Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Хахаха... От тия метър на метър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа. Четейки Цецо имам чувството, че е писал моята история :) БаЗик, асемблер за 6502 (реално байт код, че не успях да намеря кой да ми даде Merlin), след това Паскал, след това асемблер за х86, C/C++ .... Хубави времена бяха. А сега разни Java-и, PHP-та и други подобни извращения... В 95% от случаите, хората пишещи на тези езици си нямат и най-малка представа какво се случва "отдолу" и мажат здраво. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, занаятчии, занаятчии.... :D Проблемът в образованието е тоталната промяна на ценностната система на обществото. Днешните младежи искат всичко веднага и то без да полагат грам усилия. Занаятчийството е било едно време в занаятчийските гилдии - клес - калфа - майстор (шивач, ковач, е....ч и пр.). Тия, които са мислили с главата си, те са ставали великите. Днес е същото - който мисли - той е велик, останалите са част от масата. Като под "мислене" имам предвид жажда към знанието, независимо от областта. Защо човек се разболява от определена болест, каква е причината, как да я преодолеем и пр. и пр.? Университетът (висшето училище изобщо) не е мястото, където ще те научат на мислене изобщо, а на определен начин на мислене. И когато изобщо не си научен да мислиш, няма как да се получат нещата. Университетът дава специфичното мислене (теорията), а практиката - занаята (опитът). Правили на село набедени майстори покрива. Последните греди, върху които се набиват летвите за поставяне на керемидите поставили направо върху другите, забили ги с дебели пирони. Без да направят жлебове, върху които да легнат и да се застопорят. Сега на доста места гредите зеят и не лежат плътно. Първо мислене, след това практика. :nea:

 

Поздрави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа. Четейки Цецо имам чувството, че е писал моята история :) БаЗик, асемблер за 6502 (реално байт код, че не успях да намеря кой да ми даде Merlin), след това Паскал, след това асемблер за х86, C/C++ .... Хубави времена бяха. А сега разни Java-и, PHP-та и други подобни извращения... В 95% от случаите, хората пишещи на тези езици си нямат и най-малка представа какво се случва "отдолу" и мажат здраво.

 

Точно така. Флагове, адресиране на паметта, инструкции на процесора - всичко това е low level programming и са малко хората, които могат да напишат драйвер за нещо... Аз познавам само двама. И не съм от тях.

 

Почнах така:

1. Асемблер;

2. Pascal, Turbo Pascal;

3. Basic, Visual Basic;

4. C/C++;

5. Жаба, PHP, html, css, js...

 

Какво си спомням от 1,2,3,4 - основата. Друго нищо.

 

Повечето си нямат на идея как не ни стигаше паметта и как трябваше да се оптимизира всичко. Сега... сетваш максималното разрешено количество рам, отваряш stack overflow и давааай...

 

Висшето образование на мен ми е дало само едно: Видял съм надути хора/чичковци, които си мислят, че щом имат незначителни титли пред името си, са хванали дЕдо Поп за расото, както и как искат да те вербуват да си им дипломант. Уважавам много хората, който учат другите, но не са нужни всичките надувки и титли. Имам съученик, който има много успешна фирма за разработка на софтуер, преподава на много семинари и споделя страхотно много знания. Непрекъснато чете, математика не иска да знае, висше на тапия няма. :)

 

Системата е така измислена, че да има на разположение: хора, мислещи еднотипно, като роботи; дава ни еднотипни и ограничени начини на печелене на пари, харчене на пари; учене по правила, мислене по правила; и излезеш ли от нейните рамки, тоест станеш ли нейн нехванат ексепшън - успяваш. Пример, най-великият “неук“ човек, който може би е единственият НЕкрадец от всички останали зад океана: Стив Джобс.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво пък толкоз му е великото? Един добър бизнес модел. Толкоз. Нищо уникално като техника, просто най-доброто към момента на пазара (и това е спорно). Човека е бил половин арабин, на тях алъш-вериша им е в кръвта - иска се просто прилична доза инат, наглост и усет към далаверата и по възможност да си опериран от скрупули и съвест. Всъщност той е точно част от тази порочна система, която описваш, просто беше от по-големите зъбни колела. Даже и в бизнес модела му няма нищо уникално, освен, че е мащабен.

 

Реално човека измислил микровълновата печка е много по-велик....

