Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Преди 3 часа, PRR написа:

Велко, вярваш ли, че глобата ще сплаши "джигитите"? 

Ще поставя въпроса по друг начин. Ако глобата е достатъчно голяма за да спре "джигитите", някои от които са със сериозни "доходи", дали няма да е непосилна за обикновения човек? Все пак всички сме хора и грешим ;)

И, още веднъж да перефразирам въпроса, трябва ли заради изключенията, разбирам рецидивистите, да го отнасят всички? 

 

Да бръкнеш в джоба на някой е доказано най-ефективния начин в случая. Глобите за рецидив са в по-голям размер, а следващата глоба обикновено е пак прилична сума + Х месеца без книжка. Да, и това не е лек за масовия материал, но е добра практика/профилактика на гладките мозъци. Лошото е, че дори не ги глобяват, какво остава да се търси висока събираемост...

Колкото до обикновеният човек - ако има топки да нарушава, нека има такива атрибути и като дойде "видов ден"! Всичко е разписано, та не би трябвало да го изненада някоя глоба за рецидив към 1000 лева (в зависимост от нарушението) и да му сложат книжката на трупчета за 6 месеца. А ако го хванат през това време да кажа - конфискация на возилото.

Аз преди си бях гламав и спонсорираха КАТ сериозно. Един подкуп не съм дал, но си плащах сериозни суми на касата. Купих си радар детектор и спрях да плащам. И така, докато в щатите ме поздравиха с една глоба от 900$, което беше седмичната ми заплата. Викам си - имам ги, не е проблем. Ама следващата беше почти х2. И си викам - тегава работа ще е ако продължавам така. Едно, че губя неприлични суми, ама ми се вдига застраховката, а недай си боже да ми вземат книжката - еб@ва ми се мамата.

Там, у щатите, глобите са еднакви за всички. Бедни, богати - няма деление. Който нарушава - плаща. Разликата с тук е, че там събират глобите много бързо и безапелационно. Ако решиш да не плащаш, още повече затъваш...и не е хич добре. Ама полицаите са друга порода там :)

Честно - ей така искам да са полицаите на всякъде! Аз, проблем нямам с тях.

 

https://youtu.be/He6k4yfeGxs?si=mFMGag3RrHH3Pqds

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, C2H5OH написа:

Аз пък продължавам да твърдя, че камерките ше свършат работа. Във Великобритания пътната полиция е на повикване. Много рядко се случва да се организират масови проверки за алкохол, наркотици или наличен триъгълник в колата. Факт е обаче, че ако полицията е намесена шофьорът го отнася. Случват се гонки полиция - заподозрян, хеликоптер и т.н. но важната работа се върши от камерите и автоматичното разпознаване на номера (ANPR). Превишена скорост, червен светофар, неправилно паркиране. Глобата отива където трябва - община, районно полицейско, паркинг фирми. Съответно се изпраща писмо до адреса, на който е регистрирано возилото и в 14 дневен срок от получаването му глобата е 50%. До края на втория месец след получаване е 100% и после е геометрична прогресия. Някъде на месец, някъде на ден и в един прекрасен момент на вратата звъни съдия изпълнител, който предварително е извикал полиция и иска парите тук и сега.

Друг момент е адресната регистрация. Глоба за не сменен адрес на СУМПС започва от 1000 паунда. Същото важи и за грешно регистриран или не сменен адрес на регистрация на автомобил. И т.н. и т.н. Много мога да разказвам, но това на по бира някой ден на НИМ.

Ето в това е истината, Мише. Ама за в България, тези, от които зависи въвеждането на подобна система, трябва да имат топки, за да направят всичко това. А те май нямат. Защото явно не е до пари за камери, оборудване и софтуер. Защото адски много пари се прахосаха за ред глупости - стикери, чипове и т.н.

 

Преди 18 часа, PRR написа:

Велко, вярваш ли, че глобата ще сплаши "джигитите"? 

Ще поставя въпроса по друг начин. Ако глобата е достатъчно голяма за да спре "джигитите", някои от които са със сериозни "доходи", дали няма да е непосилна за обикновения човек? Все пак всички сме хора и грешим ;)

И, още веднъж да перефразирам въпроса, трябва ли заради изключенията, разбирам рецидивистите, да го отнасят всички? 

