Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Има още нещо - на третата година има смяна на спирачна трчност , може и за нея да информира .. знам ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още е рано за трета година. Ще се обадя да ги питам.

а иначе според тоя клип така се нулира тоя интервал.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм си мислил че на 32 ще си купувам такива битовизми от магазина. Детенцето в мен искаше само бира и чипс, а сега утре трябва да мия и да чистя. Гнус ме е от себе си!
 IMG-20190702-235125.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обадих се.

-Така и така..колата вика смени маслото.

-Амиии, тя си го смята сама кога да е.

-Добре де на колко е интервала?

-Ами то е лонг лайф, на 30 000 км е.

- Ама колата вика сега.

-Еми то там тя си го смята според стила на каране и други фактори.

-Каането ми е главно извънградско, нямам кратки пробези, не би трябвало да е след 15 000. Добре  да идвам ли или да не идвам?

-Ми...не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А имаш ли сервизна книжка? Предполагам, че двигателят е трицилиндровия MPI 1.0 75 к.с., същия като на моя мъник SEAT Mii. При мен в книжката на първите страници някъде изрично е посочен фиксиран интервал на смяна на масло на 15000 км. и така са си правени смените. Освен при първата смяна някой в сервиза да е объркал (или нарочно променил интервала) от лонг-лайф на фиксиран? Имаш ли представа какво масло са ти сипали при смяната?

 

p.s. Надявам се да съм разбрал правилно, че колата вече е минала първо обслужване на 30000 км и предстои второ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се загледате в хартиените сервизни книжки - има регулярни прегледи на автомобила и на различни системи по него през 30К. Интервалите за смяна на масло бяха на 15К. Та, съвсем нормално е да показва две различни неща! Според мен - сменяй на всеки 15К маслото, за да ти е спокойно, че маже хубаво и си върши работата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, минала е първо обслужване и предстои второ. По фактура маслото е сменено с с Кастрол 5*30 лонглайф. Което за мен значи не след 15 000, а след 30 000 следващото. Само че това второ ще настъпи към края на годината някъде ако гледаме 30-те к км.

Първия път ми беше казано, че колата понеже е с газ се сменяло маслото на 15 000. Кога отидох на 15 000 да го сменям ме оплюха що съм отишъл и че тоя дет ми го е казал са го уволнили. И, факт, не  го смениха, казаха да се върна на 30 000.

Приемчика потвърди в телефонния разговор, че смяната си е на 30 000.

Не  беше много сигурен ся треа ли се смяна или не треа.

Пътуванията са ми дълги, 80% извънградско.

По-принцип не е проблем да го сменя, така или иначе не го плащам аз :))) Просто ми е странно.

От друга страна пък не съм навит да им давам некви пари просто е така.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение. Ако не го смениш и нещо се счупи ЕТ ще имат предтекст да не уважат гаранцията. Съответно опциите са да го смениш (аз сменям на 15к, независимо, че препоръката е на 30к) или да отидеш в ЕТ и да ти променят интервала, съответно да ти отбележат или смяна или че са кодирали грешно предишния път. Аз бих направил първото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не могат да откажат защото севризния интервал е на 30 000. 

Ами ако кажа - аз се обаждах ама приемчика каза не идвай. Та с гаранцията проблем няма даже и да не ида да го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, може и да греша, long life реално е променлив интервал и, ако колата е казала "сменяй" се очаква да смениш. Ама може и да греша 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е - Long Life идва от това, че може да се кара повече от фиксираните 15 000км. Може и на 19 000км да изреве, може и на 27 000км да изреве - всякак може. Определено се гледат и дните - две години най-много изкарваше калкулаторът на колата. 

 

Отчита се броят на стартовете на двигателя (студени стартове и топли стартове) и т.н. Ако се пали 100 пъти на ден тая кола, маслото може да е за смяна и след 5-6 месеца - зависи какъв алгоритъм е зададен в калкулатора на компютъра. 

