Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

За съжаление с много прав :(  Ако вятъра задуха на изток е много вероятно рязко да се загуби интерес към каквато и да било инвестиция в България ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро зависи какво искат от този завод. Да прави коли за ЕС или за износ към трети страни. Има полза само за коли за ЕС поради по-ниското заплащане на труда тук. Защото нито Турция, нито Сърбия са в ЕС, не е ясно кога и дали изобщо ще ги приемат и малко ме съмнява да правят завод там.

Освен това имам усещането, че тук ще се прави някой малък и евтин модел, чието сглобяване ще е ниско автоматизирано. Едва ли ще започнат да правят флагманите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ValeoG написа:

Привет колеги! Отското съм тук, но надявам се за дълго :)

Някой да чу, че VW се отказват от рисърча си за построяване на завод в БГ поради това, че са споменати в кампанията на ББ?! 

Ей това ако е истина пък ..... затъваме все по-дълбоко и безвтзвратно. 

 

Цитат

Английско-Български речник

fake [feik]
разг.

I. v
1. подправям, фалшифицирам; правя имитация на; измислям, съчинявам (up);
2. преструвам се, симулирам; to ~ an illness преструвам се на болен; to ~ on (one) sl пренебрегвам, игнорирам;

II. n
1. фалшификация, подправка; имитация;
2. измислица;
3. фалшификатор; мошеник, лъжец;
4. преструван; симулатор;

III. adj ам. фалшив, подправен, лъжлив.

 

Фейс(к)бук и другите такива "надеждни" източници  ...

Вече стана толкова лесно да манипулираш повечето хора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, ID A написа:

По-скоро зависи какво искат от този завод. ...

Лично мнение - няма значение. Чисто политически да инвестираш в държава, която се ориентира в посока различна от твоята е нецелесъобразно. Икономически също е високо рисково да инвестираш, знаейки че правителството може да бъде поставено в политическа изолация с всички последствия от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички се бият в гърдите, но е много спорна (или никаква) ползата за България като цяло.
Никакви данъци не плащат, ползват евтината работна ръка.
Макс,. няколкостотин човека и ги експлоатират жестоко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, ID A написа:

По-скоро зависи какво искат от този завод. Да прави коли за ЕС или за износ към трети страни. Има полза само за коли за ЕС поради по-ниското заплащане на труда тук. Защото нито Турция, нито Сърбия са в ЕС, не е ясно кога и дали изобщо ще ги приемат и малко ме съмнява да правят завод там.

Освен това имам усещането, че тук ще се прави някой малък и евтин модел, чието сглобяване ще е ниско автоматизирано. Едва ли ще започнат да правят флагманите.

Вчера по-новините на НОВА, казаха, че производството се изнася, за да се правят единствено SUV-ете (Атека и Кодиак), нищо друго. Работниците в Германия били против производството да се изнася и да се съкращават работни места, но поради свръх производството особено в Шкода, които изнемогват, се налага промяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

За съжаление с много прав :(  Ако вятъра задуха на изток.....

 

Искаш да кажеш "от изток"

 

Преди 3 часа, PRR написа:

Лично мнение - няма значение. Чисто политически да инвестираш в държава, която се ориентира в посока различна от твоята е нецелесъобразно. Икономически също е високо рисково да инвестираш, знаейки че правителството може да бъде поставено в политическа изолация с всички последствия от това.

 

Без значение от къде ще задуха вятъра, България е в европейския съюз и изповядва еврогейските ценности.

Само поради тази причина завода трябва да е в Бг. Турция и Сърбия не са в ЕС.

Аз съм песимист. Който се е хванал с нас, хаир не е видял. Уж ноември ще стане ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази наглост с обезщетенията надхвърля всички граници.
Вероятно е нарочно - НЕДОСЕГАЕМИТЕ.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали? В линка към статията ясно са обяснили защо са превели само по 10 лева. А адвокатът цитиран в статията..., как може още да има хора, които да не разбират към какво е насочена застраховката "Гражданска отговорност"?

