с дневните през фаровете за мъгла в Македония. Аз съм с отделна секция във фара за мъгла и въпреки това Макетата постоянно ме спират да се заяждат и губим по 10-15 минути да им доказвам, че това не е светлина за мъгла и не я пускам аз. Там най-добре карайте само на фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е ,че все някак успяваш да им докажеш ,че това са дневни светлини,въпреки ,че те са си твърди глави  :D Оценявам съвета ти,за което благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз (и други колеги) съм с активиран дрл през халогените на 30%. До тук, за 3 месеца, полицай не ме е спирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На о2ката от година са така(12+х км) през фаровете за мъгла, проблем в БГ и Гърция не съм имал. На зет ми голф 5, македонец, кара се там, в Сърбия, Албания и Гърция, за 1год проблем не е имал също. За едносекционни фарове за мъгла говоря.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото. Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.” В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела. В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата. В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. Пълните текстове на Правилата могат да бъдат намерени на Интернет адрес: http://www.rta.government.bg/n_uredba/pravila_oon/pravilaoon.html. На 24 септември 2008 г. Европейската комисия издава Директива, в която се казва, че европейското законодателство трябва да бъде съобразено с Правило 48. Всички страни-членки трябва да съобразят одобрението на нови моторни превозни средства с това Правило, считано от 7 февруари 2011 г. В Директивата се регламентира задължителното поставяне на Дневни светлини с цел повишаване на безопасността. Пълният текст на Директивата може да бъде намерен тук: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:257:0014:0015:BG:PDF . Всички светлини, които отговарят на тези изисквания, трябва да бъдат признавани за Дневни светлини. Какво е българското законодателство за Дневните светлини? През 2004 г. Министерството на транспорта и съобщенията издава Наредба № 86, която регламентира начина на одобряване на Дневни светлини. Последното изменение на Наредбата е от 25 Септември 2007г. Пълният текст на Наредбата може да бъде намерен на Интернет адрес: http://www.rta.government.bg/n_uredba/naredbi_tip/naredba_086.pdf . Наредбата е напълно синхронизирана с Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на ООН. ( виж по-горе ) и в нея е описано какви характеристики и маркировки трябва да имат Дневните светлини, за да бъдат одобрени от Автомобилна администрация. В Допълнителните разпоредби към Закона за движение по пътищата, който е в сила от 01.09.1999 г., е записано дословно следното: „59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.” В Закона за движение по пътищата, чл. 70 е записано: „(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите: 1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини; 2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.” Това изменение от 2006 г. узаконява шофирането САМО с Дневни светлини през деня, целогодишно, без да е задължително да бъдат включени късите светлини. Законът за движение по пътищата може да бъде намерен на Интернет адрес: http://www.rta.government.bg/n_uredba/zdp.html . Могат ли да ме глобят за използването на Дневни светлини? Основното притеснение на всички нас е дали няма да бъдем глобени за включени „фарове за мъгла” или „нерегламентирани светлини”. Има такива случаи и техните оплаквания могат да бъдат намерени по форумите. Бих препоръчал на всички да отпечатат отговорът на ТехноТест, заедно с Правилата на ООН, Директивите на ЕК, Наредбите на АА и Закона за движение по пътищата, да ги съхраняват в автомобила си и да ги показват на органите на КАТ в случай на нужда. Логиката трябва да бъде следната: 1. В Закона за движение по пътищата е регламентиран терминът „Дневни светлини”. В чл. 70, ал.(3), изменена през 2006 г. е записано, че автомобилите имат право да се движат с включени Дневни светлини през деня. 2. В Наредба № 86 е описано обстойно какви са изискванията към Дневните светлини и има препратки към Правило 87 на ИКЕ на ООН. 3. В правило 87 на ИКЕ на ООН е описано какви трябва да бъдат характеристиките и маркировката на Дневните светлини. Ако те имат нужната маркировка и са сертифицирани в една Европейска държава, то би трябвало този сертификат да важи за всички държави-членки на Европейския съюз. 4. В правило 48 на ИКЕ на ООН е описано как и къде трябва да бъдат монтирани Дневните светлини. 