 

Моята Шкода беше с променлив интервал, но аз отидох и доооста насила беше смяната на първото масло - отидох на около 11 000км, а колата показваше, че остават още 17 000, мисля... падна едно дърпане "ама защо по-рано да го сменяме, ама не му е времето, ама елате по-нататък" и т.н. и т.н. Настоях, смениха го с "някакво" си /наливно/ и повече не стъпих там :) Колата беше с 2 години гаранция (така бяха през 2010-та). За щастие правеха колите мааалко по-здрави от сегашните и не съм имал никакви проблеми с нищо, но си обслужвах всичко сам и навреме, а не на 30 000км (с хубаво гориво, може и да е окей) -  това са си европейски смешки. ;)

 

ПП: В  Хюндай е било така - 10 000км, няма значение колко време е минало и т.н. - ако са направени 10 000км - смяна, задължително! Има хора, които казват, че са отишли на 10 100км и са им отказвали гаранции, защото не са дошли на-до-10 000км. Имат всякакво право да си правят каквото си поискат, защото никой не чете 87123678126387 страници с общи условия, когато се подписва под тях - така, че, кьорав карти не играе :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменяйте на 10 к хил не е чак такъв разход знам от колеги,който си купуват оригинален филтър и си го сменят на 10 или 15 к км не в еура тек 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ми е било интересно какво значи оригинален филтър, оригинални консумативи и т.н.

 

Всеки автомобилен производител плаща на определен производител на консумативи, за да му доставя консумативите. Например, оригинален филтър би бил някакъв, на който пише VW SKODA AUDI и някакъв номер там. Този същия филтър го правят MAN, Hengst, KNECT и други, като си пишат собствен каталожен номер. Една година го правят от UFI, другата го правят от Hengst и т.н. При производството едва ли се променят машините, смеските, хартиите и т.н.,  за да са по-качествени, когато се произвеждат, като "оригинални" за даден автомобилен производител... може би сменят само щампата  Така, че този "оригиналния" на цена 20лв е същия чеп, като този от 9лв на Хенгст. Карам с "неоригинални" филтри Hengst, Knect, Man, Bosch (който го има наличен) вече 200 000км и не ми е умряло нищо.  

 

Оригинален филтър и оригинално масло не съществуват, като понятия при автомобилните производители, защото те не си ги произвеждат самички в задния двор - плащат на други, за да им произвеждат продукцията, използвайки даден бранд.  

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба Венци вземи един купе филтър от ЕТ и един от кварталното магазинче, например MAN и ....просто ще изхвърлиш този от кварталното магазинче. Тънък, като салфетка, по-лек.... За филтъра за двигател, този от ЕТ идва с едно силиконово уплътнение за кутията, не че не може да използваш и старото, но афтърмаркета не. И пак тънък като салфетка сравнен с този от ЕТ. За Ф1 1.4 16V...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оригинален е нужен,ако е гаранционна защото следващата смяна ще е в еура тек и няма да е ок,ако видят друг ,иначе може всякакъв аз ползвам mahle knecht мисля,че са добри цена/качество

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо , тука се изказа не подготвен ... сменям пролет и есен поленов филтър и този , с който дойде колата от завода и този , който сложиха от ЕТ си пропускаха миризми , а останалите , които съм слагал от кварталното магазинче (МАН) , изкарва по 5-6 м. без да мирише в колата на нафта , газ и дтуги приятни миризми ;) (всички се води , че са с въглен).

Колкото до интервала - моита до сега не е ревала , а се кара 50/50.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Ба Венци вземи един купе филтър от ЕТ и един от кварталното магазинче, например MAN и ....просто ще изхвърлиш този от кварталното магазинче. Тънък, като салфетка, по-лек.... За филтъра за двигател, този от ЕТ идва с едно силиконово уплътнение за кутията, не че не може да използваш и старото, но афтърмаркета не. И пак тънък като салфетка сравнен с този от ЕТ. За Ф1 1.4 16V...