 

Пепи, щом глобите са високи и работят в по-развитите държави, където има и далеч по-богати хора от родните ни джигити, значи и при нас ще проработи. Относно сумата и непосилността за "обикновения" човек, не си прав. Да, всеки може да сгреши. Но високите глоби са за груби нарушения, примерно с 40-50км/ч над ограничението, а не за +12км/ч, паркиране на забранено място, навлизане неволно в забранена улица и т.н. Та мисълта ми е, че грубо, опасно и т.н. нарушение, последвано от висока санкция няма как да го направиш без да искаш, неволно или поради невнимание. А за рецидив, за което пише Велко, ако си "обикновен" човек, едва ли ще направиш дадена глупост и грешка, бръкнала ти здраво в джоба втори път.

 

Преди 14 часа, zloQQ написа:

Честно - ей така искам да са полицаите на всякъде! Аз, проблем нямам с тях.

https://youtu.be/He6k4yfeGxs?si=mFMGag3RrHH3Pqds

Това е въпросното клипче, от което цитирах мицифайката по-горе. Лафа ми пълни душата.

Винаги съм бил на мнение, че за да се изкорени даването на рушвет на полицай, заплатата му трябва да е висока. А това, че голяма част от катаджийте в България не стават за тази работа е факт. Но пък кой ще се хване на такава работа при ниски възнаграждения. От което пък следва, че рушвета, колкото и да не го одобрявам, го разбирам. Защото и полицая храни семейство, а като е с ниската заплата - куца работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Mishelle написа:

Пепи, щом глобите са високи и работят в по-развитите държави, където има и далеч по-богати хора от родните ни джигити, значи и при нас ще проработи. ...

Юли, честитката ми от Германия беше за 10 Euro за до 10km/h превишение. Толкова е и в България, а стандартите са различни. Т.е. глобите в Германия не са толкова по-високи ..., когато не са рецидив! При следващо нарушение, пише го в акта, глобата ми става 20 Euro. Та не смятам, че проблема е в ниските глоби. По-скоро е в липсата на увеличение при рецидив, както и липсата на събираемост. Всъщност първото е по-сериозното. Защото няма как да си всеки ден на пътя и да не сгрешиш, т.е. рано или късно получаваш честитка. Въпроса е колко често е. Веднъж или два пъти годишно може би е ОК, но 3 и нагоре си е рецидив. Уви, милиционера в интервюто каза "нормално е да има 16 нарушения за 3 години" ... И с това приключваме. Всъщност не. Понеже милиционерите не ги интересува да решават проблемите, дори да станем по-изрядни като водачи, те ще сложат безмислени ограничения от 30 и ще сложат камерата там. И пак в изходна позиция ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, PRR написа:

Понеже милиционерите не ги интересува да решават проблемите, дори да станем по-изрядни като водачи, те ще сложат безмислени ограничения от 30 и ще сложат камерата там. И пак в изходна позиция ;) 

Съгласен съм с всичко, Пепи. А това последното - със сигурност е така. Нали бюджет трябва да се пълни. Т.е. нека се трепат, важното е да плащат. Защо мислиш по едно време се появиха слухове, че Waze трябва да се забрани - програмата, в комбинация с активно шофЕрско общество дава не лош отпор на мицифайската простотия и люпене на семки в храстите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

Юли, честитката ми от Германия беше за 10 Euro за до 10km/h превишение. Толкова е и в България, а стандартите са различни. Т.е. глобите в Германия не са толкова по-високи ..., когато не са рецидив! При следващо нарушение, пише го в акта, глобата ми става 20 Euro. Та не смятам, че проблема е в ниските глоби. По-скоро е в липсата на увеличение при рецидив, както и липсата на събираемост. Всъщност първото е по-сериозното. Защото няма как да си всеки ден на пътя и да не сгрешиш, т.е. рано или късно получаваш честитка. Въпроса е колко често е. Веднъж или два пъти годишно може би е ОК, но 3 и нагоре си е рецидив. Уви, милиционера в интервюто каза "нормално е да има 16 нарушения за 3 години" ... И с това приключваме. Всъщност не. Понеже милиционерите не ги интересува да решават проблемите, дори да станем по-изрядни като водачи, те ще сложат безмислени ограничения от 30 и ще сложат камерата там. И пак в изходна позиция ;) 

Има един момент, който във Великобритания върши страхотна работа. Глобата при сериозни нарушения е "фиксирана" на Х процент от седмичната ти заплата. Гари Линекер, водещия на 'Match of the day' е един от най-високо платените в ВВС - 1.2 млн. на година. Или седмично получава по 25к паунда. Е, като направи някое нарушение, глобата няма да му е 50-100 паунда като на мен, а 5 до 10к.

