Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

 За аеродинамиката Сами е прав, аз съм с комби и се усеща повече страничният вятър

 

Павка, Сами може и да е прав, ама ти не си. За това колко е аеродинамичен един автомобил се мери челното му съпротивление, а не страничния вятър. Това ще важи, ако се движиш с вратите напред. ;)

Идеалната аеродинамична форма е капковидната. И колкото един автомобил прилича на нея, толкова е по-аеродинамичен.

Извинявам се, че не е по темата.

  • Отговори 427
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • vp81

    32

  • bega4kata

    31

  • angel40

    29

  • mordo

    26

Най-много писали в темата

Публикувано

ОК, нямах предвид коефициента на аеродинамично съпротивление :) Със скорост 180+ просто в комбито повече се усеща така нареченият crosswind

Публикувано

Ами нали щото говорим за аеродинамика, та затова :)

Нормално е да усещаш повече страничния вятър от седана заради по голямата площ, най вече във височина на комбито.

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Да споделя едно впечатление, понеже съм негативно изненадан.

 

Уикенда разхождах малката в центъра и на тротоара пред нас спря един Рапид - черен, алуминиеви джанти, хром. Викам я да погледна интериора - някакво светло изпълнение, МР3, копчета на волана. Явно беше с някакво по-високо изпълнение, примерно Elegance, Edition? Както и да е подминах го и разбира се се обърнах пак да го видя и познайте - вземи тия барабани отзад! Просто ми стана странно как може този  автомобил да няма 4 дискови спирачки :eusa_naughty:

Публикувано

То дали ще са барабани или дискове все тая , нали винаги работят със закъснение от предните т.е. ако не си спортист почти винаги ще си спираш само на предни спирачки .

Публикувано

Гена, не стои добре на кола за 30+ хил. лв. според мен :)

Публикувано

Не мисля , че е направено с цел да се ощети клиента в крайна сметка това не е бегачка , а обикновен семеен автомобил от градски тип (Сити го на стероиди) , пък и нали трябва да се остави и малко поле за действие на собственика за в бъдеще ;)

П.П. Аз лично не съм фен на задните дискове на ВАГ :sorry:

Публикувано

Гена, всъщност в повечето случаи вносителя ги поръчва така, запазвайки дисковите задни спирачки серийно само за по-мощните двигатели. Пести се от всевъзможни неща  ;)

Публикувано

Гена, не стои добре на кола за 30+ хил. лв. според мен :)

Стига да не е най-мощния бензин (а тя не е, защото той е с дискови отзад) или дизел - едва ли е 30+ хиляди, та и заради това се случват такива работи. Иначе колата спира идеално и с барабаните, защото е лекичка предполагам.

Що се касае до негативи - моят дзвер тез дни ми гори 11 градско (4 километрови курсове на студен двигател, средна скорост 10-11 км/час - какво се случи тази есен с този трафик в Сф не знам :o )

Публикувано

Да споделя едно впечатление, понеже съм негативно изненадан.

 

Уикенда разхождах малката в центъра и на тротоара пред нас спря един Рапид - черен, алуминиеви джанти, хром. Викам я да погледна интериора - някакво светло изпълнение, МР3, копчета на волана. Явно беше с някакво по-високо изпълнение, примерно Elegance, Edition? Както и да е подминах го и разбира се се обърнах пак да го видя и познайте - вземи тия барабани отзад! Просто ми стана странно как може този  автомобил да няма 4 дискови спирачки :eusa_naughty:

 

 

Гена, не стои добре на кола за 30+ хил. лв. според мен :)

   PUF-PAF, без да се обиждаш, но разсъждаваш като мой познат благоевградски бек.  :) "Аууу, ауууу, слезни да видиш! Аууу, как може 2014-та година да има кола със задни барабанни спирачки!". И седя и му се чудя на акъла..... Изпълняват ли спирачките функцията си? Определено. 1,6 CR DSG7 - спира отлично. Ако исках да съм ФЙЕШЪН - определено нямаше да купя Рапид, нито коя да е шкода. Но визията не кара колата, нали? Другият месец сменям летните гуми със зимни на железни джанти. Знаеш ли колко ме интересува, че не стои "добре"? Мога да сложа лятото 17" джанти - стои "отлично", ама вътре не е добре возията, все едно съм в на дядо каручката. 

