Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проект: Mean Green


siromaha

Recommended Posts

"Имало едно време една стокова, оСтровно зелена :) Октавия, 19 TDI-PD, 105 коня.
Станала Октавийката на 100 хил. км и на собствникът й почнали да му бръмчат мухи, винарки и други насекоми в главата.
Почнало да не го свърта, да отваря форума по 100 пъти на ден, да точи лиги по снимките на други Октавии (на големите батковци) и решил, че е време да стане истински мъж..."
 
Иначе казано... почна се и до колкото виждам... път назад няма! :)

И понеже е хубаво да има план, ще започна със амбициозен checklist, който се надявам да изпълня до към края на другата година:

1. bega4kata chip tuning - фаза 1, 105 => ~130 к.с., без механични подобрения - готово - 06.09.2013

 

2. Спортен филтър K&N - готово - 01.11.2013

 

3. Подмяна на маховик и съединител - план за поставяне на едномасов маховик, който да се справи със 170+ к.с.

 

4. Премахване на катализатор - план за поставяне на резонатор (с колебания) или само изтърбушване на стария

 

5. Подмяна на окачване - план за поставяне на регулируемо окачване (с колебания) или спортно окачване

 

7. bega4kata chip tuning - фаза 2 - план:

    - chip tuning - 170+ к.с.

    - изолиране на AGR

    - GUNTER Hybrid Turbo

    - нови турбо пътища

 

8. Боядисване на черни пластмасови елементи

 

9. Нови джанти и гуми (летни) - колебание м/у 16'' и 17''

 

10. Обезшумяване

 

11. Кожен волан и скоростен лост

 

12. ...

 

 

Задачата няма да е лека (поне за мен, понеже нищо не разбирам) и ще се радвам на мнения, препоръки и насоки.

Редактирано от siromaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 157
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • siromaha

    59

  • bega4kata

    18

  • masterOne

    15

  • Цецо75

    15

Най-много писали в темата

Ето и снимки от филтъра. Почвам скромно, скромно, но се надявам скоро да се похваля с по-сериозни постижения.

Ефект след слагането има (дори и малък) и се усеща основно в по-ниските обороти.

 

photo%25201.JPG

 

photo%25202.JPG

 

photo%25203.JPG

 

BTW... има ли как да ъплоудвам снимки директно във форума? Търсих, но не намерих, а явно пощата (форумната) на Юли е пълна, щото не можах да му пратя съобщение

Редактирано от siromaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично искам да я лъснеш и да качиш снимчици и чакам да видя развитие по проекта ! :)

 

А джантите да са 17'' :)

И аз :PDT_Armataz_07:

Трябва да стане ниска лъскарка.

-айбах и 17-ки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за колата и желанието ти за развитие на проект. Аз само ще добавя една точка към горният ти списък ама тя е доста важна и не я подценявай, особено след вдигането на конете.

 

- Ъпгрейд на спирачките! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления и успех с бъдещите планове по колата!

 

Ако мога да дам един съвет: Не се занимавай с регулируемо окачване! Виж на Маджо Билщайна?

 

Очакваме продължението в снимков матрИал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А такааа :) е това е добър старт на темата. 17''-ките и мен ме влекат, но ще е на пролет.
 

@roodnb - ти поне си ми близо и ще си eye-witness ;) 

 

@Самито - ти не ми пускай още мухи, ми вземи да ми кажеш колко от нещата мога да направя при теб наведнъж и на добра цена. Не, че не ми харесва Варна, ама много път до там. По-добре да взема отпуск 2-3 дни и каквото може - накуп.

 

@masterOne - и мен ме човърка темата със спирачките, но ми се ще зимата да си карам с 15-ки, а ако сложа нещо по-голямо, няма да се събере май?

 

@BlackPearl - на Маджо окачването ми хареса доста. До колкото разбрах и той е с Pro Kit? Гледам, но не мога да намеря от къде да го купя тук в БГ. Ако някой има идея - да сподели.

 

@Цецо - за другата среща ще съм подготвен с въпроси :)

 

Като цяло мисля да започна с маховика, защото определено в момента са му много дори и тези 130 к.с. В ниските обороти, ако подам повечко газ, почва да прескача и да тресе.