Реално си е бил 100% черен курс, без договор, без билети....ако това е така, обезщетения няма да видят! И пак ако това е така, тази фирма трябва да я погне и НАП сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално подигравката с хората е налице, наистина. Ако има застраховки - има застраховки, има умрели и трябва да има и обезщетения и това е. Как си умрял и какво точно е станало - какво е значението, когато застраховката се води "злополука" :) Застраховката е за злополука, по думите на всички - ако ми падне саксия на главата също е злополука. Ако си ходя и рейсчето с черния курс ме смачка на пътя - пак е злополука и т.н. На един приятел баща му го блъска кола и му давали 5 000лв от ГО, обаче той рязко е успял да намери адвокат, който разбира и малко след съдебното решение сумата е станала към 120 000 лв. Случва се. ;) 

 

Подигравка е, защото ако не се беше разсмърдял никой щеше да си мине номерчето и щеше да има документи в стил "ето, платили сме обезщетения, хората си траят, всичко е точно". Виждам, че само един-двама смърдят във ефира и троловете без никакъв живот във фейса, другите, нормалните хора-потърпевшите ги е страх от мутрите, явно :)

 

Това е истината, всичко друго е бля-бля-бля. ;) Аз също не знам какво точно прави ГО и къде отива, защото когато някой лайнар отнесе спирката се оправя от общината, където съм си плащал данъците и оправят спирката с моите пари, вместо от ГО-то да се оправи. Ако някой смачка пешеходец - пак ГО-то плаща някакви смешни пари на смачкания, за да не мрънка 5-6-800лв им дават да си траят там, да не ядат бой... Случката е от преди седмица-две... един келеш беше отнесъл спирката и на нея човек е имало и гледам, че общината си оправяше спирката, а не ГО-то, човекът вика "ще ги съдя, подиграват ми се". Таа...парите едва ли са дошли в общината от ГО-то... ;) ГО-то се краде по най-долния начин, без да се знае къде отива и какво точно се случва - не познавам човек, който да може да ми отговори адекватно на въпроса - какво се случва с ГО-то, което плащаме? - държавно урегулиран рекет. Какво стана тази година - по-малко данъци за държавата, заради еко-глупости, повече за ГО-то - защо така стана (реторично питане) ;)

 

Такова е положението - клатенето е налице и подигравката вече става доста грозна и никой не го е страх от овчия народ. Толкова... 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, има злополука, има смъртни случаи, има пострадали. Рейса има застраховка която покрива събитията, но в условията има и текст, който най-общо има смисъл, че застраховката не важи при нещо незаконно. Ами за да важи или трябва да има закупени билети или договор за наемане  и бля-бля както е формулирано. За ГТ в София също казват, билета, картата е условието за изплащане на застраховка при инцидент. Гратисчиите духат супата. Според ЗК липсва изпълнено това условие. Следователно и застраховката не покрива събитията. КФН, където винаги са наш'те хора и за да се натегнат, веднага разпоредили да се изплатят обезщетенията. ЗК трябва да преведе нещо. ЗК обаче обжалва и вероятно ще спечели, но това не и отменя принудителната мярка от КФН. И превежда 10 лева. Ако спечели ще ги преглътне, ако изгуби ще изплати цялата сума. Какво би станало ако преведе цялата сума и после спечели? Сигурно обезщетенията възлизат над половин милион, а може и към милион. От кой да си търси парите? От КФН или от наследниците? Малко като бай Ганьовското "имал си бол пари, дал си". Това че, ЗК е изплатила пари на наследниците, съвсем не означава, че собственика на автобуса ще и възстанови сумата, ако се окаже че застраховката не действа в случая. И това ще мине по графата, искали дали едни пари...

Куче влачи рейс, диря няма , няма кеш...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги разбрах, че самите хора са си имали застраховка, или не е така? Смисъл, както когато тръгвам за чужбина и си правя застраховка за "5 лева" и тръгвам. Ако нещо съм разбрал грешно - значи извинявам се ;) 

 

20 човека са починалите, по 50 000лв минимално според закона - 1 милионче. А така са 200лв (те са дали повече за банкови такси).  

