Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питане за Октавия


katalino

Recommended Posts

Здравейте,

 

           Решил съм да сменям колата ми и се спрях на Шкода Октавия комби около 2003 г. като гледам само бензиновите, тъй като задължително ще и сложа ГИ и не искам да има турбо. Като гледам обявите масово бензиновите са с турбини, а моделите 1.8 със 125 коня са по старички и са 20 винтила, което нямам представа как ще се отрази на газовата, дали няма да е много скъпа, подръжката и също не знам каква ще бъде... Виждам, че има доста коли с двигател 2.0 пак със 116 коня, но пък от тях голяма част пише, че са 4х4, а аз бягам и от такава :) и ми е малко сложен избора, за това ще се радвам, ако успеете да ми дадете някакви насоки за това каква кола да търся и с какъв двигател. Сегашната ми кола е 112 коня и търся нещо около тази мощност, но не под нея. Да е без турбо и да е евтина за поддръжка.

Благодаря предварително на отзовалите се :)

Редактирано от katalino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • katalino

    20

  • uboy

    6

  • igeorgiev82

    4

  • kgrozdanov

    4

Най-много писали в темата

Бензиновите октавии са 1.8Т, 1.8, 2.0 и 1.6.  Ти всичките си ги отхвърлил по една или друга причина. Ще се наложи да си промениш критериите.

 

Аз лично харесвам 1.8 и 1.8Т моторите. Газифицират се. Иначе 2.0 е много стар мотор (по стар от 1.8), а 1.6 е слаб.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо "бягаш" от 4x4?

Ако искаш бензин 1.8Т за мен е добрия избор и газта му понася добре и е доволно здрав и си върви.

За дизел 1.9тди.

 

Успех с избора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече кола с турбо не искам, достатъчно се напатих с предишната, на която два пъти сменям тази част.

Просто кола без турбо - една скъпоструваща грижа по малко :)
А 4х4 и аз не знам защо не искам, вероятно разхода ще е по висок, а и не знам дали е читаво направено и дали при кола над 10 г. няма да има проблем със задвижването..

Иначе бих си взел Октавия с мотор 1.8, без турбо, този вариант не съм го отхвърлил :)

1.6 както каза колегата ми е слабичко и за това не ги гледам тях..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато ги има колите без турбо ще ги карам :)

Можете ли да споделите мнения за 4х4 харчи ли повече и чупи ли се, скъпа ли е поддеъжката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1во май наистина е трудно да се намери такава читава 4-ка, повечето имат проблем :) Ние с баща ми имаме такива и 2те ги случихме с проблем в 4х4то иначе от към харчене на гориво разликата е доста малка между 4ката и така без и като цяло за мен си заслужава! Обслужването на Халдекса е малко скъпо, но пък се прави на голям интервал от километри. 
Най се кефя на момента в който като падне снега не ни се налага да разриваме пътя пред нас :D Сега това го правят комшиите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужването на халдекса е около 140лв.в Еуратек и се прави на 60к км.

Моята е на 280к и не съм имал никакви проблеми с него.За разхода е относително,зависи как и къде караш,но пък както каза колегата зимата е кеф. :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за глупавият въпрос, но може ли да ми кажете какво е "Халдекса"...? до сега не съм имал Шкода и тези понятия са ми доста непознати :)

Интересно ми е какви са признаците на скапаното 4х4 и мога ли да ги усетя при първоначалния оглед на колата. В момента на Пежото ми слабото място е задният мост,  но той при проблеми започва да се "разчеква", скърца и гумите се износват от вътрешната страна основно. Има ли някакви такива тънкости, за който да гледам, за да разбера дали има или ще имам скоро проблем с задното задвижване?

Исках да ви попитам и дали това може да се включва и изкключва или винаги карате 4х4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекса е един многодискове съединител който се зацепва чрез масло под налягане, което пък е вдигнато от една елетрическа помпа. Халдекса взема сигнал от ABS-а, от където взема сигнал и ASR за приплъзване на някое от колелата. Когато усети че има някакво пребиксуване Халдекса сработва и въртеливото движение на кардана се пренася към задния диференциал. От тази система идва и малката разлика на разхода на гориво спрямо автомобил без задно задвижване. Двигателя не се натварва през цялото време.

Как можеш да разбереш дали работи ли ?.. Ами има доста начини, зависи кой ти се вижда най лесен :D За мен можеби най сигурния начин е ако се вдигне цялата кола във въздуха,  било то на подемник или на трупчета за да симулираш превъртане на предните колела. Можеш да го тестваш и на пясък/трошляк/пепел. Подаваш рязко гас за да се опитат да превъртят предните колелета и един да зяпа дали задните колела ще направят превъртане.
Ето едно клипче нагледно Халдекс + ASR в действие

 

Дали може да е включва или изключва - Заводски НЕ :)
Слабо място... Моторчето за маслото, проблем в електрониката ( много рядък проблем ) или проблем в АБС-а
Хубавото е че има доста информация за това какви може да са проблемите и как да се открият евентулано, ако си от хората които се опитват сами да се борят с тях :)

Редактирано от uboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега, определено 4х4 ще е доста добра екстра, ако е читава колата.

Аз не съм много по сложните ремонти по колите, предпочитам това да го правят хора, който си разбират от нещата :) хубавото е, че моят майстор има Октавия и се надявам да я е опознал вече :)

Надявам се скоро да се присъединя към форума, с една хубава шкодичка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли нещо не съм разбрал, или си търсиш Октавия 1 4х4 с атмосферен двигател? Че нещо ми е трудно да се сетя за такава, освен може би 2.0 бензин, макар да не съм сигурен, че и този мотор се слага на 4х4.   :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сега като гледам обявите няма такава 4х4 без турбо...