 

Тц, няма разлика според мен. Стига да не вземеш от някой супер квартален магазин, който продава и той не знае какво... Пипал съм и двата вида - попаднал си на някакво менте, вероятно. Поленовите филтри напоследък са точно салфетки - огъват се, като хартия за гъз... В самото начало, когато си смених за първи път филтъра сам бяха твърди. Пак казвам - Хенгст ползвах, сега съм с Knect и съм доволен, напълно :)

 

 

преди 29 минути, skodafen написа:

оригинален е нужен,ако е гаранционна защото следващата смяна ще е в еура тек и няма да е ок,ако видят друг ,иначе може всякакъв аз ползвам mahle knecht мисля,че са добри цена/качество

 

Да, и все пак не вярвам да ги гледат - това е колкото да плашат малките деца. :) На мен ми сложиха Hengst в Еуратек тогава... не е бил с опаковка на VW и т.н. Аз стоях до колата, когато се дърпаха да сменят маслото - реших, че ще го "сменят" по хартия само. И така... 

 

 

преди 25 минути, The Best Forman написа:

Ивчо , тука се изказа не подготвен ... сменям пролет и есен поленов филтър и този , с който дойде колата от завода и този , който сложиха от ЕТ си пропускаха миризми , а останалите , които съм слагал от кварталното магазинче (МАН) , изкарва по 5-6 м. без да мирише в колата на нафта , газ и дтуги приятни миризми ;) (всички се води , че са с въглен).

Колкото до интервала - моита до сега не е ревала , а се кара 50/50.

 

Абсолютно съм съгласен. :) Кнект ползвам /без активни "въглища"/ и не усещам никакви миризми в купето. Да, ако спра върху шахта на канализацията - смърди си... зад някой "чадилник" не усещам нищо в купето, въпреки, че пред мен е мъгла и не се вижда пътя от чернилка... 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има обикновени, има и с активен въглен от за премахване на миризми от ЕТ. Няма как такъв без въглен да спира миризмите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук на няколко коли съм пробвал със и без въглен и разлика не съм видял. Тя и разликата в цената им е "два и пеесе", ама...нещо не виждам да има смисъл.

Единственият проблем на въглена е, че филтъра по дефолт изглежда мръсен. Та ако някой си го проверява дали е за смяна, трудно ще разбере. Аз го сменям на 6 месеца и не му мисля. Мале-то (както му викат някои и маХле както му казвам аз) за Супърба е нещо от сорта на 20 лева. В интерес на истината за 6 месеца не го виждам да се изцапва супер много, ама сменям, е така за спорта ? Имах една смяна преди година някъде, поради някаква причина за половин година беше станал на г*з. А нито се е променило къде карам, нито съм я паркирал на различно място, нито нищо. Ще кажеш, че някой му беше сипвал нещо...

 

п.с. - Ако се оплаквате от миризими в купето, да питам колко често чистите (със спрей) и освежавате (с "бомбичка" както му казвам аз) вентилацията? Щото ако не го правите никога, какъвто и филтър да сложите няма да ви спаси. Хубаво е със спрей един път в годината и по средата на цикъла да хвърляте по една бомбичка в колата. Общо са към 30 лв., а това все пак е въздуха, който дишате и е за общо 30 минути работа (двете манипулации).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам само филтри MANN от 10-тина години и съм си доволен от тях. За купето с въглен (или както там се водят).

 

Иначе ми стана интересно, колега sauber, ако не те затруднява да ми обясниш какво представлява тази "бомбичка" за прочистване и от къде се набавя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, ID A написа:

Има обикновени, има и с активен въглен от за премахване на миризми от ЕТ. Няма как такъв без въглен да спира миризмите.

