Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Кажете от какво и защо , когато мотора е студен и го изфорсирам при 4  5 хил оборота , налягането на маслото се повишава и масленния филтър избива . Да уточня , че съм  със маслоприемник от 120+ картер , и вече съм със трети пореден филтър.

  • Отговори 254
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda 130LR/h

    87

  • fulcrum

    55

  • joro-120L

    21

  • SKODA 105 RS

    19

Най-много писали в темата

Публикувано (Редактирано)

Провери дали редукционния клaпaн на налягането на мaслото си върши коректно работата - явно не.Една съчмa с пружинa е и трябва да ограничава налягането до към 4 бара.Явно е зaлепнaлa или пружинaтa е по-твърда и не рaзтовaрвa достатъчно.

Редактирано от lent
Публикувано

Редукционният клапан е единият заподозрян, но когато маслото е студено, дори и с максимално отворен клапан си мисля, че е възможно налягането да е по-високо. (предполагам)

А какво масло си сипал?

А какъв филтър слагаш? Когато маслото е студено, трудно минава през филтъра, налягането се качва и във филтъра се отваря байпасен клапан за да не спре мазането. Така че филтърът също може да е причина. По-добре е филтърът да е по-голям физически - има по-голяма площ на филтриращия елемент и нуждата от отваряне на байпасния клапан намалява. Мога да ти препоръчам Bosch 0451103170 - доста голям е.

Публикувано

Кажете от какво и защо , когато мотора е студен и го изфорсирам при 4  5 хил оборота , налягането на маслото се повишава и масленния филтър избива .

 

Избива, когато е студен, защото няма време да загрее. И аз съм на мнението на lent.

п.п. пука филтъра, или избива от гуменото уплътнение?

Публикувано (Редактирано)

Проблема е отстранен с избиването на маслото. Грешката е моя , защото съм сложил маслоприемник без редукционен клапан( от естел 1 , на който клапана е завит на блока). Смених го и работата е ок , но не съвсем заради това , че като е загрят мотора лампата за маслото премигва на празен ход , дори при студен мотор работи две три сек. и тогава изгася. Карам с CASTROL 10 W 40. А другият проблем е , адски прекъсване при всякакви обороти , повече във викоките . Смених свещи , карбуратор , палец , капачка, дори и сложих делко с чукче и продължава да прекъсва. Кабелите не съм бутал защото нямам други.Направо ме хваща яд с тия проблеми.

Редактирано от Skoda 130LR/h
Публикувано

Прекъсва ти от клапан на някой цилиндър или най лошото  е разтегната верига. Маслото 10 W 40  ти е малко рядко  , титуляра е 15 W 40

а най добре с полусинтетична компонента 15 W 50.

Публикувано (Редактирано)

Клапаните ги оставих нарочно на 0,30 и от както подкарах мотора не съм ги пипал имам около 300 км може и повече. П.п. когато е студена не се усеща пркъсване само да мине 500м и започва

Редактирано от Skoda 130LR/h
Публикувано

Имам спомен , че 136Х върви със 12 +/- 2 гр. аванс и другото - за какво ще слагаш бърз вал ако ще оставяш лабави клапаните ... напраи си ги по книга 0.20/0.25 или 0.20/0.20 (не знам с какви пръти си) и си регулирай сместа ... между другото в събота си карах Фаворита с откъснато средно гърне и беше пълен покойник (вдига шум и седи на едно място) , сложих си ново гърне и колата тръгна (въпреки , че плаче и за задно , че е запушено от сажди вече) не знам каква връзка имат кюнците с вървенето.

Публикувано

Имам спомен , че 136Х върви със 12 +/- 2 гр. аванс и другото - за какво ще слагаш бърз вал ако ще оставяш лабави клапаните ... напраи си ги по книга 0.20/0.25 или 0.20/0.20 (не знам с какви пръти си) и си регулирай сместа ... между другото в събота си карах Фаворита с откъснато средно гърне и беше пълен покойник (вдига шум и седи на едно място) , сложих си ново гърне и колата тръгна (въпреки , че плаче и за задно , че е запушено от сажди вече) не знам каква връзка имат кюнците с вървенето.

Толкова е , направи ги 0 ,20 /0,20    ,  781.136X е със нормални пружини , не е нужно корави като за спортен 280 вал

Публикувано

На 12 градуса статичен аванс е . Карах го само по колектор , вярвай ми хич го няма. Сложих аупуха от мотор и имаше осезаема разлика. А иначе напоследък , явно защото се напасват сегментите започва доста да дърпа. А си мисля дали не прекъсва заради бензина . преди карах с екто 95 и сякаш нямаше проблеми.

