Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дилема Октавия 1,4 TSI 140 или 2.0 TDI 150


Ради

Recommended Posts

Май няма и никога не е имало Шкода с компресор :unsure:

Този файл е доста стар (2006 година) и не е актуален...

:eusa_clap:  Най-сетне някой да се сети, че само се гъбаркаме тука и пускаме колегите по пързалката. Ама така е, който е карал и кара бензин е чак!!!

Днес ходих в ЕТ Варна по въпрос за едни масла и те също не бяха чували за такъв двигател при Шкода. Няма да коментирам. Отказвам се и да пиша за в бъдеще..... Предпочитам да чета и да научавам нови работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ради

    17

  • bega4kata

    16

  • fhman

    15

  • Milen Dimitrov

    6

Най-много писали в темата

Май няма и никога не е имало Шкода с компресор :unsure:

Този файл е доста стар (2006 година) и не е актуален...

Има. Фабия 2 РС е с такъв туинчарджер. 180 катъра. Но на масовите шкоди не се монтира наистина (макар, че на Golf например го има). Аз затова и се учудих от насоката в която пое спора...

 

Едит: Той Сами написал същото преди мен, ама закодирано :)

 

Едит2: Сега се замислих и за нещо друго. Механичния чарджер за разлика от турбото, краде полезна енергия от мотора за да компресира. И тъй като той основно работи в ниските обороти, дето колата се кара основно, би следвало да носи повишен разход на гориво. Може би и затова (както и заради доста усложнената и оскъпена конструкция) не се монтира масово в Шкодите, дето са "по-евтиния" и "по-икономичен" отрязък на VAG групата... поне на хартия.

 

Едит3: Което пак ме връща на един въпрос: Що не се правят бензинови турбо мотори с променлива геометрия?

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сте разбрали и защо не се монтира при Шкодите.Просто при Голф няма 1.8 мотор 160 коня.При Голфа е 1.4 -160 и за това има.Пак влязахте във филма-ПО-ЕФТИНА,БЮДЖЕТНИ И Т.Н. КОЛА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък го взимаш навътре, все едно акции имаш в Шкода. :) И вземи ми кажи най-накрая що не се правят бензин с променлива геометрия, че да мирясам. Някъде четох, че е заради температурата на изгорелите газове, ама само заради това ...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правят се,ама при Porsche ! Ако не се лъжа, геометрията е титаниева, иначе малко се разтапя !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се ИЗВИНЯ на всички, които неволно съм въвел в заблуждение.

Двигателя 1.4 TSI 140hp на Октавиа 3 не е с двойно пълнене. За мое оправдание ще кажа, че когато вземах колата 10/2013 нямаше много инфо по въпроса какво има под капака (не че сега има) В auto-data.net  пишеше и сега пише, че има supercharger/компресор. Единствения двигател 1.4 TSI с подробна техническа информация за него даващ 140к.с. който успях да намеря в нета беше този с двойно пълнене. Заблудих се и заблудих и някои от вас. След като се появиха съмнения тук се наврях вече по дълбоко под капака за да установя, че компресора го няма :o:)  До тук с оправданията. След подробно преравяне на английския и руския форуми мисля, че изнамерих що за машина са ми сложили. Явно е нещо ново и за това няма инфо в нета. Двигателя е отново от семейство ЕА211, като има два такива. Единия е с някакво изключване на цилиндри за намаляне на емисиите, а другия си е нормален и той се поставя на О3. От руския форум измъкнах и малко техническа спесификация, но непълна.

Молбата ми е, ако някой се докопа до документ подобен на SSP 359, ще му бъда благодарен ако го сподели. Сигурно няма да е много популярен тоя двигател в България, но като се появят повече колеги с такъв и почнат да възникват въпроси (особенно с разхода на масло) може да направим и отделна тема.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали са аномалии, не знам. В книжката на колата пише, че може да харчи до 0.5л/1000км. За 8400км съм долял 0.9л.

Тука е статистиката на руснаците в техния форум:

http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?f=107&t=116930&sid=cc3075ba69c946b5aa453839cf1979b3

 

Понеже ми светна лампата, ходих да питам в ЕТ и те казаха, че при по бързо каране може да харчи повече. Какво значи бързо, не питах. За тея километри веднъж съм карал с 140км/ч за около 200км и това ми е цялото бързо каране. Ще видим за напред как ще се движат нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Както и по-нагоре писах в темата избрах TDI. Мога да кажа че съм много доволен и както се казва да чукна на дърво  :flag_skoda: 
През дългите почивни дни направих следната разходка: София - Велико Търново - Вонеща вода - Велико Търново - Вонеща вода - Трявна - Габрово - Боженци - Габрово - Севлиево - София. Навъртях едни бързи кажи речи 700 километра - разход 4,7  :pepsi: 
Скорост на движение: магистрала 130 - 140 (на моменти и малко повечко :blush: ), извънградско 90 - 100 - 110, градско 60 - 70 мах.