 

преди 20 минути, sauber написа:

До тук на няколко коли съм пробвал със и без въглен и разлика не съм видял. Тя и разликата в цената им е "два и пеесе", ама...нещо не виждам да има смисъл.

Единственият проблем на въглена е, че филтъра по дефолт изглежда мръсен. Та ако някой си го проверява дали е за смяна, трудно ще разбере. Аз го сменям на 6 месеца и не му мисля. Мале-то (както му викат някои и маХле както му казвам аз) за Супърба е нещо от сорта на 20 лева. В интерес на истината за 6 месеца не го виждам да се изцапва супер много, ама сменям, е така за спорта ? Имах една смяна преди година някъде, поради някаква причина за половин година беше станал на г*з. А нито се е променило къде карам, нито съм я паркирал на различно място, нито нищо. Ще кажеш, че някой му беше сипвал нещо...

 

п.с. - Ако се оплаквате от миризими в купето, да питам колко често чистите (със спрей) и освежавате (с "бомбичка" както му казвам аз) вентилацията? Щото ако не го правите никога, какъвто и филтър да сложите няма да ви спаси. Хубаво е със спрей един път в годината и по средата на цикъла да хвърляте по една бомбичка в колата. Общо са към 30 лв., а това все пак е въздуха, който дишате и е за общо 30 минути работа (двете манипулации).

 

 

И аз не хващам разлика с "въглища" и без - преди карах само с "въглен", защото си мислех, че нещо помага, но не улавям абсолютно никаква разлика... вероятно има значение и изпълнението на климатичната система. При някои коли може и да има смисъл, но аз не го хващам при моята...  Затова карам с такъв без чернилка по него :) Оставям го да си я придобие по естествен път самичко и като стане такъв - в кофата. Общо взето на година сменям, не ми мирише в купето, не ми влизат миризми отвън.

 

Между другото, на моята кола (на Прасето) има някаква системка за автоматично разпознаване на "лош въздух" и климатроникът си затваря клапичките и се оправя сам:

image.png.087cca0981c4147efabe56c4b43c8a48.png

 

Ей туй нЯщо - "А"-то. Щом е включено си се "Управя" самичко. Така нямам никакви миризми в купето (с изключение на климатика понякога) :) Честно казано, дори да не го натискам - пак не влизат. Не знам на какъв принцип работи, нямам идея - не съм и търсил, защото в следващия модел това нещо го няма изобщо (там тези два бутона не могат да работят едновременно - изключват се един-друг, докато при мен и двата мога да ти натиска и системата се оправя самичка - отваря, затваря клапата, когато сметне за добре):

image.png.4ffdac1e0f24c0a9a532d760941188b0.png

 

 

Бомбичката я ползвах преди, тази на Лики Моли - много е добра. Ползвал съм я само веднъж на Санта Фе-то, защото не се разсмърдява така, както Шкодата го правеше - при Шкодата трябваше всяка една година да пускам по една "бомбичка-бомбичка", смърдеж влизаше в купето, имаше минимален смисъл от филтър с активен въглен и т.н... Тук нещата са различни, обаче... 

 

 

ПП: @johnnie213, ето за това става въпрос:

https://www.autozone.bg/спрей-за-почистване-на-климатик-LIQUI-MOLY-150мл.

 

Как се ползва:

 

 

На Шкодата ми се налагаше всяка година да го ползвам това нещо, докато при другите коли не е така - не мирише на прокиснали крака или тежка влага от климатичната система. :)  Може би, защото се научих да спирам климатика и да оставям да духа само въздух, без да работи компресора за определено време, преди да спра/паркирам. По този начин се изсушава изпарителя, както и човек се аклиматизира, преди да слезе от колата в жегата и да го ударят най-малко 10 градуса разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся явно аз не обяснявам как трябва.

Интервалите са два - ПРЕГЛЕД и СМЯНА МАСЛО

При купуване на колата и двата са "сетнати" на 30 000 км.

