Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дилема Октавия 1,4 TSI 140 или 2.0 TDI 150


Ради

Recommended Posts

Такааа... в събота на хубавото време направих един ТЕСТ драйв на Октавия 1,4 TSI по следният маршрут: София - Дупница - Сапарева баня - Белчин баня - София (МЕТРО Люлин, ХИПОЛЕНД, Хемус, по бул. Черни връх, Околовръстното, Младост, Летище, Дружба 2, Сточна гара, Еуратек)

Впечатленията ми от двигателя са добри, ускорява, няма мудност и върви съвсем прилично, но това което прави впечатление: предавките са доста къси, ако следите подсказките на борд компютъра са нула време сте на шеста скорост при скорост около 90 км. На излизане през Люлин към магистралата тъй като имаше задръстване разхода беше  около 8. По магистралата разхода не падна така бързо, както очаквах.

По магистралата при скорост в диапазона около 130  - 140 километра, оборотите са около 3 000 и нагоре.  Разхода който показваше по време на магистралата към Дупница при тази скорост беше 7,4 и не падна докато не свърши магистралата и поради естеството на пътя скороста беше около 90 - 100 км. разхода по компютър падна до 6,2. По завойте след Белчин баня и с нормално каране разхода беше в диапазона 6,6 - 6,3. (тук се налагаше по честа смяна на предавките)

В София разхода се движище около 7,4 - 7,8, като в задръстването на бул. Черни връх посока Хладилника удари 9-ка.

 

На бензиностанцията показа следното 240 км - 18,11 литра. или грубо казано 7,5 л. разход

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ради

    17

  • bega4kata

    16

  • fhman

    15

  • Milen Dimitrov

    6

Най-много писали в темата

Ееееее, как искаш да падне?

Това не е дизел - тъй че не очаквай чудеса!

Иначе аз по приблизително същия маршрут съм показвал разход към 5 литра, и дори по-нисък - с 1.9 литровия дизел.

Но всичко зависи от тежестта на десния ми крак - просто защото ми писва все да карам кротко.

А новите двулитрови комън рейл дизели може и още по-малък разход да покажат - стига да имаш търпение да ги караш кротко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявах се разхода да е по-близко до каталожния:

 

градско: 6.5

извънградско: 4.6

комбиниран: 5.3

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради , не очаквай чудеса от бензиновия двигател , колкото и нова да е технологията , КПД -то му си остава под 40%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът е около 40% над каталожния, същото превишение ще даде и дизеловата версия.

За средния разход е много важно съотношението между градско/извънградско, дали е близо до стойностите използвани в еталонния тест.

 

Ето подробности относно методиката за измерване на разхода в различните режими: http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

Както е видно, градският цикъл има максимална скорост от 50 км/ч и то за много кратки моменти.

Извънградският пък достига максимум до 120 км/ч и отново еднократно и за кратко.

 

И доколкото градският е напълно постижим и често по-добър от каталожния, то извънградският е много трудно да се постигне, ако не се кара със средна скорост максимум 70 км/ч.

Редактирано от chavdarlk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела ще даде 40% повече разход при сериозно каране газ-спирачка...

Все пак разхода на ТДИ на шкода е малко повече от този на еквивалента при VW ... маркетингова стратегия явна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода от Белчин към София ми се вижда нормално. Често пътувам по този маршрут и при мен по компютъра разхода ми е около 7/100, а от София към Боровец средно е 7,5-8/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявах се разхода да е по-близко до каталожния:

 

градско: 6.5

извънградско: 4.6

комбиниран: 5.3

  :D

Не си ли осъзнал, че много от фирмите, които произвеждат автомобили - послъгват за разхода?

Пък и тия тестове се провеждат на специални полигони, при някакви тестови условия - а не при реално каране.

При постоянна скорост, на равен път..... А това трасе - е с доста подеми и спускания.

Дори и това влияе - не мислиш ли?

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен със всичко написано по-горе от колегите и за трасето и за рекламната стратегия.

Това което написах е на база това което видях и изпитах и се надявам да е полезно и за други пред такава дилема.

Относно колегата който твърди че и TDI ще даде 40% разход отгоре при ръчкане и газ спирачка, мога да заява че моят тест не беше проведен в условията на Формула 1, а с нормално каране. Често минавам по този маршрут с 2.0 140 TDI и при скорост на магистралата в границите на 120 - 130 бордкомпютъра не ми се заковава на 7,4. А и винаги съм се шегувал че като излезна извънградско с пълен резервоар, дизела почва да го връща обратно :) и възможното разстояние почва да се увеличава ли увеличава на борд компютъра. Докато тук това не се случи.