5. В заключение – ако Вашите Дневни светлини имат нужните обозначения, доказващи, че са сертифицирани като „Дневни светлини” и са монтирани по стандарта, определен в Правило 48, то органите на КАТ нямат основание да констатират нарушение или, ако го направят, Вие можете да обжалвате този акт. Каква е практиката в другите държави? В следните държави Дневните светлини са задължителни през цялата година: Швеция, Исландия, Латвия, Македония, Норвегия, Дания, Румъния, Словения и част от Португалия. През зимата Дневните светлини са задължителни в: Литва, Полша, Словакия и Чехия. За магистралите Дневните светлини са задължителни в Унгария и Италия. Информацията е взета от брошура на PHILIPS “LED Daytime Lights” от Септември 2009 г. Какви са предимствата на Дневните светлини? Основно предимство на Дневните светлини е това, че колата става по-видима. На снимките са показани: автомобил без никакви светлини, автомобил с къси светлини и автомобил с Дневни светлини. Вниманието веднага се привлича от най-яркия източник на светлина, което безспорно са Дневните светлини. Дневните светлини правят автомобила забележим от по-голямо разстояние, което намалява риска от катастрофа за пешеходците и другите участници в движението. В проучване, направено за Европейската комисия през Август 2006 г., е отбелязано, че Дневните светлини могат да спасят живота на 3 до 5% от загиналите при пътни инциденти. Това прави между 1200 и 2000 спасени живота на година! Снимките са взети от брошура на PHILIPS “LED Daytime Lights” от Септември 2009 г. Текстът на проучването може да бъде прочетен на адрес: http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/consultations/consultation_paper_drl_20060727.pdf . Според по-ранно проучване от Октомври 2004 г., дневните катастрофи с участие на мотоциклетисти могат да бъдат редуцирани с 32% благодарение на Дневните светлини, катастрофите с няколко участника през деня с тежки наранявания могат да бъдат редуцирани с 10%, което прави 17 507 тежки наранявания по-малко на година, а леките контузии при катастрофа могат да намалеят с 5% или 51 113 на година. Благодарение на Дневните светлини катастрофите могат да намалеят. Очакваният паричен ефект от редуцирането броя на катастрофите се изчислява на 5,311 милиарда евро! Пълният текст на проучването можете да намерите на: http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/publications/IR2_report3_ver_oct_2004.pdf . Ако сравним ефекта от включени габаритни светлини и включени LED Дневни светлини ще установим, че яркостта на Дневните светлини е между 8 и 20 пъти по-висока. При габаритните светлини яркостта е между 40 и 100 кандела, а при диодните Дневни светлини тя може да достигне повече от 800 кандела. Това прави автомобила видим от по-голямо разстояние. Дали тази висока яркост не намалява забележимостта на останалите участници в движението? Според Европейската комисия – НЕ. Друго неоспоримо предимство на Дневните светлини е, че придават на автомобила елегантен и уникален стил. Към момента Дневните светлини са характерни за високия клас коли, но съвсем скоро това ще се промени и всички нови модели ще бъдат оборудвани с Дневни светлини. Дали те ще станат задължителни и за старите автомобили? Ще разберем съвсем скоро. Какви са доводите на противниците на Дневните светлини? Основните доводи ПРОТИВ Дневните светлини са събрани в проучване, направено за Европейската комисия и публикувано на адрес: http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/publications/IR4_oct_2004.pdf . Доводите могат да бъдат обобщени по следния начин: 1. Намалена забележимост на пешеходци, колоездачи и мотористи. 2. Отблясъци от диодните Дневни светлини. 3. Повишена консумация на гориво. 4. Увеличени въглеродни емисии. 5. Увеличени разходи за инсталиране и подмяна. 6. Изтощаване на акумулатора. 7. Намалена забележимост на стоповете на другите автомобили. 8. Дневните светлини карат водачите да забравят да включат късите светлини. 9. Намалена забележимост на колите без Дневни светлини. Един от най-сериозните опоненти на Дневните светлини е Организацията на шофьорите ПРОТИВ Дневните светлини в Обединеното кралство (The Association of Drivers against Daytime Running Lights UK). Те твърдят, че проучванията, направени в северните страни, НЕ са показали намаляване на катастрофите или това намаляване е частично и свързано с увеличение на катастрофите специално с участието на пешеходци. Според тях, въвеждането на Дневни светлини ще доведе до изпускането в атмосферата на Обединеното Кралство на повече от 1.8 милиона тона въглероден двуокис. Прави впечатление, че изчисленията и проучванията са направени на базата на 55W лампи, използвани в късите светлини. Не са взети предвид Дневните светлини, използващи диоди (LED), където консумацията е около 5W. Доводите и проучвания на DADRL могат да бъдат намерени в следните документи: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/consultations/drl_dadrl_uk_1.pdf http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/consultations/drl_dadrl_uk_2.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го направих, поради същата причина с изключението, че имам ксенон.

