Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 ремонт (смяна) на ел.повдигача на шофьрската врата


baitoz

Recommended Posts

Миналата година си купих Окти 1 SLX MPI 1.8 R4 20v 92kW - 1999 внос от Италия.

Сега реших да си разкажа и неволите с ел-а на въпросната колица.

Още като я купих не и работеше централното и управлението на огледалата на шофьорската врата (ел. стъклата си работеха), а на задната лява нищо не и работеше. Заключването и отключването на колата си беше истинско приключение - отключване и заключваше (само на десните врати и багажника - левите само механично) само от предната дясна врата (при студено време не винаги работеше), само отключване - от багажника. От алармата също не можеше да се управлява централното. По време на движение самоволно се отключваха и заключваха вратите (особено при включване на някакъв консуматор). Зумера за забравени фарове не работеше, както и включването на осветлението в купето от комфорт модула при отворена врата.

Още миналата година и отворих левите врати - оооо гениална италианска мисъл - на шофьорската целия повдигащ механизъм е за кола с ръчка, но пригоден някак си за ел. пакет, в пластмасовият капак на контролера към ел. двигателя беше отрязана една ивица с ножовка - явно някой жабарски инжИнер се беше ровил вътре и отгоре запълнен със силикон. Един пин на контролера беше стопен от електролизата предизвикана от влязлата през силикона влага. Кабелите на цялата ел. инсталация на тази врата бяха рязани и снаждани отново, някой само зачистени и изолирани пак - явно тези дето са слагали алармата са го правили на "проба-грешка" и последователно на +12 към контролера беше сложено едно реле, което се управлява от алармата. Задната врата въобще няма механизъм - дървена летва (да се е.а в ушите да слушам продавача, че било от кабелите).

Та до мината седмица тази временно закрепена галимация работеше как да е. Всичко започна обаче от ходене на автомивка. След миенето (явно е влязла вода в конектора на контролера в шофьорската врата) постоянно светеше диода на вратата, 2-3 пъти намирах колата отключена и със свалени до долу стъкла на десните врати. 3 пъти ми сваля акумулатора до 0 за 3-4 дни.

Та стана ясно, че тази работа така няма да стане явно. Автоморгата в Сливен се оказа спасението - купих си целия комплект - машинка+повдигаш механизъм+ел. инсталация за шофьорската врата и то на доста добра цена. С помощта на един приятел (който има абсолютно същата октавия) за 2 часа изкормихме всичко сътворено от гениале италиане майсторе в шофьорската врата. Как се отваря го имаше някъде тук по форумите или пък тук: http://www.briskoda.net/forums/topic/22 ... croswitch/ Грешката, която направихме само е, че не свалихме стъклото наполовина преди да изтръгнем ел. инсталацията от вратата. Много трудно после развихме щипките, които държат стъклото към механизма - падат се много горе зад ламарината на вратата. Също се оказа, че конектора на ел. инсталацията на вратата не е в колоната на вратата както си мислехме (и както е на задните врати), а е долу, до педала на съединителя точно под ръчката за отваряне на предния капак - трябва да се свали ръчката и кората под нея.

Двата часа мръзнене и псуване си струваше обаче - сега централното работи и от шофьорската врата, алармата също вече го управлява, зумера за забравени фарове и той тръгна както и осветлението на купето. smile035 Не можах да пробвам джойстика на огледалата защото е счупен ама... бял кахър

Като се стопли ще купя и сложа механизма на задната лява врата, джойстика за огледалата, както и ще презапоя микро-ключетата в ключалките на всички врати с изключение на шофьорската.

Онези "гении" в Италия бая ги е сърбял задника оня ден smile045

Специални благодарности за juli626 от форума за огромната помощ и за това, че мръзна с мен smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, аз съм нов във форума и може и да не съм видял отговора на въпроса ми ако е писано за него за ,което се извинявам. Ползвам темата на колегата защото ми се струва, че аз ще имам същия проблем.

Преди няколко седмици си купих Октавия 1 и след като отстраних по наложителните проблеми стигнах до това че предна лява врата не се заключва и общо взето нищо в нея не работи. Свалих кората да видя за какво става въпрос , когато установих, че вътре липсва цялата машинка с управление със стъклоповдигач с всичко, има само една летва да подпира стъклото. Та въпроса ми е има ли разлика в оборудването за различните модели или всички които са ел. става. И дали става от някоя друга кола например Голф 4 , Пасат или някое Ауди. Въпроса може да е тъп защото съм виждал ма доста Голфове и според мен трябва да е същото ама знам ли, като не съм виждал никога какво има във вратата не мога да съм сигурен и затова питам, ако има някой вещ ще съм благодарен да ми каже какво да правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз съм нов във форума и може и да не съм видял отговора на въпроса ми ако е писано за него за ,което се извинявам. Ползвам темата на колегата защото ми се струва, че аз ще имам същия проблем.

Преди няколко седмици си купих Октавия 1 и след като отстраних по наложителните проблеми стигнах до това че предна лява врата не се заключва и общо взето нищо в нея не работи. Свалих кората да видя за какво става въпрос , когато установих, че вътре липсва цялата машинка с управление със стъклоповдигач с всичко, има само една летва да подпира стъклото. Та въпроса ми е има ли разлика в оборудването за различните модели или всички които са ел. става. И дали става от някоя друга кола например Голф 4 , Пасат или някое Ауди. Въпроса може да е тъп защото съм виждал ма доста Голфове и според мен трябва да е същото ама знам ли, като не съм виждал никога какво има във вратата не мога да съм сигурен и затова питам, ако има някой вещ ще съм благодарен да ми каже какво да правя.

 

Обикновено не става. Миналата година опитвах със свалени от Сеат и Голф - на външен вида са същите, но не стана. Ако не е същия номер на машинката като този който е бил се блокира работата на комфорт модула т.е. блокират другите врати. Отиваш в някоя морга и търсиш - ориентировъчно: машинката+съклоповдигача за шофьорската врата ми излезе 80 лв.(на друго място ми искаха 100 лв.), ел. инсталацията - 30 лв.

 

Номера с летвата май е много актуален. Трябва да има бесилки край автокъщите... и по бързата процедура smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата - много безаварийни километри!

Подобна тема:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=318126

Предна дясна се различава с 1-ца от предна лява. Отваряш и гледаш. Другото е с vag-com. Аз лично без да гледам номера само по годината на производство на колата си намерих - може и да е било късмет

3-тия вариант и най-лесен - ETKA

онлайн ETKA на руски:

http://vin-online.ru

конкретно за моята Октавия '98:

http://vin-online.ru/etka.php?vag=SK&rg ... 2&gr=95910 - ел. двигателите за стъклата

http://vin-online.ru/etka.php?vag=SK&rg ... 2&gr=83760 - стъклоповдигащ механизъм - отбелязан е като 2

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.