Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Много е кофти,че няма култура, на щофиране в България! Има много хора, надценяващи възможностите си,както и на автомобилите си!!!Тази култура не се учи за 20,30,40,50 или ...часа,тя се част от въспитанието,на отговорност,че не си сам на пътя! Лесно е да се говори,колко добри кадри са излизали преди от школите,но забравяте че,автомобилите бяха в пъти по малко. Надявам се че хората говорещи за двоино амбриране и маждинна гас,са поне 50 годишни! Понеже е недопостимо,млади хора да си пълнят главата с глупости. На, пътя хората са ВАЖНИ не скорости и съединители. Браво на ЧОВЕКА дето синчето му, без книжка кара кола! Супер!!! Невероятно ГРАжДАНСКО ОБЩЕСТВО :(  :(  :(  Работя в сверата на транспорта. Срещам се с много самонадеяни бг.шофьори. Много трудно се работи с хора,дето не искат, и немогат да разберат че. Агресията на улицата е вредна, и за тях самите! Има правила:

 

Шофьорска книжка!

 

Преглед!

 

Застраховка!

 

Данък!

 

И,чак тогава на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или не съм се изразил правилно, или не си ме разбрал - синчето кара САМО с придружител и след като вземе книжка пак ще кара с придружител, докато АЗ не преценя, че е "готов за пътя".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с колегата Стоян. Много се преекспонира това с автошколите и инструкторите.

 

Ако погледнете причините за катастрофите, те в мнозинството са причинени от хора, които реално нямат проблем да си вземат изпита от раз. Просто нямат култура на поведение на пътя, а това не се учи и няма как да се научи на шофьорски курс. Едва ли инструктура ги е учил да карат превишена скорост и да отнемат предимство. Точно обратното ги е учил. И те го знаят. Но въпреки това го правят.

 

Това е малко като да обвиняваме трошките за проишествията по пътя... Да сигурно имат малка вина, но голямата вина винаги си е била в талибанщината. И авто-талибаните са хора дето си имат съвсем редовни книжки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или не съм се изразил правилно, или не си ме разбрал - синчето кара САМО с придружител и след като вземе книжка пак ще кара с придружител, докато АЗ не преценя, че е "готов за пътя".

Напоследък майка му му дава да кара из софийските задръствания - на техен риск.

 

Чети много внимателно какво пиша...

    Преди 9 години  член от моята рода претарпя ПТП по вина на МАМИНО ДЕТЕНЦЕ  БЕЗ КНИЖКА,ЗАСТРАХОВКА,ПРЕГЛЕД И ДАНЪК!!!

 

Блъсна ги понеже се гонел с друга кола...

 

1 възрастен и 2 деца в болница....

  майката се оправи едното дете също    другото инвалид :(  на количка!

Дело,съд и накрая 2 години пробация.....

 

Стотици хиляди $ ЗА ЛЕЧЕНИЕ по света,но резултата е плачевен. 

Спирам щото ми се плаче....   

 

 

 

          не е нужно да те разбирам...ти сам си го написал...

 

 

 

пп.  Безодговорно е да се дава, МПС на, неправоспособен и малолетен,непълнолетен водач!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо , за да има култура на пътя , първо авто инструкторите трябва да поставят основите - да създадат навици и умения и да предадат по разбираем начин теорията на шофирането , курсиста да научи правилника и да се стреми да го спазва и ако това някой ден се случи (Дай Боже) ще видиш дали няма да е по-спокойно шофирането колкото и да е натоварено.