Та... кажете, ако имате идея каква марка и модел маховик и съединител са съвместими със мойта машина. Идеята е да може да се справят и със следващия ъпгрейд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло мисля да започна с маховика, защото определено в момента са му много дори и тези 130 к.с. В ниските обороти, ако подам повечко газ, почва да прескача и да тресе.

Та... кажете, ако имате идея каква марка и модел маховик и съединител са съвместими със мойта машина. Идеята е да може да се справят и със следващия ъпгрейд.

 

Стандартния заводски "кит" за бедни е - маховик от 1Z, ABF или G60 (037 105 273C) с неговите си болтове ( от моргата ) и комплект съединител за VR6 на Закс или Люк. Люка в БГ е ненормално скъп (поне така беше аз като купувах), аз си го взех от Англия. Закса е горе долу на едни пари там и тук. Според английските форуми това държи здраво и на 500Нм, така че ще ти задоволи нагона в началото :)

 

Но плътния маховик трака (ромолят скоростите). Имай го предвид. Но нямаш голям избор така или иначе. 5 скоростната кутия е наказана в това отношение. За 6-степенната си има истински подсилен комплект на Закс, докато за нас - тц. Може би вариант да не трака е да се сложи керамика или някакъв подсилен диск без пружини и двуделен стандартен маховик. Ама там говорим за много повече пари, а и незнам дали крайния резултат ще е добър.

 

 

Незнам каква ти е крайната цел, но за 170+ коня освен турбина ще ти трябват други дюзи, друг МАП сензор. Освен ако Сами не е измислил как да изтиска някой и друг милиграм в повече от заводските дюзи, но за това - ще се консултираш с него.

 

Тоя филтър аз лично не мисля, че ще ти помогне много при твоя сетъп. Тези пари аз бих ги изхарчил за бустметър, задължителен е!

 

Едит:

Относно съединителя, сега видях това :

 

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/sachs-sre-performance-clutch-disc-for-5-speed-02j-dual-mass-flywheel.html

 

285 либри на мен ще ми стигнат (това са около 390 нютона), ама цената е бррррр.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайната цел е 170-180 коня, ежедневна кола, която да става за градско шофиране и да е комфортна (до колкото това е възможно). Нямам за цел състезания, мерене на полови органи и т.н. :)

 

За дюзите вече сме говорили със Сами... просто бях забравил за тях. Може би ще трябват нови.

 

Цецо... трябва да се видим с теб и да поговорим на дълго и широко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност Мап може и да не трябва нов, ако не се лъжа 170 коня са точно на границата на 1.5 бара налягане. Малко е на кантар, при мен около 160 коня са 1.4-1.5. Сами ще каже, колко точно въздух ти трябва.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо... кажи кога ще се видим!

 

@Сами... като заговорихме за турбо... Един приятел има 2 броя турбини от Q7 4.2 TDI и може да ми ги даде на добра цена... може ли да се използват (едната естествено :)) за мойта шкода (дано не е безумно тъп въпроса)?

Редактирано от siromaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

@masterOne - и мен ме човърка темата със спирачките, но ми се ще зимата да си карам с 15-ки, а ако сложа нещо по-голямо, няма да се събере май?

 

@BlackPearl - на Маджо окачването ми хареса доста. До колкото разбрах и той е с Pro Kit? Гледам, но не мога да намеря от къде да го купя тук в БГ. Ако някой има идея - да сподели.

 

 

За да караш с 15-ки, макса е 288мм диск отпред! Сега едва ли си с такива. Вече за 312 мм минаваш на 16-ки.

Окачването ми е В12 pro kit, може да видиш в проекта ми. Поръчано е през E-bay.http://performance-suspension-eibach.shptron.com/p/pro-system-pro-kit-springs-pro-damper-shocks-27

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да ползваш турбото от 4.2.

Маджо,при него е доста по-трудно преминаването към 312.

Той е с 280 и друг шенкел,главина,амортисьор,карета.