Относно превишението при TDI, досега съм карал 2 Октавий 2.0 на 140 и поне с моето каране, такъв разход, наречете го превишение не съм получавал.

Истината е една с бензинката трябва да си доста по спокоен, дори и по магистралата. Удоволствието при нея, води до добро увеличение на разхода. Поне при мен това се получи, но още веднъж повтарям при мен скоростите са 120 - 130 магистрала, извънградско 90 - 100. и без пилене на гуми. Затова и смятам че 18 литра на бензина като разход, с дизела бих го минал за макс. 14 литра със същото каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както винаги, всеки си говори, каквото си знае... Чувал съм многократно, че дизела колкото и да го натискаш, той разхода няма да си го повиши!

Но до този момент никой не е успял да ми обясни как точно става това.

 

Залагам 1000 лв, че дизела 150 к.с. при абсолютно същите условия ще даде превишение минимум 30%, т.е. краен среден разход минимум 5.3/100 км (по каталог е 4.1/100 км.).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще чакаме събора за да видим ;) 

Средният ми разходи извън градско е 7-7,4 като при бързо каране (с пикова до 180км/ч по новият участък Русе-Варна, тандем с бегачката на Самуил) разхода се качи на 9л/100км.

На Ауди-то ми - А4 1,8 разликата ще е от 8л/100км до 14-15л/100км. Него си го карам вече 9 години и си знам точно какво и как е.

За числата - 4-5л./100км - това е само по каталог , може да се постигне с бавно каране и с дизел от Германия. В нашата фирма е голям проблем със служебните коли ( особенно пасатите) защото от счетоводството гледат по каталог какъв е разхода и обвиняват шофьорите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е относително извънградското каране.Аз не карам бързо и лудо,но не обичам да се влача.Примерно сега като съм бавен с сди-то си карам 140 извън магистралата/там малко повече/ и Момчето което ми купи старата кола,не можеше да поддържа темпото ми.Аз не съм се правил на състезател и не съм правил рискови изпреварвания.Просто такъв ми е стила.С Валдес карахме Заедно от Вонеща вода до търново да се разходим с децата на Царевец.Карах по-бавно от обичайното ми за да не изостава и разхода му беше 6.8 а на дизела сди 4.След това като тръгнахме за Варна,и той изостана,така че от каране извън градско при различните хора ,ще са много различни данните.А ми разправяха с Емо -PRO ,че колите им много малко горели извънградско.Ама те карат бавно явно,щото ми разправяха ,че това била при 1120-130 км скорост.Да ама не,130 им е като изпреварват явно само.Суперба на Емо особено бил много икономичен с 1.4тси и много вървял.Емо си призна ,че извънградско си кара спокойно на 6-та само,без да изпреварва много много.Еми и това е извънградско,но ако аз карам ща ми гори двойно сигурно.При дизела обаче нещата са по-малко по-друг начин.Там увеличението на разхода е в степени по-малко отколкото при бензиновата кола.

Дано новата ми РС-ка не ми вгорчава много разходките....ама аз съм се настроил психически де за висок разход.Няма да слушам Бургазлии какво ми разправят.Защото съм и карал други бензинови коли и съм наясно с положението с разхода при по-динамично и стегнато шофиране.Ще ми предстоят пътешествия в комплект с други дизелови автомобили-на Николай Златев,на Шурето РС-а,на Цонко помпа дюзата 2.0тди и ще пиша как е разхода на 2.0тси спрямо тях,при идентично шофиране в колона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм много наясно, но се си мисля,че за кола като октавията не заслужава 1.4 двигател, независимо колко конски сили са изсмукали от него.

 

Аз лично в тази дилема бих избрал ТДИ-то.

 

Все пак ако се спреш на 1.8 ТСИ тогава съм за него. Но цената отива на 37к

 

@ Сами, помня,че когато ходих на тест драй-ва на РС-ката среднят и разход беше 15 и нещо след като я оставихме в ЕТ, като се има в предвид,че ние си я поръчкахме, а и почти съм сигурен,че и хората преди мен не са галили педала ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен със всичко написано по-горе от колегите и за трасето и за рекламната стратегия.

Това което написах е на база това което видях и изпитах и се надявам да е полезно и за други пред такава дилема.