   Прав е Гената, като казва, че клиентите не са ощетени. Аз лично не се чувствам ощетен. За 32680 лева получих точно това, което очаквах. 

   И тъй като мисля, разсъждаваме не по темата, за онези от четящите, които желаят да имат повече информация относно Рапид-а и конкретно Спейсбек - спирачна система е добра. При рязко натискане на педала на спирачката колата запазва траекторията си (въпреки задните барабани ^_^ ). 

   Поздрави.

Публикувано

Барабани/дискове - спират еднакво, просто си пазят глезотийката за по високото ниво/двигател.

Аз като видях че ръчната при дисковите спирачки е жило, което опъва накладките на диска се отказах от мисълта за конверсията към задни дискове на Фабията. Просто ако се търси оптималното се взима BMW.

Публикувано

Баси. Явно е в мен проблемът, защото почти не съм написал мнение в този форум без някой да скочи в глуха защита или да предизвика на дуел, или просто да ми бъде изтрит поста.

Публикувано

Барабани/дискове - спират еднакво, просто си пазят глезотийката за по високото ниво/двигател.

Аз като видях че ръчната при дисковите спирачки е жило, което опъва накладките на диска се отказах от мисълта за конверсията към задни дискове на Фабията. Просто ако се търси оптималното се взима BMW.

Колега,с какво да са,с въздух ли :D .То и на бмв-тат ти са с жило.Тези с ел.ръчна имат електромотор,който движи цилиндърчето и се бави обикновено.Така,че не готино да е без жило ръчната!!!!

Публикувано

Баси. Явно е в мен проблемът, защото почти не съм написал мнение в този форум без някой да скочи в глуха защита или да предизвика на дуел, или просто да ми бъде изтрит поста.

Вярно си лош. Не влизам в дуел с тебе, защото не си ми в категорията "петел". :D Явно си по-тънкообиден и от мене. :tongue_1:

Публикувано

Колега,с какво да са,с въздух ли :D .То и на бмв-тат ти са с жило.Тези с ел.ръчна имат електромотор,който движи цилиндърчето и се бави обикновено.Така,че не готино да е без жило ръчната!!!!

Проблемът не е в жилото, а в технологията, която се изразява в това, че жилото задвижва накладките на диска. На BMW, на Opel и много др. ръчната спирачка е барабанна, независима от диска, т.е. имаш и барабани и дискове отзад, всъщност е барабан с диск -  две в едно.

 

Според мен при VW разликата в диск/барабан е чист маркетинг.

Ако на някой му се занимава може да провери колко струват нови комплекти барабани с накладки и дискове с накладки, както и цената на съответните хидроцилиндърчета.

Публикувано

Като е независима е още по-зле.Защото накладките са малки и неефективни.Акъл на инженерите от ВАГ-като най големия проидводител в европа ,не е резонно да им се дава много.

Когато ръчната е в барабанче отделно,много често и бързо се поврежда,защото няма вентилация-затворено е, и ръждясва.Сега ще питаш не се ли получава същото при ВАГ с барабани-отговарям ти НЕ -защото тя се използва постоянно при движението на колата и се излъсква,движи,изсушава и т.н.

Точно пък БМВ и Опел да се дават като връх за пример на автомобили.... ;)

Публикувано

Баси. Явно е в мен проблемът, защото почти не съм написал мнение в този форум без някой да скочи в глуха защита или да предизвика на дуел, или просто да ми бъде изтрит поста.