Мен като ме учеха винаги ми обръщаше внимание инструкторката на всяко кръстовище кое е дясно , кой е с предимство и обикаляхме из цяла София. Сега просто обикалят по маршрутите за изпита докато не ги наизустят и когато ги изкараш от тях младите "водачи" не знаят нито как да се престроят , нито как да изпреварят безопасно , а това знаци , маркировка , дясностоящ ... на кой му пука , нали може да потегля без да гаси колата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не мислите, че на запад разчитат на едната кулутра?! Разчитат на глоби, зверски глоби да се замислиш. Нарушения, катастрофи...всичко това се отразява на застраховките ти. Защо родните талибани са така хрисими в съседна Гърция? Тук освен за скоростта, почти всички други нарушения са символични, едно не спазване на знак "СТОП" е 20 лв. Егати превенцията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако съберем и оправим всички описани кусури - положението много ще се облекчи.

Не можем да виним учителя за поведението на ученика/курсиста, то е личностно и не се "кове" само по време на курса. Че има огромни пропуски в курсовете за водач на МПС - има, но и няма почти никакъв контрол (за превенция не говорим даже) след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Чети много внимателно какво пиша...

    

От думите "САМО с придружител" кое не разбра?

Напълно съм сигурен, че като вземе книжка синът ми ще е по-подготвен и ще шофира по-безопасно от 99% от новоизлюпените шофьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На малкия син аверчетата и аверките една част си имат "нормални" книжки, друга част си карат с книжки за АТВ, а съвсем не малка част си карат без китап - отнет, изгубен, откраднат и т.н. 

Синеца за последните 2-3 години натрупа доста "практика", особено последните няколко месеца - редовно ходихме до паркинга на Панчарево (близо до трибуните) и едни междуселски пътчета около яз. Искър. Напоследък майка му му дава да кара из софийските задръствания - на техен риск. По тоя начин обаче, "детето" си изработва инстинкт за безконфликтно шофиране - от една страна има много мерак да кара(бащичко), от друга го е много шубе да не го Фанат. На телефона беше качил една много добра програмка за учене на знаците в реални пътни ситуации. Няма търпение да почне курсовете през март...

Хайде да го прочетем заедно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или не съм се изразил правилно, или не си ме разбрал - синчето кара САМО с придружител и след като вземе книжка пак ще кара с придружител, докато АЗ не преценя, че е "готов за пътя".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не защитавам никого, но по пътищата е пълно с водачи, на които всички документи са им изрядни, но шофьорските умения липсват въпреки многото години стаж зад волана. На запад също при определени условия и навършване на 16г може да се управлява автомобил САМО с придружител. Мисля че и в БГ имаше подобно предложение за 16 годишните. Това означава, че въпросният непълнолетен е ОСЪЗНАЛ отговорностите и рисковете, които поема.

Колега Стоян, съжалявам за случката с Ваш близък, но нали не мислите, че ако всичко е изрядно по документи няма да се случи подобна трагедия? Факт, които не приемам, е че някои шофьори се мислят за ненаказуеми, карат без документи, нарушават и други правила, но не мисля, че човек който подготвя собственият си син извършва голям грях. И аз съм се учил на поляната на село с на дядо москвича доста преди да почна курса за да имам някаква представа кое и как.

За неспирането на "СТОП" найстина наказанието е нищожно, но има толкова много безмислени знаци, че служат само и единствено да пълнят гушите на някои КАТаджии. В UK не съм забелязал да има СТОП - просто пише GIVE WAY на обърнатия триъгълник - ти си прецени ще спираш ли или не - просто си длъжен да дадеш предимство!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не защитавам никого, но по пътищата е пълно с водачи, на които всички документи са им изрядни, но шофьорските умения липсват въпреки многото години стаж зад волана. На запад също при определени условия и навършване на 16г може да се управлява автомобил САМО с придружител. Мисля че и в БГ имаше подобно предложение за 16 годишните. Това означава, че въпросният непълнолетен е ОСЪЗНАЛ отговорностите и рисковете, които поема.

Колега Стоян, съжалявам за случката с Ваш близък, но нали не мислите, че ако всичко е изрядно по документи няма да се случи подобна трагедия? Факт, които не приемам, е че някои шофьори се мислят за ненаказуеми, карат без документи, нарушават и други правила, но не мисля, че човек който подготвя собственият си син извършва голям грях. И аз съм се учил на поляната на село с на дядо москвича доста преди да почна курса за да имам някаква представа кое и как.