Относно колегата който твърди че и TDI ще даде 40% разход отгоре при ръчкане и газ спирачка, мога да заява че моят тест не беше проведен в условията на Формула 1, а с нормално каране. Често минавам по този маршрут с 2.0 140 TDI и при скорост на магистралата в границите на 120 - 130 бордкомпютъра не ми се заковава на 7,4. А и винаги съм се шегувал че като излезна извънградско с пълен резервоар, дизела почва да го връща обратно :) и възможното разстояние почва да се увеличава ли увеличава на борд компютъра. Докато тук това не се случи.

Относно превишението при TDI, досега съм карал 2 Октавий 2.0 на 140 и поне с моето каране, такъв разход, наречете го превишение не съм получавал.

Истината е една с бензинката трябва да си доста по спокоен, дори и по магистралата. Удоволствието при нея, води до добро увеличение на разхода. Поне при мен това се получи, но още веднъж повтарям при мен скоростите са 120 - 130 магистрала, извънградско 90 - 100. и без пилене на гуми. Затова и смятам че 18 литра на бензина като разход, с дизела бих го минал за макс. 14 литра със същото каране.

Ето това е - видял си ги как са нещата с разхода. С бензиновия мотор трябва да караш много спокойно, ако искаш малък разход - това е истината!

Иначе дизелът - когато го настъпваш, и той също качва разхода!

Но доста по-малко - с 2, или най-много с 3 литра.

Докато бензиновият - ако го настъпваш здраво, може и двойно по-лаком да стане!

Или хайде, нека да не е двойно - но един и половина пъти повече гориво, пак е много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля че дизела бая повече бой може да отнесе.Лично мнение...Иначе stivi  е прав за настъпването и разхода.Единствената ми бензинова кола с малък разход е О1 75 магарета.Дори и със 180 не минава 10 газ.Снощи пътувах от Карлово към Пловдив с дизеловата и нарочно не сипах нафта,а гонеше резервата.На Чукурлийския баир ми светна лампата,понеже се изкачвам.Продължих да галя газта 100-110 без резки изпреварвания,резервата изгасна и светна чак на Граф Игнатиево-горе долу 30 км.Във същата ситуация ако направя 2 3 заварки светва мигновенно.Та комфортно си се кара дизела със 100 (стига нерви да имаш :D).Иначе по този маршрут пътувам доста често и под 5,2 не мога да го докарам до 100-110 или 6,5 с яко настъпване където има условия разбира се.В момента предимството на Tsi е че като ти писне след 2- 3 години да сипваш бензин се слага газова и пей сърце....

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както винаги, всеки си говори, каквото си знае... Чувал съм многократно, че дизела колкото и да го натискаш, той разхода няма да си го повиши!

Но до този момент никой не е успял да ми обясни как точно става това.

 

Залагам 1000 лв, че дизела 150 к.с. при абсолютно същите условия ще даде превишение минимум 30%, т.е. краен среден разход минимум 5.3/100 км (по каталог е 4.1/100 км.).

Чавдаре, прав си . Така е . Мога да ти дам справка по моята кола : по редовния маршрут Казанлък -София , каране "по книжка" с около 100 км/ч съм падал до 4,2 л/100 два пъти , което е близко до каталожния разход (4,1). Обикновено обаче , като не карам пенсионерската съм към 5,2 . Докарвал съм го и до 6,3 л/100 км  като  карам със около 150 км/ч . От тези данни следва , че разхода при дизела може да се вдигне и с 50%  и то при 105 коня само...

:)

п.п.  с твойто каране обаче разхода на мойта кола ще е към 4,5 л/100 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега, 1.4 140 к.с. е с ремък и няма нищо общо с 1.4 122 к.с който е с проблемната верига. Аз лично притежавам Шкода Октавия 1.4 140 к.с от 1 мес. разхода на дълго е 5.2-5.3 бензин. Градския разход не го споменавам защото е много относителен в кой град, колко светофара и т.н...На 140 коня двигателя разхода е по нисък от на 122 коня, а вървенето е ... нямам думи, 8.4 от 0-100 докато 122 коня е около 10 от 0-100. на големите предавки 4, 5 и 6 е толкова динамичен че бие всичко що е дизел до 170 коня !!! На 2.0 150 коня разхода е с литър надолу. Сам си преценяваш.

 

Само да спомена че рискуваш с DPF филтъра и калпавата нафта при минусовите температури с дизела !!! Сметнеш ли и първоначалната разлика в цената от почти 5 бона 1.4 140к.с и 2.0 150 к.с , не знам дали заслужава дизела.

 

 

vasilisa: Колега, не е нужно да пускаш  2 еднакви мнения едно след друго!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото, относно замръзването от 2007 година карам дизел и да чукна на дърво, досега не съм имал проблеми да ми е замръзнала нафтата.