Колата вече е на 3 000 км. и разхода откакто съм я взел е 5,3.

Искам да направя следните уточнения за да бъда обективен:
- не обичам да карам във високи обороти (за това не ми допадна бензиновият двигател и бях писал че са къси скоростите).
- грубо бих разпределил 3 000 км. градско и извънградско 50 на 50
- при пътуване почти винаги е включен климатроника
. старт - стоп системата не я изключвам, само на моменти в който преценя че просто няма смисъл от нея и престоя е много малък - сиреч тръгни - спри.
- и едно важно уточнение за да бъда обективен, през деня колата почти не се кара, главно вечерно време след работа и през почивните дни.

 

Искам да споделя и още едно наблюдение, не знам може и да си въобразявам, но сравнено със старият TDI на 140 к.с., този е една идея по-бавен, може би има връзка с DPF филтъра Като чели при старият двигател както се казва избълва малко сажди и ускоряваш, тук нещата се случват с една идея по плавно, но не съм специалист, това усещам може и да се лъжа  не знам. Но пък разхода при новият двигател е по-нисък, може и да е от това.

Надявам се информацията да е полезна за хората който се чудят като мен при взимането на решението бензин или дизел.

PS Обещавам, когато влезна в някое хубаво софийско задръстване да напиша какъв е разхода.

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, само един въпрос. На 6-та с 140км/ч какви са оборотите?(мисля, че беше с 6 степенна ръчна кутия ти)

Иначе, очевидно е по икономична от 1.4

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, само един въпрос. На 6-та с 140км/ч какви са оборотите?(мисля, че беше с 6 степенна ръчна кутия ти)

Иначе, очевидно е по икономична от 1.4

 

Поздрави!

 

По груби спомени, като си запазнам правото да си променя това което съм написал :sorry: 

На шеста скорост 120 приблизително 1900 - 2000, 130 е към 2400 , 140 май е към 2900 дано само не ви подвеждам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По груби спомени, като си запазнам правото да си променя това което съм написал :sorry:

На шеста скорост 120 приблизително 1900 - 2000, 130 е към 2400 , 140 май е към 2900 дано само не ви подвеждам....

Бързо, ама бързо на магистралата и чакаме правилния отговор. :)

Ако във Варна има О3 2.0 TDI/110кw на повече от 3000км и собственика и иска да ме повози, ще бъда много щастлив....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързо, ама бързо на магистралата и чакаме правилния отговор. :)

Ако във Варна има О3 2.0 TDI/110кw на повече от 3000км и собственика и иска да ме повози, ще бъда много щастлив....

 

Така и верният отговор е  :champion:

 

На шеста скорост 120 са 1900 а 140 км. в час са 2250 оборота

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже няколко пъти бяха споменавани "високите обороти" на бензиновия, пак пиша какви са, за да е лесно сравнението за тези които за в бъдеще ще избират.

7-ма (с DSG) при  120км/ч - 2100об/мин / 140км/ч - 2500об/мин.

Добре ще е и някои с 6 степенна ръчна кутия на бензин да напише как е при него, за да е още по пълно инфото.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже няколко пъти бяха споменавани "високите обороти" на бензиновия, пак пиша какви са, за да е лесно сравнението за тези които за в бъдеще ще избират.

7-ма (с DSG) при  120км/ч - 2100об/мин / 140км/ч - 2500об/мин.

Добре ще е и някои с 6 степенна ръчна кутия на бензин да напише как е при него, за да е още по пълно инфото.

 

Поздрави.

