Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на гориво на празен ход - литри на час


hijacker

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

преди време с мой колега от мерцедес форума разсъждавахме на темата разход на двигатели на различните коли на час и по-конкретно колко време може да работи на празен ход една кола с един резервоар гориво.

 

От негова страна дойдоха идеите кое как да се смята, но тъй като не можем да достигнем до точните резултати, които производителите обявяват решихме да публикуваме разсъжденията си с цел някой по-запознат да намери грешката и да получим правилното уравнение с верните стойности.

 

Смятаме за 1.9 тди дизелов мотор, 2.3 атмосферен бензин, всички 4 цилиндрови, загрели в работна температура. И така ето какво правим:

 

1900см3 обем на двигателя

за един оборот на мотора палят 2 цилиндъра, обема става на половина:

1900/2 = 950 см3 - смес от дизел и въздух за 1 оборот на двигателя.

950см3 = 0.95 литра - преобразуваме в литри

След това търсим за 60 минути колко литра прекарва мотора като вземаме оборотите на минута: 850:

 

0.95 * 850 = 807.50 литра за минута

807.50 литра * 60 минути = 48450.00 литра смес за 1 час

От литри преминаваме в кубични метри: 48.45 м3 на час. ( 1000литра = 1 кубичен метър )

 

Превключваме от кубични метри в килограми като смятаме при температура от 50 градуса (преди да се вкара въздуха се затопля от горещия мотор) и влажност на въздуха 10% на морското равнище, коефициент: 1.084кг/м3

48.45 * 1.084 = 52.51980 килограма смес / час

 

За дизела вземаме 1:80 съотношение нафта към въздух в килограми на празен ход, тук може да се варира? В разни сайтове пишат за сътоношение 1:160 на съвременни дизелови мотори...

 

Делим 52.51980/81 = 0.64839259259259259259 кг е 1 част от тези килограми (1:80 съотношението).

 

Остава да преобразуваме от килограми в литри дизеловото гориво и получаваме крайния резултат за 1 час, като изолзваме за плътност на дизела 0.832 кг/л, тук пак зависи температурата му:

 

0.65 / 0.832 = 0.78 литра дизел на час.

 

Но за този 1.9тди мотор борд компютъра с изключени вентилатори, фарове и климатик показва 0.5 литра/час.

 

При 55 литра резервоар това прави

55/0.78 = 70 часа

и съответно

55/0.5 = 110 часа

 

Разликата е доста съществена...

 

При бензинка, 2300см3, 4 цилиндъра, атмосферна, тук само сметките, че стана доста изписаното, има само някой разлики от дизела:

 

2300 / 2 = 1150 см3 / оборот

1.150 литра след преобразуването

667 обороти/мин на празен ход при бензиновия мотор:

1.150 * 667 = 767.050 литра / мин

767 * 60 = 46020 литра/час

 

Но тъй като мотора на празен ход е ограничен от дебитомера, се създава обратно налягане - вакуум. При това положение с ламинарен поток имаме следното уравнение:

корен квадратен от налягането навън и това вътре в колектора(вакуум 0.5 бара), като формулка: sqrt(p1/p2), sqrt(1/0.5) = 1.414

 

46020/1.414 = 32545.96 литра на час

 

в кубични метри стават 32.546 м3

в килограми: 32.546*1.084 = 35.279864 кг / час

 

За идеалното горене на бензиновата смес ни трябва 14.7 порции въздух към 1 порция бензин, съотношението става 14.7:1

35.28/15.7 = 2.25 кг

плътността на бензина е 0.77кг/литър съответно:

2.25/0.77 = 2.92 литра/час

Тоест резервоара от 55 литра ще замине за:

55/2.92 = 18.83 часа работа ...

 

Това са почти 3 литра/час за бензинка с 2300см3 мотор. Молим, ако някой хване пропуск да пише и да коригира горните изчисления.

 

Поздрави!

-Николай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам по-лесно.

Борд компютърът показва 0,7 л/час. Ако в резервоара има 60 литра - делим 60 на 0,7 и получаваме 85,7 часа.

 

Поздрави!

- димон

smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам по-лесно.

Борд компютърът показва 0,7 л/час. Ако в резервоара има 60 литра - делим 60 на 0,7 и получаваме 85,7 часа.

