Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проект: Mean Green


siromaha

Recommended Posts

От вчера колата е във Варна на разкрасителни процедури... казват, че там въздуха бил по-добър и от това се подобрявало дишането  :crazy:

 

Сами, погали я и и кажи, че мисля за нея... да не се притеснява :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 157
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • siromaha

    59

  • bega4kata

    18

  • masterOne

    15

  • Цецо75

    15

Най-много писали в темата

Днес вече я покарах с новото турбо,но без ауспух.Исках да видя,дали ще тече масло от него.Естествено е перфектно и развърта от 1800-1900 оборота.Това е турбото, ако си спомняте,дето господина го върна.Защото течало масло и развъртало след 3000 оборота.Той Сиромаха си го е капарирал още миналата година.

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/46113-%D0%B8-%D0%B0%D0%B7-%D1%81%D1%8A%D0%BC-%D1%87%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%BD-%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая ми остана свободно време и е редно да споделя впечатления...

 

Първо да кажа че мислех, че турбото е ново и не знаех че е същото, с което въпросният господин е имал проблеми.

Това, обаче, в случая няма голямо значение, понеже Сами ме увери многократно че турбината е перфектна, ревизирана, проверена и работеща без проблеми.

Мен това ме устройва и се доверявам на мъжката дума!

 

И така... в понеделник си взех колата от Варна, след като през седмицата беше оборудвана с по-голямо турбо и нов ремап, пък беше лишена от катализатор и АГР :)

 

Колата е различна... много различна! Новото турбо и повишената мощност са настроени така, че да се разгръщат по-плавно и в по-голям диапазон на оборотите. Преди колата надуваше здраво от около 2200 до към 3500 оборота, след което "умираше". Сега "ударът" започва от 2500 оборота (на 2-ра и по-рано) и продължава да ускорява стабилно до над 4000 оборота.

Първоначално ми се стори странно, понеже това е по-типично за бензинов автомобил, но с всеки изминат километър свиквам все повече и ми харесва все повече!

 

Лаг има, но не е фрапиращ и веднъж като се свикне с него може да се предвижда и донякъде да се преодолява... въпрос е на навик. За лагът бях подготвен и знаех, че ще го има, така че нямам оплаквания :)

Както Самито обеща, пушеци почти няма (повече от стандартното) дори и при по-сериозно настъпване!

 

Като цяло колата се усеща доста по-мощна и създава впечатлението на кола с по-голям двигател - личи си, че не е просто пренадута турбинирана малолитражка :D

Доволен съм от всичко и се радвам, че колата беше в добри ръце... иначе въобще нямаше да тръгна да правя модификации.

 

И понеже с тези подобрения официално колата премина от Stage1 към Stage2, ето и равносметката на проекта до момента, стъпка по стъпка:

 

1. Stage1 ремап до ~130 к.с.

 

2. Спортен филтър - K&N

 

3. Пружини - Eibach ProKit -30мм

 

4. Твърд Маховик + Съединител - Darkside Developments

 

5. Джанти - OZ Superturismo - 17''...

 

6. ...с гуми Michelin Pilot

 

7. Добавки за предна, задна броня и прагове - Milotec

 

8. Боядисване на всички черни елементи в цвета на купето

 

9. Накрайници на ауспусите

 

10. Тампони за предните носачи - Steroid X

 

11. Хибридно турбо

 

12. Премахване на катализатор и поставяне на downpipe

 

13. Изолиране на EGR

 

13. Stage2 ремап ~170 к.с.

 

... всичко това костваше много усилия, гризане на нокти, четене, питане и пари (малко над 5800 лв) и най-вече... много, ама много удоволствие, радост и приятни емоции!!!

Благодарности на Самуил за добре свършената работа и на ВСИЧКИ колеги, който помагаха със съвети и подстрекателство :D

 

И въпреки, че основната част по проекта (или поне по Stage2) е завършена, подобренията не приключват до тук... предстои да се направи ъпгрейд на спирачките, на фаровете, да се подобри шумоизолацията и да се разкраси още малко отвън и отвътре... всичко с времето си ;)

Редактирано от siromaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сега "ударът" започва от 2500 оборота (на 2-ра и по-рано) и продължава да ускорява стабилно до над 4000 оборота.

