Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с оборотите на Фабия 1.4 MPI


musoff

Recommended Posts

Здравейте колеги! Собственик съм на Шкода Фабия 1.4 MPI, 2000г, 68 к.с.  Притежавам колата от  четири години (купих я на 80 хил. км към момента е на 130 хил.) и  до сега винаги когато съм имал проблем с автомобила, преди да отида до сервиза съм прочитал всички подобни теми във форума, за да съм наясно какво да очаквам при срещата с „майсторите“.  Сега проблемът е сякаш по-сериозен и за това реших да пиша.

Колата от две години има монтиран газов инжекцион и близо година нямаше никакви проблеми, с изключение на слабото колебание на оборотите на двигателя при работа на място. Всъщност лекото притрисане винаги го е имало, но до колкото разбрах за този тип двигатели било често срещано и затова не му обърнах внимание. Преди година колебанието в оборотите се позасили и когато отидох в Еуратек за смяна на масло и им казах за проблема препоръчаха почистване на дроселовата клапа и смяна на свещите, заедно с всички филтри.  Така и направиха, но въпросното колебание в оборотите отново си го имаше. Като успоредно с това се появи и ужасно придърпване при ускорение в по-ниските обороти – ясно изразено на газ и много слабо на бензин. Доста тормозих газаджията да оправя настройки, но нищо не се получаваше, при което той реши да погледне свещите и се установи, че  керамичната (бялата) част на свещите е зацапана и надраскана. Отново смяна на свещи. Колата спря да придърпва, но за сметка на това колебанието в оборотите сякаш се засили. Почистване на дюзи на газта, смяна на блокбобината - нищо. Нещо повече –  при загрял двигател и градско каране,  понякога на кръстовищата оборотите рязко падат (може би до 400-500) и колата  започва да се тресе. Загасям двигателя, паля и всичко се е нормализирало – до след няколко кръстовища. Забелязал съм, че проблемите с оборотите са предимно, когато колата е загряла.

Още нещо, което може и да има отношение към проблема. Понякога, когато сутрин навън е под нулата, непосредствено след запалване светва лампата за антифриза. След като долея изгасва. Явно се губи антифриз!

Не знам вече какво да мисля! Верига, клапани, гарнитура, термостат, датчик?…  Наясно съм, че от разстояние трудно ще ми помогнете, но все пак ако някой има предположение от къде може да е проблема с оборотите ще му бъда благодарен. Също така моля ви да ми препоръчате сервиз в София (ако е някой от форума още по-добре), където разбират от този тип мотори и биха могли да направят качествена диагностика за да установят проблема. По принцип нямам нищо против Еуратек, но както вече писах явно за тях проблемът е бил в свещи и дроселова клапа, пък колата е и на газ, а те с газифицирани коли избягват да се занимават.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета , все едно пишеш за моита кола (същата , ама комби) ... та колебанието го зарежи (и моита го има и даже е по-изразено на бензин) , това идва от детонационния датчик ... ако я загледаш на живи данни ще видиш , че когато спаднат оборотите , тогава аванса отива на 8-10 градуса , това си е зададено на компа и ти нищо не можеш да направиш (опитва се да избягва детонации) ... виж това с придърпването на средни обороти си е проблем ... при мен го има , но е почти еднакво и на газ и на бензин , но е съвсем краткотрайно и след това колата като че ли полита (даже и аз мислех да сменявам бобина , ама до сега не ми е оставало време да се занимавам).

Не знам с какви свещи си в момента , но аз не посмях да рискувам с друга марка свещи и сложих същите като оригиналните (моите бяха оригинални на 140 000 км.) Шампион RC89PYC ... вярно не са оригинален Шампион , но вече 6000 км. вършат работа , а и не са скъпи толкоз.

Сега аз брах други ядове в началото , но успях да изолирам проблема и вече не се обаждал ... при мен имаше проблем със зацапване на МАР сензора и светеш чека на двигателя , въпреки че нямаше проблем с палене и вървене ... аз лично бих я проверил с ВАГ-ком за грешки ,  живи данни за коректно работещи сензори , вакуумната система дали няма пробив (при мен маркуча от системата за ППХ към дросела се разпадаше и широкия за картерна вентилация) и вече от там на сетне ще го мислим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите, които ми бяха сложили пълвоначално в Еуратек бяха Шампион, но след като се появи придърпването ги замених с NGK. В крайна сметка след смяна и на бобината придърпването почти изчезна и наистина е много слабо доловимо. Към момента ме притеснява рязкото спадане и връщане на оборотите (400-800 ориентировъчно), което се появява инцидентно. За 10 км градско каране в задръствания се случва веднъж или два пъти, а ако е много студено няма и да се появи. За това си помислих дори, че може да е някакъв температурен датчик. По таблото не се появява никаква индикация. Също така ми се струва, че като цяло леките колебанията на оборотите сега са по-осезаеми.

Благодаря ти за насоките! Тепърва обаче трябва да реша къде ще я водя на доктор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Моита спря да губи антифриз ... проблема - маркуча на парното е ф22 , щуцера на изпарителя ф16 и понеже е по-лесно бяха нахлузили дебелия маркуч от парното върху едно парче с ф16 , ама познай колко уплътняваше ... решението - взех някакъв крив маркуч със съответните диаметри от двете страни , смених го и вече няма капка ... до колкото рабрах се ползва при някакъв Опел , ама не знам кой (просто си го харесах като форма и размер) и сега чакам да ми донесат още един такъв за да сменя газаджийския , щот е много дървен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа честно си прегледай изпарителя!

Моят с подобни симптоми го смених. Оказаха се мембраните,и задавяха колата,като я оставях по-дълго изключена. Вдвижение,имах твоите проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.