На Кралицата, Бог да я прости, мъжа ѝ, също Бог да го прости се излете от малка уличка, удари една мама с дете и колата на мама се обърна в канавката. Жената и детето са се отървали само с уплаха. Жената е решила да не предявява иск. Но полицията му взе книжката и му забрани да кара дори в полето и по частните им пътища.

Е тва трябва да се случи и в България но......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, C2H5OH написа:

Има един момент, който във Великобритания върши страхотна работа. Глобата при сериозни нарушения е "фиксирана" на Х процент от седмичната ти заплата. Гари Линекер, водещия на 'Match of the day' е един от най-високо платените в ВВС - 1.2 млн. на година. Или седмично получава по 25к паунда. Е, като направи някое нарушение, глобата няма да му е 50-100 паунда като на мен, а 5 до 10к.

На Кралицата, Бог да я прости, мъжа ѝ, също Бог да го прости се излете от малка уличка, удари една мама с дете и колата на мама се обърна в канавката. Жената и детето са се отървали само с уплаха. Жената е решила да не предявява иск. Но полицията му взе книжката и му забрани да кара дори в полето и по частните им пътища.

Е тва трябва да се случи и в България но......

Един чичко ми каза , че ще стане и тука , ама друг път :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, C2H5OH написа:

Глобата при сериозни нарушения е "фиксирана" на Х процент от седмичната ти заплата.

Мхм....ма това в белите страни - ай са виж колко от тези джигити у нас се водят безработни....
А и колко народ е официално на минимална заплата, а взимат в пъти повече, ама "под масата"...

Дъвкали сме темата и преди, няма какво ново да се каже, никакви положителни промени няма от миналия път насам. Имаме някакви (да кажем приемливи) закони, имаме нещо като полиция (дето и да иска да работи, все някой я спъва), имаме близка до нулевата събираемост (особено от онези дето трябва по три кожи да им се свалят), и имаме едни подлоги, които стоят на достатъчно високи постове и пречат каквото и да е да се промени за добро (и които са се закотвили там до живот), имаме и рая, която да го отнася безропотно (защото така най-лесно).

И честно казано, след толкова години безхаберие, нипукизъм и очеизвадна шуробаджанащина, и аз загубих интерес и не виждам шанс нещата да се променят - не и към по-добро.

У нас всичко е свързано само с едно единствено - някой, точно определен, да се налапа още повече. Жив пример - прясно осраните булевард "Витоша" и булевард "Патриарх Евтимий" - требе да папка повече общинското (дали?) предприятие "Паркинзи и гаражи"....ама пък после ще ни кажат какво добро са сътворили и как, виждаш ли, като блокират два основни булеварда в столицата ще намалят задръстванията в глобален мащаб с минимум 1000%..... и колко сме еко, био и е** ли му мамата какво още...  

 

 

 

 

.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, C2H5OH написа:

... Глобата при сериозни нарушения е "фиксирана" на Х процент от седмичната ти заплата. ...

Мише, проблема е, че повечето от тези водачи са безработни, колите са на фирми, лизингови и т.н. Т.е. с тоя процент само ще се влошат нещата. Защото, типично по чиновнически, никой не пита как така един безработен кара кола за 200к лв, харчеща 30лв/100км и имаща застраховка годишната пенсия на 5+ пенсионера ;) Та до тук със западния опит.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С разпореждане Административен Съд София - град се произнесе по искане на Сдружение с нестопанска цел в обществена полза „Европейски център за транспортни политики” срещу неоснователни действия на СО по въвеждането на нова постоянна организация на движението в района на НДК.

По искане на Сдружение с нестопанска цел в обществена полза „Европейски център за транспортни политики” срещу неоснователните действия на СО, с разпореждане № 5390 по административно дело № 4553/24 г. Административен съд София – град постановява да бъдат безусловно прекратени действията, извършвани от длъжностни лица от Столична община, разпоредени от зам.-кмета по Транспорт Илиян Павлов във връзка с въвеждане на нова постоянна организация на движението в гр. София по бул. „Витоша”, бул. „Патриарх Евтимий” и ул. „Проф. Фритьоф Нансен” чрез разчертаване на нова пътна маркировка, поставяне на пътни знаци, преградителни съоръжения и т.н.