Спрял съм се на този вариант:

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/skoda-octavia-combi-2-0i-kompas-comfort-navi-airco-cru-harderwijk/190664212.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22900&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxPrice=3500&transmissions=MANUAL_GEAR&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&maxMileage=200000&categories=EstateCar&minCubicCapacity=1800

 

намерих няколко от 2001 г., който са 4х4 и са без турбо, което вече също ми е вариант :)

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/skoda-octavia-2-0-combi-4x4-slx-klima-standhzg-ahk-eu4-breitungen/192638442.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22900&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxPrice=2500&transmissions=MANUAL_GEAR&export=ALSO_EXPORT&maxMileage=150000&categories=EstateCar&minCubicCapacity=1800

Редактирано от katalino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Френска и по точно една Лагуна 2, на която два пъти смених турбината, преди да я продам. Първият път уж ми сложиха рециклирана, която издържа няма и месец, а втората я сложих чисто нова с гаранция, като не знам дали още е жива или не и не искам да знам, новият мъченик да му мисли :)

Просто не искам да си го причинявам отново това, а и дори на шкодите да са здрави турбините те са консуматив, който се сменя на определени километри ( поне така беше при лагуната ), а аз както ще купувам кола на над 10 г. и над 150 000 км, то със сигурност ще е изминат пробега, при който трябва да се ривизира тази част. Търся си нещо евтино и сигурно, тъй като пътуваме доста с жената и детето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, може би всичко е до късмет :)

аз съм с 1.9 ТДИ и турбото при мен дори не е омаслено a колата е на 600 000км :) Дано да нямам проблем за напред.. ако се счупи просто по бързо ще вляза в "Проект" :D и охлюва ще бъде заменен с по голям :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WOOW 600 000 km с едно турбо си е супер. Явно при този модел е измислена работата и са го направили като хората.

При проблемите ми с турбината и четене из форумите видях, че масово хората с двигател 1.9 DCI имаха доста неприятности с охлювчето.

но пък си е голям кеф да караш кола с турбо, като се развърти и колата направо литва... когато ти работи де :) иначе пушиш сиво, много сиво :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WOOW 600 000 km с едно турбо си е супер. Явно при този модел е измислена работата и са го направили като хората.

При проблемите ми с турбината и четене из форумите видях, че масово хората с двигател 1.9 DCI имаха доста неприятности с охлювчето.

но пък си е голям кеф да караш кола с турбо, като се развърти и колата направо литва... когато ти работи де :) иначе пушиш сиво, много сиво :)

 

Вече познавам 5-6 човека с такова положение (съседи, познати, случайно срещнати хора) :) над 450 000км с една турбина... Един път карам по околовръстното на София и ме задминава О1... едвам го стигнах да си приказваме на светофара с човека, защото беше много лъскава... Така и стана - О1 над 450 000км ми каза тогава (преди 1-2 години) и каза, че няма ремонт на двигателя - турбото си е оригиналното. 1.9TDI 90 коня. Направи ми впечатление, че съм със 105 коня и едвам го стигнах с много яко настъпване...  Та тогава човека се похвали, че пътува адски много и почти не я спира тая кола, тъкмо се беше уредил със чисто нов Супърб бизнес ниво от Еуратек и се надяваше да изкара и тя толкова поне, но Октавията каза, че не би я продал.

 

Поздрави

 

ПП: А пък кумеца ми я беше докарал до 200 000, но на 100 000км, след като отпадна гаранцията, й направи "чеп-тунинг" и избуха турбината напът за морето... изтече масло навсякъде... преди 2 години я продаде (модел 2003-та) за 5500лв, след съмнителен ремонт (за около хиляда лева я "оправиха" - не я е карал след ремонта) и с "чеп-тунинга"...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Haldex се вгражда още във Волво, Ауди, VW... Веднъж на 60 000км. се сменя маслото - около 200 лева в Еуратек (труд и масло) преди месец; Дали се чупи? Сигурно се и чупи - всичко се чупи. Но удоволствието е налице, особено ако хобитата ти включват планини, ски, излети...

 

1во май наистина е трудно да се намери такава читава 4-ка, повечето имат проблем  :) Ние с баща ми имаме такива и 2те ги случихме с проблем в 4х4то иначе от към харчене на гориво разликата е доста малка между 4ката и така без и като цяло за мен си заслужава! Обслужването на Халдекса е малко скъпо, но пък се прави на голям интервал от километри. 
Най се кефя на момента в който като падне снега не ни се налага да разриваме пътя пред нас :D Сега това го правят комшиите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз съм нов в този форум,но ако си търсиш кола която да е 1.8 атмосферка погледни сеат толедо същотото е като шкодата на окачване и части там поне от тия мотори бол има 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами успех в търсенето аз 2 месеца не мога да си намеря кола и се надявам утре вече да бъда горд собственик на Октавия ;) А повярвай,че съм гледал не сами Октавия то не бяха аудита фв сеат всички от този род :)

Редактирано от kgrozdanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете ме за лекия спам, но искам да кажа на колегата да не съди за всички турбо мотори от премеждията му с Лагуна - та. Аз тая попара я сърбах преди няколко години със същата кола, просто на нея турбо компресора и е слабо място.

При VAG групата подобни несериозни изпълнения с турбо компресорите не съм чул да има. При разумна експлоатация, разбира се.

Успех с избора на автомобил, на който и двигател да се спреш.  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.