 

И все пак... ГО-то се краде яко. :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Дали? В линка към статията ясно са обяснили защо са превели само по 10 лева. А адвокатът цитиран в статията..., как може още да има хора, които да не разбират към какво е насочена застраховката "Гражданска отговорност"?

Реално си е бил 100% черен курс, без договор, без билети....ако това е така, обезщетения няма да видят! И пак ако това е така, тази фирма трябва да я погне и НАП сега.

 

преди 4 минути, ID A написа:

Виж сега, има злополука, има смъртни случаи, има пострадали. Рейса има застраховка която покрива събитията, но в условията има и текст, който най-общо има смисъл, че застраховката не важи при нещо незаконно. Ами за да важи или трябва да има закупени билети или договор за наемане  и бля-бля както е формулирано. За ГТ в София също казват, билета, картата е условието за изплащане на застраховка при инцидент. Гратисчиите духат супата. Според ЗК липсва изпълнено това условие. Следователно и застраховката не покрива събитията. КФН, където винаги са наш'те хора и за да се натегнат, веднага разпоредили да се изплатят обезщетенията. ЗК трябва да преведе нещо. ЗК обаче обжалва и вероятно ще спечели, но това не и отменя принудителната мярка от КФН. И превежда 10 лева. Ако спечели ще ги преглътне, ако изгуби ще изплати цялата сума. Какво би станало ако преведе цялата сума и после спечели? Сигурно обезщетенията възлизат над половин милион, а може и към милион. От кой да си търси парите? От КФН или от наследниците? Малко като бай Ганьовското "имал си бол пари, дал си". Това че, ЗК е изплатила пари на наследниците, съвсем не означава, че собственика на автобуса ще и възстанови сумата, ако се окаже че застраховката не действа в случая. И това ще мине по графата, искали дали едни пари...

Куче влачи рейс, диря няма , няма кеш...

 

Всичко изброено не засяга дължимото обезщетение на пострадал или наследниците му в случай на смърт. Ако превозвача е в нарушение на застрахователния договор застрахователя може да заведе регресен иск срещу него, но това няма отношение към задължението за плащане към пострадалите.

 

Преди 1 час, shaft написа:

... Случката е от преди седмица-две... един келеш беше отнесъл спирката и на нея човек е имало и гледам, че общината си оправяше спирката, а не ГО-то, човекът вика "ще ги съдя, подиграват ми се". Таа...парите едва ли са дошли в общината от ГО-то... ;) ГО-то се краде по най-долния начин, без да се знае къде отива и какво точно се случва - не познавам човек, който да може да ми отговори адекватно на въпроса - какво се случва с ГО-то, което плащаме? - държавно урегулиран рекет. Какво стана тази година - по-малко данъци за държавата, заради еко-глупости, повече за ГО-то - защо така стана (реторично питане) ;)

 

Такова е положението - клатенето е налице и подигравката вече става доста грозна и никой не го е страх от овчия народ. Толкова... 

 

 

 

Ако за това събитие има съставен протокол за ПТП екземпляр от него отива в съответната община, която завежда претенция срещу ГО. Точно такъв случай имах преди години. Един льольо с БМВ не беше успял да вземе десния завой от Гоце Делчев към България посока околовръстното, тясно му е било за "с вратите напред" и беше помлял спирката. Ченгетата го бяха спипали и му бяха натряскали протокол за ПТП, който отиде в Столична община.

 Ако обаче "келеша" я е отнесъл и е избягал, без да дойде "органа" и да удостовери събитието то тогава срещу чие ГО общината да заведе претенция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Izolini написа:

 

...Ако за това събитие има съставен протокол за ПТП екземпляр от него отива в съответната община, която завежда претенция срещу ГО. Точно такъв случай имах преди години. Един льольо с БМВ не беше успял да вземе десния завой от Гоце Делчев към България посока околовръстното, тясно му е било за "с вратите напред" и беше помлял спирката. Ченгетата го бяха спипали и му бяха натряскали протокол за ПТП, който отиде в Столична община.