За неспирането на "СТОП" найстина наказанието е нищожно, но има толкова много безмислени знаци, че служат само и единствено да пълнят гушите на някои КАТаджии. В UK не съм забелязал да има СТОП - просто пише GIVE WAY на обърнатия триъгълник - ти си прецени ще спираш ли или не - просто си длъжен да дадеш предимство!

Това за което говориш се казва:  provisional driving licence  което ще рече. взима теорията,получава книшка и има право да кара с придружител,които притежава,книшка и не е пил алкохол. Но, не и на магистрала!  Най-важното, има застраховка,понеже всичко струва пари днес.

 

Дано никога не се налага да водите дела срещу не застрахован водач...

Болниците си искат парите,а ти няма от каде да ги вземеш!  Понеже малкиа пич е малолетен и няма нищо...

Редактирано от Стоян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася с това. Когато свалям предавка и подам междинна газ, смяната е плавна, почти не се усеща, а когато сваля предавка, без междинна газ, се усеща изравняването на оборотите, което се извършва от съединителя. 

 

Съединителя не изравнява оборотите.

Това с червеното добре си го прочел, а втората част на изречението ясна ли ти е?

Колега, извинявай, обаче пишеш някакви небивалици. И продължаваш да спориш. Изобщо не ти е ясен принципа на трансмисията и целта на двойното амбриране с или без междинна газ. Написах кога е със и кога без. Опитах се най-подробно да ти обясня.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя не изравнява оборотите.

Това с червеното добре си го прочел, а втората част на изречението ясна ли ти е?

Колега, извинявай, обаче пишеш някакви небивалици. И продължаваш да спориш. Изобщо не ти е ясен принципа на трансмисията и целта на двойното амбриране с или без междинна газ. Написах кога е със и кога без. Опитах се най-подробно да ти обясня.

Май наистина съм от части в грешка. Но мисля и че ти се бъркаш. 

Ето един материал, където обясняват за система при Нисан 370, за автоматично подаване на газ при сваляне на предавка. http://en.wikipedia.org/wiki/Synchronized_down_shift_rev-matching_system

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ти е грешката? Обяснявай, разсъждавай...Не ми пускай разни материали. На мен нещата са ми ясни.

Разбери, че съединителя отцепва двигателя от скоростите, респ. трансмисията. Пак ти повтарям - при натиснат съединител няма ефект от междинната газ, защото няма кой да завърти първичния вал на скоростите, който е нанизан на феродовия диск.

Можеш да си даваш газ колкото си искаш, при натиснат съединител се върти само мотора и тва е. Вторичния вал на скоростите е към диференциала. Респ. към колелата.

Запомни как е правилото:

Натискаш съединителя, изключваш от скорост, пускаш съединителя, подаваш междинна газ, натискаш съединителя и тогава вкл. на по-ниска предавка.

Междинната газ също не е произволна, а премерена спрямо скоростта на движение на автомобила и предавката на която ще се премине. Това се постига с опит и дадености. При преминаване на по-висока предавка е същото упражнение, но без междинна газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешно съм мислел, че с междинната газ изравнявам оборотите на скоростната кутия и двигателя. А всъщност се изравняват оборотите на двигателя и колета. НО, подаването на междинна газ, дори без двойно амбриране, намаля износването на механиката - "This sudden external acceleration of the engine through the transmission also causes increased wear on the mechanics of the car." Също така и свалянето на предавка става плавно - "If the accelerator is not "blipped" (or briefly and quickly pressed to speed up the disengaged engine), the engine will have to take power from the wheels and momentum of the car to come to speed, which is often accompanied by a sudden deceleration of the vehicle due to the power suddenly going to the engine, often described as a "lurch" or "jolt""

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешно съм мислел, че с междинната газ изравнявам оборотите на скоростната кутия и двигателя. А всъщност се изравняват оборотите на двигателя и колета. НО, подаването на междинна газ, дори без двойно амбриране, намаля износването на механиката....