Най-трудно е палила на една нова година в Копривщица (тогава беше голям студ), запали след четвъртото подгряване, леко се закашля и запали :)

 

Ще ми е любопитно да споделиш градският разход ?

 

Виждам че си любител на високите обороти, лично на мен ми е любопитно как се постига разход 5,3 по магистралата с 130 км. и нагоре когато стрелката на оборотомера е 3 000 оборота и нагоре.

 

Не мога да отрека, че колата е оса...но поне за мен тази непрекъсната смяна на скорости заради късите предавки не е за мен... не е моят стил на каране. Който засича за колко се стига от 0 до 100 бензина е за него.

 

Затова препоръчвам на всеки, който чете тази редове и се опитва да открие за него истината да избира това което му е на сърце и му подхожда на стила на каране.

Затова аз за трети път ще заложа на дизела и се надавам отново да не остана разочарован. Пък и живот и здраве след 5 години, се надявам дизела да се продаде по-лесно от бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Привет!

Предполагам колегата вече е взел решение, но тепърва ще има колеги които ще се интересуват от разхода на новите октавии, така че ще споделя и аз.

Карам ОК3 1,4 TSI DSG вече 4500км. Карам градско във Варна и изван града Варна-Балчик-Добрич. От тези 4500км, 4000км са по пътя Варна-Бургас- Цалапица(там слизам от магистралата)-Велинград. Първите 2000км с гуми Continental летни (тези с които идва колата), останалите 2500км с зимни Goodyear UG7+ .

Ради, ако не искаш постоянно да сменяш скоростите карай автомат и цената на бензиновия модел ще се изравни с тази на дизела. Скоростите са къси, което и мен адски ме трови, отново с цел да се намали разхода. DSG-то и за това са го направили 7 степенно. Предавка сменя при 1800-2000 об/мин. при нормален регжим и при около 3000об/мин при спортен.

Много правилно си забелязал че 5.3л при 130 км/ч не може :) Само да уточня че зимните гуми вдигнаха разхода и давам данните които не са много само по борд компютър. 

На магистрала Тракия новия участък, на относително равен по моя преценка участък на темпомат 90км/ч - 4,2-4.3 / 110км/ч - 5.2-5.3 . Това с летните гуми 2-ма пътника общо 130кг и багаж 50кг само в багажника. При по висока скорост не сам тествал и едва ли ще тествам. Никога не бързам, а когато бързам, разхода е последното за което мисля. Кам момента при скорост над 120км/ч шума от зимните гуми е осезателен и не бих карал дълго време така. За целия участък от магистралата Бургас-Цалапица на темпомат през цялото време 110км/ч - 5.3л.

Градско от 6.0л до 9,5-10л. Колата серийно със Strat-Stop система. Правилно колегите не дават разход градско. Прекалено много са условията. Ще ви кажа какво ви пести Strat-Stop системата - 0.6 до 1.3л на час. Всеки знае колко стои по светофари и може да си направи сметката. Свалям шапка на производителите. За отделния човек икономията е минимална, но ако на всички коли във Варна чакащи на светофар двигателите не работят ще се получи нещо уникално, да не говорим за София. Сумарната полза за природата е колосална, а печалбата на бензиностанциите драстично ще намалее.

Отклоних се малко :) За двигател вкаран в оптимален работен режим и при внимателно каране т.е. мислите само как да пестите 6.5л градско са постижими във Варна, 7.5л без проблем. Само да допълня че това е разхода сега през зимата, климатроник на 22 градуса винаги.

Накрая само ще кажа че за човек за който цената на бензина не е проблем се старая винаги да карам максимално икономично, но не може да искаме от колите да не харчат. Да се кара с над 130 на магистрала и да се оплакваш че колата харчи пак е безмислено, както и да си купиш голям и мощен двигател и да се оплакваш от цената на гражданската и данъка, и накрая да си сложиш газ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото, чакам си дизела... общо взето късите скорости и високите обороти по магистралата при скорост около 130 не ми допаднаха, както и разхода - правя уточнение, не съм привърженик на високите скорости, но поне за мен е нормално по магистралата да се движиш в диапазона 120 - 130 на моменти, а при бензина това значи доста високи обороти и висок разход....

А и ако се замисля бензина би се харесал много повече на привърженици на по ексремното каране да го наречем, защото двигателчета, наистина е оса и не мога да си кривя душата.