 

Джобс е нищо в сравнение с екипите разплитащи генома, човека измислил пенецилина и още хиляди други, дето са наистина велики. Ама много от тях даже не им се знаят имената. Ама повечето са учили и то яко  :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой би ли споделил къде в София мога да намеря горивни маркучи, понеже заради моя "бърз" три цилиндров звяр един е почнал леко да се нацепва (характерен проблем заради вибрациите), мисля че е за обратната нафта. Трябва ми метърче с вътрешен 8мм диаметър с вплетена вътре оплетка. На доста места търсих и няма, е все пак намерих на едно място, но ми обявиха цена от 12лв метър :О , преди време 80к км пак трябваше да сменя този същия и цената беше под 5лв.... Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "sauber" - Тоест Снимките, които "КАТ" прави, отпадат в Съда?

Не отпадат. Като доказателства се използват и записи от видеокамери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой би ли споделил къде в София мога да намеря горивни маркучи, понеже заради моя "бърз" три цилиндров звяр един е почнал леко да се нацепва (характерен проблем заради вибрациите), мисля че е за обратната нафта. Трябва ми метърче с вътрешен 8мм диаметър с вплетена вътре оплетка. На доста места търсих и няма, е все пак намерих на едно място, но ми обявиха цена от 12лв метър :О , преди време 80к км пак трябваше да сменя този същия и цената беше под 5лв.... Поздрави! :)

Ако не намираш по нормалните магазини за авточасти, може да обиколиш и магазини,продаващи резервни части за  земеделска техника. Аз миналата година си взех подобен маркуч от Силистра на 10 лв/м - за високо налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой би ли споделил къде в София мога да намеря горивни маркучи, понеже заради моя "бърз" три цилиндров звяр един е почнал леко да се нацепва (характерен проблем заради вибрациите), мисля че е за обратната нафта. Трябва ми метърче с вътрешен 8мм диаметър с вплетена вътре оплетка. На доста места търсих и няма, е все пак намерих на едно място, но ми обявиха цена от 12лв метър :О , преди време 80к км пак трябваше да сменя този същия и цената беше под 5лв.... Поздрави! :)

Ако идваш в неделя на НИМ ще се опитам да ти взема.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Гена, но няма да съм в София най-вероятно. :cheers:
Ще се поразтърся, много дефицитна част се оказва хахах. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв горивен маркуч намерих на Gates в едно магазинче на ул Луи Айер в кв. Гоце Делчев, мисля, че беше лтт или itt, или подобно името на магазина. Цената беше по памет около 6-8 лв на метър. Черен, гумен с вътрешна оплетка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв горивен маркуч намерих на Gates в едно магазинче на ул Луи Айер в кв. Гоце Делчев, мисля, че беше лтт или itt, или подобно името на магазина. Цената беше по памет около 6-8 лв на метър. Черен, гумен с вътрешна оплетка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги намиращи се в град София от къде си сипвате нафта на дизелите? Официално сэм с о2 вече 1.9 и искам да знам според вас къде е добре от към качество и цена за да държи мотора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги намиращи се в град София от къде си сипвате нафта на дизелите? Официално сэм с о2 вече 1.9 и искам да знам според вас къде е добре от към качество и цена за да държи мотора :)

Навсякъде е един боклук. Слагаш си добавка и си окей. Аз сипвам на Кристал в Обеля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде е един боклук. Слагаш си добавка и си окей. Аз сипвам на Кристал в Обеля.

Каква добавка? И колко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка добавка си има написано на нея колко да се слага. Иначе, аз най-много харесвам добавките на Лики Моли.

 

Сега съм с Common Rail и там са други добавките, но преди 1.9 TDI съм карал със следните:

 

1. Liqui Molly Super Diesel Additive (най-голям ефект, но най-неизгодно): колата върви много, харчи нормално, работи доста тихо.

 

2. Xenum Diesel Multiconditioner - никаква разлика не усетих изобщо. С нея или без нея - нищо. Нямам идея. Не ме изкефи хич.

 

3. Bardahl BDC - най-изгодната добавка на пазара в опаковка от 1л. Колата върви нормално, харчи възможно най-малко, не е хипер пъргава, тиха е, става за спокойно каране.

 

Други не съм пробвал. :)

 

Всичкият дизел е един чеп, където и да заредите. На “евтиния“ дизел слагат вода и други боклуци или купуват най-ниското качество, а пък скъпия на някои бензиностанции има добавка, на други е висококачествен без добавка и това е “тайната“. Цената им е в небето на всички. Най-изгодно излиза да си слагате добавката сами.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На комън рейл, каква добавка слагаш? Аз сипвам от време на време от Бардала, че ми остана от 1.9 ПД-та. Проблем ли е?