Съдът е приел, че действията не се основават на административен акт или закон, и в хипотезата на чл. 250, ал. 1 от АПК следва да бъдат преустановени незабавно.
Разпореждането може да бъде обжалвано пред ВАС в тридневен срок.


 Източник:

АССГ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола на НСО с бивш БГ Премиер в нея участва в катастрофа, има жертва.

 

Източник:

Дневник

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, РусенскоВарено написа:

Кола на НСО с бивш БГ Премиер в нея участва в катастрофа, има жертва.

 

Източник:

Дневник

 

 

Като видях колко дълбоко се е заврял Туарега в Аудито малко се чудя дали е бил с 60 🤔 Точно там има рамка на ТОЛ и лесно може да се провери.

Знам, че повечето са на мнение, че шофьорите от НСО карат като джигити. Ми не е вярно! Най-малкото защото колата ще е винаги в преразход и няма какво да кипне в тубите. Карат така, както им казва маймуната от задната седалка. А ако не им е казал нищо карат като нас - тоест познавам доста, които карат кротко като Юли и ПРР, няколко, които карат като мен и Заубер и един, който кара като Евгени 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда да се гледат камерите за да се разбере дали е карал със 60 или (много) повече. Мисля, че снимките, които "изтекоха" красноречиво говорят за скорост далеч над разрешената. Но това не е нищо ново за НСО ;) 

Между другото, според закона, на автомобилите със специален режим на движение е разрешено да нарушават правилника, АКО не застрашават останалите участници в движението:
 

Цитат

Чл. 5. (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може:

1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличието на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно;

2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество;

3. да не се съобразява с организацията на движението , въведена с пътни светофари, пътни знаци, пътни маркировки и други средства, когато това се отнася до посоката на движението и завиването в определени направления;

4. да паркира или да престоява независимо от разпоредбите на Закона за движението по пътищата, като през това време той може да подава само син или червен светлинен сигнал.

(2) Разпоредбите по ал. 1 не освобождават водачите на моторни превозни средства със специален режим на движение, както и водачите на съпровожданите от тях автомобили от задълженията да управляват и да се движат по безопасен начин.

За съжаление, независимо от "разследването" починалият човек няма да се върне. Нито НСО ще се научат да уважават останалите участници в движението!

 

Що се отнася до карането на ПРР - не е от най-кротките, но гледа да кара с 10-15km/h над ограничението, не повече. Научи се с годините след като няколко пъти му изкачаха трактори без светлини в тъмната част на деня, животни и всякакви светлоотразителни елементи с хранилки сложени на прав участък с ограничение 40 защото имало мост ;) И те така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук по-интересно е в какво качество Кирчо тъпото е охранявано лице от НСО. Не е премиер, не е президент, не е председател на НС или заместник такъв, не е член на КС, не е шеф на върховен съд, не е и кмет на София. А и в какво качество в колата се вози Зайо Цицин-Пендачански?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По закон има право на охрана 4 години след като е бил премиер. Точно за това няма причина да го виним.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега кой плаща МАСРАФА?

Идва някой, прави мазало, предизвиква протести с размери, които не помним от години и ... накрая се оказва, че нещото не е съгласувано нито с КАТ, нито е изпълнено според изискванията. Просто нямам думи :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората просто са си свикнали в личинката и само някой да им барне безценното желязо или нещо свързано с него (в случая - инфраструктурата) - надигат глас. То, такива протести и недоволства даже срещу мизерията в управлението няма. Ама че са направили велоалея - вик до Бога :)

Иначе, като идат в други страни: "Ей, ц-ц-ц, глей, какво е 'убаво, как е уредено!"

Минах 2 пъти по Патриарха и 4 пъти по Витошка. Най-късно на втория светофар минавах. И преди беше така. Аз, промяна не виждам. Говоря за обедно и ранно-следобедно време.