Не колега. Аз не противореча на това, което казваш, а точно обратното. Голяма част от спесификациите на Рапид са под 30 000 и поради тази причина се срещат такива неща. На мен не ми пречи, защото съм приел, че при спестени около 5 бона от Октавиа е нормално да има такива особености. А колата иначе спира много добре и на лаик като мен ми е все едно при това положение какво са турили отзад.

Публикувано

Като е независима е още по-зле.Защото накладките са малки и неефективни.Акъл на инженерите от ВАГ-като най големия проидводител в европа ,не е резонно да им се дава много.

Когато ръчната е в барабанче отделно,много често и бързо се поврежда,защото няма вентилация-затворено е, и ръждясва.Сега ще питаш не се ли получава същото при ВАГ с барабани-отговарям ти НЕ -защото тя се използва постоянно при движението на колата и се излъсква,движи,изсушава и т.н.

Точно пък БМВ и Опел да се дават като връх за пример на автомобили.... ;)

Написал си голяма глупост. Явно изобщо си нямаш понятие от машиностроене. Не на една или две Шкоди са блокирали барабаните. Питай патилата. А барабана на BMW е малък, защото е паркинг спирачка. Всичко се изчислява според натоварването.

Шкода не е на нивото на BMW, нито на Opel. Дори не е на нивото на VW и знаете много добре защо е така.

Публикувано

Добре,г-н машиностроител.

Публикувано

Ей така от нищо почват проблемите и идват БАН-овете ........  :D

Публикувано

Явно е опелджия момчето какво да го правиш...

Публикувано

Барабани или дискове, на такъв клас кола със сигурност няма значение. Едната ми октавия е с барабани отзад и не мога да намеря нищо смущаващо при спирането и. Във всеки случай едни хубави гуми имат в пъти по-голямо значение за спирането от това дали отзад е на барабани при тия коне и купе.

 

А че седят грозно - даже много грозно е, спор няма. И го разбирам колегата, това е кола за 30+ к лева, баси можеха да не ги пестят. Аз дето не се вглеждам много във външния вид се дразня, а какво остава за хора дето го правят.

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Написал си голяма глупост. Явно изобщо си нямаш понятие от машиностроене. Не на една или две Шкоди са блокирали барабаните. Питай патилата. А барабана на BMW е малък, защото е паркинг спирачка. Всичко се изчислява според натоварването.

Шкода не е на нивото на BMW, нито на Opel. Дори не е на нивото на VW и знаете много добре защо е така.

 

Малко е офтопик , колега, но отделната паркинг спирачка не е панацея. Има я наистина в задноприводните опели и рядко в стари предноприводни. Капризна е и иска честа употреба за да работи. Оставиш ли я вътре всичко ръждясва и започва да работи незадоволинтелно. Аз моята преди години си я рециклирах напълно – всичко ново, всички повърхности намазани с медна паста и т.н. И сега пак не работи като хората (слабо усилие, голяма разлика ляво дясно). То аз и не я ползвам. Тези които използват основната дискова спирачка и за паркинг също си имат своите болести. Клеясва и блокира механизма в спирачния апарат, та се налага да легнеш и да млатнеш с чука да освободи ръчната. Но става въпрос за стари кошници и не е по темата.

Иначе няма спор, че дисковата спирачка е по-ефективна и издържа на по голямо натоварване. При барабанните е много важно да работи механизма за поддържане на постоянна минимална хлабина между накладката и барабана, защото без това условие почти не спира, или спира много късно. Този проблем при дисковите го няма – там хлабината си е кажи-речи нула.

А, още нещо – дисковата по ме кефи, защото мога да си погледна колко феродо е останало през джатата :P .

Но както казаха по горе – в този клас все тая какво е отзад. Няма да се учудя, ако за да подбият още цената не шибнат барабани и отпред :D .

Редактирано от Двигателист
Публикувано

При бюджетен автомобил, барабаните са по-скоро предимство, отколкото недостатък, защото имат доста по-голям

живот от дисковете. Все пак се гони и цена на последващо обслужване.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.