Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на Октавия 2014, 1.2 TSI


matanasov

Recommended Posts

Колега, втория вариант определено е по-добър - заради двигателя. Ще останеш по-доволен. Аз бих се лишил обаче от HHC (не виждам особен смисъл в него). Бих се лишил и от цветния Maxi-DOT. От KESSY също не виждам сособено голям смисъл. А към останалите опции, които ти си добавил аз бих добавил също:

 
31 лв - Универсална Bluetooth подготовка за GSM с гласов контрол
0 лв - Електроуправляеми странични огледала с подгряване, сгъване и осветяване на праговете
50 лв - Подгряване на дюзите на стъкломиячната уредба (не много скъпо, но доста полезно нещо)
560 лв - Интелигентен асистент за паркиране с предни и задни сензори за паркиране (също много полезно нещо в ограничени пространства)
143 лв - Задна чистачка с пръскачка тип "AERO"
190 лв - DAB - Цифров радио приемник (не знам защо това не е серийно при съвременните автомобили)
 
Естествено, това е мое мнение и не ангажирам никого с него. Обаче за двигателя не прави компромис, моля те!  :)
 
Успех с избора и чакаме да се похвалиш  ;)
 
Поздрави
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • mordo

    14

  • mravkakaratist

    7

  • bega4kata

    5

  • matanasov

    5

Най-много писали в темата

Аз пък не хващам логиката защо DAB си струва повече от HHC. В България няма и най-малкия интерес да се развива цифрово радио разпространение, нито в момента, нито в близкото или дори далечното бъдеще. HHC биха го оценили по достойнство хора, които шофират в градове като Търново примерно.

Иначе по сравнението на 1.2 и 1.6 съм тотално несъгласен с колегата, но това си е мое виждане и няма да го коментирам повече. Явно четем различни "специалисти".

Редактирано от carrot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Иначе по сравнението на 1.2 и 1.6 съм тотално несъгласен с колегата, но това си е мое виждане и няма да го коментирам повече. Явно четем различни "специалисти".

На всеки му е ясно, че това от хартията се различава доста от практиката. Но колегата явно иска бензин.

Колкото до DAB - нали говорим за съвременни автомобили, в тази връзка съвременните комуникации са част от тях. В HHC аз лично не виждам смисъл (и както писах - не задължавам никого с мнението си), въпреки че и той е част от оборудването на един съвременен автомобил, само че на баир мога да потегля, без радио обаче не мога, а гледам, че има бюджет.  :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да не въвеждаме в заблуждение колегата - с DAB или без - в България ще си слуша FM радио без проблем поне през следващите 20 години, въвеждането на DAB e доста бавно и не особено икономически оправдано, поради което някои държави или нямат никакъв интерес или се отказаха от него (САЩ, Русия, Канада).

Редактирано от carrot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновата 1.2 105 к.с.харчи около 1 л. повече от 1.6 105 к.с. дизел, но със сигурност е по пъргава от дизела ... те специалистите си го и пишат. Въпреки всичко 1.4 140 к.с. е по добрия избор, разликата в разхода от 1.2 бензин е около 300 мл/л но ускорението в сравнение с нея е несравнимо! Абсолютно същата разлика е с големия и малкия дизел 2.0 150 к.с. и 1.6 105 к.с., разлика в разхода 300 мл/л но в ускорение и тяга ... няма база за сравнение!

   Тия "специалисти", които си ги чел (и които и ние четем в крайна сметка) нещо явно послъгват относно разхода. Имам предвид, че се премълчава разхода при висока скорост и "яко настъпване" - тогава независимо дали е бензин или дизел - моторът си "похапва". А 1,2 TSI и 1,4 TSI стават доста лакоми. По следващото твърдение - не всичко е ускорение от 0-100 км./ч., дори, смея да твърдя то не е така съществено - по-важно е доускоряването и как ще се държи двигателят при пълен автомобил. Относно по-големият и по-малкия двигател - няма да коментирам - когато покарам Рапид-а, ще напиша впечатления.

