Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Жълта лампа за маслото


Shamov

Recommended Posts

Здравейте!

До смяната на маслото ми остават 1000 км. Вчера забелязах, че след даване на контакт се появява жълта мигаща лампа с масльонка която изгасва след 2-3 секунди още преди да съм запалил колата. Нивото на маслото си е в границите. Какво според Вас сигнализира въпросната жълта мигаща лампа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В границите е,но предполагам доближава долната.Досега не ти ли се е случвало да долееш малко?

доливал съм за 15 х.км към 200 грама, но сега нивото си е малко над средата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

До смяната на маслото ми остават 1000 км. Вчера забелязах, че след даване на контакт се появява жълта мигаща лампа с масльонка която изгасва след 2-3 секунди още преди да съм запалил колата. Нивото на маслото си е в границите. Какво според Вас сигнализира въпросната жълта мигаща лампа.

 

Както сам си написъл, ти остават 1000км до смяна, мига за да ти напомни smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, колега, при всяко даване на контакт лампата на маслото светва и изгасва защото прави проверка на системата и след като всичко е наред изгасва. Това е напълно нормално. Карай си смело и много безаварийни километри! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, колега, при всяко даване на контакт лампата на маслото светва и изгасва защото прави проверка на системата и след като всичко е наред изгасва. Това е напълно нормално. Карай си смело и много безаварийни километри! s_flag

При даване на контакт, лампата за маслото не е жълта, а червена по спомен и не мига, а слвети за около секунда и гасне. Лично аз, бих проверил там, каквото логичното мислене ми подава. Не за друго, но наскоро приятел така остави колата с мигаща лампа - само до бензиностанцията и му се наложи да си вземе нов двигател...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е сигнал за ниско ниво на маслото,щом е над средата на щеката няма проблем-само датчика за нивото ти е заминал \:D/ струваше около 60лв ама на мен не ми се дават и си карам така-все пак вярвам повече на очите си отколкото на някакъв датчик при мен не мига всеки път,а може би на 10 паления 6-7 пъти мига.Дано съм бил полезен smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Ами оказа се датчика за нивото на маслото. Оригинален е 100 лева, китайския 50 лева. С вързването на компютър веднага се хваща.Та хората които ми обслужват колата ме посъветваха да не набутвам излишно пари и софтуерно го калиброваха. Както колегата е написал и аз вярвам на очите си ,а не на показания на датчика поне за този случай.

Пожелавам Ви много безаварийни километри през Новата 2013 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да внеса малко пояснение. Датчика е от аналогов тип, сравниха показанията му и софтуерно му зададоха, че това са нормални стойности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен лично ми звучи, че са те пуснали по пързалката, ама ти си знаеш...

 

Разликата между цифрови и аналогови датчици се състои в начина на обработка на сигналите от PIR елементите. Аналоговите датчици работят с прагове на задействане и реагират, когато тези прагове се надхвърлят. Граничните стойности са твърдо зададени. Цифровите датчици имат микропроцесор, който може да се програмира с различни математически алгоритми .

 

И чичко гугъл ми подсказва , че малко са го пратили за зелен боб.

Освен колегата да не е разбрал и да става дума за цифров тип датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен лично ми звучи, че са те пуснали по пързалката, ама ти си знаеш...

 

Разликата между цифрови и аналогови датчици се състои в начина на обработка на сигналите от PIR елементите. Аналоговите датчици работят с прагове на задействане и реагират, когато тези прагове се надхвърлят. Граничните стойности са твърдо зададени. Цифровите датчици имат микропроцесор, който може да се програмира с различни математически алгоритми .

 

И чичко гугъл ми подсказва , че малко са го пратили за зелен боб.

Освен колегата да не е разбрал и да става дума за цифров тип датчик.

 

Далече си от истината колега [-X ,

цифров датчик, или сензор както е правилно да се нарича, е сензор който дава сигнал 0 или 1, т.е. има събитие или няма събитие.

Аналогов сензор е този който измерва дадена величина в определен диапазон и дава като резолтат стойност между мин и макс. Ако например имаме един сензор за налягане, който дава например токов сигнал от 4-20 mA, и измерва в диапазона 0-4 bar, то при 0 bar сигнала е 4 mA, а при 4 bar е 20 mA, при такъв сензор е възможно да се корегират показанията като кажеш на контролера, че на 20 mA съответстват 5 bar например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и как ще кажеш на контролера?

Ще му промениш алгоритъма на работа зададен в софтуера?Ще напишат нов софтуер,където ще кажат на контролера ,че датчика ще показва други стойности,които да се приемат /калибрирано за нормални.

