Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Като завиеш от бул."Овча Купел", по бул."Президент Линкълн", след няколкостотин метра, от дясната страна, мисля че веднага след ъгъла с ул."Земляне".

Аз минах ГТП там, преди 2 седмици с моята кола, а вчера с колата на жената. Искат голям и малък талон, квитанция за платен данък МПС за 2015 г., лична карта или СУМПС и 50 левчета. Работят и в Събота, до 15'00 часа.

Задължително им кажи, че автомобила е 4х4.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като завиеш от бул."Овча Купел", по бул."Президент Линкълн", след няколкостотин метра, от дясната страна, мисля че веднага след ъгъла с ул."Земляне".

Аз минах ГТП там, преди 2 седмици с моята кола, а вчера с колата на жената. Искат голям и малък талон, квитанция за платен данък МПС за 2015 г., лична карта или СУМПС и 50 левчета. Работят и в Събота, до 15'00 часа.

Задължително им кажи, че автомобила е 4х4.

Поздрави

Мерси, тамън са ми 5 минути от офиса.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотоексперт го правят за 40 лв. Те са съвсем наблизо.

Там минахме преди месец с Ауди А8 4.2 куатро.

Все пак попитай защото минахме на Драгалевци.

Странното е, че в Борово сякаш има договорка и таксата е около 50 лв, а по други квартали го правят и за 35 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с пунктовете за ГТП и 4х4... Как става да сложиш само предните на валяк, задните на бетон - или обратното. Все пак  шкодите с халдекс 4 са 94% на 6% - предно-задно? Не мисля, че като въртят ляво - дясно колело едно с друго в обратна посока спират междинния диф да не подава другия мост. Или бъркам? Имах субару - пернаментно 4х4 с ЛСД отзад и след като ми се счупи задния диф 2 дена след техническия на първата година, спрях качването на валяци - по-добре ми беше да си дам 20лв "на ръка" отгоре и формално да оформят прегледа . Все си мисля, че там се развали тоя диф. Пункта беше под моста на Захарна Фабрика - изрично ме пратиха там, че имали валяци 4х4 и им казах, че е 4х4!

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност и аз не разбирам какъв е проблема на пунктовете , нали валците въртят думите , а не двигателя ... тез автоматици нямат ли свободна :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то в ДСГто може и да има две скоростни кутии, ама действат и на двата моста едновременно, а не поотделно :tongue_1: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, аз за 8 години автомобил с "Торсен" и 1 година и 2 месеца с "Халдекс" - общо 10 ГТП, при това на 3 различни пункта, включително посочения от мен, проблеми не съм имал...

Не виждам, как прегледа може да ти прецака каквото и да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.dropbox.com/s/xe6ywn29r4s6tpq/warning_sticker.jpg?dl=0

 

Имах подобна картинка в ръководството за експлоатация за субару форестер 2.5хт - ръчни скорости. Ако се загледате се вижда как са блокиране 2те предни колела, а задните се въртят и казват, че има опасност от повреда. И аз питам къде е проблема с въртенето само на единия мост? Не е ли същото и на ГТП? При халдекс 4ри и нагоре как работи междуосовия диф? Има ли общо с на Субару моделите с ЛСД(малка част от субарата са с ЛСД - при тях има такова предупреждение в ръководството за експлоатация!)?

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си със съединител... Когато подаваш газ и се върти едно или две колела, тогава се активира съединителя и подава и към задните. За ГТП не трябва да имаш никакъв проблем, защото там газ се подава само при излизане, всичко друго е спирачки на свободна - не мисля, че може да се пусне халдекса при тези условия, също и не мисля, че можеш нещо да счупиш... Нищо общо със субару няма.

 

Поздрави

 

ПП: не успях да намеря за 4ката, но при 5 е така:

 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си със съединител... Когато подаваш газ и се върти едно или две колела, тогава се активира съединителя и подава и към задните. За ГТП не трябва да имаш никакъв проблем, защото там газ се подава само при излизане, всичко друго е спирачки на свободна - не мисля, че може да се пусне халдекса при тези условия, също и не мисля, че можеш нещо да счупиш... Нищо общо със субару няма.