   И бензинът, и дизела имат предимства и недостатъци.

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. DAB в България няма да има никога! (може да се появи след време цифрово радио, но няма да е DAB...)

2. Качеството на звука при DAB е по-лошо от FM (друг е въпросът при DAB+, но и там нещата стават сравними)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) ОК, съгласих се за DAB. Моля колегата, пуснал темата да не взима под внимание тази опция при избора си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата Мордо...1.4 TSI (като говорим за най новия двигател от 2013г., а не стария 1.4 140к.с.), смачква всичко що е дизел до 170-180 коня. Ето един сайт в който са описани реални тестове на автомобили, като са дадени заводските данни и реалните тествани от тях  http://www.zeperfs.com/en/duel4661-3254.htm. Сравнил съм 140 коня бензин на Шкода Октавия 1.4 бензин с 2.0/170 коня дизел на А4 Ауди!

Мордо, я най добре се качи на един тест драйв на 1.4 TSI и после ела да споделиш теста. Лично аз преди да закупя моята 1.4 TSI от Еуратек карах и дизел и бензин и знам за какво става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа за разхода че за всичките почти 10 000 км. средния ми разход е 5.7/100 бензин. На най новите дизели е с около литър надолу което е чудесно, но не бих заменил бензина с некачественото дизелово гориво в страната ни...още по малко зимата! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.zeperfs.com/en/duel4661-4662.htm Жалко, че няма в тоя дуелистки сайт О3 2.0тди ръчка, защото тогава всичките жълти чертички щяха да сочат вдясно, а при още по 2 човечета в колите - щяха да са и по-дълги :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата Мордо...1.4 TSI (като говорим за най новия двигател от 2013г., а не стария 1.4 140к.с.), смачква всичко що е дизел до 170-180 коня. Ето един сайт в който са описани реални тестове на автомобили, като са дадени заводските данни и реалните тествани от тях  http://www.zeperfs.com/en/duel4661-3254.htm. Сравнил съм 140 коня бензин на Шкода Октавия 1.4 бензин с 2.0/170 коня дизел на А4 Ауди!

Мордо, я най добре се качи на един тест драйв на 1.4 TSI и после ела да споделиш теста. Лично аз преди да закупя моята 1.4 TSI от Еуратек карах и дизел и бензин и знам за какво става дума.

   Няма да споря - и дизела, и бензима имат предимства и недостатъци. А случайно да видя в теста, който си посочил, че Шкодата е само 195 килограма по-лека? Бензинът е по-рафиниран, има повече "ряз". Дизелът има предимството да "мирише" горивото и е по-изгоден при годишно шофиране над 15-20 хиляди километра.  Струва ми се, че навлизаме в безсмислен спор.... Чак пък да "смачква" всичко що е дизел... Ето ти едно сравнение със стар дизел на BMW: http://www.zeperfs.com/en/duel4661-3687.htm 

   Струва ми се, че навлизаме в безсмислен спор.... В крайна сметка всеки си преценява за себе си.

 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорове са излишни, но се пораждат от подобни коментари:

"смачква всичко що е дизел до 170-180 коня" - всеки каквото е избрал и кара - това за него е най-доброто и него хвали. (да не би да бяга колкото дизелова РСка :eusa_think:). Че е много добър мотора няма спор и аз него препоръчах срещу 1,2тси, а мнонието на повечето от нас е, че със свойте 175НМ идва малко слабичък на окт3. Дори и 1,6 тди според мен е по-подходящ за това купе. - дори и да е с 0.ххх сек по бавен!  Естествено е тия които са си го избрали да си го харесват и да им е достатъчно! B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам да върви колкото дизеловата рс-ка,дори и колкото старата 170 коня,но ще се доближава доста до нея.Тези които са идвали миналата година на събора,знаят за какво става въпрос.Бензиновата 1.4 Октавия 3 ,опука всичко живо на пистата,с изключение на Бензиновия рс 1 1.8-180к.с..И дори той я би едвам,едвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам да върви колкото дизеловата рс-ка,дори и колкото старата 170 коня,но ще се доближава доста до нея.Тези които са идвали миналата година на събора,знаят за какво става въпрос.Бензиновата 1.4 Октавия 3 ,опука всичко живо на пистата,с изключение на Бензиновия рс 1 1.8-180к.с..И дори той я би едвам,едвам.