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За година и половина и вече над 25.000 зареждам само на Круиз. Понякога се случва и на Ромпетрол, но не са ми удобни като локация. Нямам никакви оплаквания от нафтата. Добавка никога не съм сипвал на CR-a. Миналата зима на -25 нямах грижа, а другата кола, паркирана на същото място, но с нафта от Еко (хубавата) - запали, когато стана -10. Та лично аз съм доволен от тази верига. Жалко, че са 2 в София (поне толкова знам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви се похваля аз вече карам о2 1.9 bjb и сипах на газпрома 50лв колкото да се прибера в софия. В момента има половин резервоар и се оглеждам в на марешки дизела, но колата върви добре, даже даде разход при 140 и климатроник 4.4 по компютър, което съм склонен да вярвам , че може да е 5.5 и пак е добре . В София за сега ми се върти около 6 и малко и все пак разлика има ат 2.09 за литър до 2.32 литъра. Срещите на НИМ правите ли ги още и нежно ли е да си запазя място за следващата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За година и половина и вече над 25.000 зареждам само на Круиз. Понякога се случва и на Ромпетрол, но не са ми удобни като локация. Нямам никакви оплаквания от нафтата. Добавка никога не съм сипвал на CR-a. Миналата зима на -25 нямах грижа, а другата кола, паркирана на същото място, но с нафта от Еко (хубавата) - запали, когато стана -10. Та лично аз съм доволен от тази верига. Жалко, че са 2 в София (поне толкова знам).

Три са. И аз съм за Круиз плюс добавка Supremium diesel на Wynn's от Тех-ко.

За бензин също само Круиз.

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На комън рейл, каква добавка слагаш? Аз сипвам от време на време от Бардала, че ми остана от 1.9 ПД-та. Проблем ли е?

Една зелена, която ОМВ слагат в нафтата си :) иначе...никаква друга не съм слагал, защото от Кристал и Круиз нафтите съм горе-долу доволен и без добавка. По-малко лъжат, явно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм зареждал на тези две бензиностанции. Но понеже колата ми е с двигател за чистачки много ѝ се отразява качеството на горивото и съм си правил проучване.

1. Дълги години зареждах на ЕКО. Имам удобни бензиностанции, карта за отстъпка, допълнителна отстъпка от банката в която ми е кредитната карта и прочие. След проучването там спирам само за кафе и цигари. Нафтата е пълен майтап. Дори със зелената добавка, за която пише Венци по-горе нещата не бяха добре. Слабо вървене, висок разход.

2. Лукойл. Хубаво гориво, забележимо по-нисък разход от ЕКО. Не ме кефи политиката им, че не можеш да ползваш отстъпка ако плащаш с банкова карта. Нямам удобни бензиностанции.

3. ШЕЛ. Качество на горивото съпоставимо с Лукойл.

Започнах да зареждам на ШЕЛ.

 

Междувременно сипах един път на Ромпетрол след много препоръки от различни места. За мен това което сипах си беше рядък боклук!

 

След което заредих на ОМВ по принуда, защото там се бях зарекъл да не стъпвам, защото все ме лъжат в количеството. Установих, че като си зареждам сам резервоара ми побира колкото си трябва. Качеството е по-добро от това на ШЕЛ. Тънкия момент е да не оставяш пичовете на бензиностанциите им да те цакат, а да си зареждаш сам колата. За мен в момента няма по-добра нафта.

Като уточнение - зареждам само обикновена нафта, като всички проби са правени с и без добавка (ползвам Бардал).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Bardahl BDC - най-изгодната добавка на пазара в опаковка от 1л. Колата върви нормално, харчи възможно най-малко, не е хипер пъргава, тиха е, става за спокойно каране.

Други не съм пробвал. :)

.

Колега, shaft,

Bardahl-откъде го купуваш най-изгодно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Установих, че като си зареждам сам резервоара ми побира колкото си трябва. Качеството е по-добро от това на ШЕЛ. Тънкия момент е да не оставяш пичовете на бензиностанциите им да те цакат, а да си зареждаш сам колата.

 

Това не успях да го разбера?!

Искаш да кажеш че като наливаш лично ти с пистолета в резервоара има разлика вместо служителя?! Каква е разликата?

Нали ти се умирисват ръцете?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.