 

 

Аууу и с големи букви ми пишеш?! :)  Ако разбираш нещо от това, което си написал, та на.

Стига с тоя двигател бе! Не вдяваш. Пак грешни изводи. Аз съм до тук.

Тези обяснения ги написах за колегите, които проявяват интерес и ги разбират нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аууу и с големи букви ми пишеш?! :)  Ако разбираш нещо от това, което си написал, та на.

Стига с тоя двигател бе! Не вдяваш. Пак грешни изводи. Аз съм до тук.

Тези обяснения ги написах за колегите, които проявяват интерес и ги разбират нещата.

Ок колега. Усещам някакво пренебрежение, което не ми харесва.

Приключвам диалога с теб, отново с клип:

 

 

 

Явно и от Porsche правят глупости. 

Лека вечер. 

Редактирано от valezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей да се сърдиш. Едно нещо ти го обяснявам няколко пъти, демек уважавам те, ама ти не разбираш. Съжалявам.

 

Лека вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валезаре, слушай какво ти говори Жоро. Това което си показал е за много мощни коли, за да не поднесе и то при най-спортния режим. Никакъв шанс това да се случи при стокова Шкода (щях да напиша всяка, ама се сетих за Маджо).

Като подаваш газ при отделен съединител просто изравняваш скоростта на маховика и самия съединител (но това не намалява натоварването в скоростната кутия), но съединителя ако не е износен и не приплъзва не би трябвало да го усещаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво ме изпревари  :)

Колега, наистина Жоро е прав когато става дума за нормални автомобили, както и ти си прав в случая със суперкарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Joro-120L - много си прав за всичко което пишеш за двойното амреиране и междинната газ. И аз съм карал Газ 53 и много добре разбирам за какво и как се прави всичко това. В защита на колегата valezar ще напиша защо има полза и от подаване на газ и при НАТИСНАТ съединител. Давам два примера за понеже мисля, че ще стане по ясно.

1. Когато сменяме на по-ниска предавка ако увеличим оборотите (нищо че не сме пуснали съединителя) се получава по ПЛАВНО и без тласъци за двигателя и тампоните ако оборотите в които го отпускаме са максимално близки до тези в които двигателят ще работи след пускането.

2. Когато сменяме на възходяща предавка как е най-добре (комфортно в колата и най малко се усеща смяната) - когато изчакаме оборотите да паднат до 800-900 и да пуснем съединитела или да го пуснем в точно когато оборотите са най-близки на тези на които ще бъдем след преминаването на новата предавка? Аз лично съм забелязал как колата бри бавна смяна се лашка много повече при бавна смяна и плавно пускане?

Всичко това ако се прави на точните обороти е по-добре за съединител, двигател и тампони според мен. Синхронизаторите и скоротната кутия нямат нищо общо понеже са отзепени в тоя момент!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При възходяща предавка никога не ми се е случвало оборотите ми да паднат под оборотите на които двигателя ще работи след зацепването на съединителя. А при низходяща плавното отпускане на съединителя осигурява мекото зацепване. Рязкото отпускане води до тласъци и придърпвания.

Само веднъж съм практикувал подаване на газ при натиснат съединител, когато една зима попаднах при спускане на заледен участък и то защото ме хвана страх да не поднесе при превключването на по-ниска предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това ако се прави на точните обороти е по-добре за съединител, двигател и тампони според мен......

 

Така е. Аз не го практикувам, защото има начин да го компенсираш с подходящия момент на подаване на газ при отпускане на съединителя при сваляне на предавката, ако е за ускорение. Ако е за спирачен ефект на мотора, достатъчно е само плавното отпускане на съединителя.

 

п.п. изобщо със съединителя и газта трябва да се работи плавно. Е, не пенсионерси, а чалъмарски :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.