Първоначално ми се стори странно, понеже това е по-типично за бензинов автомобил, но с всеки изминат километър свиквам все повече и ми харесва все повече!

 

 

Чакай сега, заблуждаваш хората.На 2500 за 1-ва предавка ли говориш.Ако е така може,но се уточнявай.Една турбина се мери кога надува на 4-та предавка от 1500 оборота се дава пълна газ.При тези условия твоята кола има пълен надув при 1800-1900оборота.Това и Искрен може да го потвърди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз не случайно написах "ударът", понеже тогава турбото се усеща рязко... не съм казал, че преди това не работи, напротив - похвалих го! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ударът,аз толкова много се старая да го избегна този удар,който е характерен при чипосаните коли.Когато се чипне колата е характерно това рязко тръгване и взривяване.Някои потребители ги кефи,но то всъщност трябва да се избягва от тунера.Защото е много вредно ,не само за турбото,а и за трансмисията и за безопасността при шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

siromah, какъв лаг бе, колега???

 

Ти ако на това му викаш лаг.

Купи си тогава 3.0ТДИ от магазина.....

Какво се очаква като слагаш по голямо турбо, като вдигаш мощност и тн? С твоите малки дюзи?

Сами е настроил колата перфектно.  КАКТО ТРЯБВА си е диапазона на мощност. Това, че някой го правят от 2500-до 3500оборота- тяхна си работа.

Явно си имал желание да караш със същите "настройки" като заводската кола, но с 2-3 пъти повече мощност.

Доста .............да не казвам са несериозни твърденията ти, че имала ЛАГ и си се научил да го избягваш...

Ако караш като пенсионер и държиш колата на 1500об. и от там натискаш винаги.........

Лично със Сами ти тествахме колата, за това изказвам мнение на база впечатленията от теста!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сиромах, поздравления за проекта и развиването на колата - единствената ми забележка е към накрайниците!

Ися, аз го разбирам изказването така - той е карал досега до 2500об и при рязко настъпване около 1500 е имало малко повече надув. Сега усещането е такова понеже след 2000 ТРЪГВА МНОГО повече от преди (според мен в ниските не е по зле от преди, просто после е много по-добре...).

Ударът,аз толкова много се старая да го избегна този удар,който е характерен при чипосаните коли.Когато се чипне колата е характерно това рязко тръгване и взривяване.Някои потребители ги кефи,но то всъщност трябва да се избягва от тунера.Защото е много вредно ,не само за турбото,а и за трансмисията и за безопасността при шофиране.

Много ми хареса Сами как го е написал! Моята тръгваше много рязко на 2200 и на мен не ми харесваше - Сами знае как да ги прави без рязко надуване, без голям пик пик и удар - лично съм се убедил!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко мой разсъждения, не претендирам да съм прав, Сами ще каже верни ли са.

 

Значи не е баш така, поне при мен не е. Определено колата тръгва по-бавно в ниските от колкото с базовата турбинка. Карам я вече доста време, карам и базова същата - има лаг мойта и то сериозен.

 

То това си е абсолютно нормално де, все пак новата е бая "по-тежка" за развъртане от базовата 16ка. Това до известна степен се компенсира с повече гориво в ниските, но няма как да стане съвсем като хората, щото дюзите са малки и не може пълния дебит да се отвори още в началото, трябва да има постепенно увличаване, за да се стигне пика по-късно. Това е и основната разлика с 2.0 моторите, щото там има дебит на дюзите и можете да отворите повече графиката на горивото (образно казано) и да развъртите в ниските турбината. 1749VB каквато е мойта, стандартно си върви с по-големи дюзи на ARL мотора и там се развърта добре. Но при нас с сиромаха са малки дюзите.

 

Та той лага го има, по-голям е от заводския и си е обусловен от чарковете.  До някаква степен може да се изкомпенсира от мапа, но не свъсем. При мен например се получава ефекта, че Сами като я назори в ниските, тя прави един як пик почти на 2 атмосфери във средните. И няма оправия. Варианта е да я ограничи в ниските или да се примиря с тоя пик... Засега друго решение нямам.