Административно, не знам, какво не са свършили, но лично аз съм ОК да има повече велоалеи, които не са на тротоара и все пак са леко отделени от трафика на МПС. Като е топло си возех джуджето доста из София, от парк в парк и е тегаво като трябва да се внимава с двукраките, които не гледат грам и вървят т "лентата за велосипеди" по тротоарите. Сега вече, малката кара сама и с подобни удобства, към които се стреми градът - мисля, че ще е добре за всички, ползващи нещо различно от тенекията за разходка :)

Може пък и да бъркам де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, аз съм с две ръце ЗА вело-алеите. НО не и в това изпълнение. Освен това да направиш тая улица двупосочна е безумица. Един спира и тотална тапа. Освен това във вело-алеите се паркираха кофите за боклук, защото и за това не е помислено. Изобщо - добра идея, ужасно изпълнение. 

Та, не, не бъркаш. Друг бърка, защото се зае да прави нещо от което не разбира. За което ще платим аз и ти ;) 

 

PS: Много ми е интересно как зимата ще се чисти улицата и вело-алеята ... Ама да не прекаляваме с мислене за повече от седмица напред, нали ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мини в час пик - вечер взимам сина от училище и минавам точно по Патриарха и Витошка (заради протестиращите Фритьоф Нансен е затворен). Въпреки че протестът затваря голяма част от кръстовището на Нансен и Патриарха, се налага да чакам по 5+ минути само за да се включа от Христо Белчев в Патриарха.А мазалото за ляв завой по Витошка тепърва ще се влошава. Бонус - вече се навъдиха "тарикатите" спиращи в единствената (вече) лента на аварийки.....

 

Както и да е - цялото е една пълна порнография според мен.

Включвам и протеста - на един плакат чета "Искаме паркоместа", на втори "Да няма задръствания", а аз някак не виждам как ще постигнат едното без другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то в час пик си е било и преди задръстено. Аз зимата минавах доста от там привечер и от Попа нагоре...пусках брада! А имам 5 косъма на кръст деееб@, хахаха.

Абе, може би, защото мен лично не ме засяга тоя трафик там, да говоря така. Ама реално, за да се накарат хората да слязат от тенекиите, трябва да има някаква удобна инфраструктура. И леко да се сбута трафика. Много приятели карат колела само или с децата си. Хубава система от велоалеи е голям плюс в топло време. Зимата е тегаво - ясно е.

Честно казано, не съм радикално настроен като Борис Бонев, но ми се иска да е по-чисто в София...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

Нито НСО ще се научат да уважават останалите участници в движението!

 

Прочети ми пак поста. Шофьора от НСО няма полза да кара бързо, говедото от задната седалка го ръчка, щото закъснява за поредното джамбуре с чужди кинти (и пица с Бело в конкретния случай)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно си прав. Но той носи отговорността. И, понеже сме в България, милиционерите ще се ограничат с "отнемане на предимство", вместо да отчетат (много) превишената скорост. В крайна сметка водача на "виновната" кола е мъртъв, не могат да го осъдят повече и ще се опитат да оневинят шофьора на НСО. Който, уви, най-вероятно наистина не е настоявал да кара като луд, но ... когато се дънят големите, малките горят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Screenshot_2024-05-17-18-55-04-641_com.google.android_apps_maps.thumb.jpg.931fca7819cad5f8de001610ee5b4906.jpgНе знам, ама като си говорим за малоумия, дано не се отклонявам от темата, но за мен по Европа, че и в Турция по-малоумно кръстовище от това на снимката няма!

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според Националния Статистически Институт с появата на сезонните зеленчуци и плодове цените са паднали .. влизам днес в магазина и не само , че не са паднали , а са се вдигнали с по лев-два на кило .. тия дали наблюдават пазара в България , а може би следят цените на миналогодишните по-миналогодишните и тези дето и за ракия не стават :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.05.2024 г. at 21:00, C2H5OH написа:

Screenshot_2024-05-17-18-55-04-641_com.google.android_apps_maps.thumb.jpg.931fca7819cad5f8de001610ee5b4906.jpgНе знам, ама като си говорим за малоумия, дано не се отклонявам от темата, но за мен по Европа, че и в Турция по-малоумно кръстовище от това на снимката няма!

Това ще се промени. Целенасочено е направено така и е "временно", но в момента се изгражда новия бул. Рожен, който ще се кръстоса точно където си му е мястото. 

Виж кръговото на Сточна гара разбива всякакви представи, но не знам дали ще доживея да го видя променено. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.