Знам че едва ли с моето каране ще си избия разликата в цената, но при положение че давам толкова пари и че карам поне засега колата главно извънградско (понякога през почивните дни съм правил хубави разходки за около 500 км.) заложих на удобството и комфорта т.е. на дизела с това съм свикнал... такава беше и ОК2 и ОК 2 FL... спокойно каране, без постоянно превключване на скоростите и мощност в необходимите моменти.

 

Може би ако бензина беше 1,6 или 1,8 щеше да е много по-добре, разбира се до 140 коня..... и бих наклонил везните в полза на бензина.

 

Така че стоя и чакам си телефона да ми звънне някак си международно :sorry:  чакам......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Ради, при скорост 120 км/ч на 6 предавка двигателя е на 2600 оборота(става дума за бенз.1.4 140к.с.)! Не знам откъде ги видя тия 3-4 хил оборота и тоя висок разход. Разхода със скорост 110 е 5.2/5.3. А скоростите при ръчната скоростна кутия са повече от дълги...160 км.на 3 предавка, 200км. на 4 предавка, 230 км. на 5 предавка и следва 6 предавка, не знам какво им е късото?

Редактирано от mravkakaratist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като собственик на дизел напълно разбирам защо колегата отново е избрал дизела. Аз моята кола извън града я карам 96,5% от времето междду 2000-3000 оборота-как се държи бензинов мотор в тоя диапазон пък било и той 1,8 или 2,0?? За да е сходно усещането с бензина оборотите трябва да са доста повече и от там и разхода скача. Това, че скоростите на бензина не са къси е факт, но има ли доускорение на 6та с 2600 оборота? Може би за изпреварване от тая скорост трябва да се бие 3та тормоз до 6000 където е максималната мощност и разхода вече не е 5,3. Усещането е различно - много правилно е написал Ради

 ............

Не мога да отрека, че колата е оса...но поне за мен тази непрекъсната смяна на скорости заради късите предавки не е за мен... не е моят стил на каране. Който засича за колко се стига от 0 до 100 бензина е за него........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, при скорост 120 км/ч на 6 предавка двигателя е на 2600 оборота(става дума за бенз.1.4 140к.с.)! Не знам откъде ги видя тия 3-4 хил оборота и тоя висок разход. Разхода със скорост 110 е 5.2/5.3. А скоростите при ръчната скоростна кутия са повече от дълги...160 км.на 3 предавка, 200км. на 4 предавка, 230 км. на 5 предавка и следва 6 предавка, не знам какво им е късото?

Скоростите са като на 2.0 РС,тоест не са къси.За 1.4 мотор са си дори дълги!

За усещането при ускорение дизела е по-добре,но реабно дали е така.Дизеловата РС-ка на Шурето пристигна и ще направим опит от 1000 оборота на 6-та до 200 да видим коя ще ускори в ниските по-добре.ТСИ или ТДИ.Ще направим и видео.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като собственик на дизел напълно разбирам защо колегата отново е избрал дизела. Аз моята кола извън града я карам 96,5% от времето междду 2000-3000 оборота-как се държи бензинов мотор в тоя диапазон пък било и той 1,8 или 2,0?? За да е сходно усещането с бензина оборотите трябва да са доста повече и от там и разхода скача. Това, че скоростите на бензина не са къси е факт, но има ли доускорение на 6та с 2600 оборота? Може би за изпреварване от тая скорост трябва да се бие 3та тормоз до 6000 където е максималната мощност и разхода вече не е 5,3. Усещането е различно - много правилно е написал Ради

Само едно въпросче? Твоята кола на 3-та при 6000 об/мин 5,3л ли харчи? Значи първо караш 1,4 TSI / 140hp и после даваш мнение. На 6-та при 1800об/мин се движа с 80км/ч и DSG-то превключва на 7-ма. Не знам каква ще е скороста при 2600об/мин, но ще е 100+ и после ??? кого настигам, той с колко се движи, аз каква 3-та бия....... къде съм, кола ли карам..... :(

Колегата Ради си кара новата Октавия дизел и си свирка, както и аз  :)  .........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, от тебе се очаква да кажеш 150 коньовия дизел дали е удобен за ремап - и като хардуер и като софтуер. Верно че е доста нов, ама съм сигурен, че си в течение.

Единственото хубаво при даунсайзинга при бензинките е, че доста се доближават до разхода на съответния по мощност дизел. Доближават се и до динамиката заради по-ниското си тегло. Ако се прави тест на Октавии с моторите от темата, ама с по няколко човечета вътре и багаж - разликата ще е по-съществена :eusa_think: Предполагам и че 1.4, само със софтуерен тунинг, няма да може да се засили особено :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.