Чaк пък едвaм :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Голям и безсмислен спор се породи. Важното е на шофера автомобила да му доставя удоволствие, независимо дали е бензин или дизел.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефан И, я погледни ускорението на 20.150 дизел и 1.4 140 бензин в официалния сайт Еуратек. Ако имаш предвид 2.0 184 коня е друга тема. Стефан И, ти като че ли си карал и двете та знаеш ... аз лично съм карал и двете 1.4 140 бензин и 2.0 150 дизел, разликата е почти никаква. На дизела ускорението от 0-100 е 8.6 а на бензина е 8.4. Не е лошо когато човек говори да е на база опит а не на база "един човек ми каза"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  1.4 140 бензин и 2.0 150 дизел, разликата е почти никаква.

А в предишното си мнение казваш, че 1.4 трескал всички дизели до 170-180 коня :crazy:

Пийни една бира, успокой се и недей да пишеш глупости ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже дискусията е още жива, да добавя малко прясна информация - колата наближава 10К километра и двигателя взе "да чува петела". Имам усещането, че се подобри динамиката и стана по-жизнен. Както писах по-горе, не съм го усещал като маломощен, но сега започна да ми доставя и доста удоволствие :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефан И, Новият 1.4 TSI както писах по горе е по бърз от старите дизели до около 170 коня, а разхода е като техния дори и по нисък. А в предишното си мнение съм писал за 2.0 150 коня дизел който е най новия 2013г. Той също е по динамичен от старите дизели със същите конски сили НО ПО ИКОНОМИЧЕН ОТ ТЯХ! След 2013 година и дизел и бензин са по добрени много и няма как да ги сравняваме с предходните модели и двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крахна сметка автора на темата взе ли решение с избора, помогнахме ли с нещо или само го объркахме - никакъв не пише, да не е отишъл и да си е взел Нисана, след катому намесихме и дизелите в темата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам Цецо 75 е карал и най новия бензин и най новия дизел и знае всичко ... ето такива хора са за пример ... за тва толкова надменно подхожда по темата и дава съвети на тоя и оня!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе, аз пък за дизели и бензини, нямам и ред написан по темата. Имам си мнение по въпроса, ама си е мое.

 

И понеже ми е ясно как завършват подобни теми/спорове посъветвах колегата Стефан да не се мъчи излишно.

 

А това, че ти като опълченец браниш избора си на автомобил... е това си е лично твоя работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След около три седмици и 1600км мога да кажа, че цветния дисплей е излишен и не си струва парите, въпреки че не са много. Разликата в цветовете е само, че като има отворени врати ги дава в червено и че смяната на менютата ги показва в квадратчета на зелен фон. Мноого трудно може да се защити рационално тази екстра по скромното ми мнение.

 

За KESSY-то също имам малко впечатления и мен си ме кефи. Ключа почти никога не съм го ползвал досега и удобството ми харесва. Има някои настройки на системата, направени за сигурност, но които не ми харесват особено като например, че ако човекът с ключа е от лявата страна на колата и може да се отключи само с датчика от лявата страна. Аз бих предпочел да се отваряше всичко за удобство като се качват едновременно повече хора в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....A за комби ли става въпрос или за хечбек??? Някой карал ли е и двете  - за Октавия 2014 - гледах някакво ревю, че хечбека се усеща по-стегнат и стабилен като возия от комбито - имали нещо вярно????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.