 

Затова ми беше интересно при сиромаха какво точно се е получило, защото е с по-голямо компресорно колело. Аз в самата физика на турбината съм аматьор. В мойте глава по-голямо компресорно колело при една и съща топла част би трябвало да значи по-бавно развъртане, но достигане на налягането при по-ниски обороти на турбото. Т.е. 1749 би трябвало да е с по - малък лаг от 1752, но втората работи на по-ниски обороти. Или бъркам?

 

Ясно е, че точно тая кола, не е най-удачния вариант за силов тунинг. Даже и да сменим дюзите, после отиваме на филма с мапа, генерации, скоростите не са удачни... там някъде е лимита 160-170 коня въпроса е как да се направят оптимални тия коне.

 

И понеже нямам потвърждения на тези си разсъждения, единствения вариант е да седнем със сиромаха и да сравним колите в движение. Трябва да го организираме, ама да видим кога ще стане. Това което ме притеснява при него е, че няма бустметър и не мога да я сравнявам като паразитни пикове как се държи. С VAG-а тия неща не се виждат като хората, а и той мап-а на 1.5 насища и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласен на 100% - твоето мнение е най-обективно, особено след като караш 2 коли-стокова и не...

Моята правеше лик до 2,0-2,1,бар на 2200 като я взех и много рязкото тръгване не ми допадаше особено при градско каране! Сами я намали доста между 2000-2500 оборота и вече пик няма,повече от 1,8!. Той може да каже колко и къде намали, но сега на малките предавки е много по-плавно тръгването. Естевтвено, че на 5 и 6та нямам толкова мощност в тоя диапазон, но това не ми е проблем понеже всичко след 2500 си е същото. Аз съветвам за да не се усеща рязко тръгване, да не се дава пълна газ под 2000 оборота - много е по добре за трансмисия, двигател и т.н.

Следващата задължителна стъпка на Сиромаха мисля, че трябва да бъде поставянето на буст метър-добре е да се следи кога и какво се случва с надува!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тук не иде реч за рязкото тръгване. Ясно е, че не трябва да се мачка газта до дупка в ниските. Въпроса е ако може поне да се приближа до "тръгването" на базовата кола. Защото в момента е малко неприятно за каране като ежедневка, реално трябва да я караш между 2000 и 4000 оборота, иначе бучи, сърди се...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

siromah, какъв лаг бе, колега???

 

Ти ако на това му викаш лаг.

Купи си тогава 3.0ТДИ от магазина.....

Какво се очаква като слагаш по голямо турбо, като вдигаш мощност и тн? С твоите малки дюзи?

Сами е настроил колата перфектно.  КАКТО ТРЯБВА си е диапазона на мощност. Това, че някой го правят от 2500-до 3500оборота- тяхна си работа.

Явно си имал желание да караш със същите "настройки" като заводската кола, но с 2-3 пъти повече мощност.

Доста .............да не казвам са несериозни твърденията ти, че имала ЛАГ и си се научил да го избягваш...

Ако караш като пенсионер и държиш колата на 1500об. и от там натискаш винаги.........

 

Лично със Сами ти тествахме колата, за това изказвам мнение на база впечатленията от теста!

 

лаг като лаг!

Викам му така, щото така му се вика. Ако можех да си купя 3.0 ТДИ от магазина дали щях да се занимавам въобще с ъпгрейди?

Знаех предварително какво да очаквам, бях подготвен и очакванията ми се оправдаха. Не знам защо си решил, че съм недоволен?!

Не помня да съм казвал, че диапазона не е "КАКТО ТРЯБВА"...това ти го казваш. Аз споделих мнение за реалното поведение на колата.

За желанията ми съм коментирал достатъчно, и ако се върнеш назад във темата ще разбереш какво съм искал и дали съм го получил.

 

Пенсионер? Несериозни твърдения?... малко детско е това поведение :) По-странно е, че с поста си като че ли се опитваш да оправдаеш работата на Сами. Аз определено, дори и след като си препрочетох мнението, не виждам да съм го разкритикувал за каквото и да било... напротив - похвалил съм го за резултата!