Малко нерентабилно става да тунинговаш 105-ка над 150-160коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говоря за 288 и нещо за задните ако може да измисли :) На този етап не му трябват 312мм

За окачването, най-рентабилно за тези коне е само пружини Ейбах, по-твърди тампони по носачите и ниски 17-ки

Редактирано от masterOne
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Той е с 280 и друг шенкел,главина,амортисьор,карета.

Малко нерентабилно става да тунинговаш 105-ка над 150-160коня.

 

:fool:  ей, вярно че така беше! Той Любомиров за това се отказа да минава от 280 към 288, щото трябваше да сменя, шенкели, главини, амортисьори и карета. Освен това ще му трябват и други апарати+супорти и предпазните ламарини. И цялата инвестиция за 288 не си струва, по-добре на 312, ако ще се захваща изобщо. 

Кофти! А тези спирачки ще му малеят ако се засилва повечко.

Редактирано от masterOne
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, не ме обезкоръжавайте де :) Лошите новини лека-полека...
Така или иначе дисковете вървят към смяна... не е ли вариант да сложа примерно перфорирани/нарязани дискове и по-качествени накладки и да си остана със същия размер?

Чета, че се отразява сериозно на спирането и единствения недостатък е по-честата смяна на накладки...

 

Иначе... не съм чак състезател, или поне не съм неразумен. Важно ми е да имам мощност в резерв, за да знам, че мога да разчитам на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с "рязани" и 5мин по-стегнато (така да го кажем) каране и педала омеква, а в купето замирисва на феродо  :sorry: За спортно каране си трябват големи дискове. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартния заводски "кит" за бедни е - маховик от 1Z, ABF или G60 (037 105 273C) с неговите си болтове ( от моргата ) и комплект съединител за VR6 на Закс или Люк. Люка в БГ е ненормално скъп (поне така беше аз като купувах), аз си го взех от Англия. Закса е горе долу на едни пари там и тук. Според английските форуми това държи здраво и на 500Нм, така че ще ти задоволи нагона в началото :)

 

Но плътния маховик трака (ромолят скоростите). Имай го предвид. Но нямаш голям избор така или иначе. 5 скоростната кутия е наказана в това отношение. За 6-степенната си има истински подсилен комплект на Закс, докато за нас - тц. Може би вариант да не трака е да се сложи керамика или някакъв подсилен диск без пружини и двуделен стандартен маховик. Ама там говорим за много повече пари, а и незнам дали крайния резултат ще е добър.

 

 

Незнам каква ти е крайната цел, но за 170+ коня освен турбина ще ти трябват други дюзи, друг МАП сензор. Освен ако Сами не е измислил как да изтиска някой и друг милиграм в повече от заводските дюзи, но за това - ще се консултираш с него.

 

Тоя филтър аз лично не мисля, че ще ти помогне много при твоя сетъп. Тези пари аз бих ги изхарчил за бустметър, задължителен е!

 

Едит:

Относно съединителя, сега видях това :

 

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/sachs-sre-performance-clutch-disc-for-5-speed-02j-dual-mass-flywheel.html

 

285 либри на мен ще ми стигнат (това са около 390 нютона), ама цената е бррррр.

 

Цецо, от миналата седница издирвам и 2-те части, но със маховика имам малко затруднения :)

По номерът, който си ми дал излиза само част за маховик. Имаш ли повече информация?

 

Засега за маховика (който са успяли да свържат с номера на тази част) са ми дали ориентировъчна цена около 500 лв, а за съединителя от VR6 около 600 лв. Това нормално ли е?

И едно питане за съединителя - само 1 вариант за такъв съединител (за VR6) ли съществува?

 

Може би е добре да ти звънна (стига да е удобно), за да не задавам хиляди въпроси :)

 

EDIT:

Това ли е комплектът, който ми трябва? - линк

Редактирано от siromaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сиромах, сменял ли си предните супорти на спирачките ?

Като бяхме на вонещата вода - гледам твойте супорти по-други от моите ...или са се правили в няколко варианта ...На външната част пак пише FSI-III , но "шишовете" ти по-дебели , тези дето стърчат навън...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сиромах, сменял ли си предните супорти на спирачките ?

Като бяхме на вонещата вода - гледам твойте супорти по-други от моите ...или са се правили в няколко варианта ...На външната част пак пише FSI-III , но "шишовете" ти по-дебели , тези дето стърчат навън...