 

Колега относно високите обороти и въобще цялата тема и моето чудене, тестове и прочие се сравняват 1.4TSI 140 кс и 2.0 TDI 150 кс, като и двата автомобила са с шест степенна ръчна скоросна кутия. Съвсем логично е при твоята 7 степенна скоросна кутия оборотите да са по ниски.  Ако сложат и 8 степенна скоростна кутия оборотите ще са още по-ниски :)

Повярвай ми, карах бензинова със 6 степенна ръчна кутия и оборотите на шестта по магистралата в диапазона 130 и 140 - 150 са доста по високи от колкото при теб, както и разхода, по напред в темата съм си написал мнението от тест драйва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма спор по нито една точка  :)  Само че темата ти е за сравнение на двигателите, така както си я поставил. Чел съм и мнението ти от тест драйва. Добре че си могъл обаче да направиш такъв. Аз като избирах, от ЕТ - Варна ми предлижиха тест. Питах ги имате ли моя мотор с тази ск. кутия. Те казват не (това юни.2013) Е тогава аз какво да тествам. Примерно качвам се на 1,4 ръчка като теб и повтарям твоя тест. Резултата: отказвам се да купувам или правя твоя избор - вземам дизела. Само че аз искам автомат и ето че 1,4 с автомата вече се получава различно като усещане и поведение. Много се радвам, че я взех без да тествам. И ето, че заради писането за високи обороти, което се потвърждава и от тест драйва човек се отказва от избора си. За това са и моите постове. За да се види, че "монетата има и друга страна" и то при по ниска цена. Пък и е добре да се споделя как вървят колите, какви проблеми имат и какъв е разхода по движението им като цяло. Може след 4-5 години като я сменям да избера дизела :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нaпрaво съм изумен, кaк ги коментирaте тези обороти все още и кaк товa едвa ли не е основния критерий при изборa нa нов aвтомобил. Не ме рaзбирaйте погрешно, но спрямо моите рязбирaния, имa достa по-вaжни нещa нa които бих обърнaл внимaние, a не дaли колaтa държи със 134 оборотa повече от някоя другa. И aко със 140км/ч държи 3000об - кaкво? Колaтa не стaвa? Или пък сa критични обороти зa моторa? По тaя логикa трябвa дa си търся някоя 12-степеннa кутия, зa дa могa дa си кaрaм със 180км/ч, aмa с 1700об ;) Или просто дa го прaвя кaкто в моментa - без дa мисля зa глупости :) Не се обиждaйте колеги, но обръщaте прекaлено голямо внимaние нa тaкивa детaйли. Кaрaйте си колите с кеф и безaвaрийно и не ги мислете оборотите толковa ;)

Поздрaви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Съвсем логично е при твоята 7 степенна скоросна кутия оборотите да са по ниски.  Ако сложат и 8 степенна скоростна кутия оборотите ще са още по-ниски :)

 

Това ,което си написал е напълно погрешно.Изобщо не означава,че като има повече на брой скорости,то те ще са по-дълги.И последната предавка ще е по-дълга!Предавките се подбират,според характеристиките на двигатела и според функциналноста на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не означава,че като има повече на брой скорости,то те ще са по-дълги.И последната предавка ще е по-дълга!Предавките се подбират,според характеристиките на двигатела и според функциналноста на колата.

+1 - само да допълня, че зависи и за коя държава е произведена колата - поне едно време колите за Холандия се правеха с по дълги скорости, поради липсата на баири (сега може и всичко да е едно и също)? Наистина не трябва да е определящ фактор при избор на кола +- няколко стотин оборота? - и едното и другото имат предимства! Старият 1,4 ТСИ с ръчна кутия ми беше направил впечатление, че е с доста дълга кутия - 200км/ч под 4500об (по спомени от преди 3-4г), но мисля, че снимах оборотомера с телефона тогава и мога да поровя за снимката, което за мен не е къса кутия! :moto:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не ме разбирайте погрешно, не съм казал че колата не става. Ама си ги въртите изводите както ви харесва. :cray:

Казал съм че колата се кара в по-високи обороти, отколкото при дизела при еднаква скорост на единият и на другият двигател.

Също така съм казал, че колата е с по-къси скорости защото ако следиш подсказката на компютъра или пък си примерен като мен, с бензиновата ще си на 5 скорост до другият светофар.

Карах и едната, карах и другата, след като бях пуснал темата със запитването кое да избера. Тези неща лично на мен не ми допаднаха, моят стил на каране е друг. Споделих го тук, ако някой се чуди кое да избере да има база за сравнение спрямо неговият стил на каране и това което на него му допада.

 

До колегата fhman - радвам се че се разбрахме, кой какво е имал предвид. Също така се радвам че ти си открил двигателя, който на теб ти подхожда и харесва.

Относно по-евтиното.....

 

дизел, TDI-CR / 110 kW / 150 к.c., DPF, 6M Елеганс - 40 980

бензин, TSI / 103 kW / 140 к.c., 7DSG Елеганс - 39 980

 

Тъй че пожелавам на всеки да може да избере това което му е на сърцето и душата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.