Публикувано

На 12 градуса статичен аванс е . Карах го само по колектор , вярвай ми хич го няма. Сложих аупуха от мотор и имаше осезаема разлика. А иначе напоследък , явно защото се напасват сегментите започва доста да дърпа. А си мисля дали не прекъсва заради бензина . преди карах с екто 95 и сякаш нямаше проблеми.В

Всички шкодови сгъстени мотори с X  в означението си -  и този дето се монтира в 110 R Купе , и 742.12X ( за 120 LS/GLS , Гарде) , и 781.136X 

се карат с високооктанов оловен 96 ( в доброто старо време B) ) или безоловен 98 сега.

Публикувано

Проблема се оказа от кабелите . Подмених кабелите с други и стана много добре , само ще си върна комутатора и безконтакното делко.

Публикувано (Редактирано)

карам със 100 октана на шел обаче има детонации мотора. Може ли да си купя някаква добавка за намаляване на детонациите?  И от какво се получават тези детонации ? А този метанол може ли да се сложи на 781 мотора? П.п. Мисля си за това .. http://www.prospeed.bg/bg/product/4983

Редактирано от Skoda 130LR/h
Публикувано

Карай със макс моушън 100 на ОМВ ;)

Публикувано

 ..... И от какво се получават тези детонации ?.....

 

От много аванс.

Публикувано

е 12 градуса е аванса

Публикувано

Не ти е проблем аванса , бензина е калпав ... до колкото помня някакъв бизнесмен беше пращал бензини от наще хубави бензиностанции и най-силния се беше оказал 93 октана ... или забърквай смески с октан коректор , или си търси нещо от рейсърите ... до колкото съм чел 136Х мрази ниско октанови горива.

Публикувано (Редактирано)

И, като е калпав бензина/което е съмнително/, значи трябва да върне аванса.

п.п. По памет си цитирал, че е 12+/-2. Нищо не пречи да пробва на 10 как ще бъде, вместо да се набутва и забърква разни смеси.

Редактирано от joro-120L
Публикувано

На 10 няма детонации ама не се стряска толкос :)

Публикувано (Редактирано)

Какво имаш предвид под понятието "10 грaдусa аванс"?В предвaрение или зaкъснение сa тези 10 градуса?Предполaгaм използвaш стробоскоп ?Щото ако си на зaкъснение винаги ще чука и ще имаш детонaции.

Редактирано от lent
Публикувано (Редактирано)

Предварение, аванс и изпреварване на запалването е едно и също. Детонации се получават, когато е дадено повече предварение от това, което е препоръчано от производителя, или при използването на по-нискооктанов бензин от предписания.

 

На 10 няма детонации ама не се стряска толкос :)

Пробвай на 11

 

п.п. Няма ли някой, който да отвори книгата за 136 мАтора и да удари по масата: "толкова е изпреварването на запалването, с такъв бензин трябва да се кара" или ще разчитаме само на спомени.....

Редактирано от joro-120L
Публикувано (Редактирано)

 

 

 

Пробвай на 11

 

п.п. Няма ли някой, който да отвори книгата за 136 мАтора и да удари по масата: "толкова е изпреварването на запалването, с такъв бензин трябва да се кара" или ще разчитаме само на спомени.....

 

Ето удрям - 12 градуса и 98 октана .Ама карам и на газ. :D

 

Има малка подробност обаче - Ванко , колко шлайфахте тиквата.

При тази операция аванса се мести , толкова повече , колкото повече е шлайфана . Последно 135 мотор с вдлъбнати бутала ли сложи?

 

п.п. Ахаа , сега видях в темата  - 135. Той търпи  повече шлайф заради вдлъбнатите бутала и те са една своеобразна клапанна защита

Но обема на резултантната горивна камера е по голям в сравнение със 136 мотор при еднакво отнемане на материал и от двете глави.

Редактирано от fulcrum
Публикувано

Главата е с 1,6 мм шлайф с нормална гарнитура.

Публикувано

Главата е с 1,6 мм шлайф с нормална гарнитура.

Значи очакваното - може и да не си точно на 12 градуса , все пак си проект , а не реален 136 X. :)

Публикувано

А стробоскопа може ли да покаже дори и със остъргана кратуна , на колко е реално статичния аванс ?!

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.