 

Поздрави!

 

 

Благодаря ти за отговора,колега :doubleup:

При положение ,че си светят заедно със габаритите ти ,като дневни,ще си ги активирам и аз поне да не си хабя късите светлини :walkman: Ако не бях със Скаут ,а със стандртната октавия нямаше да задавам такива въпроси,но тук със тези кръгли халогени дето нямат отделна секция за дневни ми беше малко "Х" работата :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много внимателно прочетох абсолютно всичко,но не намерих отговор на въпроса,който си задавам от доста време ,орносно моята кола.Имам опция със VCDS-а да си активирам фаровете за мъгла, като дневни или късите ,като перманентно работещи светлини,което също върши работа в случай ,че забрави човек да щракне ключа на светлините и бъде спрян на първата пряка ,че кара без фарове.Моята дилема е дали да активирам халогените за мъгла като дневни,или да си оставя късите намалени на 30% (както е в момента),като пераментно работещи светлини.Не бих искал късите ми постоянно да работят и да горят рефлектори и тн. от друга страна обаче,когато си наглася халогените за мъгла ,като дневни заедно с тях ми светят и габаритите отпред и отзад ,както и светлините на номера(нямам опция да задам региони като Севрна Америка или Скандинавия ,както на Скаути преди фейслифта).Дали обаче,когато избера последната опция няма някой полицай да ме спре и да попита:Абе ти що караш на халогени за мъгла?Иди обяснявай,че си ги активирал като дневни със VCDS-а и това е заложено заводски.Ще бъда много благодарен на мнения по въпроса,колеги :)

 

Точно в тази ситуация съм попадал и то заради тази конфигурация - халогени за мъгла светещи заедно с габарити (но на Fabia 1). Нарушението тогава беше формулирано като неправилно използване на светлини за мъгла, с обяснение, че по закон или трябва да има отделна светлинна секция за дневни, или се ползват късите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това исках да разбера и благодаря,че го сподели,колега!На Фабията, като ги активираш затъмнени ли са халогените й,защото на Скаута са затъмнени в този режим,но въпреки всичко,съм сигурен,че все някой ще се "заяде"дори и да види,че ключа е на ауто или "0".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно затъмнението(което си е по дефолт от контролера при задаване на опцията),според мен е така за да се докара необходимия интензитет, изискан от законовите разпоредби.Може би говоря глупости,поправете ме ако греша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, единственото законно решение е на фара да имаш означение RL и той да е фабричен. Всичко друго си е на твоя отговорност. В началото всички автопроизводители хитруваха с димирани къси светлини, затова приеха промени и дневните светлини са от отделен източник на светлина сега. Прочел си темата, ясно ти е, че в закона пише ясно, че се забраняват всякакви модификации с изключение поставяне на фарове за мъгла.  Оттук дори и маркови лед светлини да сложиш, пак може да се окажеш извън закона. Щеше да има одобрение по ГТП и ала бала глупости и нищо не се промени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.