 Ако обаче "келеша" я е отнесъл и е избягал, без да дойде "органа" и да удостовери събитието то тогава срещу чие ГО общината да заведе претенция?

 

Тука са го хванали също, защото е ударил и човека на спирката, ама сигурно е на тате син и няма да има нищо :) Разбира се. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, shaft написа:

 

Тука са го хванали също, защото е ударил и човека на спирката, ама сигурно е на тате син и няма да има нищо :) Разбира се. :)

 

 

Ама какво общо има това чии син е с това дали компанията ще си плати заведените претенции по ГО?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може "вдругиден" да няма валидно актче, сещаш ли се :) Това е общото. ;)

 

Ведната ти давам поредната схема от Схемистан:

Идват, пишат, пишат, пишат... всички се радват, че нещо се случва, прибират се и оставят актчето, където трябва. Получава се обаждане и се случва каквото "трябва". На следващия ден всички се надяват нещо да се случи, на по-следващия ден нищо не се е случило преди два дни изобщо ;)

 

Примерчето го има с един турчин, който изби други турци наскоро - какво стана, всъщност, и дали нещо се е случило наистина, или май илюзия е било? :)  Не разбрах сега има ли книжка, няма ли книжка, кой беше виновен, има ли 10 бона гаранция, няма ли, къде е сцената, оркестъра, къде отиваш ти, може би... 

 

Схемистан. Ама се радвам поне, че спирката е оправена и хорицата няма да ги вали дъжда, докато чакат автобуса... Спирката стоя смазана 3-4 дни и я оправиха. Браво!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, Izolini написа:

Всичко изброено не засяга дължимото обезщетение на пострадал или наследниците му в случай на смърт. Ако превозвача е в нарушение на застрахователния договор застрахователя може да заведе регресен иск срещу него, но това няма отношение към задължението за плащане към пострадалите.

 Ако  застраховката не важи, какви суми се изплащат? Онази дрогираната в Пловдив с Х5, дето помля н на брой коли, дали застраховката и плати нещо на потърпевшите? Защото сред пострадалите имаше и един с Йети и се оплакваше тук, че нищо не им е изплатено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ID A виж какво казва Кодекса за застраховането по случая, за който пишеш:

Цитат

Дял втори.
"ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ" НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ

Глава четиридесет и седма.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ЗАСТРАХОВКА "ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ" НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ

 

Обект на застраховане и застрахователно покритие

Чл. 477. (1) Обект на застраховане по задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите е гражданската отговорност на застрахованите физически и юридически лица за причинените от тях на трети лица имуществени и неимуществени вреди, свързани с притежаването и/или използването на моторни превозни средства, за които застрахованите отговарят съгласно българското законодателство или законодателството на държавата, в която е настъпила вредата.

(2) По задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите застраховани са собственикът, ползвателят и държателят на моторното превозно средство, за което е налице валидно сключен застрахователен договор, както и всяко лице, което извършва фактически действия по управлението или ползването на моторното превозно средство на законно основание. Не е необходимо водачът да притежава изрично писмено пълномощно от лицата по изречение първо за управлението или ползването на моторното превозно средство.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2018 г., в сила от 07.12.2018 г.) За трети лица по ал. 1 се смятат всички увредени лица с изключение на лицето, което отговаря за причинените вреди, както и всички правоимащи лица в резултат на неговата смърт. Правоимащите лица имат право на обезщетение за вредите, които произтичат само от качеството им на пострадали лица.

(4) Не се допуска уговорка за изключване от покритие на гражданската отговорност за вреди, причинени на увредено трето лице, което е знаело или е било длъжно да знае, че водачът на моторното превозно средство е бил под въздействието на алкохол, наркотици или други упойващи вещества по време на пътнотранспортното произшествие. В този случай застрахователят може да прави възраженията на застрахования за съпричиняване от страна на третото увредено лице за понесените от него вреди.