 

Поздрави

 

ПП: не успях да намеря за 4ката, но при 5 е така:

 

 

 

И аз не намерих за 4то поколение халдекс видео как работи! Някъде бях чел, че 4та и 5та са с малка разлика, но каква не разбрах! Това, което сега след дискусията в темата мисля да направя е да кача Йетито на подемник и на 0-лева скорост да завъртя едно колело на един мост и ако не се движат(движи) други(о) на другия мост проблем с ГТП няма да има - може само когато е на скорост да подава 94% на 6% предно задно - това което ме бърка е факта, че халдекс 4то и 5то поколение се водят постоянно зацепени(за разлика от 1ва, 2ра и 3та версия) и затова правя аналогия с AWD на Субару. Загледах си талона за ГТП и го е минала в ЕТ Надежда края на януари тази година! Преди 3 год за Форестера ми казаха, че не могат да го минат при тях и те ме пратиха под моста на Захарна фабрика. Сега явно са взели за 4х4 валяци, ако не са интересно как са го минали Йетито при тях тогава(там отказват схемата с 20те лева)! Ще питам и там, просто ми е интересно какво ще ми кажат. Ще кача клипче от подемника и пак може да говорим по темата, ако има интерес. 

 

Поздрави!

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали Халдекса включва при превъртане на предните колела. Когато валовете завъртят предните колела, Халдекса ще се включи.

Нищо, че колата е на свободна. Това е трансмисията. Когато е на свободна, само двигателя се отцепва заедно с първичния вал на скоростите.

п.п. тук напрежението би трябвало да се получи м/у двата моста, щото задния няма как да се завърти.

Междуосевия диф. по принцип може да свърши работа, но не ми е ясно кога се блокира.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа, халдекса се управлява от компютър. Същия тоя копютър знае кога си на скорост и кога не. И не би следвало на нулева да задейства халдекса. Това са моите расъждения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали Халдекса включва при превъртане на предните колела. Когато валовете завъртят предните колела, Халдекса ще се включи.

Нищо, че колата е на свободна. Това е трансмисията. Когато е на свободна, само двигателя се отцепва заедно с първичния вал на скоростите.

п.п. тук напрежението би трябвало да се получи м/у двата моста, щото задния няма как да се завърти.

Междуосевия диф. по принцип може да свърши работа, но не ми е ясно кога се блокира.

Версиите на Халдекс 1,2,3 работят на принципа да подават усилие на задния мост след превъртане на някое от предните колела. Халдекс 4то поколение е заценеп 96% на 4%(поправям се, поназад съм писал 94% на 6%) - преден заден мост постоянно! При превъртане на някое колело до четвърт оборот е времето за реакция на халдекс 4 (ползва датчика за АБС) в което да предаде усилие на друг мост - колело. Въпроса според мен е дали на 0-лева е също така. 

 

Намерих илюстрация на халдекс 5 според мен и там се вижда различните варианти за подаване на усилие на колелата.

 

https://www.skoda.at/rund_um_skoda/allrad_4x4/technologie

 

На изображенията не се вижда междуосов диференциал

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега като си представя качване на валяци за ГТП на предните колела се чудя къде отиват тези 2+2% като натоварване на задните колела, ако и на 0-лева е такова разпределението на въртящия момент? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,минавал съм многократно със служебни автомобили с перманентно 4х4 и не съм имал проблем.Единствено винаги съм предупреждавал преди валците затова.Доколкото си спомням имат такава опция и едната гума се върти в обратна посока (като диференциала компенсира).

Веднъж забравих да спомена и се чу малко особен звук,но последствия нямаше.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,стига сте дъвкали глупости.Нищо не може да и стане.

Все пак, би трябвало да има техническо обяснение, защо не може да и стане нищо! Сметнах въпроса за интересен или поне за мен е така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак, би трябвало да има техническо обяснение, защо не може да и стане нищо! Сметнах въпроса за интересен или поне за мен е така. 

 

Прав си! Трябва да се търси логика. Много е лесно да се каже - ми това са умни коли бъкани с електроника и даже разпознава, че си на преглед, на валове, и ти пробват спирачките. Добре е да се знае принципа в такъв случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си! Трябва да се търси логика. Много е лесно да се каже - ми това са умни коли бъкани с електроника и даже разпознава, че си на преглед, на валове, и ти пробват спирачките. Добре е да се знае принципа в такъв случай.

 

 

Опитвам се за себе си да я разясня - може би трябваше да започна тема в раздела - Йети! Ще отида на подемник и ще видя какво се върти на 0-лева скорост. Изложих своите доводи за повдигането на темата, както и информацията, до която съм се добрал. Много далече като професия съм от автомобилите и на хоби ниво - толкова! Четох в VW, в AUDI българските форуми и там не намерих информация! Ще се поровя в свободно време и по чужди форуми. 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.