 

Поздрави!

- димон

smile001

Здравей, браво на теб, тук се пита как можем да достигнем до тази стойност, която борд компютърът ти дава на екрана... и да разберем дали е реалистична или оптимистична ;-)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 200 лева кеш мъни съм готов да проведа експеримента с 1.6 мпи. тогава на база кубатура, околна температура и позиция на Марс спрямо Сатурн ще можеш да си делиш и вадиш, колкото си искаш, за да достигнеш някакво интересно число, което надали някой го интересува

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,защо не монтираш на горивопровода към двигателя един чешмян водомер и часовник,които да сработват в синхрон при празен ход.

Виждам,че в изчисленията те бива.Лесно ще преобразуваш кубиците изразходено гориво за дадено време в други мерни единици. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Това са почти 3 литра/час за бензинка с 2300см3 мотор. Молим, ако някой хване пропуск да пише и да коригира горните изчисления.

 

Поздрави!

-Николай

Корекция: При 2,3 8V бензин на Мерцедес 190 разходът на място е под 2л/ч - моят ми даваше около 1,89-1,96. Това е засичане при палене на загрял мотор. При студен старт дава с около 0,2л/ч отгоре. И това е без сложни (неразбираеми за простите люде) формули - догоре на 300м. от вкъщи и пак догоре след 2 часа работа на място. М/у другото на база тези зареждания спечелих бас за 2х2л. Каменица - облогът беше дали на празен ход ще харчи под 4 или над 4л/ч. smile027

Поздрави Чавдар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да смятате и каквито и уреди да използувате, било борд компютри или каквито и да са други- всичко това са изчислени, ориентировъчни показания. Какви са отклоненията им- никой не знае. Какви са отклоненията от математиката до фактическия разход- също. Реалният е само един. В съд с определено количество гориво, може и 1 л. пъхате сондите от резервоара, палите, мотора работи докато угасне и резултата се оказва гарантирано точен. И това при определени климатични условия, като температура, влажност, надморско равнище, качество на горивото, октаново и цетаново число, добавки за горене и ... по-добре наливай пък колкото повече толкова повече- сметките на 2 на 3 на бензиностанцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги правя Евала на будни и мислещи хора!

Който му е чуждо и безинтересно, не коментира :) !

Поздрави!

Тодор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за мозъчния труд!

 

Иначе то доказателствения тест е лесен, както каза Lorgus - до горе, 2-3 часа на място и пак до горе. Ама с туба и фуния, че на колонката "до горе" е относително понятие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно разхода на празен ход - вчера/днеска (че се събрахме вчера, а се разделихме днес :lol: ) на Пепи pepino Голф-а показа на таблото 0,4л/ч на празен ход (0,5 с климатроник) - незнам колко лъже компютъра, ама най-приятелски му завидях smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу толкова показва и Мица (с клима е 0.6). Имам основания да и вярвам smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе, уж комън рейла по-нов, по-икономичен, а пък на мен на празен ход ми показва 0.5-0.6 а с климата се качва с 2 десети - 0.7-0.8 Не се кефя нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Оги" е много прав - еталонното мерене се прави по този начин - вземат еталонен съд разграфен и мериш за 1 час колко гориво ще се консумира, може и пропорционално за 15 мин.

Ние така правим сертификати на големи турбинни двигатели.

Не съм сигурен за 1,9, но на 2,0 ТДИ на празен ход работи и АГР-а - което ти променя сместа и от там дозирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2 ката климатика е нещо като механичен инвертор, т.е. Може и почти нищо да не харчи, ако и да е пуснат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно е и дюзите в какво състояние са, до голяма степен от тях зависи разхода на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Загледах ги сметките - и са верни.

Като и показанията на бордкомпа - също са верни.

А и това за дюзите - и то трябва да се има предвид.... Защото и то е така.

Само да не изгорите сега цял резервоар - та да се убедите във всичкото това! :mrgreen:

И какъв е изводът - и при празен ход дизелакът си е жива далавера! :smt017

А интересно, на газ колко ли ще изпука бензиновия мотор? И за колко ще стигне?

Тъй че колеги - казвайте вашите сметки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.