При първото обслужване интервал ПРЕГЛЕД е оставен на 30 000 км, но интевал СМЯНА МАСЛО е променен на 15 000 км.

И в задачата се пита. Кое е вярното? Ако смяната на масло е през 15 000 , защо първата е след 30 000 респ. обратното.

А иначе, че след сетването на 15 000 си смята там некви работи и променя км съм ок и бмв-то го има това ама базата за смятане са я променили.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, Моджо написа:

Ся явно аз не обяснявам как трябва.

Интервалите са два - ПРЕГЛЕД и СМЯНА МАСЛО

При купуване на колата и двата са "сетнати" на 30 000 км.

При първото обслужване интервал ПРЕГЛЕД е оставен на 30 000 км, но интевал СМЯНА МАСЛО е променен на 15 000 км.

И в задачата се пита. Кое е вярното? Ако смяната на масло е през 15 000 , защо първата е след 30 000 респ. обратното.

А иначе, че след сетването на 15 000 си смята там некви работи и променя км съм ок и бмв-то го има това ама базата за смятане са я променили.

 

Ми нищо общо нямат всичките тези три независими неща :) 

 

1. Променлив сервизен интервал с максимален пробег от 30 000км и 1 или 2 години... зависи как се кара колата и какъв алгоритъм е подаден да се следва - кога /на колко време/ искат да вземат парички, тоест :) Както писах по-горе, гледат се неща, като колко броя паления имаш и т.н. и системата сама си смята какво да ти показва на таблото.

 

2. Фиксиран сервизен интервал - 15 000км или 2 години, което настъпи първо - нищо не смята и не ти обяснява нищо, просто си гледа време или километри - друго не го интересува изобщо. На 23тия месец може да си изминал само 4 000км и то ще ти мрънка, че маслото е за смяна. На третия месец може да си минал 14 000км и почва да ти мрънка, че маслото е за смяна.

 

3. Прегледи - кой го измисли това нещо? :) Плаща ли се или? 

 

При тебе е станало следното: някой не се е съобразил изобщо с променливия интервал (точка 1), и ти го е настроил на фиксиран (точка 2), тоест сменил ти е сервизния интервал от променлив на фиксиран, в което няма нищо лошо. Точка 3 няма нищо общо с всичко останало - пак да питам, кой я измисли тази глупост и дали се плаща? :) Ако се плаща това би отговорило на доста въпроси.  Иначе, реално са настроили точка 1 и точка 3 заедно - така идва от завода. В тази ситуация, в която си сега, на всяка втора смяна на масло ще имаш и преглед, или отиваш в Еуратек и им казваш, че са ти настроили грешно интервала - да го оправят на променлив - 30 000км, ако не ти пука за двигателя и не мислиш цял живот да я караш тази кола, разбира се. 

 

Ако си нулираш сам интервала чрез комбинации или през таблото - то той винаги се настройва на фиксиран интервал от 15 000км или 2 години. Това е всичко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моджо , не знам къде ходиш , но при първото обслужване на изпрояодяк приемчика в Благоевград ми обясни , че е нулирал интервала на маслото , но е настрил интврвала на спирачната течност (както е по книжка) и седмица преди датата ми светнаха спирачките в жълто .

Няма да се учудя ако някой по грешка е сетнал нещо , което в твоя случай е масло ;)

В крайна сметка съобщенията са заложени от човек и се настройват от човек , а изпълнителя е един тъп комп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми как къде, в Надежда. Където първо ми обясняваха , че колата има автопилот, а тя няма. Има ограничител на скоростта, ама не е същото.

После ми казаха на 15к км се сменя маслото, на 15к км ме изгониха и казаха ела на 30к. Ся па на 15..и вече почвам леко да се обърквам.

ПРЕГЛЕД така пише на борд компа. Иначе на 30 000 се сменят и свещите и филтъра за течна газ освен маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.