Примерно при чиптунинга,ако искам да надуя повече турбото от колкото е зададено в софтуера и според този софтуер са и показанията на датчика,ТРЯБВА ДА СМЕНЯ ДАТЧИКА И ДА ПРОМЕНЯ СТОЙНОСТИТЕ В СКАЛИТЕ НА КАРТИТЕ В СОФТУЕРА.

НО НЕ ЗНАМ ТОВА ДА Е ВЪЗМОЖНО И ЗА ,софта на таблото......тоест епрома

за флаша става,но за епрома където са таблото имобилайзера и грешките [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да Ви кажа нито са ме пуснали по пързалката, нита са ме пратили за зелен боб, защо лесно можеха да купят нов датчик и да си вземат отстъпка. Смея да твърдя, че са от малкото останали качествени и коректни хора, които ще ти свържат перфектно работа и затова са търсени от цяла северна България, инженери, работили в сервиз на VW. Та самата истина е това което съм написал и сега всичко е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, това което казваш вероятно е възможно. Но е глупаво да се прави, поне според мен. Ако проблема наистина е в датчика, то значи той вече е компроментиран като компонент. Да пренастройваш компютъра по скапания датчик има два недостатъка:

 

1. Утре можеш да останеш без масло в колата и лампата да не светне въобще. Защото подозирам, че майсторите едва ли са тествали целия диапазон на датчика (т.е. да са ти източили маслото да видят как и кога ще реагира. По скоро са го гласили докато загасне лампата. Ама тя може да си остане загасена и без масло. Това, че си проверяваш маслото, често на око, не е никава гаранция, защото аз съм имал случаи колата да изхвърли маслото докато си карам. И ако нямах лампа, щях да имам блокирал мотор.

 

2. Когато си купиш нов датчик, компютъра ще е с променени стойности и ще го пратиш за зелен хайвер. И тогава трябва пак да ходиш при майсторите и пак да им се молиш да ти върнат старите стойности.

 

Иначе вероятно може да се направи, но проблема не е дали може, а дали трябва да се правят подобни щуротии...

 

Ти си знаеш де. Колата си е твоя.

 

Сами - вероятно има канал за адаптация на стойността. Сигурно през VAG/инструменти има някъде 32768 +-, абе знаеш как е. Това е добрия вариант, лошия е да са шибнали един резистор да го "натъманят". Ама нека да не мислим лошото, може пък хората наистина да специалисти и ние да не сме прави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pmirchev от части си прав. Най-правилно е да се нарича Чуствителен Елемент, за руснаците е датчик, за американците е сензор. В БГ се използват и трите, като докато следвах ни намаляха с 1 оценката, ако не използваме ЧЕ.

Сигнал с 0 и 1 само, на английски e digital, но на български се използва дискретен.

 

А автопроизводителите не използват унифицирани сигнали. От сервиза най-вероятно просто са изключили отчитането на нивото на маслото. Цецо, мисля че се бъркаш. Червената лампа е от едни датичици (защото са два), а жълтата е от съвсем отделен датчик и няма общо с ниско налягане на маслото.

 

edit!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за какво е тая жълта ламба? Нали е баш за ниво на маслото??? То се следи когато колата е в покой.

 

Червената е за налягане. Тя действа след като е запален мотора.

 

Иначе си прав, че може и да бъркам в разсъжденията. Аз го гледам като за аналогов датчик, ама той може и да е ключов/прагов/дискретен/тригерен - не съм го разглеждал точно на тая кола как е. И как се блокира в компютъра. Датчика може да е аналогов или цифров, или дискртен или даже да си има контролер вътре и да бръмчи по кан-а .... това няма значение в случая. Тоя датичк си има функция и блокирането и не е решение на проблема. От там насетне всеки сам си решава дали това решение го устройва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз се обърках. Ниско налягане исках да напиша. Дискретен сиганал е. На Фабиите схемата е плюс 12V, датчика и проводника влиза в таблото директно. А самото табло решава дали да светне диода с червена светлина или жълта. Ниското налягане се чете по комуникация от ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата с конкретния проблем, явно си е намерил решение, та темата вече можем да си ползваме да си обогатяваме познанията.

 

На теб това ти е хляба, а на нас дъвка, знаеш как е, намираме се на приказка. :)

 

Дали пък "вълшебната калибрация" не се прави така:

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nt_Cluster

 

Канал 38, това е за О2, ама може и на О1 да има нещо от сорта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.