 

Моите впечатления също са от тестване (ежедневно) и ми позволи да твърдя че са по-обективни, най-малкото защото минах вече над 1000 км с новия сетъп, пък и търкалям колата вече 130 000 км :) Постът ми е напълно обективен и ми се струва положителен...

 

Сиромах, поздравления за проекта и развиването на колата - единствената ми забележка е към накрайниците!

Ися, аз го разбирам изказването така - той е карал досега до 2500об и при рязко настъпване около 1500 е имало малко повече надув. Сега усещането е такова понеже след 2000 ТРЪГВА МНОГО повече от преди (според мен в ниските не е по зле от преди, просто после е много по-добре...).

Много ми хареса Сами как го е написал! Моята тръгваше много рязко на 2200 и на мен не ми харесваше - Сами знае как да ги прави без рязко надуване, без голям пик пик и удар - лично съм се убедил!

 

Мерси Колега! :)

Почти си ме разбрал... разликата е, че не тръгва "много" от 2000, а от 2500 с изключение на 2-ра, където това се случва от около 2200-2300 оборота. 1-ва въобще не я включвам в сметките, защото е прекалено къса и я ползвам само и единствено за потегляне.

Това не значи, че колата не върви в ниските обороти, напротив, върви добре, но докато преди сериозния "тласък' започваше от 1900-2200 оборота и свършваше към 3500, сега нещата се случват от 2500 и приключват в червения диапазон на оборотите 

Пак казвам... това беше очакван ефект, бях подготвен и вече почти успях да си адаптирам начина на шофиране към новите настройки.

 

Ами тук не иде реч за рязкото тръгване. Ясно е, че не трябва да се мачка газта до дупка в ниските. Въпроса е ако може поне да се приближа до "тръгването" на базовата кола. Защото в момента е малко неприятно за каране като ежедневка, реално трябва да я караш между 2000 и 4000 оборота, иначе бучи, сърди се...

 

Цецо... след всичките модификации няма как колите да се държат като стокови. Дори и най-перфектният тунинг не може да направи това, по което инженери, дизайнери, разработчици и т.н. работят с години. Важното е, че се опитваме и по-важното - успяваме да получим максимума от това, на което са способни колите ни :)

Трябва да се видим и да покараш моята машина, за да имаш база за сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло избягвам да пиша и да давам такива мнения в постове (проекти/тунинг) на колеги, за да не изглежда и да породя мнения от типа:

Искрен сега, защо се заяжда! Фабията му като върви малко повече на къв се прави.......

 

Ще си замълча ....този път над твоята оригиналност и обективност, понеже съм неук...

 

П.С: Само за твое сведение- имаш ПРЕДНО-РАЗПОЛОЖЕН кулер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрен сега, защо се заяжда! Фабията му като върви малко повече на къв се прави.......

 

Ще си замълча ....

 

Направо започвай да си мълчиш, пък на събора ще направим една дисциплина "бавни дизели" да те сложим там, че нещо започна много да се притесняваш май, и само се заяждаш с колегите  ;)

 

 

лаг като лаг!

Викам му така, щото така му се вика. 

 

 

Ще те повозя пак да видиш какво е лаг, да не ми се глезиш  :P

Редактирано от masterOne
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Такаааа, малко ъпдейт на темата, че напоследък все не намирам време...

 

Първо, благодарности на roodnb и на прекрасната ми приятелка за подаръка по повод именния ми ден (да, отдавна беше) - едно прекрасно, перфектно запазено болеро:

post-1392-0-40519900-1402612471_thumb.jpg post-1392-0-50359400-1402612472_thumb.jpg

 

Не мина, разбира се, и без проблеми - първо около седмица търсих начин да го разкодирам. После се оказа, че болерото не комукира със моя CAN BUS (gateway) в следствие на което си дърпа ток дори и при изгасена кола. Разбрах го по трудния начин, след като една сутрин не можах да запаля заради източен акумулатор.