(5) Застраховката "Гражданска отговорност" на автомобилистите не покрива отговорността на застрахования като превозвач на товари.

 

Право на регрес

Чл. 500. (1) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2018 г., в сила от 07.12.2018 г.) Освен в случаите по чл. 433, т. 1 застрахователят има право да получи от виновния водач платеното от застрахователя обезщетение заедно с платените лихви и разноски, когато виновният водач:

1. при настъпването на пътнотранспортното произшествие е извършил нарушение по Закона за движението по пътищата, като е управлявал моторното превозно средство под въздействие на алкохол с концентрация на алкохола в кръвта над допустимата по закон норма или под въздействието на наркотици или други упойващи вещества или е отказал да се подложи, или виновно се е отклонил от проверка за алкохол, наркотици или други упойващи вещества;

Кодекса за застраховането е изричен. Какво правят застрахователите се вижда от случая, заради който започна темата. Защото и там си има изрични разпоредби кой се счита за пътник. Да не слагам още един цитат, глава 46 от Кодекса за застраховането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, решението дали и колко ще е обезщетението в крайна сметка ще го вземе съда. Не при една и две катастрофи, дори без жертви, от ГТ казват "закупеният билет ви е застраховката..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таксито билет издава ли ?

Ако се возиш при мен и има ПТП, ГО няма ли да поеме нещо ?

Детето ся отива на екскурзия организирано, билет няма, няма и да има. По друг начин се уреждат работите.

Немало пътен лист - показаха го. Ма бил фалшив. После па друг маршрут пишело. Извинявайте, ама ако в пътния ми лист пише "Цариградско шосе" и зема та мина по Ботевградско щото има катастрофа примерно ко тогава ? Нема ми важи застраховката ли ? На мен отказаха ли ми щета? Що? Щото не било връчено НП. Е аз КАТ ли съм да връчвам НП. Платих си като поп ремонта. Че не ми се занимаваш с жалби иначе щеха да го ядат, ама другия път ще си знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма включен апарат таксито, може и да не получиш. ГО не поема нищо за пътуващите. Има застраховка на местата, която си е отделна. А детето ти сигурно се вози по договор сключен между училището и фирмата превозвач или туристическа агенция.

Разбирам, че много хора са на "давай парите и не питай", но всеки си гони интереса. Едва ли имат нужда от протакане, още повече, че като българска компания КФН може да се намеси, за разлика от Олимпик. Освен това, няма компании на бг пазар, които да не са презастраховани навънка. Колега беше споделил, че е имало една и след голямата градушка и тя се е презастраховала навън. Така или иначе парите не им излизат от джоба.

Но при положение, че става дума за милиони, ще гледат дори запетайките под лупа. Действията на КФН също ми се виждат прибързани. Ако няма билети или договор, за какъв случаен превоз става дума? Това за регресионен иск към водача/собственика е смешно. Очевидно е, че няма такъв ресурс.

 

И излезе информация, че започват изплащането на 50 000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такситата имат допълнителна застраховка на местата , както и маршрутките (или поне така трябва да бъде)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

България има един хроничен проблем - платеното правосъдие. Оттам идват и всички беди за обикновените хора.
Има лобисти в НС, които отварят вратички в законите (дори с явни правни противоречия).
Нататък е лесно, правилният човек, правилният рушвет... и готово.
Сега политически натиснаха БулИнс, евентуално да платят по 50 000 лв., но аз не съм сигурен, че ще се случи.
Ще разберем след изборите.
 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обещали са им нещо. Разбирам, че сутринта шефа на Бул Инса е говорил защо няма да платят и хоп след среща на КаФеНето, преживял катарзис и не само, че ще платят, ами даже и парите от фирмата няма са си търсят. Не се усещат, че сериозните инвеститори бягат, като дявол от тамян от такива истории и идват само спекулантите. Но пък може и за добро да е, да покажат на VW, че и майка си ще продадем и ще правят каквото си искат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.