 

Не съм сменял нищо по спирачките... само накладки веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех! Не почна ли да бучи повече с този филтър?

 

Колега...абсолютно никаква разлика в звука няма :) аз поне нищо не усещам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих общо 3 варианта за комплект маховик+съединител:

ЛИНК1

ЛИНК2

ЛИНК3

 

Готов съм да поръчвам, само някой да потвърди, че стават  :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е добре да ти звънна (стига да е удобно), за да не задавам хиляди въпроси :)

Ще ти пратя телефона на лично, ама ще дам малко инфо тука, може и някой друг да го интересува.

 

Значи номера на маховика го написах в началото на темата. Това е стандартен маховик на VAG и се влага в тези три мотора които съм написал. По този номер във VAG излиза 1 част която е точно маховика - плътно джелезо. Болтовете на маховика са с друг номер, трябва да ги потърся, че не ги помня така. Маховика да го купуваш нов от магазин в БГ е лудост, наистина струва около 500лв. Болтовете май бяха нещо около 16лв. В Ebay има оригинални маховици нови, но пак бяха над 100 лири когато си търсех. Аз затова си взех от морга, т.е. от някакъв момък от VW форума. Просто писах там, че търся и барем 5 човека ми отговориха, че имат. Цената беше нещо около 50-60 лв. с все болтовете. Естествено така взимаш втора ръка с всички възможни негативи, ама това си е плътно джелезо, трябва да е голям талант да го повреди. Ти си решаваш.

 

Феродо, притискателен и лагера се купуват нови. Има готови комплекти на Luk (623 1197 00) или Sachs(3000 384 001). Има ги и разбити на компоненти. Като цяло за номера на тези две фирми се ориентираш от тук:

 

http://toc.luk-as.de/toc/en/C86477BEBED6AC71EE307D85A24388A6.srv?view=VIndexFramesetJsp

http://webcat.zf.com/index.asp?SPR=4

 

Търсиш GOLF MKIII 2.8 VR6. Важното е, че съединителя е от VR6, но маховика НЕ Е, закрепването е друго!

 

Както казах по времето когато аз купувах (преди 2 години), комплект съединител на Люк струваше нещо изродско у нас - 600лв. Сакса беше около 300лв. Аз си взех Люк от ebay. Лошото е че не пазя точния търговец, може би беше този по-долу, но не гарантирам!

 

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Vento-2-8-ltr-LUK-Clutch-Kit-Bearing-623119700-01-92-09-98-/390449099770?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ae89473fa

 

Това е. Трябват ти маховик, болтове за маховика, комплект съединител и болтове за него. Тези комплекти които ти си постанал в последното мнение мисля, че са точно това - готови китове маховик + съединител с все болтове, всичко. Но имай предвид, че маховиците не са оригинални на VAG, а някакви техни. Не мога да кажа дали това е зле или добре, факт че при мен с оригинален VAG маховик ромоли. На някой от търговците на такива китове, пише, че били специално балансирани маховиците да не дрънкат. Колко е вярно - незнам. Последния линк е за олекотен маховик и кевларен съединител. Не мисля, че ти трябва чак такова, но пък олекотения може и да не дрънчи... незнам нещата са проба-грешка.

 

Сега ако ме попиташ дали да вземеш Люк или Закс - незнам. Аз си взех Люк.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо... благодарности на Цецо за супер-изчерпателните обяснения и за времето загубено на телефона с мойте безумни въпроси.

 

И така, след размяна на множество мейли и 2-3 обаждания до Англия, ето какво ми отговориха на въпроса "Защо, аджеба, според тях не става маховика от G60":

 

G60 flywheel is not compatible... you will get it to bolt on and everything will look ok but it will cause the rivet heads of the clutch cover to touch your webbing on your gearbox - you may not know about it as the clutch eats into the webbing however in some cases it actually locks up.

 

Говоря английски повече от добре, ама това е прекалено "техническо", за да мога да си го преведа :)

Отделно, хората ми препоръчаха това - ЛИНК - след като ги попитах какво ще стане на моята кола с прогнозирани 170+ коня

 

Направо не знам какво да правя  :wacko_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.