 

Ето го стария gateway:

post-1392-0-48504700-1402612475_thumb.jpg

 

Взех gateway от по-новите от колегата vvarbanov - link не без помощта на колегата shaft, който ме насочи към това решение, за което му благодаря!

Благодарности и на vvarbanov за отзивчивоста и помощта при монтирането (както и при пренасянето на едни плочки, но това е друга тема  :D ), благодарности и на pepino за обучаването и настройването на новия gateway... имам много бири да купувам на соколския!!!

 

Вчера пристигна и boostmeter-чето, което поръчах заедно с една нескопосана стойка, която ще е временно решение:

post-1392-0-50931700-1402612473_thumb.jpg post-1392-0-52566500-1402612474_thumb.jpg

(неясно защо завърта точно тези снимки на обратно като ги кача във форума)

 

Ще имам нужда от помощ за монтажа и ще се радвам, ако някой с опит изяви желание да ми помогне... разбира се ще си платя за услугата.

 

И така, супер изненадващо, точно докато си пиша темата ми звънна звънеца и на вратата ми се изсипаха около 10-ина човека начело с roodnb (ах тиии, конспираторееее!!!), носейки ми леко позакъснелия, но заслужено изчакан подарък за рожденния ми ден:

post-1392-0-54055800-1402612476_thumb.jpg post-1392-0-54181500-1402612477_thumb.jpg post-1392-0-51847000-1402612478_thumb.jpg post-1392-0-40952600-1402612479_thumb.jpg post-1392-0-27651800-1402612480_thumb.jpg

(и тези ги завърта... не знам що така се бъгва)

 

В момента съм на седмото небе :D/  :wacko_2:  :banana_dancing_1:  ...мерси за подаръка!

Надявам се да има начин да вържа болерото, за да мога да го контролирам от бутоните на волана. Ако някой има опит, моля да сподели.

 

Тези дни ще добавя снимки с монтирания волан и boostmeter

Редактирано от siromaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя бустметър ползва същата стойка, ама съм го изпилил до прост цилиндър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За задното стъкло, колегата vvarbanov ми прати снимка на неговите настройки (той също е с 1.9) и на събора ще го мъчим пак. Ако не... мистерия :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубави подаръци бе,браво.Смени и модула на парктроника да ти го изобразява на болерото-готино е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, мисля и този вариант, ама нещо много солени са май тия модули? Ти твоя от Еуратек ли го беше взимал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със задното стъкло не се получи номерът :( Странното е, че и дясното задно стъкло не иска да се "обучи" и не му работи автоматичното затваряне. Поне не се отваря наобратно като лявото :D

 

Дайте акъл как да накарам мултифункционалния волан да бачка? Сега нито клаксон имам, нито бутоните работят (и не светят). Не знам дали и еърбега работи въобще, въпреки, че не свети лампата за него (дано да не се налага да разбирам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вероятно опознаване някакво с компютъра ще трябва. "Човека с кабела" няма ли идея по въпроса? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вероятно опознаване някакво с компютъра ще трябва. "Човека с кабела" няма ли идея по въпроса? :)

 

Минахме го този момент :) не става... чета във Briskoda, че някакъв контролен модул трябва да се смени, и че нещо по жиците трябва да се пипа, но там пишат основно за по-старите мултифункционални волани от ОК2. За такъв от Фабия 2014 (какъвто е моят) не намирам много инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За задния прозорец... Има по големите форуми писано, но не много - главно пишат за голф 5, като проблема е 1:1 същия. Заден десен прозорец, след смяна на батерията/акумулатора на колата започва да работи наобратно. Сменят механизъма и тръгва всичко коректно... За жалост това си е трудоемко, трябва да се отваря вратата, да се разкача мотора и всичко останало. Играчка е. Проблема бил главно механичен - това разбрах от форумите.

 

За жалост не става ясно има ли друг начин. Повечето се бъзикат да се обърнат кабелите в буксата и ще тръгне пак както трябвало... Обаче, ако някога тръгне пак наобратно, т.е. оправи си се, трябва пак да се обърнат жиците - общо взето глупава работа.

 

Не можели да го оправят с VCDS-a.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.